Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 11:06

Hoi allemaal,

We hebben allemaal wel eens geen tijd/zin om echt te koken. Wat maken jullie dan? Mijn inspiratie is snel op, maar hier zitten vast een heleboel creatievelingen met allerlei nieuwe ideeen! De kaders:
- 1 pan (afwas... en ook handig voor op de camping!)
- niet volledig kant-en-klaar
- weinig snijwerk

Ik maak zelf vaak:
- pasta met groene pesto, olijven en rucola
- pasta met rode saus en linzen
- soep (maar dit duurt vaak al wat lang :P)

Ik ben heel benieuwd :D

Edit: ik ben vegetarier - ik zal het vlees dus een beetje moeten kunnen vervangen :)
Laatst bijgewerkt door Sheran op 29-05-15 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:10

Roerbak mie.

Kip in blokjes en bakken. Roerbakgroente erbij en doorbakken.
Mie erbij. ( gebruik staat wel op de verpakking, weet ik zo niet uit m'n hoofd.
Scheut ketjap/oestersaus/chilisaus en klaar in 10 min

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:12

1 van mijn (onze) favorieten is shoarma vlees, een broccoli groente pakket en rode kidney bonen.
Lekker, makkelijk en snel!
Je kan het ook maken met kipfilet blokjes en die dan lekker kruiden, groentes en bonen (of krieltjes)

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:13

Voor de supersnelle dagen (binnen 10 minuten klaar).

Bloemkoolstampot, kook de bloemkool. Maak met kookvocht de aardappelpuree aan (die uit een zakje waar alleen water bij hoeft). Door elkaar stampen/husselen, bloemkool mag wel wat grof blijven. Blokjes kaas erdoor en klaar.

Aviko Griekse aardappelschotel, hand diepvries sperziebonen toevoegen, als het bijna klaar is gehalveerde kerstomaatjes erdoor en laatste minuut blokjes feta kaas meebakken. Die laatste moeten zacht worden maar niet smelten.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:14

Risotto!

Je kan eindeloos variëren, wij maken vaak met garnaaltjes en champignons. Enkel wat snijwerk aan de champignons.

Water in de waterkoker, risotto al even fruiten in de wokpan. Kokend water met bouillonblokje bij de rijst. Na een tijdje de champignons en garnalen erbij, nog wat kruiden. Op het einde half zakje (of een heel) parmezaan erdoor.

Kan ook veel uitgebreider maar dit is de luie versie :P

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:15

pannekoeken

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 11:16

Die roerbakmie klinkt lekker, maar hoe maak je die mie? Kan dat gewoon bij die pan in met water? (of heb je stiekem toch 2 pannen nodig?

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:16

Mag 2 pannen ook?

Macaroni koken. Smack aan blokjes snijden en een halve ui, In de pan. Half pakje nasi kruiden (ja nasi kruiden :')) er bij en een scheutje heet water. Dat beetje bakken en dan als je de macaroni hebt afgegoten de smack met kruiden door de macaroni heen gooien. Lekker om te eten met kaas en of shaslick saus.

Besef nu eigenlijk wat voor vreemde combi het eigenlijk is xD Ik heb het altijd binnen een kwartiertje klaar.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:17

PocoGaucha schreef:
pannekoeken

Dat is grappig, dat maak ik juist als ik veel tijd heb! :') Zoveel gedoe vind ik. :D

@gydhia; wat voor groente eet jij daarbij?
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 29-05-15 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:17

PocoGaucha schreef:
pannekoeken


Ik vind dat geen snelle maaltijd :+ . Ik ben altijd tijden bezig met het bakken van een stapel pannenkoeken!

Edit: Mijn overgroot moeder maakte vroeger beschuitenpannekoeken. Jum. 1 ei, 1 beschuit, bloem en melk. De pannenkoek is zo dik dat je gewoon genoeg hebt aan 1 pannenkoek.
Laatst bijgewerkt door Gydja op 29-05-15 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 11:18

Met 2 pannen weet ik ook een heleboel, ik kook eigenlijk nooit met meer dan 2 pannen. Maar hij klinkt lekker hoor Gydja!

Idd, pannekoeken daar ben ik superlang mee bezig. Geen idee waarom, maar die pan warmt gewoon niet lekker op :P

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:18

Mag een pan en oven ook?

Turkse pizza!
Bodem van de lidl. Daar smeltkaas van de lidl opleggen en een paar minuten in de oven. Ondertussen de diepvries kebab van de lidl bakken en daarna de kebab in de pizza rollen. Wij doen er ook nog rucola, knoflooksaus en sambal tussen!

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:20

Ir111 schreef:
PocoGaucha schreef:
pannekoeken

Dat is grappig, dat maak ik juist als ik veel tijd heb! :') Zoveel gedoe vind ik. :D

@gydhia; wat voor groente eet jij daarbij?


:') Is recept van mijn schoonmoeder. Die eten al amper groente. Er zitten groente in de nasi mix. Maar als je echt gezond wil eten moet je niet dat recept gaan maken.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:31

Als ik echt heel weinig tijd heb:

Wrap met krokante kip (zou ook met vleesvervanger kunnen)
Kipsnitschel bakken, tortillas opwarmen in de magnetron, bekleden met sla, stukjes avocado, kidneyboontjes, uienringen en stukjes gele paprika. Honing mosterdsausje eroverheen (zelfgemaakt of uit een flesje) en krokante kipstukjes, oprollen en klaar.

Spaghetti Carbonara (bij vega, vervang spek voor champignons
Snipper een ui heel fijn, pers een knoflookteentje uit en knip het gerookte spek in kleine stukjes. Kook de spaghetti in een grote pan met water. Als deze gaar is giet af in een vergiet en leg er een theedoek overheen. Zet de pan weer op het vuur en fruit de ui, knof en spek aan in wat olijfolie en boter. Haal de pan van het vuur en voeg de spaghetti toe en een eierdooier. Snel roeren tot de ei alle sliertjes bedekt. Voeg flink wat parmezaanse kaas en peper toe. Lekker met wat rucola.

Kip tiki marsala met naan en spinazie (is ook een lekker prutje zonder kip maar met ei ofzo):
Snij een komkommer met een dunschiller in dunne plakken (zaadlijsten niet mee schillen). Doe deze dunne plakjes in een kom met een mengsel van water, azijn, zout, citroensap en stukjes chillipeper. Kip bakken, twee uien en een rode paprika fruiten, blikje tomatenblokjes toevoegen en potje tiki marsala erbij. Daarna spinazie toevoegen. Naan (knoflook coriander) in de oven afbakken en klaar.

Ik ben eigenlijk niet zo van de potjes en als ik tijd heb maak ik altijd zelf mijn kruidenmengsels maar soms wil je maar een kwartier (of minder) in de keuken staan! En ik heb wel meer van die korte receptjes maar daar heb je wel een extra pannetje voor nodig![/size]Of is vooral het lekkerste met vlees[size=9]
Laatst bijgewerkt door Rytir op 29-05-15 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:36

Een heel klein beetje snijwerk voor de tomaatjes (en de munt als je verse gebruikt), maar anders heel snel klaar en super lekker :D

1 hoeveelheid water op het vuur zetten met zout er in en een aantal theelepels olijfolie (normaal 1 lepeltje per persoon), wanneer het water kookt dezelfde hoeveelheid couscous er in doen en afgedekt laten zwellen (ongeveer 5 minuten). Couscous losroeren met een vork, munt (verse of uit een potje) + nog een lepeltje olijfolie + saladekaasjes (of zo'n blokjes Griekse of fetakaas) + citroensap + gesneden tomaatjes toevoegen :9
Laatst bijgewerkt door Iolanthe op 29-05-15 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:36

Ons meeste luie recept zijn de raclette broodjes . Broodje in de lengte doorsnijden. Beetje filet de saxe of yorkfilet op. Laagje raclettekaas op en 10-15 minuutjes in de oven. Heerlijk :9

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:39


Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 11:42

Leuke ideeen komen er al voorbij! Mijn huisbaas wil niet dat ik de oven gebruik maar ik zal ze onthouden voor later, als ik een leven heb.

DnBles

Berichten: 282
Geregistreerd: 31-10-13
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:45

Roerbak noodles met Kip en roerbakgroente ;)
(En dan de roerbak noodles die je niet voor hoeft te koken)
Kip bakken, roerbak groente erbij, noodles en hoppa 1 pan gemakkelijk klaar en lekker :)

Of een eier-pannenkoek (met evt groente en hamblokjes/spekjes erin) ook snel klaar in 1 pan en lekker :Y)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:47

Noedels met diepvriesgroente of wokgroente. :) Teriyaki saus erover :9
Zonder vlees maar 1 pan nodig :D

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:54

vooruit, 2 pannen maar wel supersnel.

in 1 pan kook je pasta. Ik kies meestal voor wokkels of schelpjes.

In de andere (grote) pan verwarm je hamblokjes. Als deze warm zijn kieper je er een zak soepgroenten bij. Dit bak je even kort zodat de groenten een beetje gaar worden. Als dit zo ver is doe je er een potje creme fraiche bij. Deze smelt en vormt zo de saus. Kruiden met aromatpoeder of andere kruiden naar keuze.

De pasta afgieten en bij je mengsel doen en klaar is kees.

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:57

Currysoep.
Er zijn meerdere variaties mogelijk, maar maak ik hem meestal zo.
Kip(dij)filet iets bakken in een kookpan, groente er bij (zakje oosterse roerbak groente of zelf wat samenstellen)
Currypasta er bij (Ik neem vaak een deel van zo'n kuipje van conimex voor rode curry.)
Kokosmelk er bij (100mL per persoon)
Aanvullen met water en op smaak brengen met bouillonpoeder/blokje (Ik neem meestal kip)
Noedels of mie in stukjes breken en er door doen. (Lange slierten in de soep eten zo lastig)
En dan zachtjes laten koken tot het gaar is.

Het is geen heel nauwkeurig recept, je kan het makkelijk aanpassen als je het scherper of juist milder wilt. Het kan ook met witvis in plaats van kip.

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:01

Rytir schreef:
Als ik echt heel weinig tijd heb:

Wrap met krokante kip (zou ook met vleesvervanger kunnen)
Kipsnitschel bakken, tortillas opwarmen in de magnetron, bekleden met sla, stukjes avocado, kidneyboontjes, uienringen en stukjes gele paprika. Honing mosterdsausje eroverheen (zelfgemaakt of uit een flesje) en krokante kipstukjes, oprollen.


Dit ga ik maken!! Nom! :):) heb je toevallig ook een recept voor zelfgemaakte honing mosterdsaus? :~

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:10

Ik heb een stoompan, dat is eigenlijk een dubbele pan waar je dus maar een pitje voor nodig hebt. Onder doe ik de aardappels of pasta of rijst koken, en boven doe ik de groente die dan gaar stoomt. Daar kun je ook een vleesvervanger bij leggen zoals rookworst of knakworstjes. Ideaal!

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wat zijn jullie 'luie' recepten? (1 pan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:18

Ik had laatst kip paella gemaakt. Recept van ah. Met risotto rijst. eerst de kip bakken, rest van de ingrediënten erbij, als laatste de risotto erin en dan nog kipbouillon erover. Even 20 minuutjes zachtjes laten koken en klaar. Ik dacht dat wordt niks, maar was erg lekker, makkelijk en weinig gedoe. Als alles in de pan ligt alleen nog af en toe omroeren en klaar.