Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 329  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 
Profiel   

[ img ]
De druif hier in de voortuin zal vanavond maar even 2 gieters water neergooien, want het is straks bloedheet voor in de tuin vol met de zon erop. :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 11:39 



 
Profiel   

Korte vraag in de ronde: mijn sugarsnaps zijn rijp... maar natuurlijk te veel om in 1keer op te eten :-)
Dus invriezen -maar hoe het beste ? Gewassen en rauw ? Of toch kort koken,ijswater en dan in de vriezer ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 12:37 



 
Profiel   

oh jullie druiven zijn ook dikke bossen, dus maar gewoon vastmaken aan de pergola ? dit zou ook een witte druif moeten zijn, ben benieuwd, heb hem vorig jaar gekocht dus nog niks aan gezeten

geen idee sasja, vroeger deed ik alles blancheren ( kort koken) maar er zijn ook dingen die rauw kunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 14:51 



 
Profiel   

Nou dat water geven is niet meer nodig hier net flinke regen en onweersbui gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 16:39 



 
Profiel   

Hier ook niet meer nodig en had het vanmorgen vroeg al gedaan (op de druif na). :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 16:41 



 
Profiel   

Ik had het uitgesteld in de hoop dat het weerbericht klopt. En dat doet het. :D Dikke vette druppels. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 16:42 



 
Profiel   

Ja ff stond alles hier blank omdat de droge grond die hoeveelheid water niet aan kon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 16:44 



 
Profiel   

hier regent het ook net, ik hoop echt op een flinke bui

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 16:52 



 
Profiel   

Roosje01 schreef
Ja ff stond alles hier blank omdat de droge grond die hoeveelheid water niet aan kon.

Dat is helaas regen waar je tuin vaak weinig aan heeft stroomt vaak de sloot of de put in voor de grond kan opnemen. Kan je nog met de gieter aan de gang. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 16:56 



 
Profiel   

Hier kon de bodem hem wel hebben gelukkig
Lekker hoor
Onweer viel nog mee , dat ben ik hier heel wat gekker gewend de afgelopen paar jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 17:13 



 
Profiel   

geen hele lange bui, maar alles is zeker lekker opgefrist en een stuk minder benauwd buiten.
ik ben maar creatief gaan snoeien in de druif, en heb hem vastgebonden aan de pergola en in de bloembakken had ik bonen gezaaid, maar blijken klimmers te zijn, even een oplossing voor zoeken :)
vanavond heerlijke sla gegeten, romaanse sla( heet het zo? ) heel fijn smaakje :j
ik heb kommertjes gespot , ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 20:37 



 
Profiel   

Heeft hier iemand trouwens ervaring met gember?
Mijn plantje begon super maar staakt nu. Hij is al bijna 2 weken hetzelfde en niks gegroeid.
Hij staat altijd binnen en heeft sochtends zon.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 21:13 



 
Profiel   

Doorgeschoten/teveel radijs voer ik hier aan de pony's op. Snoeisel druif ook. Koolsoorten zou ik niet doen, maar alle wortel/knolgroentes werden in eerste instantie verbouwd als veevoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 21:21 



 
Profiel   

Koolsoorten kunnen, in beperkte mate, ook prima. :j Maar dan dus niet een hele kool per dag geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 21:30 



 
Profiel   

Kool geeft (net als bij mensen) gasvorming, alleen een paard heeft door het langere darmstelsel soms moeite om dat kwijt te raken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 21:37 



 
Profiel   

Heb hier momenteel ook wat bieten in de groentetuin staan voor de paarden. Eens kijken hoe ze dat vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 21:49 



 
Profiel   

Sorry ik zou de gember niet weten, nog nooit iemand gezien die gember zelf plant :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 10:52 



 
Profiel   

[ img ]
Zitten ook maar een paar druiven aan. :+ :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 18:50 



 
Profiel   

Oeh dat wordt smullen Marcella!
Ik heb geluk, de druif van de onderburen groeit naar ons balkon en daar zitten ook al trosjes aan haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 19:03 



 
Profiel   

En dit is een kant. :=

Oh en kweekbakje gemaakt op de tuin en zeer tevreden met resultaat zal morgen even foto maken. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 19:06 



 
Profiel   

Mijn druif heeft wederom geen vruchten -O- hij staat er nu 3jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 19:57 



 
Profiel   

wat zijn jouw druiven al groot Marcella, bij mij zitten er wel trosjes aan maar nog hele kleine bolletjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 20:00 



 
Profiel   

Geef je wel eens meststoffen aan je druif dit kan ook in de vorm van speciale grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 20:07 



 
Profiel   

Heeft iemand nog tips voor een roze framboos die in juli/aug vruchten geeft? Mijn roze framboos wil niet meer zo denk te oud/op was nog oude stek van bij ouders thuis. Tis maar een ziellig hoopje plant met enkele vruchten dus wil een nieuwe gaan kopen. Ik heb een gele herfstframboos deze heeft in mei/juni vruchten en vaak ook nog in sept/okt. Dus zoek een soort wat er een beetje tussenin zit kwa rijptijd dat ik de hele zomer lekker frambozen kan eten :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 20:18 



 
Profiel   

jolandje schreef
wat zijn jouw druiven al groot Marcella, bij mij zitten er wel trosjes aan maar nog hele kleine bolletjes

Hier precies hetzelfde, echt nog een stuk kleinere druifjes dan die op de foto :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 20:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 329  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen