Hutspot wéér mislukt: nu met ranzige foto!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:15

Elles het hoort er echt NIET zo uit te zien. Volgens mij zijn de uien niet goed. Wat er mis mee is weet ik ook niet, maar ik heb nu ook een zak uien liggen waar er verschillende tussen zitten waar vreemde zachte stukken in zitten. Als een ui zacht aanvoelt gooi ik hem gelijk weg. Een ui moet stevig aanvoelen.
Ik laat de uien ook gewoon meekoken: laag aardappelen, laagje uien, laagje gesnipperde wortelen, water, rookworst bovenop leggen, dit alles 20 minuten koken (tot aardappelen gaar zijn), dan rookworst wegleggen, de rest met peper en zout en eventueel een klein scheutje spekjus stampen, speklapjes of uitgebakken stukjes spek en de rookworst erbij geven.

Wat geuren betreft ben ik ook een zeikerd. Als iets niet ruikt zoals het hoort gaat het bij mij gelijk de vuilnisbak in.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:04

Zou aan het fornuis kunnen liggen ja. Mijn mams kookte vroeger altijd op gas, toen we verhuisden kwam er keramisch voor in de plaats en dat ging me toch vaak mis. Nu hebben we half gas, half keramisch en dat bevalt wel.
Overigens kook ik de aardappels apart, stamp ze en kook ook de wortels en de uitjes apart. In één pan wordt het sowieso derrie, ik vind stukjes wortel nog altijd beter te kauwen dan derrie Scheve mond
En met bruine bonen? Ieuwk! Als ik iets niet lust, dan zijn het wel bruine bonen, in wraps oid gaat het wel, maar bruine bonen met stroop *gruwelt*

manzano

Berichten: 24024
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:02

lageveld schreef:
Mijn zoon was toevallig thuis en hij houdt nogal van hollandse kost vandaar mijn idee om dit te maken. Ik had dus best goede bedoelingen Lachen Tijdens het eten vertrouwde hij mij toe dat hij eigelijk altijd kotsneigingen kreeg van hutspot. (door mijn vrouw gemaakt) maar dat hij dit eigenlijk wel lekker vond. De tweede keer opscheppen bewees dat het niet alleen een vriendelijke opmerking betrof Haha! Haha!


Nou dan heb je het zeker lekker gemaakt!!!! Ik ken zijn mening over hutspot namelijk ook wel ja Knipoog Haha! (inmiddels herziene mening neem ik dus aan). Al heb ik dit bovenstaande senario met hem wel vaker meegemaakt bij jullie. "Gatver rijst etc etc" en vervolgens de hele pan leeg eten omdat het toch eigenlijk best lekker is *LOL*. Sommige mensen............

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:17

Hier in Enschede ook met bruine bonen