Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 09:34

love_odin schreef:
Ik ga dit weekend ook beginnen met minnikspeper.
Maar hoevaak en hoeveel geven jullie dat?
En gedurende 365 dagen of ook met tussenposen,

Ik gaf het een aantal maanden omdat ze er alleen in t voorjaar en zomer last van had. Maar begon wel al in februari het te geven omdat het wat langer duurt voordat het werkt

Ik gaf een schepje per dag wat ongeveer 4/5 gram is. Volgens mij is dat ook de juiste hoeveelheid voor een paard. Gaf het wel gemalen.


Wel leuk om verder te vertellen: ik geef t al sinds vorige zomer niet meer maar deze zomer niet hoeven gebruiken! Alsof haar leeftijd (15) ook mee speelt dat het weer wat rustiger wordt. Zou dat kunnen?

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:15

Ik zou haar gewoon op de regumate zetten. Wij mensen gaan ook aan de pil als we veel lasten hebben van de menstruatie

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:59

Regumate is best een heftig iets en heel erg prijzig! Daarnaast moet je rekening houden dat je daar niet mee mag starten, mits je een dispensatie hebt van je DA en dat is goedgekeurd bij de KHNS.

Dus gewoon even doen is het niet, daar zitten wel wat haken en ogen aan.

Ik ben gestopt (al een hele tijd) met de monnikspeper. Ik geef mijn paard alleen als ik merk dat ze last heeft van haar hengstigheid de vloeibare variant van Oefstress van NAF. Daar reageert ze goed op, maar moet ook zeggen dat haar hengstigheid sinds mei/juni echt heel erg normaal is geworden. Ze is ook niet meer zo chagrijnig enz.

Sancerre

Berichten: 624
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Tussen de Veluwe en de Ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:17

Ik geef het elke dag. Ze plast nog door de Regumate heen.. Dit geeft mijn merrie iets meer rust.

Mieppony

Berichten: 15
Geregistreerd: 19-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:28

monnikspeper als poeder zou ik gewoon volgens de aanwijzingen op de verpakking geven.
Zolang de hengstige tijd er is...Ik dacht dat je het jaarrond kon geven, maar wel af en toe een stopweek inlassen.

Inmiddels heb ik de dosis van de NAF oestress liquid wat verhoogd, het lijkt zowaar te helpen!
Ze is nog steeds hengstig (nu ook nog..waarschijnlijk gewoon heel de winter door) maar het hele heftige is eraf.