Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moonlight17
Berichten: 2347
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:25

Chicken tonight met rijst
2 pannen
Nodig:
Rijst (ook te vervangen door ander soorten pasta's als je wil)
Kipfilet blokjes (voor de vega's een vlees vervanger)
Groente restjes van overige dagen mocht je die hebben
Pot chicken tonight goedkope of duurdere versie wat je eigen voorkeur is.

Process:
Rijst koken in 1 pan
Kip of vleesvervanger bakken -> pot saus erbij ->groente restjes erbij

Alles warme en gaar? Serveren maar !!!

Ben meestal in 10/15 minuten klaar met weinig afwas

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:28

Sheran schreef:
Die roerbakmie klinkt lekker, maar hoe maak je die mie? Kan dat gewoon bij die pan in met water? (of heb je stiekem toch 2 pannen nodig?


De roerbak mie kan gewoon bij de pan in.
Ik zelf kook hem altijd apart aanzien ik voor 5 pers moet koken en dat past niet in m'n wok.
Je kan ook variëren met bieflapjes of varkensvlees uiteraard.
Zelf gooi ik er ook altijd nog wat ganalen bij in en dan lekker alles opeten met kroepoek.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:31

Tacovulling maken :D gehakt, kidneyboontjes, maïs, tacokruiden, beetje water en een blikje tomatenblokjes. Supersnel klaar en lekker met taco's of tortilla's. Je kunt er eventueel op het laatst wat kaas overheen doen of sla toevoegen.

Tess__

Berichten: 1067
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:31

Bij weinig tijd of veel honger en geen zin om lang te koken, maak ik vaak:

Taco's:
Wok: gehakt of kipfilet, rode paprika in kleine stukjes gesneden, blikje mais en blikje rode kidneybonen, zakje texmex kruiden
Oven: taco's of wraps opwarmen
Koelkast: strooikaas en creme fraiche
Gegarandeerd binnen 20 minuten aan tafel!

Kip met rijst:
Rijst koken, kip in blokjes snijden en in de wok, pakje boemboe van conimex en een beetje water

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:40

"Luie pasta" maak ik regelmatig
Tagliatelli koken en afgieten. Ajuintje stoven, paddestoel erbij, tomaatblokje, klontje kruidenboter erop gooien, tagliatelli erbij, beetje room erover, gerookjte zalm erdoor roeren voor het opdienen en wat kruiden.
Superlekker, poepsimpel en meestal werk ik alle restjes van groenten van de voorgaande dagen er ook in op :')

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:42

Maar Tess en Belsje, dan heb je toch nog steeds twee pannen of een pan en de oven (en die mag TS niet gebruiken) nodig?

Overigens warm ik mijn tortilla's echt niet op voor ik er vulling in doe, dat is nergens voor nodig.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:44


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:44

Tink89 schreef:
Overigens warm ik mijn tortilla's echt niet op voor ik er vulling in doe, dat is nergens voor nodig.


Ik vond ze eigenlijk altijd wel echt lekkerder als je ze opwarmt (kan ook in een pan btw), maar ben wel blij dat nu voor mij besloten is dat het nergens voor nodig is :+

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:48

Tink89 schreef:
Maar Tess en Belsje, dan heb je toch nog steeds twee pannen of een pan en de oven (en die mag TS niet gebruiken) nodig?

Overigens warm ik mijn tortilla's echt niet op voor ik er vulling in doe, dat is nergens voor nodig.


Ik maak maar 1 pan vuil hoor, ik kook mijn pasta, giet af en gooi die op een bordje (dan blijft die ook wat nat, dat is "lekkerder" voor de smeuigheid). En dan bak ik mijn groentjes in diezelfde pan :D
Toen ik studeerde at ik ook effectief uit diezelfde pan ... :')

Elspelsz88

Berichten: 575
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Tooma, NSW Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:51

Broodjes ( bolletjes vd aldi oid) met geitenkaas besmeren of beleggen, rood uitje erbij, wat honing. snufje zout/peper/knoflook En dan 10 min in de oven. <3

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:53

als je aardappeltjes wilt...

vlees in de wok, groenten en krieltjes erbij, kruiden, lekker wokken (of eigenlijk bakken) en dan... klaarrrrr

Dee_Es

Berichten: 3667
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:56

Zomerstampot. Grote hapjespan op het vuur zetten en daarin groente bakken die je lekker vindt. Ik bak meestal een uitje, paprika, courgette en mais. Als je niet vegetarisch bent kan je er nog een bakje hamblokjes doorheen gooien.

Daarna aardappelpureepoeder toevoegen en water totdat je een stamppot hebt. Geraspte wortel er doorheen en strooikaas en serveren met verse sla. Als je 10min bezig bent is het veel.

Verder koken ik veel met 2 pannen maar wel vaak binnen 15min. Nasi en bami eten we graag (kan ook met tofu ipv vlees) en allerlei soorten pasta. Vooral pasta spinazie is erg simpel. Diepvries spinazie opwarmen, crème fraîche erdoor en wat peper en zout. Serveren met was strooikaas en klaar.

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:56

Het meest simpele wat je kunt bedenken: pasta, gehakt, paprika, basilicum erdoorheen, en een potje saus :')

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 13:04

Veel leuke ideeen zitten er nog bij! :) Als ik toch alleen eet kan ik mooi die taco's eens proberen, want die wil niemand mij zien eten :P. Ik heb nog maar 1x in mijn leven taco's gehad en dat was toen ik samen met iemand at, en ik had geen idee hoe ik die dingen naar binnen moest krijgen :P

Het nadeel van eenpansdingen vind ik altijd dat het snel wat soppig wordt, maar met taco's heb je daar geen last van natuurlijk.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:10

Citaat:
Dit ga ik maken!! Nom! :):) heb je toevallig ook een recept voor zelfgemaakte honing mosterdsaus? :~


Ik weet niet de precieze hoeveelheden maar ik doe gewoon wat honing, mosterd en creme fraiche bijelkaar met zout, peper en knoflook. Simpel maar lekker :D Verder kun je er aan toevoegen wat je lekker vindt (zoals kerriepoeder of gemalen komijn)

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:13

Leuk topic prei uit de oven een pakje aardappelpuree voor in de oven dus met water aan maken. Voorgesneden prei en Kate spek in laagjes in de ovenschaal kaas erover 200 graden 30 min in de oven tadaaa

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:18

weet de naam niet van dit maar het is echt lekker
aardappel schijfjes bakken in de pan met spekjes er tussen en dan melk en ei kloppen en het er over gieten dan heb je een soort van ei pannekoek echt lekker en vult goed 10 minutjes en je bent klaar

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:21

Ohw een prutje op brood spekjes bakken champignons snijden en bakken gehakt bakken ui gesneden bakken. Gehakt kruiden kerry kruiden goed bakken op brood of tas jam jam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:22

Geen zin is bij mij een potje witte bonen in tomatensaus , aardappelschijfjes (voorgekookt) rijst en shoarma reepjes of kipfilet stukjes. Potje groente erdoor , spercieboontjes of iets anders

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:24

Ik maak dan altijd pasta carbonara.

100ml room
4 eidooiers
25 gram parmezaan
250 gram spekjes
250 gram spaghetti
1 bouillonblokje (optioneel, is voor in het water waarin je de pasta kookt)

Je mengt de room, eidooiers en parmezaan en een snufje peper tot een saus.
Je bakt de spekjes krokant in een pan (heb meestal geen boter nodig, dan wordt het te vet).
Pasta koken volgens de verpakking (voordat de pasta in het water gaat even het bouillonblokje erin laten oplossen). Voordat je die afgiet een kopje kookvocht eruit halen om eventueel als het nodig is de saus te laten verwarmen.
Pasta terug in de pan, spekjes erbij, saus erbij, en alles doorroeren. Let op dat je eidooiers niet stollen, dus laat het niet te lang staan. Als de saus te dik is doe je er wat van je kookvocht van de pasta bij.

Ben hier meestal binnen een kwartier mee klaar, omdat ik het water vantevoren in de waterkoker laat koken en het dan in de pan gooi. Dan kookt het weer binnen 5 minuten en kan ik tijdens dat de pasta kookt mijn spekjes bakken en de saus maken. En het is echt gi-gan-tisch lekker.

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:25

Zalm of kip in de wokpan.
Daarna de roerbakgroentes erbij.
En daarna 2 minutenrijst van Lassie erbij.

Soms gooi ik er ook nog mango doorheen.

Geen gezonde rijst, maar wel lekker snel klaar.
Binnen tien minuten een makkelijke maaltijd op tafel.

Voor vriendlief vaak nog zn satepakketje in de magnetron.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:26

Ik ben verzot op 'snelle' pastas
Pasta koken (mijn voorkeur is macaroni), afgieten, en pot opnieuw gebruiken om wat groentjes te stoven (kan je echt vanalles voor gebruiken: wortels, ui, courgette, tomaat, ...) , kunnen spekblokjes, hamblokjes, stukjes zalm, garnaaltjes of tofu bij. Daarna onder de pasta mengen, bijkruiden, opeten, en de overschot de dag daarna als koude pasta eten. Geen saus nodig en redelijk gezond

En een omelet is ook altijd een snel succes: pan met ei, ui, tomaat,falafel, gehakt, zalm en alle mogelijke andere varianten. Een stuk brood erbij en klaar.

Noeps
Berichten: 16930
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:32

Frittata: groenten die je over hebt met kruiden bakken, paar eieren erbij, klaar. Evt met een pitabroodje erbij.
Bonenschotel: paprika, ui, mais, bonen assorti, kikkererwten bakken/opwarmen, avocado erdoor, sla erbij, evt handje tortillachips en klaar.
Risotto kan je eindeloos mee variëren. Spinazie/kip, zalm/prei, of gewoon lekker vega met alleen groente en Parmezaanse kaas :)

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:48

Gehakt rullen, (kruiden naar smaak)
Knoflook, ui en tomaat erbij,
Spinazie licht wokken,
Rijst en water erbij en pruttelen tot de rijst gaar is

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:49

Rundvlees aanbraden, aardappelen snijden en erbij, groene bonen, ui, tomaat (of wat dan ook naar smaak bijv. broccoli of bloemkool)
Water en kruiden en laat maar stoven.