onregelmatig? netjes lopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:33

Je hebt in 2011 al een filmpje geplaatst waar hij ook al zo liep. Je zegt daar zelf dat hij een blessure heeft. Mag hij nog wel gereden worden???

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:40

Zelf een filmpje uit 2009 al kreupel, ongelooflijk..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:42


luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:47

Laat het paard inslapen en koop een hobbelpaard. Moedwillig op een paard stappen wat pijn heeft al minstens jaren is gewoon dierenmishandeling.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:52

Neeee.. Dit kan niet waar zijn.. -O-
Hoe haal je dit in godsnaam in je hoofd ts?
Doet het je dan geen flikker dat je weet dat je paard wat mankeert, en dus nog 8 jaar doorrijdt op een paard pijn met pijn?
In je filmpje gaat het over je beste vriend, dit doe je je paard gewoon niet aan!
Dat kan niet, dat mag niet. Nooit niet!
En ik denk dat je paard ten dode opgeschreven is, je kunt mij niet wijs maken dat dit nog goed gaat komen.
Echt ik hoop dat je je nooit meer aan een eigen paard waagt, dit is gewoon dierenmishandeling.

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:59

Dus dit paard loopt al minimaal 7 jaar kreupel?
En 7 jaar geleden gaf je al aan dat hij idd niet goed liep?

Wat verwacht je nu dan te horen?
Dat hij nu wel goed loopt?

Dit kan je echt niet goed praten..
Zeker in jouw longeer filmpjes zie ik een paard die pijn heeft en een uitweg zoekt...

Ik zou echt niet meer opstappen en eerst een goede DA erbij halen
Maar als dit al zolang speelt is er denk ik maar 1 oplossing.

Thea_Ste
Berichten: 716
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Zonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:01

poes schreef:
vickyP @ [RIJ-ITP] rijden met een trouwkleed, ni makkelijk hoor .. :-))

vickyP @ [ITP] Mijn eerste filmpje van bonter Cooper


vickyP @ [RIJ-ITP] another movie of me and bonte Cooper

De blessure is je meer dan bekend. 6 jaar rijden op een duidelijk kreupel paard. Arm dier en ik stel mijn mening ernstig bij.
Je schrijft letterlijk zelf dat het nooit meer goed komt. Ga asjeblieft niet meer met hem rijden. Je doet hem pijn.



Die van mij is ook bijgesteld..
ts, denk alsjeblieft na over het welzijn van uw paard!
Ik had wel een vermoeden dat dit al een tijd aansleepte, maar 6 jaar... En je stapt op een paard waarvan je weet dat hij kreupel is.. Ben sprakeloos.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:01

TS schrijft op bokt dat de blessure dateert van augustus 2008. Eerste diagnose is een gebroken spronggewricht zonder kans op volledig herstel. Derde DA zegt scheur in minuscus, eveneens onherroepelijk kapot.

Waarom rijd je nog met dit paard?
Laatst bijgewerkt door poes op 08-07-17 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn
Berichten: 4722
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:06

Vind het ook niet erg netjes om in je openingspost je voor te doen als onwetende eigenaar die denkt een correct paard te hebben, terwijl je jaren geleden al aangaf dat ie nooit meer correct zal lopen. Je hebt hiermee heel wat mensen om de tuin geleid.

Anoniem

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:12

Jeetje, hij loopt in 2010 al net zo slecht als nu. Ik snap dit ook niet zo goed ts. Het is nu 7 jaar later...

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:23

In oktober 2008 liep hij een scheur in zn rechter achterbeen op.
In dit topic staat een filmpje van feb 2009 waar hij beter loopt dan alle andere filmpjes die er van hem zijn.
vickyP @ [ITP] uitbarsting op de wei...
Vanaf het moment dat je weer met hem maande gang gaat loopt het dier enorm beroert, je kan mij niet vertellen dat je dit niet wist, nooit gezien hebt, voelen kan ik me voorstellen want je weet niet beter dan dat dit paard zo loopt. Ik snap ook niet zo goed je doel van dit topic, aangezien je weer dat hij in 2008 een ongeluk heeft gehad en vanaf die periode regelmatig topics er over hebt geopend, en alleen maar alle adviezen de wind in hebt geslagen want je weet war je paard aan kan en dat hij niet rad loopt, waarom in godsnaam rij je dit paard nog? Je kan mij niet vertellen dat dit paard volledig pijn vrij is. Dit dier loopt al 9 jaar kreupel en het ie dan nog afvragen....

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:43

Wat in en in triest dat je al zoveel jaar rijd op een paard wat duidelijk ergens last van heeft, je moet je schamen!

Ik hoop van harte dat je er nu wel een dierenarts bij haalt ( of weer een dierenarts) en je paard niet zo kapot is dat je nooit meer op mag stappen.

Wees alsjeblieft niet zo egoïstisch om gewoon door te rijden!

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:46

:x

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:51

Ik vind dit echt ongelooflijk!!!
Wat een ontzettend egoïstisch, wreed mens ben jij ts.
Jaren je paard bewust pijn laten lijden.
Ik vind het zelfs iets voor de dierenbescherming.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 01:02

Ik denk wel dat ze het oprecht goed bedoelt maar zeer onwetend is op vlak van paarden.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 01:11

Als je al 9 jaar weet dat het paard rechts achter niet goed is na een ongeluk is het imo geen onwetendheid meer

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 01:20

Vind het persoonlijk ook noemenswaardig dat ze op een van de filmpjes in een groepsles rijd en hier er dus blijkbaar ook niks van gezegd wordt.

Ontwetendheid of niet, dit paard loopt echt beroerd, dit wordt al jaren gezegd en hier wordt gewoon niks mee gedaan. Voor dit soort gevallen zou er wel eens ingegrepen mogen worden door iemand die het paard gewoon ophaald.
Je kunt wel zeggen dat je het beste voor hebt met je paardje, maar dit is niet te zien. Verschuilen achter dingen als ik weet het niet, of ik sta alleen zijn echt achterhaald. Neem je verantwoordelijkheid en stop in ieder geval met rijden. Doe hem naar een goede dierenarts en laat hem van top tot teen nakijken om te zien of hij nog pijnvrij op de wei zou kunnen.
Zo niet, laat hem dan alsjebliefd gaan. Dit ben je hem wel verschuldigd na al die jaren.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 04:00

Ts, neem aub je verantwoordelijkheid en help je paard. Hij heeft pijn.

knollentuin
Berichten: 10399
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 07:35

Dit valt in mijn Ogen onder dierenmishandeling, ts ik weet niet wat ik lees.
Wat mij betreft mag dit strafbaar gesteld gaan worden, wat een ongelovelijk lijden doe jij je paard aan en al zo lang, diep triest

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 07:59

Laat die dierenarts en osteo maar zitten, je weet dus al precies wat er mis is. Je hebt nu 2 opties:
1. In laten slapen
2. Op de wei laten lopen en niet meer rijden

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:19

WoW....Normaal meng ik me niet in dit soort 'Bokt zaken' maar ik begrijp echt niet dat je een topic opent TS. Je hebt een geweldig braaf paard.. Hij doet alles voor je.. Bokt je er zelfs niet eens af terwijl hij zeker pijn moet hebben ;( . Wat een schat van een dier, neem je verantwoordelijkheid.

oji

Berichten: 4261
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:20

Ik ben flabbergasted....Stille meelezer en dacht in het begin, wat sneu, onervaren amazone koopt zonder het te weten een paard waar alles mee mis is en voelt/ziet dat zelf niet.

Maar nu blijkt dat je het paard al jaren hebt...dat je al jaren weet dat er van alles mis met je paard is maar dat je ondanks alles wat je weet zo nodig toch moet rijden. En dan die openingspost...de vermoorde onschuld spelen...echt ik heb hier geen woorden voor.

Je noemt je paard je beste vriend...weet niet wat jij onder vrienden verstaat....maar bewust jaar in jaar uit pijn doen is niet hoe je vrienden behandelt. Ga je schamen!

vickyP
Berichten: 341
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:21

poes schreef:
De blessure is je meer dan bekend. 6 jaar rijden op een duidelijk kreupel paard. Arm dier en ik stel mijn mening ernstig bij.
Je schrijft letterlijk zelf dat het nooit meer goed komt. Ga asjeblieft niet meer met hem rijden. Je doet hem pijn.


Die blessure was inmiddels achterhaald en behandeld. Daarover nooit een topic gemaakt want ik ben jaaaaren niet meer op bokt geweest. Als je goed leest mocht ik hem toen niet te veel forceren en weinig rijden, wat ik ook altijd heb gedaan. Hier is toen ook aan gewerkt geweest. Maar tja... dat zal nu niemand meer lezen...
neen, ik krijg nu commentaar dat ik dierenmishandeling bezig ben terwijl ik nu echt (nogmaals) iets aan wil doen.
Misschien eerst even allemaal afwachten wat er uit het onderzoek komt??
Ik hou jullie graag op de hoogte.
Overigens heb ik (toen, bij dat andere probleem) les gehad en gekregen en toen heeft mijn lesgever nooooit aangewezen dat hij kreupel liep. Dus NU pas zegt er mij iemand dat het niet goed gaat!
Dus spring ik meteen op de kar om dit op te lossen.
Ik heb idd niets van de vorige complicatie gezegd om dus met een schone lei uit te zoeken of te kijken wat er deze keer uit komt. Om dus van 0 te kijken. En omdat de DA hem genezen heeft verklaard toen. Ik heb altijd mogen rijden van hem.
Ik heb die kennis dus verder niet om een DA al dan niet te geloven. Dus als een DA iets zegt geloof ik hem dus wel.
Ik heb in geen enkele vorige reacties iets verkeerd opgepakt, noch betwist en bij uit allerlei dingen 'ja maar...' omdat ik het echt vervelend vind dat ik het deze keer niet heb gezien.
Ik kan mij de laatste reacties zeker voorstellen, maar ik kan jullie verzekeren dat ik nog steeds het beste met mijn paard voor heb en hem in geen enkele plaats wil pijn doen of wat dan ook.
Laat dus die 'dierenmishandeling' reacties maar opzij want dit is niet zo.
Denk er dan verder jullie gedacht over en laat nu de DA verder beslissen wat het al dan niet is of zou kunnen zijn. Dan zie ik graag verder.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:21

Oh TS, spijtig te horen dat je paard al dermate lang onherstelbaar geblesseerd is..rijden is geen optie meer. Als het paard ook al zo lang last heeft van zijn sprong of meniscus rechts achter en je gaat rijden, gaat het paard compenseren. Het neemt een andere houding aan om de blessure te ontlasten. Ik vrees dat je paard in al die jaren zo een ander lichaamsgebruik is gaan krijgen dat waarschijnlijk veeel meer aan de hand is dan alleen de oude blessure. Of je paard überhaupt nog pijnvrij op de wei kan staan zou ik eerst na laten gaan door een DA. Denk niet, hij heeft de oortjes naar voren en ziet er happy uit dus zit wel goed. Nee, paarden zijn vluchtdieren en tonen niet snel pijn. Dat maakt ze zwak en een makkelijkere prooi voor roofdieren. Hoop echt dat je er alsnog een DA bij haalt en vervolgens de juiste keuze maakt.

vickyP
Berichten: 341
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:22

laura1987 schreef:
Wees alsjeblieft niet zo egoïstisch om gewoon door te rijden!


Ben ik niet van plan ook. Blij dat het een keer gezegd wordt zodat ik er ook effectief iets aan kan doen.