Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_xx

Berichten: 1718
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:58

babssaartje schreef:
Weer een lijstje:)

O: een boterham met vlees
T: een koekje
L: een broodje met kaas
T; een appel
A: spersiebonen ovenschotel
T: niks

Beweging: 4 paarden gereden, gespeeld met mn hond, 15 stallen gemest.


Ook jij kunt misschien nog wat meer toevoegen. Eet in de ochtend een extra broodje (of verplaats nog een broodje naar het tussendoortje samen met het koekje). Eet bij de lunch een extra broodje :) En ook bij je laastste tussendoortje kun je gerust nog een handje noten, schaaltje kwark of yoghurt met wat fruit eten, oid

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:03

Weet niet wie het vroeg maar ik eet Whey Perfection in m'n kwark van body & fit.

Sommige mensen hier eten echt zorgwekkend weinig :=.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:10

O: 2/3 cup zemelen, havermout en Brinta, halfvolle melk, 1 ei, 1 el appelstroop, handje krenten, 2 tl walnootolie
T: 1 roggebroodje met leverworst 4 rijstwafels met pindakaas
L: 2 roggebroodjes, tapenade, 2 gekookte eieren, groot glas halfvolle melk
B: 15 min fietsen
A: 1 gegrilde courgette, 1 rundervink, 1 el mayo, 1 rijstwafel

Beetje misselijk vandaag, blergh.

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:17

O: bakkie kwark, paar slokken water
T: paar chipies, koppie thee
A: bakkie kwark
T : 2 tosti's
B: paardrijden en mesten.


Nee het is niet veel. Gister heeft me vriend het uitgemaakt. Ben gebroken. Ze ouders hebben 4 jaar lang ons lopen te pesten. En waarom? Hij trok het niet meer en hij dacht dat het beter voor ons was om te stoppen omdat we nog heel lang met ze te maken hebben.

Horse_xx

Berichten: 1718
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:21

Lianne, ach jeetje wat naar :( Denk goed aan jezelf he? Heel veel sterkte!

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:24

Sterkte. Goed voor jezelf zorgen, af en toe een stukje wandelen. Heb ook een relatie gehad waarin schoonmoeders liever een simpel meiske had gehad die elke dag om 18.15 stipt de boerenkool op tafel zou hebben staan en ben achteraf alleen maar blij dat het zo gelopen is. :evaw:

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:38

Veel sterkte Lianne :(:) Inderdaad goed voor jezelf zorgen en proberen wat afleiding te vinden al heb je daar misschien weinig zin in.

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 22:40

lianne484 schreef:
O: bakkie kwark, paar slokken water
T: paar chipies, koppie thee
A: bakkie kwark
T : 2 tosti's
B: paardrijden en mesten.


Nee het is niet veel. Gister heeft me vriend het uitgemaakt. Ben gebroken. Ze ouders hebben 4 jaar lang ons lopen te pesten. En waarom? Hij trok het niet meer en hij dacht dat het beter voor ons was om te stoppen omdat we nog heel lang met ze te maken hebben.

Wat heftig, sterkte :(:)


Kiwipitje schreef:
Weet niet wie het vroeg maar ik eet Whey Perfection in m'n kwark van body & fit.

Sommige mensen hier eten echt zorgwekkend weinig :=.

Zoals (eer)gisteren al werd opgemerkt door iemand: zelfs een cavia eet meer :=

Vraag aan de mensen met die enorm karige lijstjes (specifiek lotte_wessel) en samblabla): wat vind je er nou zelf van?

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:46

Wow wat gaan de pagina's opeens hard haha!

O: aardbeienkwark met müsli en blauwe bessen
T: 2 crackers met kipfilet en avocado
L: speltbroodje van ah met kruidenroomkaas gedoopt in de cup a soup tomaat + salade van komkommer, paprika, ui, cherrytomaatjes, olijven en feta van de ah (klein bakje)
T: chocomelk en en noten rozijnen twister
A: macaroni met zelfgemaakte saus van ui, paprika, wortel, courgette en prei.
T: 3 speculaasjes bij de thee
T: 4 redband snoepjes

D: half glas jus, water
B: 2x 15 mij fietsen, paardrijden

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:34

O: kaiserbroodje + boter + geitenkaas
Cracker + gekookt ei
Yoghurt
T: Blokje cake/koekachtig iets
Mandarijn
L: krentenbol + boter + kaas
Halve bruine bol + boter + kipfilet
Appel
T: Chocoladekoekje, pepermuntkussentje
A: Salade van groentes, rundervink en aardappelkroketjes
Fruitsalade
T: Koffiekoekje

Phylos

Berichten: 5675
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:05

Is er nog plek voor nieuwkomers? En is dit gericht op afvallen/diëten, of gewoon om mee te delen wat je hebt gegeten?

NieneWiep

Berichten: 6733
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:03

Natuurlijk! Veel bokkers die hier hun lijstjes posten zijn wel bewust bezig met voeding en beweging, maar iedereen is natuurlijk welkom om haar lijstjes te plaatsen.

Phylos

Berichten: 5675
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:14

Leuk! Ik ben ook bewust bezig met voeding, en hoop zo iets beter inzicht te krijgen. Volgens mij eet je altijd weer meer dan je denkt.

123321
Berichten: 4371
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:19

Of juist minder dan je denkt, er zijn namelijk heel veel mensen die door dit topic meer zijn gaan eten ;)

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:59

Jeetje, wat heftig Lianne...en dan notabene door zijn ouders en niet omdat het tussen jullie niet lekker ging...
Gister prima aan mijn lijstje gehouden, vandaag hopelijk weer :) Heb alleen yoghurt vervangen door twee blokjes pure chocolade en voor het eten een paar toastjes met knolselderijsalade.

o: 75 gram havermout met 150 ml melk, diepvriesaardbeien, gojibessen en rozijnen uit de oven.
t: paar stukjes gedroogde mango
l: salade met gerookte kip
t: rijstwafel met gekookt ei
a: speltpasta uit de oven met champignon, tomaat, courgette, ui,beenham, bruchschettakruiden, knoflook, een kruidenbouillonblokje, scheutje kookroom en geraspte oude kaas. Voor ie op tafel gaat nog wat verse basilicum erover.

VogeltjeM

Berichten: 3763
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:09

Mijn vakantie is weer voorbij.. ;( Heerlijk uit het stramien geweest, gegeten waar ik zin in had en veel uit eten gegaan. Nu is het weer tijd om terug in een ritme te komen :) en dat in een nieuw topic!

O: 45gr havermout met amandelmelk, beetje honing, eetlepel chiazaden en kaneel
T: 1 appel
L: salade van ijsbergsla, wortelrasp, rode en gele paprika, zwarte bonen, 1 gekookt biologisch eitje, wat blokjes oude kaas, groene kruiden en olijfolie
T: 250gr magere kwark met 100gr frambozen, beetje honing
A: 200gr sperzieboontjes, biologisch karbonaadje
B: stalwerkzaamheden
T: evt een klein notenreepje

babssaartje
Berichten: 146
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: voor mij een weet voor jou een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:36

Horse_xx schreef:
babssaartje schreef:
Weer een lijstje:)

O: een boterham met vlees
T: een koekje
L: een broodje met kaas
T; een appel
A: spersiebonen ovenschotel
T: niks

Beweging: 4 paarden gereden, gespeeld met mn hond, 15 stallen gemest.


Ook jij kunt misschien nog wat meer toevoegen. Eet in de ochtend een extra broodje (of verplaats nog een broodje naar het tussendoortje samen met het koekje). Eet bij de lunch een extra broodje :) En ook bij je laastste tussendoortje kun je gerust nog een handje noten, schaaltje kwark of yoghurt met wat fruit eten, oid


Klopt! Maar het probleem is dat op mn werk niet echt pauze is daar is het even zitten en weer door.. Ik probeer genoeg fruit te eten alleen dat gaan niet met yoghurt of kwark want dat hebben we niet want dan zou ik de enige zijn die dat eet en dan komt het niet optijd op omdat ik vaker smorgens niet altijd kan eten. Maar bedankt voor de tip!!

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:41

Gisteren nog net tevreden

Planning vandaag (na ontbijt boodschappen doen)
O: 1 tostie van 2 vkb met 4 plakjes 48+ kaas + kopje koffie met koffiemelk
T: ?
L: 200 ml magere yoghurt, 1 banan, handje blauwe bessen, 5 el liefde&passie mueslie, 1 el chia en kaneel
T: zelf gemaakt sapje van verse sinaasappelsap, banaan, bramen, frambozen en aardbeien
A: geroosterde zoete aardappel, iets van kip(schnitzel) en een salade
T: schaaltje vruchtenkwark

B: 3 paarden rijden, 4 paarden longeren + veel stalwerkzaamheden

Comments zijn welkom

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 08:50

Gisteravond nog 2vk crackers avocado/hüttenkäse en een Radler gehad.

Vandaag:
O: Overnight oats met ongezoete sojamelk en een perzik; kop koffie
T: 2 sneetjes pompoenbrood met sesampasta
L: Salade van quinoa, bulghur, bietjes, witte kaas, ui en knoflook
T: Appel
T2: Halve paprika, 1/3 komkommer, handje cherrytomaten
A: Paprikasoep met linzen; schaaltje volle Griekse yoghurt toe

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:21

Plien91 schreef:
lianne484 schreef:
O: bakkie kwark, paar slokken water
T: paar chipies, koppie thee
A: bakkie kwark
T : 2 tosti's
B: paardrijden en mesten.


Nee het is niet veel. Gister heeft me vriend het uitgemaakt. Ben gebroken. Ze ouders hebben 4 jaar lang ons lopen te pesten. En waarom? Hij trok het niet meer en hij dacht dat het beter voor ons was om te stoppen omdat we nog heel lang met ze te maken hebben.

Wat heftig, sterkte :(:)


Kiwipitje schreef:
Weet niet wie het vroeg maar ik eet Whey Perfection in m'n kwark van body & fit.

Sommige mensen hier eten echt zorgwekkend weinig :=.

Zoals (eer)gisteren al werd opgemerkt door iemand: zelfs een cavia eet meer :=

Vraag aan de mensen met die enorm karige lijstjes (specifiek lotte_wessel) en samblabla): wat vind je er nou zelf van?


Ik weet niet, zelf vind ik dat iedereen zeer uitgebreide lijstjes heeft. Als ik 1 van deze lijstjes eruit zou pakken en datzelfde zou eten kom ik alleen maar aan. Op een werkdag eet ik minder dan op een vrije dag, maar normaal eet ik 1 boterham of meerdere stukken fruit als ontbijt, 1 boterham voor lunch en dan avond eten. Zo heb ik geen honger en ook kom ik niet aan. Zelf denk ik niet dat mijn lijstje zo slecht is. Ja, ach, er kan nog meer fruit worden gegeten tussendoor en misschien een boterhammetje, maar wanneer ik druk ben met bijvoorbeeld werk heb ik geen honger. Tuurlijk eet ik verder ook wel eens wat lekkers. Een koekje of stukje chocola, maar ik probeer voornamelijk heel veel fruit te eten. En zelf ben ik verbaast hoeveel mensen hier eten op een dag. Ik heb het gevoel dat ik dan gelijk mega aan ga komen!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:25

Wat je eet is echt niet gezond Lotte_Wessel. Probeer alsjeblieft wat meer te eten :)

In mijn pubertijd at ik 's morgens yoghurt met nesquick :+ + avondeten en wat te snoepen. Toen was ik 20 kilo zwaarder dan nu. Nu eet ik eigenlijk altijd + 2500 kcal (doordeweeks volledig gezond, weekend wat minder). Brhiseis heeft exact hetzelfde. En er zijn er meer die strakker zijn geworden in dit topic door meer te eten. Als je zoals jij lichamelijk heel actief bent, heeft je lichaam brandstof nodig.

Wilde vanmorgen 9 uur steppen, maar 12 uurtjes rust was niet genoeg. Kwam als een barrel uit mijn bed. Misschien vanmiddag maar een stuk wandelen of hardlopen. Bij sporten komt er nog iets van havermout bij oid.

O: havermout, kokosmeel, lijnzaad, chia, cacao en scheutje magere yoghurt
T: 3 pruimen en appel
L: 4 x roggebrood + avocado
T: banaan
A: kikkererwtenpannenkoeken met spinazie (en kaas?)
T: kwark met whey
Laatst bijgewerkt door Tayga op 12-08-14 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyLWG
Berichten: 273
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:28

Gisteren zijn er nog heeeeel veel dropjes en een halve bak B&J ijs bijgekomen. Echt, heb zo veel drop op dat ik het idee heb dat mijn huid gewoon naar drop ruikt, maar dat zal tussen mijn oren zitten denk.
Vandaag:
O: Stuk baked oats met havermout, banaan, magere melk, blauwe bes, ei en kaneel + bakje magere kwark
T: Mineola
L: Zelfde als gisteravond, dus rijst, kipgehakt, champignons, paksoi, ui, knoflook, rode peper, limoen, tamari, 5 spice + stuk komkommer
T: 3 pruimen
A: Tagliatelle, pangasius, mosterd, zuivelspread, courgette, ui, paprika, knoflook, tomaat, kikkererwten, geraspte kaas

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:33

Whaha, het komt helemaal uit je poriën :D

Van meer eten ga je niet aankomen als je veel beweegt, je zal eerder juist afvallen omdat je lijf eindelijk uit de slaap stand komt en weer eens genoeg pitamientjes binnen krijgt.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:14

babssaartje schreef:
Horse_xx schreef:
Ook jij kunt misschien nog wat meer toevoegen. Eet in de ochtend een extra broodje (of verplaats nog een broodje naar het tussendoortje samen met het koekje). Eet bij de lunch een extra broodje :) En ook bij je laastste tussendoortje kun je gerust nog een handje noten, schaaltje kwark of yoghurt met wat fruit eten, oid


Klopt! Maar het probleem is dat op mn werk niet echt pauze is daar is het even zitten en weer door.. Ik probeer genoeg fruit te eten alleen dat gaan niet met yoghurt of kwark want dat hebben we niet want dan zou ik de enige zijn die dat eet en dan komt het niet optijd op omdat ik vaker smorgens niet altijd kan eten. Maar bedankt voor de tip!!
Het enige wat ik zie zijn slappe excuses. Kwark gaat heus wel op tijd op als je de enige bent die het eet. Ik eet 7-8 bakken per week in m'n eentje :P.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:50

Ik heb de laatste tijd enorme maagkrampen na het ontbijt. Warm, koud, groot, klein, het lijkt niet zoveel uit te maken wat ik eet. De rest van de dag heb ik geen last.

Ik heb tot nu toe geprobeerd:
Havermout, zowel gekookt als koud met yoghurt/kwark
Eieren, gebakken/gekookt, met of zonder (rogge)brood of crackers
Rijstwafels met een beetje pindakaas

Heeft iemand nog tips die ik kan proberen? Merk dat het het ergst is als ik iets drink, dus smoothies vallen denk ik af.