Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:55

MariekeS_ schreef:
Mijn succes recept is weliswaar niet vega maar wellicht voor anderen...klinkt apart maar doet het hier super (groot studentenhuis)

Pasta opzetten, ondertussen verse rode paprika in blokjes snijden en geroosterde paprika en zongedroogde tomaat uit een potje pureren. Gekruid shoarma vlees gaar bakken, puree en paprika blokjes erbij, potje crème fraiche erbij en serveren op een bedje van rauwe spinazie. Zoetig, romig en spannend met het shoarmavlees :D


Dit klinkt leuk om eens te proberen!
En prima te veganiseren met een vleesvervanger btw ook *\o/*

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:06

wat een leuk topic, zal vandaag ook wat posten.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:29

Simpele chili

Rijst koken
In hapjespan gehakt rullen, met kruiden en sambal. Als je wilt snijden ui en knoflook erbij.
Potje Mexicaanse kidneybonen in saus er bij doen ( van hak te koop bij jumbo of AH), zelf doe ik nog klein blikje rode kidneybonen erbij. Heel soms blikje mais.
Ff opwarmen, rijst er doorheen klaar. Bam 10 min

2 pannen nodig dat wel tenzij je magnetronrijst koopt.

MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:33

Andijvie stampot, als ik erg lui ben doe ik er geen spekjes bij en maak ik de jus gewoon door er kokend water over heen te gooien (poederzooi) haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:35

Luie wijvensoep! 3 grote uien, 3 blikken gepelde tomaten (500 ml), 3 liter water en 6 bouillon blokjes (of minder). Alles in de pot en gaarkoken en tijdens het mixen doe je er een kuipje smeerkaas of boursin cuisine bij en verder afkruiden. Kan met broodkorstjes of met vleesballetjes.

XxMariellexX
Berichten: 373
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:39

voor overheerlijke woknoodles

Go-Tan Wok saus heb je in verschillende smaken
Noodles
Kipfiletblokjes
Zakje roerbakgroenten


Je kookt de noodles.
Bakt de kip goudbruin gooi de groenten erbij even paar keer omroeren totdat de groenten geslonken zijn dan de woksaus erbij even laten koken noodles erbij nog even door roeren en klaar!
En het is heeeeeeerlijk

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 18:49

Leuke tips allemaal!

1-pansgerechten worden alleen al een stuk minder 'lui' als je eerst de pasta moet koken en die daarna apart moet leggen... op vakantie kan het soms wel maar dan zou ik toch liever een tweede pan pakken :P

Wat ik ook wel eens maak is lauwwarme coucoussalade (dit is zelfs zonder pannen, wel een beetje snijwerk):
couscous laten wellen met wat rozijnen, daarna stukjes gekookte rode biet, avocado en feta erdoor. Op smaak brengen met peper en zout :). Succesnummertje bij mij!

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:52

Je kunt op die manier ook couscous maken met komkommerstukjes, peterselie, citroenschil, "sausje" van citroensap, olijfolie, zout en lookpoeder, en verkruimelde fetakaas. Heerlijk zomers :9

loeloemoekie

Berichten: 363
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:53

grote favoriet van mij is pasta met spinazie..

Pasta koken, ondertussen diepvriesspinazie opwarmen in de magnetron ( of een ander pannetje ).
pasta afgieten, spinazie, tijm ( of andere kruiden ) erbij en ham, feta blokjes, ei of iets dergelijks toevoegen. Binnen 10 minuten klaar en erg lekker!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:44

Mijn luie recept,
Kook witte macaroni, creme frache erdoor roeren n beetje peper en gerookte zalm snippers.
soms dan maak ik prijringetjes echt heel dun snijden en er door roeren.
Snel en lekker! :9

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:35

bridgetF schreef:
Ook super lekker:

Oma's pruttelpotje (een recept uit het scottelbraai recepten boekje)

Nodig:
Grote hapjes pan of evt. een grote wok
gesneden kipfilet
gyros kruiden bv van silvo
olijfolie
gesneden champignons (vers of blik)
(magere) spekreepjes
blik champignonsoep
kuipje boursin

bereidingswijze

Kipfilet met de gyroskruiden mengen.
Kipfilet in een hapjes pan. (bakken in olijfolie)
Halverwege de gesneden champignons er bij en weer wat later als het bijna gaar is, de spekreepjes en een klein zakje fijne soepgroenten er in.
Als alles gaar is (kipfilet/spekjes/champignons), een blik kant en klare champignon soep er bij en een kuipje Boursin er door heen roeren. Nog even een heel klein minuutje door laten koken, blijven roeren en klaar is het oma's pruttelpotje.

Lekker met stokbrood. Het klinkt heel simpel en soeperig, maar wordt best een dikke brij, die erg vult en machtig is.

Binnen 20 minuten kun je dit op tafel hebben.

Eet smakelijk !


Vanavond gegeten. Erg lekker!

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:58

Vanavond nog gemaakt: noodlesoep. In veel varianten te maken! Mijn versie is als volgt:

Kipstukjes of in mijn geval vegetarische stukjes even aanbakken, daarna een bult groenten naar keuze erbij gooien en kort meebakken (ik koos voor taugé, witte kool, ui, rode ui, bosui, prei, rode peper, knoflook, champignons), dan een zakje woksaus erbij en alles kort hierin bakken (ook hier kan je zelf kiezen voor iets lekkers, ik koos voor 5 spices woksaus) en uiteindelijk ongeveer een liter bouillon erbij. Breng aan de kook en voeg vervolgens de noodles (en als je dat lekker vindt peultjes :D) toe. Koken tot je noodles gaar zijn (vaak 5 minuten oid) en klaar is je noodlesoep <3

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 00:22

Die noodlesoep klinkt ook erg lekker zeg! Dat ga ik ook eens proberen :)

Vanavond heb ik pasta pesto met olijven gemaakt: pasta koken, bakje linzen erbij, rode pesto erbij en zwarte olijven in plakjes erbij. Ik denk dat het ook erg lekker is als je er nog wat creme fraiche doorheen roert, maar dat had ik niet in huis.

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 06:33

Eenpansgerechten ben ik zelf nooit zo dol op, omdat je vaak of met heel veel saus zit waar ik niet van hou, of te gaar vlees. Heb dan liever gewoon meer afwas :j.

Mijn redder is nood is absoluut quinoa. Er is zoveel mee te maken, zo lekker veelzijdig.
Favoriet is hier een maaltijdsalade ermee maken. Is wel wat snijwerk maar dat doe ik terwijl de quinoa opstaat en in totaal is het misschien een kwartiertje werk. Gooi er van alles bij wat ik op dat moment in huis heb, hoe beter gevuld hoe lekkerder :).

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:38

Haha die noodlessoep maak ik soms ook, dat vat ik niet samen onder lui gerecht, dat is gewoon dé béste kippensoep die je kan hebben :+

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:44

Die noodlesoep staat vanaf nu in mijn receptenlijst. :D

Ik maak geregeld studentenpasta:
pasta koken
spekreepjes uitbakken
spinazie opwarmen
alles in 1 pan/schaal, kuipje boursin erdoor roeren en klaar.
De spekreepjes kun je vervangen voor bijv kipreepjes of zalmsnippers en dan hoef je niets te bakken.
Als je de spinazie in dezelfde pan als de pasta doet (pasta in een schaal) of in de magnetron opwarmt heb je een 1pansmaaltijd. :)

De eerder genoemde ovenpasta is idd ook een goede. :j

xSwanHeart

Berichten: 4423
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:45

Pasta met groene asperges :j

Gooi penne en gesneden asperges in een pan kokend water en laat 9 min koken. Giet af en doe er gedroogde tomaatjes, citroensap, crème fraiche (ongeveer 1/3 bakje voor 2 personen) en wat peper door. Klaaaaaar :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:50

Champignons, aubergine, krieltjes in een pan of in de oven voor <lang> tot de krieltjes goed zijn met wat kruiden en olie, serveer met een beetje mayo. Yum! :)

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 10:02

Yv_ schreef:
Eenpansgerechten ben ik zelf nooit zo dol op, omdat je vaak of met heel veel saus zit waar ik niet van hou, of te gaar vlees. Heb dan liever gewoon meer afwas :j.

Mijn redder is nood is absoluut quinoa. Er is zoveel mee te maken, zo lekker veelzijdig.
Favoriet is hier een maaltijdsalade ermee maken. Is wel wat snijwerk maar dat doe ik terwijl de quinoa opstaat en in totaal is het misschien een kwartiertje werk. Gooi er van alles bij wat ik op dat moment in huis heb, hoe beter gevuld hoe lekkerder :).


Quinoa is ook lekker inderdaad, maar wat voor soort dingen doe je erdoor? Ik vind het vaak bij mij nogal een korrelige hap worden :P
Ik kook ook liever met 2 pannen hoor, maar mijn huisbaas bouwt het aanrecht altijd megavol en claimt de keuken nogal, dus ik wil het liefst zo snel en zo klein mogelijk koken :P. En zoals ik al zei: op de camping heb je ook maar 1 pannetje :).

petitparis

Berichten: 15992
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:27

noodlesoep maak ik ook vaak, met rode pesto voor een "minestrone" te hebben

nog een handige: wraps met kerriekool
fijngesneden witte kool of paksooi (voorgesneden te koop) in de wok, kruiden met zout, peper en kerriepoeder (komijn en curcuma als je wil) een hand vol rozijn erdoor.
mengsel in een wrap rollen en klaar. Zelf doe ik er soms nog wel een fijn gesneden ui en/of gehakt door, maar het hoeft niet echt

wrap met krokante kip of vegetarische variant
kip of vervanger bakken en in repen/blokjes snijden
wrap vullen met slamix, komkommer, geraspte wortel en de kip
sweet chili saus erover en oprollen


maaltijd omelet:
ui, paprika, champignons, tomaat, paprika, of desnoods een groentenmix opbakken, restjes van gekookte aardappelen erdoor en voldoende geklutste eieren erdoor.

voor pasta's vind ik toch ook altijd handiger met 2 pannen dan 1

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:33

http://chickslovefood.com/5-or-less-zoe ... -met-feta/

Mijn lievelingshap op dit moment! Het recept:

Men neme (voor 2 personen):
- 2 zoete aardappels
- 1 rode ui
- 6 eieren
- flinke pluk verse peterselie, fijngehakt
- 100 gram feta

En zo doe je het:
- Schil de zoete aardappel en snijd deze in dunne plakjes (met een rasp in een keukenmachine gaat dat het best). Schil de ui en snijd ook deze in dunne ringen.
- Verwarm een scheut olie in een pan en bak de aardappel en ui met wat peper en zout in 5 minuten goudbruin.
- Klop ondertussen de eieren los met de peterselie en brokkel hier de feta door.
- Giet het eimengsel in de pan over de ui en aardappelplakjes. Zet het vuur laag, zet een deksel op de pan en bak de tortilla in 10 minuten gaar.
- Haal hem dan uit de pan, snijd hem in punten en serveer!

Lekker met een groene salade!

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:39

bruine bonenschotel.

Independant

Berichten: 244
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:55

Als je de beschikking heb over een magnetron; Wrap met rundergehakt, wrapsaus, en zakje oosterse groenten. Makkelijk en snel om te maken.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:06

missverynice schreef:
Als je de beschikking heb over een magnetron; Wrap met rundergehakt, wrapsaus, en zakje oosterse groenten. Makkelijk en snel om te maken.

Wrap in de magnetron vind ik echt niet lekker hoor :n wordt het zo mushy van.
Verder is TS vegetariër... :)

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:42

Iemand nog snelle/simpele/goedkope recepten? Vlees mag maar niet te veel :j


Wat ik zelf ook leker vind
Is gebakken aardappeltjes bakken en daar lidl diepvries groenten (die met bloemkool,wortel en broccoli) wokken in kruidenboter, erg lekker :D