Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Foto's herbeoordelen voor keuring

 
Profiel   

Oh zo herkenbaar, ik heb zoiets ook gehad, paard willen kopen, was net een maand PROK goedgekeurd, vliegt er gelijk al uit bij de klinische keuring. Boos dat de verkopers waren, enorm boos. Op mij maar ook op de dierenarts. Ik voelde me bijna schuldig dat het paard werd afgekeurd.

Maar ja, daar kan ik niets aan doen. Ik had net een berg ellende gehad en wilde dat echt zo goed mogelijk voorkomen en nam dus geen enkel risico.

Afijn, nadien heb ik een superfijn paard kunnen kopen, helemaal goed & gezond. Achteraf gezien had ik daar veel meer klik mee dan het afgekeurde dier. Eind goed al goed!

Laat het achter je en ga verder zoeken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 12:42 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Oh zo herkenbaar, ik heb zoiets ook gehad, paard willen kopen, was net een maand PROK goedgekeurd, vliegt er gelijk al uit bij de klinische keuring. Boos dat de verkopers waren, enorm boos. Op mij maar ook op de dierenarts. Ik voelde me bijna schuldig dat het paard werd afgekeurd.

Maar ja, daar kan ik niets aan doen. Ik had net een berg ellende gehad en wilde dat echt zo goed mogelijk voorkomen en nam dus geen enkel risico.

Afijn, nadien heb ik een superfijn paard kunnen kopen, helemaal goed & gezond. Achteraf gezien had ik daar veel meer klik mee dan het afgekeurde dier. Eind goed al goed!

Laat het achter je en ga verder zoeken.


Mijn verhaal lijkt een klein beetje op dat van jou. Verzordpaard van vroeger stond te koop. Haar wilde ik graag hebben dus goede dierenarts geregeld die haar kon gaan keuren klinisch en röntgenologisch. De eigenaar van toen zei nog dat ze goede verhalen over die keuringsarts had gehoord. Je voelt de bui wel aankomen: toen het paard al na vijf minuten werd afgekeurd was het opeens geen goede dierenarts meer. :') Eigenaar was ook boos dat ik haar liet keuren, want als je van een dier houdt, dan hoeft 'ie toch niet gekeurd te worden? 8)7

Ik ga mee in het advies van ingvdh: let it go!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 13:01 



 
Profiel   

Tja, weetje, ze hebben het er zelf naar gemaakt. We hadden afgesproken maandag erbij te zijn met keuren, heel simpel. Als zij dan eerder voor henzelf willen keuren, prima, maar ik wil alles sowieso weer over doen. Dat wisten ze ook. Als je dan ineens zegt "ja, dit is voor jullie ook makkelijker als we nu alles doen", dan heb je dus niet goed opgelet.

Wij wilden er namelijk bij zijn, zeker met dingen zoals bloedprikken. Een van de eerste dingen die de arts zei is dat als ze nu röntgen gingen doen dat hij maandag positief zou zijn op de verdoving. Nou, de alarmbellen gingen toen, in combinatie met alles, toch wel af bij mij. Heb ook meteen duidelijk gezegd dat ik dat niet wilde, maar toch "deed ik wel moeilijk, hoor. Vertrouw je ons niet?"

Wij laten ons niet pushen. Dan kan je dat een gebrek aan vertrouwen vinden en dan ook nog heel leuk zeggen "je moet je criteria bijstellen want zo ga je nooit een paard vinden"...sorry, maar je hebt je eigen ruiten ingegooid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 13:25 



 
Profiel   

Je hebt helemaal gelijk hoor, goed dat je echt afhaakt bij deze mensen. Jammer van het paard, maar je hebt een grote kans dat die voor jouw doel niet geschikt is. Ze zoeken na hun vakantie maar een ander die hem wil kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 13:42 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Oh zo herkenbaar, ik heb zoiets ook gehad, paard willen kopen, was net een maand PROK goedgekeurd, vliegt er gelijk al uit bij de klinische keuring. Boos dat de verkopers waren, enorm boos. Op mij maar ook op de dierenarts. Ik voelde me bijna schuldig dat het paard werd afgekeurd.


Een Prok zegt ook niks. Het is geen aankoopkeuring Alleen of een merrie geschikt is voor de fok. Worden gewoon goedgekeurd met chips erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 16:11 



 
Profiel   

Urbiezira schreef
@bigone: inderdaad het been waar die chip zat, zowel op de harde volte als de buigproef nét aan.


Als een chip pas wordt verwijderd als een paard kreupel gaat, dan is er vaak toch al schade aangericht (aan het kraakbeen) Licht eraan hoeveel schade of zich dat herstelt of niet.
Zou me niks verbazen als dat paard straks wordt aangeboden voor 3500 in de hoop dat er iemand om komt die niet keurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 16:18 



 
Profiel   

Babootje schreef
Urbiezira schreef
@bigone: inderdaad het been waar die chip zat, zowel op de harde volte als de buigproef nét aan.


Als een chip pas wordt verwijderd als een paard kreupel gaat, dan is er vaak toch al schade aangericht (aan het kraakbeen) Licht eraan hoeveel schade of zich dat herstelt of niet.
Zou me niks verbazen als dat paard straks wordt aangeboden voor 3500 in de hoop dat er iemand om komt die niet keurt.


Ja of die genoegen neemt met de goedkeuring van de dierenarts van de eigenaar "want t is kort geleden".

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 16:40 



 
Profiel   

Denk dat jullie er heel goed aan gedaan hebben om het paard te laten staan. Het zal ook geen koopje geweest zijn en als hij toch niet goed bleek te zijn, zal het ook nooit een koopje worden...

En eerlijk.. nu de markt weer aantrekt, staan er heel veel leuke paarden te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 17:01 



 
Profiel   

Verstandig dat je hem niet hebt gekocht. Er zijn nog zat paarden te koop,braaf en lief en geschikt voor jullie doel. Deze mensen wilden de hoofdprijs voor een paard met een gebrek.Die vindt echt wel een nieuwe baas, maar dan wel voor een aangepaste eerlijke prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 17:09 



 
Profiel   

Goede beslissing zo te lezen. Wat een teleurstelling zo'n reactie van die mensen dan he?
Ik moet zeggen dat ik het ook al een aantal keren heb meegemaakt in de zoektocht naar een leuke pony voor mij en mijn dochter. Ik ben er iig een stuk minder naïef van geworden.

Jullie vinden vast een leuk en passend paard, TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 17:44 



 
Profiel   

anjali schreef
Verstandig dat je hem niet hebt gekocht. Er zijn nog zat paarden te koop,braaf en lief en geschikt voor jullie doel. Deze mensen wilden de hoofdprijs voor een paard met een gebrek.Die vindt echt wel een nieuwe baas, maar dan wel voor een aangepaste eerlijke prijs.


Een paard met een gebrek kun je beter laten staan; zeker als hij daar onregelmatig op is. Ook met een aangepaste prijs. Een paard met een bemerking/risico, maar niet kreupel kun je voor een aangepaste prijs best een gokje nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 17:55 



 
Profiel   

Ja daar gaat het dan ook wel om vind ik,aangepaste prijs. Ik heb het idee dat het paard uit deze topic een heel duur paard is,want alleen aan allerlei keuringen is er inmiddels een fortuin uitgegeven lijkt me zo. Volgens mij kun je beter een braaf gezond eenvoudig paard kopen,die ziijn er volgens mij best in een normale prijsklasse.Met een werkwillig eenvoudig paard kun je dan ook in de sport nog goed meekomen,als je die ambitie zou krijgen.Maar ja ik kom nog uit de tijd van de landelijke rijverenigingen.Toen waren de paarden niet zo duur,maar konden wel vaak tot hun 30ste werken,zo degelijk waren ze gefokt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 19:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen