Sushi liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:01

:wave:

Ik ben vast niet de enige bokker die je 's nachts wakker mag maken voor sushi, dus vandaar dit topic voor sushi-liefhebbers :D

Ik heb voor het eerst sushi gegeten op Gran Canaria, tijdens mijn vakantie in 2010 en ik had niet gedacht dat ik het lekker zou vinden, maar niks bleek minder waar :9 Ook dit jaar op vakantie in Portugal heeeerlijke sushi gehad <3 Tegen écht verse vis kan toch niks op

Wat vind jij de lekkerste sushi, waar eet je graag en maak je het ook zelf? Brand los zou ik zeggen!

Afbeelding
Mijn eerste portie in Gran Canaria :9

NieneWiep

Berichten: 6733
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:13

Wauw dat ziet er prachtig uit!

Ik ben ook een sushi liefhebber ook al eet ik het niet vaak. Laatst voor het eerst thuis gemaakt met een paar vriendinnen, dat was echt leuk! We hadden schalen vol en een boel verschillende vullingen. Zo uit mijn hoofd:
- krab met avocado
- gerookte zalm met avocado
- gerookte zalm met zoetzure komkommer
- gerookte kip met zoetzure paprika
- tonijn met avocado en mayonaise
- omelet met paddestoelen

En nog meer maar die ben ik vergeten haha.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:15

Ben dol op sushi en daarmee ook nog eens fanatieke klant voor Shabu Shabu waar je dus onbeperkt shusi mag eten voor 23 euro

Ben het dolst op de ei en gewoon de bonkjes rijst
-gefrituurde tofu-zakje met rijst
-miso-soep
-de octopus-shusi

Nou ja alles gaat erin :D

quartel

Berichten: 15896
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:16

die foto........ :~ :~ :~

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:20

Ik ben enorme sushi fan. En bij mij en mijn vriend kan je toch spreken van een verslaving.

Wij gaan elke week eten!

Als ik al mijn favo moet opnoemen ben ik nog lang bezig, ik zeg gewoon een lekkere sushi boot!

Maar alleen met wasabi!!! brrrrr soya saus

Ik maak ze nooit zelf, als je teveel verwend word met proffesionele sushi is je eigen creatie echt niks :P
En all you can eat is bij ons echt heel primaire sushi helaas, met vaak minderwaardige rijst

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:50

Wat leuk al die reacties :D

Nienewiep: je hebt er wel wat aparte combi's tussen zitten! Heb je die zelf bedacht of ergens uit een recept? :)

Tita: Shabu Shabu staat ook nog op mijn verlanglijstje :j Ben tot nu toe alleen nog bij Sumo geweest (Rotterdam en Scheveningen) en bij Sakura in Arnhem..
Verder hebben we een keer afgehaald van Moskou (Deventer) maar daar zat een vlieg in :\ Heel af en toe maken vriendlief en ik zelf sushi, maar dat vind ik zoveel werk! En omdat je er zo lang mee bezig bent, heb ik vaak minder zin erin als het eenmaal klaar is..

Kat: elke week? :wow: :9 Geluksvogel! En dan afhalen?

Quartel: en dit was de sushi in Portugal, nog lekkerder :+:
Afbeelding
De vis was zo vers, de sashimi smolt gewoon op je tong :o

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:55

:j eet ook elke week shusi set van Ah 16 stuks en ga zeker 1x per maand naar shabu shabu rotterdam

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:57

Vaak gaan eten, en als ik echt stout ben ga ik het wel eens afhalen :o Dan kan ik het lekker verspreiden over de avond :D Maar dat doe ik alleen zonder vriendlief, want anders is alles direct op :(

Wat ik wel doe is vaak met groupon of groupolitan bon! Daar kan je echt beginnende juweeltjes vinden. Vorige keer hadden we een all you can eat bon voor 2 ten waarde van 35 euro. Het restaurant zelf was pas twee maanden open en doet geen all you can eat buiten deze eenmalige bon (misschien na ons nooit meer :+ )

voorgerecht: wonton soep
hoofdgerecht: was een grote boot met 45 stuks echt zo lekker! Maar goed oorspronkelijk kost die dan ook weer zestig euro brrr sushi is zo duur! Ik zag verschillende mensen komen met de bons en zag zoveel boten halfleeg vertrekken ;( (daar wordt lesilla droevig van :+ )
Ik en vriendje lekker boot leeggeten, nog eens tien sushi besteld, en nog eens twintig erna. Waarop de serveerster met een verbaast gezicht twintig vroeg??? En daarna dessertje :D

Maar ze hebben er nu wel een goeie klant bij natuurlijk.

Meestal heb ik genoeg met maki plateau en dat is rond de 14-17 euro voor 14 stuks afhankelijk welk restaurant

Maar die shabu shabu klinkt wel goed, en naar rotterdam zou ik wel eens willen rijden. Even kijken naar de reservaties enz

Is de sushi van de ah de moeite waard? want dat wil ik ook wel eens proberen dan. Hoeveel kost die

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 13:00

Die van de AH vind ik ook erg goed! :j Beter dan ik in eerste instantie had verwacht..Alleen wel een beetje duur in verhouding met de verse sushi in de restaurants..
Is Shabu Shabu met zo'n lopende band?

Kat, wauw dat klinkt heerlijk! :9 En inderdaad, die halflege borden die dan terug gaan, kan ik ook niet goed tegen :n
Hier in Nederland hebben ze de regel dat je moet betalen voor wat je overlaat, meestal 50 cent per sushi..Dat helpt goed :j
Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat ik iets gewoon echt niet lustte en toen hoefde ik niets te betalen toen ik het overliet..gewoon even uitgelegd :)

En over bonnen gesproken, heb van de week nog een groupon deal besteld: voor 15 euro een sushi lunch hier bij ons in de stad (Moskou) ben benieuwd :j

Karmandi

Berichten: 698
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:02

Die sushi van de AH vind ik helemaal niks... Ik ga zelf regelmatig naar Soho in Eindhoven, heeeeeerlijke sushi daar! Daar kun je voor 22,50 ook onbeperkt eten, inclusief miso soep, tempura, noodles, en van die gezouten sojabonen en zo. Er is hier ook een kreeftenbar waar je kreeftensushi kan eten, ook echt fantastisch!
Zelf maak ik ook wel eens sushi, maar dat is nogal een tijdrovende bezigheid, dus dat kan alleen op een lekkere vrije dag. Is wel leuk om te doen, maar het smaakt inderdaad nooit zo lekker als in een restaurant.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:03

Ja inderdaad als je het niet lust, niet alle sushi is mijn ding. Ik lust bijvoorbeeld echt niet inktvis. Alleen als het verwerkt word. Maar in sashimi en nigiri en je ziet zo die zuignappen :') brrr.

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:04

ahhhh water loopt me al in mn mondje hihi! :~
Ik ga met mn vriend gemiddeld 1á2x per maand naar Shabu Shabu in zoetermeer. Moet je altijd wel een paar dagen van te voren voor reserveren want het zit altijd vol.
Eerste keer dat ik Sushi ging eten gingen we ook samen, was voor hem ook de eerste keer sindsdien proberen we wel elke maand 1 of 2 x te gaan haha. maar het halfjaartje jubileum komt eraan, weer een goede rede om uitgebreid bij shabu shabu te gaan eten <3
kijk er nual naar uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:05

De lekkerste sushi is degene die ik zelf maak met verse vis *\o/*

Verder kan ik heerlijk sushi eten bij echte japanse restaurants, dus niet degene waar chinezen in staan. AL heeft Shabu Shabu ook lekkere sushi. En de Toko Take - A - Wok in Hilversum, die heeft ook heerlijke sushi :9


De sushi van de AH2go had ik toevallig gisteren.. wat een droge paasei is dat.. de zalm.. was gewoon helemaal uitgedroogd :=

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:09

Sushi addict hier..
Maar wel het liefst lekker uit eten!
Ik hou van eten, maar niet van koken :')

35 euro voor 2 personen all you can eat is niet duur Lesilla!

Gerechten die niet opgegeten worden, kosten bij ons tussen de 1 en 2 euro, ligt eraan wat het is.
Al heb ik nog nooit een toeslag gehad (maar ook nooit een heel gerecht laten staan).
Ik ben bij Sushi Suki, Koi en Enjoii in Tilburg geweest. Enjoii is veruit mijn favoriet!
Daar hebben ze ook frushi :))

AH sushi is bij mij alleen voor de hoge nood :')

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:14

sushi = jammie! Ik maak t ook wel eens zelf, meestal met surimi of zalm ook wel met tonijn of omelet.
in amsterdam zit ook zo'n all you can eet-ding is geloof ik iets van 25 p.p. maar dan heb je ook gerechtjes die geen sushi zijn dus kan je ook heen met mensen die niet zo dol zijn op sushi!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:19

Heerlijk Sushi ! Kun je me voor wakker maken hoor.
Zowel mijn vriend als mijn dochtertje houden erg van Japans.
Wij gaan dan ook regelmatig Sushi en Sashimi eten. Meestal bij Yokohama in Eindhoven.
Laatst bij Mo-Jo in Helmond geweest. Ook erg lekker, maar Yokohama blijft mijn favoriet.

Iemand nog een goede tip voor een workshop Sushi maken in Noord- Oost Brabant? Noord Limburg mag ook...

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:19

Laat mij aub slapen, ik vind het een gruwel! :D

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 13:48

jorretje schreef:
sushi = jammie! Ik maak t ook wel eens zelf, meestal met surimi of zalm ook wel met tonijn of omelet.
in amsterdam zit ook zo'n all you can eet-ding is geloof ik iets van 25 p.p. maar dan heb je ook gerechtjes die geen sushi zijn dus kan je ook heen met mensen die niet zo dol zijn op sushi!

De restaurants waar ik tot nu toe ben geweest, hebben inderdaad veel meer dan alleen maar sushi :j En dat is wel makkelijk, want ik heb niet zo veel vrienden/vriendinnen die net zo gek zijn op sushi als ik :\
Daarbij vind ik een gefrituurd garnaaltje tussen alle sushi door zelf ook niet verkeerd :D

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:52

En heel lekker in de sushi :P

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:53

Jep vanavond sushi!!!!! Heb er zo onwijs veel zin in. Vind het heel erg lekker en natuurlijk ook heel gezond.
Ik heb van mijn vriend ook een sushi curus gekregen, erg leuk!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:07

oh, ik krijg echt honger van dit topic...
een sushi, sashimi, ebi tempura, gebakken rijst.... MJAMM !!!!!

FenrirJarig
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:12

Ik vind sushi op zijn tijd ook erg lekker! Alleen... ik eet absoluut geen vis :n dus dan blijft er vrij weinig over. Ik ken eigenlijk alleen de avocado, ei en komkommersushi :+ en ik sta wel eens in de AH en dan wil ik een bakje halen, maar er zit altijd wel iets met vis bij ^) en dat vind ik zonde van m'n geld én de sushi, om de helft weg te gaan gooien. :P

MMMaaike

Berichten: 283
Geregistreerd: 10-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:00

Ohhh.. heerlijk. Hiervoor mag je mij ook wakker maken hoor :P

Morgen avond weer naar Shabu Shabu. :P

My favorites:
- Salmon Cheese Maki
Afbeelding
- California Maki
Afbeelding
- Spicy tuna Maki
Afbeelding

Ik heb het tot nu toe 1x zelf gemaakt en was erg leuk en lekker, vond het wel nog lastig met inkopen. Hoeveel heb je nou nodig. Ik had dus echt veel te veel vis gehaald. Maar de rijst ging hard! Dat is ook wat het meest vult.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:33

California maki is ook 1 van mijn favorieten :j
Mjamm! Ga nu bijna met tegenzin aan mijn opwarm lasagna :')

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:34

ohwww meld me ook! bij de wok of de al you can eet :D en dan met zalm krab of komkommer! jam jam jam