Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:48

Popke balen zeg! Maar dat je je zo opgeblazen voelt is wel een goede motivatie om als je straks thuis bent weer op te pakken toch?
De tip van de minibar vind ik ook een goede inderdaad.


Ik ben voor de zoveelste keer maar weer opnieuw begonnen.
Verhuizing achter de rug, dus nu geen excuses meer voor 'een snelle hap, want druk enzo'

Kom ik gisteren op kantoor ligt er dit:
Afbeelding

Het is me zowaar gelukt om de hele dag 'Nee dank je' te zeggen als iemand vroeg of ik iets wilde.
Vet trots op mezelf, en vanmorgen door de weegschaal beloond met -0,6 kg.
Dus toen vanmorgen om half 9 (ja echt) de eerste vroeg 'Wil je ook een stroopwafel?' was het een stuk minder moeilijk om te zeggen 'Nee, dankje!'

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 07:56

Ik ben weer thuis en was in een midweekje dus gewoon 2,5 kg aangekomen.
Helaas geen minibar op de kamer dus ik kon niets gekoeld bewaren helaas.
Wat heb ik mij opgeblazen gevoeld door al het eten pff
Nu nog 900 gram boven mijn gewicht van een week geleden dus we gaan er vol tegenaan (nu twee dagen weer echt bezig).
Merk dat ik zelfs misselijk ben als ik veel koolhydraten eet. Is dat herkenbaar voor iemand?

MoonWencke

Berichten: 5458
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:05

Dat opgeblazen gevoel herken ik zeer goed en misselijk worden ook. Wat heb ik een buikpijn gehad na een familiedag in april... Leuk is anders! Over die 2,5 kilo zou ik me niet al te druk maken. Dat is grotendeels waarschijnlijk vocht en zal je snel genoeg weer kwijt raken als je weer kha bezig bent.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:26

Libera schreef:
Ik ben weer 0.8kg kwijt!

Vervelend Stamper, zit je op een plateau? Hoeveel moeter nog af?


Mag er nog 10 af. :=

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:06

Zaeu, hier een goede week bezig en 3 kg eraf. Doet toch weer goed.

Popke, wat MoonWencke al zegt, die kg's zijn er wss zo weer af, maar dat opgeblazen gevoel is wel vervelend. Ik hoop voor je dat het snel weg trekt.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:18

Ik was na de ZC weer begonnen en ook in een paar dagen tijd 3 kg kwijt. Blijf nu stabiel :)
Merk inderdaad dat als ik iets te veel boven mijn khd doel ga zitten, (en ligt er ook aan wat ik eet) dat ik sneller wat opgeblazen ben. Best grappig dat je zo anders kan reageren. Deze week gaan we weer vrolijk verder :)

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:30

3 kg in een week is wel heel razend snel zeg! Maar dat zal dadelijk wel wat minderen.
Ik ga pas komend weekend eens op de weegschaal staan want begin anders wat door te slaan haha
Fijn om te weten dat meerdere mensen het opgeblazen gevoel en misselijk zijn na koolhydraten herkennen.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:32

Ja maar hoe dat nou komt zo veel in een week geen idee.. Bij mij hoeft er niets af hoor maar ik vond het wel grappig om te zien dat het gewoon weer aanslaat bij mij.

Ik weeg en meet mij om de 6 weken :)

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:25

Ik denk dat het bij mij voornamelijk vocht is, de eerste paar weken gaan meestal het hardst. Ik ben er inderdaad op voorbereid dat het straks minder hard gaat en dat is ook ok. Maar stiekem is het wel motiverend ;)

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:23

Hier ook een vakantieweek gehad vorige week, veel ongezond en veel koolhydraten. Wil niet weten of ik ben aangekomen eigenlijk :Y) :Y) . Denk het wel want mn gezicht voelt dikker.
Ik voelde me ook slechter door het eten van zoveel koolhydraten, had last van buikpijn.

Gisteren weer een goede dag. Gisteravond heb ik voor het eerst pasta gemaakt van courgette, was echt heerlijk.
Ik heb gebruikt:
2 courgettes
1 blikje gepelde tomaten
1 bolletje mozzarella
1 bakje verse pesto van de AH (pastasaus)

Hier hebben we met 4 personen van gegeten

Was erg lekker!

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:40

Dat maak ik ook vaak idd! Ik doe er nog kipblokjes door en champignons. Beetje knoflook voor wat extra smaak.
Ik kwam vanmorgen op mijn werk en wegens aansluitende vakantie had ik een collega al een maandje niet gezien.
Kreeg meteen de opmerking dat ik afgevallen was :D
Nu nog even volhouden. Wil er nog 7 vanaf :):)

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:05

Ik doe ook terug mee. Begin deze maand zijn we op reis geweest en sindsdien at ik weer gewoon mee met de rest. Ik krijg nu terug last van spierpijn, vermoeidheid, ... . Ik weet dat deze klachten minder worden als ik minder khd eet. Naar afvallen toe ben ik al tevreden moest ik zo'n 5 kg kwijt geraken.
Ik probeer af te wisselen tussen groenten/vlees/vis, maar soms gebruik ik ook een shake of een reep.

spottedponie
Berichten: 2963
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:42

Ik wil ook wat minder koolhydraten gaan eten dus ik lees mee als dat mag :o

Er moet bij mij zeker 20 kilo af -O-

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:33

Hoe gaat het met iedereen?

Libera

Berichten: 3999
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:44

Welkom spottedponie!
Bij mij moet er ook zeker 20kg af, maar ben nu na 6/7 weken al op de helft!

Ik ben weer een kilo kwijt, en mn eerste mini-doel is gehaald :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:52

Oh wauw goed bezig zeg! Gefeliciteerd met je eerste doel :D

Wat eet je zoal op een dag? Ik ben een klein beetje inspiratieloos...

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:26

Spottedponie: hier wat ongevraagde tips :D Leuk dat je meeleest en ook wil beginnen! Het is belangrijk om genoeg vetten en eiwitten te eten. Ik ben begonnen met de grote khd producten te schrappen zoals brood, pasta, rijst enzovoorts. Het ligt eraan hoe streng je het wel doen. Alles wat minder dan 5 khd per 100 gram bevat kun je in principe eten, pas wel op met de hoeveelheden.

Ik zou adviseren download een app waarin je je eten bij kunt houden, en weeg alles wat je eet af. Dit doe je 2 weken en dan leer je het eten wat je eet kennen, en zo leer je dus ook wat je wel en niet kan eten. Wat ik deed als ik iets wilde eten is het eerst invullen op de app, kijken of dat in mijn schema past, als dat zo is dan at ik het en anders niet.

Ik heb trouwens vorige week zwaar gezondigd en ik weet nu dat ik 2,5 kg aan ben gekomen. Hopen dat het er ook weer zo snel af gaat

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:16

Ik probeer ook in een app bij te houden wat ik eet. Ik probeer tussen 20-30 gr khd /dag te eten. Als je zoekt op internet vind je veel voorbeelden van weekschema's waar je inspiratie kan uithalen.

Ik ben gisteren ziek geworden: koorts/ spierpijn / diarree. Gans de dag niets kunnen eten, vandaag lukt het eten alweer beter, maar ik heb nog steeds geen honger en ik voel de spierpijn terug komen. Ik moet nog tot 16u30 werken. Voor de weegschaal is dit natuurlijk een goede zaak.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:28

Jullie houden niet je macro's bij maar houden je aan de hoeveelheid khd?

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:30

Ik tel idd de koolhydraten. Maar moet zeggen dat ik het ook niet altijd snap hoor. Ik pak niets wat boven de 5 gram zit. Maar zo'n Atkins reep zit daar wel boven maar heeft dan bijv 11,3 gram koolhydraten waarvan 1,9 gram suiker. Er staat dan ook aangegeven dat je 2,9 carb mag tellen als netto koolhydraten...
Als ik dus uitga van het aantal gram per 100 gram zou ik de reep niet nemen. Maar volgens internet mag je die repen dus gewoon hebben bij een koolhydraatarm dieet.
Weet iemand hoe dat zit?

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:36

Ik hou ik mijn macro's bij. Ik heb op een website (keto app denk ik) uitgerekend hoeveel khd - vetten - eiwitten ik per dag mag. Maar ik let het meest op mijn khd. Ik weet dat ik met de eitwitten er snel over ga, van vetten heb ik meestal te weinig.
Ik eet soms ook iets van eiwitrepen, dan zie ik ook dat die per 100 gr meer zijn als 5, maar als mijn dagtotaal blijft kloppen dan vind ik het goed. Ik heb op sommige gewoon geen tijd en geen zin om een ganse reeks tussendoortjes in te pakken voor op mijn werk.

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:31

Popke in principe kun je ook iets van 15 gr khd eten als je wilt, alleen dat betekend voor mij dat ik nog maar 10-15 gram maximaal mag eten. Dat is erg weinig als je bedenkt dat er in groenten bijvoorbeeld ook khd zitten die ik dus tel.

Je mag die repen wel hebben maar naar mijn mening is het bijna zonde om te eten, er zijn zoveel andere lekkere tussendoortjes met minder.

Ik ben vorig jaar 8 kg afgevallen in 5 maanden doormiddel van het schrappen van brood, pasta, en andere zeer koolhydraatrijke producten. Omdat ik dacht dat die repen prima te eten waren at ik er daar best veel van en dronk ik shakes. Het werkt wel maar het duurt erg lang, en ik zie nu pas dat je zoveel lekkerder en gevarieerder kan eten met minder koolhydraten.

Bovenal vond ik het met repen en shakes veel moeilijker vol te houden, en ik dacht dat ik prima 4-5 repen op een dag kon eten

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:35

Als je je gewoon aan het aantal khd per dag houdt maakt dat toch niet uit waar je ze uit haalt? Althans ligt er aan hoe streng je bent.
Ik haal ze voornamelijk uit noten en groente.

Vetten heb ik op het moment genoeg en te weinig eiwit. Volgende week maar even puzzelen.
En wil ook niet meer kcal binnen krijgen dan wat ik nu eet.

OliLau, wat eet jij zoal als tussendoortje?

spottedponie
Berichten: 2963
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:48

Bedankt voor de tips!

Ik wil niet superstreng zonder koolhydraten gaan eten maar wel wat schrappen, dus niet meer ontbijt en lunch met brood en dan savonds nog een flink bord pasta

Voor ontbijt zit ik nu aan de yoghurt met wat fruit en soms wat muesli, lunch brood of salade, savonds probeer ik gewoon warm te eten, maar ben dus van plan de aardappels enz wat vaker te laten staan...

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:54

Als dat je doel is Spottedponie dan zou ik de muesli laten staan, en wat noten oid aan je yoghurt toevoegen. En inderdaad aardappels schrappen avonds.

Wat ik zoal eet als tussendoortje: een beetje griekse yoghurt 10% vet, een gekookt eitje of 2. Beide ook goed voor je eiwitten. Ook eet ik vaak een avocado tussendoor. Ik ontbijt ochtends met atkins crackers en daar lunch ik ook mee, 2 ochtends en 2 voor de lunch. Ook neem ik wel eens noten, walnoten