Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:49

Ooooo groene curry :9

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:34

BloemBloem schreef:
Ik ben niet zo een enorme zoetekauw dus eet dat allemaal niet zo veel. Zou een moord doen voor een goede vervanger voor paprika chips :D


Spekknabbels van de Aldi hebben ze in paprika smaak, is dat niet wat?
Afbeelding



Met kokosroom maak ik vaak kokos chia pudding.
100 ml kokosroom, 2 eetlepels chia zaad. Nachtje in de koelkast en het is pudding achtig. (Mijn vriend noemt het liefkozend kikkerdril :') )

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:40

Die moet ik dan maar eens halen, die normale smaak vind ik niet te eten :D

Vanmorgen woog ik weer netjes 61.7, hoop dat ik mijn doel van 60kg ga halen voordat we met vakantie gaan :)) Nog 1.5 week!

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:43

Ik moest van de diëtiste ook koolhydraatarm gaan eten: de kilo's vlogen er bij mij juist aan! Ben weer terug naar mijn oude eetpatroon, dan maar wat langzamer afvallen (is tenslotte nog beter ook).

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:43

Het blijven wel spekknabbels natuurlijk, maar ze smaken wel flink anders dan de normale. Ik vind ze aanzienlijk lekkerder

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:36

Shenavallie schreef:
Ik moest van de diëtiste ook koolhydraatarm gaan eten: de kilo's vlogen er bij mij juist aan! Ben weer terug naar mijn oude eetpatroon, dan maar wat langzamer afvallen (is tenslotte nog beter ook).


... wij vallen ook niet extreem snel af ;-) Vervelend dat het voor jou niet werkt.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:52

De eerste twee weken ging het bij mij snel (4 kg) maar nu is het maar 150 gram op een dag ofzo haha
Mijn streefgewicht is ook 60. En als ik dan nog niet tevreden ben wil ik hooguit gaan tot 57 kg. Dan vind ik het prima.

Kokos, nog niet naar gekeken maar hoe maak je dit chocolademouse dan? Want chocolade zit toch vol met koolhydraten?
Ik had laatst een pure reep in mijn handen in de winkel maar toen ik het aantal koolhydraten zag heb ik hem snel weer in zijn schapje gelegd. Of heb ik dan de verkeerde gehad?

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:00

Popke schreef:
De eerste twee weken ging het bij mij snel (4 kg) maar nu is het maar 150 gram op een dag ofzo haha
Mijn streefgewicht is ook 60. En als ik dan nog niet tevreden ben wil ik hooguit gaan tot 57 kg. Dan vind ik het prima.

Kokos, nog niet naar gekeken maar hoe maak je dit chocolademouse dan? Want chocolade zit toch vol met koolhydraten?
Ik had laatst een pure reep in mijn handen in de winkel maar toen ik het aantal koolhydraten zag heb ik hem snel weer in zijn schapje gelegd. Of heb ik dan de verkeerde gehad?


Die van handsoff 85% is erg laag en je eet toch niet hele blok dan ineens op wat ik we met normale chocola doe. Deze is heerlijk, gewoon 1 blokje bij kopje thee ofzo.

Chocomousse maak je met cacao.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:02

Thanks tinkersjakie, ik ga eens op zoek naar de repen van Handsoff!

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:07

Popke schreef:
Thanks tinkersjakie, ik ga eens op zoek naar de repen van Handsoff!


Afbeelding
Dit is hem

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:57

BloemBloem schreef:
Shenavallie schreef:
Ik moest van de diëtiste ook koolhydraatarm gaan eten: de kilo's vlogen er bij mij juist aan! Ben weer terug naar mijn oude eetpatroon, dan maar wat langzamer afvallen (is tenslotte nog beter ook).


... wij vallen ook niet extreem snel af ;-) Vervelend dat het voor jou niet werkt.

Ja, echt jammer. Ging er heel fanatiek mee aan de slag, maar helaas kwam er elke week juist een tot twee kilo bij. Ik denk ook dat voor iedereen weer wat anders werkt, maar ben wel blij voor degenen waarbij dit werkt! :j

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:21

Popke schreef:
De eerste twee weken ging het bij mij snel (4 kg) maar nu is het maar 150 gram op een dag ofzo haha
Mijn streefgewicht is ook 60. En als ik dan nog niet tevreden ben wil ik hooguit gaan tot 57 kg. Dan vind ik het prima.

Kokos, nog niet naar gekeken maar hoe maak je dit chocolademouse dan? Want chocolade zit toch vol met koolhydraten?
Ik had laatst een pure reep in mijn handen in de winkel maar toen ik het aantal koolhydraten zag heb ik hem snel weer in zijn schapje gelegd. Of heb ik dan de verkeerde gehad?

Ben eigenlijk nu nieuwsgierig wat je at

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:39

Bedoel je in de eerste weken?
Want ik at daarvoor heeeeeel veeeeel koolhydraten. Dus ben ook echt van de een op de andere dag compleet omgeslagen. Sinds ik ben beginnen at ik veel Franse halfvolle kwark. Daar doe ik een paar aardbeitjes of een klein beetje zoetstof in. Tussendoor een hardgekookt eitje met mayonaise.
Dan in de middag een klein blikje kippensoep of groentesoep (en dan kijk ik echt welke de minste koolhydraten bevat).
In de avond verschillende champignonsoorten met vlees en spinazie en bijvoorbeeld wat ricotta erdoor. In de avond nog wat kwark met slagroom.
Tussendoor ook worstjes en kaasjes. Eigenlijk eet ik best veel.
Maar nu ga ik ook niet meer zo hard als in het begin zoals ik al zei :+

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:04

Oopsie ;-) , I did it!
Yeah! Zal mij benieuwen, nog nooit gegeten.

Afbeelding

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:05

Popke, de eerste weken verlies je vooral veel vocht :-)

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:18

I know BB, daarom gaat het nu ook langzamer. Maar toch, het gaat er nog steeds vanaf haha
Ben benieuwd hoe ze smaken!!

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:33

Ze smaken goed! Zit nu aan de chocomouse :9

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:11

Popke schreef:
Bedoel je in de eerste weken?
Want ik at daarvoor heeeeeel veeeeel koolhydraten. Dus ben ook echt van de een op de andere dag compleet omgeslagen. Sinds ik ben beginnen at ik veel Franse halfvolle kwark. Daar doe ik een paar aardbeitjes of een klein beetje zoetstof in. Tussendoor een hardgekookt eitje met mayonaise.
Dan in de middag een klein blikje kippensoep of groentesoep (en dan kijk ik echt welke de minste koolhydraten bevat).
In de avond verschillende champignonsoorten met vlees en spinazie en bijvoorbeeld wat ricotta erdoor. In de avond nog wat kwark met slagroom.
Tussendoor ook worstjes en kaasjes. Eigenlijk eet ik best veel.
Maar nu ga ik ook niet meer zo hard als in het begin zoals ik al zei :+


:D denk al klinkt niet gek. Maar zie nu dat ik de verkeerde heb gelinkt :')
Bedoelde de vraag aan shenavallie

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 03:20

Ik maak chocolade mousse met kokosrrom, heel makkelijk!

1 blik kokosroom nachtje in de koelkast zetten.
Dan het bovenste eruit scheppen, het water onderin het blik gooi ik weg. Dan even in de mixer, lepel cacao en zoetstof erdoor, nog even mixen en klaar!
Je kunt er ook nog slagroom aan toevoegen, doe ik ook wel eens. Die klop ik dan eerst en dan gooi ik de kokosroom, zoetstof en cacao erdoor.

Kokosroom is een erg lekkere vervanger van slagroom, als je bijv. niet tegen melk producten kan :)

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:03

M'n laatste kilootjes blijven hangen! :(

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:22

Ik ben weer 0.8kg kwijt!

Vervelend Stamper, zit je op een plateau? Hoeveel moeter nog af?

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 06:14

Best rustig hier...

Ben ondertussen 8 kilo kwijt!!

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 07:43

Doe je goed Liberia!!! Ik was ook goed bezig maar ben voor een midweekje in Duitsland en hier in het hotel is werkelijk ALLES vol koolhydraten. Zelfs geen gewone kwark of yoghurt....
Baal echt en ben voor mijn gevoel helemaal opgeblazen ;(

MoonWencke

Berichten: 5457
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:27

Heb je een minibar op de kamer, Popke? Zo ja, dan zou je bij een supermarkt iets kunnen kopen en daarin kunnen bewaren. Weet alleen niet of dat nu nog veel zin heeft. Let wel op; die lekkere magere Franse kwark hebben ze hier niet. Speisequark Magerstufe komt het meest in de buurt, maar vind ik qua structuur niet zo geweldig. Dan zou je er wat (sprudel)water bij kunnen doen. En/of even bij de bediening vragen of ze "Low Carb (Kohlenhydratarmes) Essen" hebben. Vragen kan altijd en aangezien ze sowieso ook rekening moeten houden met allergieën, valt daar vast iets te regelen.