Gezond drinken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 02:24

Alles wat calorie arm is, is zoetstof rijk en dus ook niet echt gezond. Kun je net zo goed een glas cola light drinken..

Water met fruit is dan idd wel een goede maar wel meer werk idd.

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 04:19

Ik zeg: Cool Bear!

Een 100% natuurlijke limonadesiroop dus compleet meuk vrij. Geen suiker en geen e-nummers.

Schuur_

Berichten: 4889
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:13

Die Spa Rood met smaakjes zijn lekker! De AH heeft ook een eigen merk bruiswater met citroensmaak. Beide hebben 0kcl

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:19

Dubbel Friss Free! Heb je in 2 smaken, geen zoetstoffen en suikers en ik vind het ook nog eens super lekker!
Als je de eerst keer moet kiezen zou ik voor het roze/rode pak gaan, die is nog wat zoeter dan de gele.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:17

Ik wil even inhaken op Light producten, aspartaan de zoetstof, is erg slecht voor mensen.
Ze werken op het zenuwstelsel in en kan heel nare bijwerkingen hebben.

Er circuleert al zeker 6 jaar een rapport over rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:30

millennium schreef:
Ik zeg: Cool Bear!

Een 100% natuurlijke limonadesiroop dus compleet meuk vrij. Geen suiker en geen e-nummers.


Maar wel stevia (e-nummer 960)
ascorbinezuur (e-300)
vruchtensap uit concentraat (dat is waar de weinige aanwezige suiker vandaan komt)

Dat roepen dat iets geen suiker en\of e-nummers bevat en daarom goed voor je is, is een geval klok-klepel.

:D
Ach, uiteindelijk is alles slecht toch?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-16 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:50

Stevia is uit een kruid, een natuurlijk, gezond zoetmiddel. Natuurlijk ook met mate, maar goed, je eet ook geen pot honing per dag.

De anderen ken ik niet maar niet ieder e nummer is slecht.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:53

A3a1 schreef:
Stevia is uit een kruid, een natuurlijk, gezond zoetmiddel.
De anderen ken ik niet maar niet ieder e nummer is slecht.


Als je het plantje zelf gebruikt is het natuurlijk idd, maar de bewerkte toegevoegde stevia is ook niet meer zo best voor je ;) hoewel minder slecht dan bewerkte suiker of zoetstof.

Tigress

Berichten: 8945
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:10

WillBokkers schreef:
Dubbel Friss Free! Heb je in 2 smaken, geen zoetstoffen en suikers en ik vind het ook nog eens super lekker!
Als je de eerst keer moet kiezen zou ik voor het roze/rode pak gaan, die is nog wat zoeter dan de gele.

Meh, dat valt helaas tegen. :n
In het product zitten natuurlijke aroma's, wat vaak een verstopnaam is voor E621, Mononatriumglutamaat.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:16

Tigress schreef:
WillBokkers schreef:
Dubbel Friss Free! Heb je in 2 smaken, geen zoetstoffen en suikers en ik vind het ook nog eens super lekker!
Als je de eerst keer moet kiezen zou ik voor het roze/rode pak gaan, die is nog wat zoeter dan de gele.

Meh, dat valt helaas tegen. :n
In het product zitten natuurlijke aroma's, wat vaak een verstopnaam is voor E621, Mononatriumglutamaat.

Dus Mononatriumglutamaat is een zoetstof?
Ik lees op internet dat het een hartige smaak geeft?
Kan je het wat meer uitleggen, ik zie het verband nog niet helemaal :+
En ik net denken dat ik goed drinken had gevonden.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:17

Het is een smaakversterker. Het heeft op zichzelf niet echt een smaak vind ik.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:03

Ik heb even de documentaire gekeken van Keuringsdienst van Waarde, het is al een stuk duidelijker :)

Tigress

Berichten: 8945
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:08

Het is een smaakversterker inderdaad.
In dit linkje staat veel info over deze smaakstof:
http://goedgezond.info/2014/05/e-nummer ... it-het-in/


Behalve dat het dus de smaak versterkt (in dit geval de sapconcentraat, dat wordt eigenlijk zo droog gekookt dat het als poedervorm of brei (nagenoeg zonder vitapientjes erin) vervoerd kan worden. Daar voegt men water aan toe...en voilla, sapconcentraat :D), kan het er ook voor zorgen dat het een eetlust verhogende werking heeft. Daardoor kun je sneller de neiging krijgen er van door te blijven drinken. Dat kan dan weer de verdere gevolgen hebben die nadelig zijn voor je lichaam. (http://www.lichtzijn.nl/index.php/24-ar ... as-ve-tsin)

Zoals wij hebben geleerd:
Hoe harder een verpakking schreeuwt dat het gezond is, hoe groter het vraagteken die je er bij mag zetten. Ooit advertenties gezien bij fruit en groente dat zij de gezonde keuze zijn? Waarschijnlijk niet. Dat spreekt voor zich namelijk :D

Edit: Oh top, je hebt al meer kunnen vinden erover :D

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:17

Haha precies, de producten met het 'ik kies bewust' logo zou ik ook bij voorbaat al laten staan. Die kies ik bewust niet.

De dingen die op producten staan zijn erg misleidend. Zonder toegevoegde suiker betekent over het algemeen: vol met toegevoegde zoetstoffen en andere chemicaliƫn. Zonder e-nummers betekent: we noemen de nummers niet, maar de volledige namen en dan valt het niet zo op. En gezonde keuze betekent: ik ben iets minder slecht dan een fles cola per dag.

Dus ik drink het liefste gewoon water en thee, al dan niet met een zelfgemaakte toevoeging.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:18

khirshanta schreef:
Crystal clear heeft geen suiker, maar is net als veel suikerloze frisdranken gezoet met aspartaam, sacharine en/of stevia- geen van allen is gezond wanneer je er dagelijks een grote hoeveelheid van binnen krijgt.

In Crystal Clear zit sucralose en acesulfaam K. Van beiden is nog geen keihard bewijs dat het ongezond is, maar er is nog weinig onderzoek naar gedaan. Vooral over acesulfaam bestaan wel twijfels.

Die Spa versie lijkt me een goede optie als je zelf maken te veel werk vindt (wat ik helemaal snap, ik ga er ook eens naar kijken).

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:20

...plus dat de groene en blauwe vinkjes op een product veelal gewoon 'gekocht' zijn door de fabrikant. Kassa (of was het radar?) had hier een item over.

Noeps
Berichten: 16930
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:38

En zelf ijsthee maken? Lichte rooibosthee zetten en af laten koelen, wat schijfjes citroen/limoen erin, ijsklontje, mmmm!
Of water met munt en schijfjes aardbei. Geeft het net even een lekker smaakje en toch heel gezond. Spa heeft inderdaad ook spa rood met een smaakje, beetje hetzelfde idee (Alleen dan 1000000x duurder dan wanneer je het zelf maakt :Y)).

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:39

In de Spa zit natuurlijk aroma. Volgens mij staat er verder niks op de fles. Maar hoe natuurlijk is die aroma? :=

Ik drink dus meestal Spa Rood met een smaakje en anders water of thee.

annibel

Berichten: 1196
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:48

Ik ben heel benieuwd waar je die flessen kan kopen waar je fruit in het midden kan doen.. :)
Drink de hele dag water, maar met echt fruit lijkt het me nog lekkerder!

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:58

Ik had hem online besteld via Fonq.nl

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 05:35

Overal kan je die flessen kopen :P maar ik doe het eigenlijk gewoon in m'n gewone drinkfles of kan. Sommige fruit moet je wel eerst een beetje pletten voor er smaak af komt zoals frambozen en aardbeien, maar het werkt prima :)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 05:44

Ja lekker 2ater met aardbei en wat munt. Of alleen maar wat munt aan het water toevoegen.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 06:00

Ook ik ben benieuwd naar een degelijke waterfles met fruit die je gemakkelijk mee kan nemen (en gemakkelijk uit te wassen is zonder vaatwasmachine)

Ik deed nu mijn komkommerstukjes in een gewone tupperware drinkbus, erin ging vanzelf, maar daarna eruit krijgen om uit te wassen is echt een drama.

(Komkommerwater is trouwens mijn favoriet, liefst nog verse komkommer uit eigen serre, maar die is al weer een tijdje op, en op de volgende moet ik nog lang wachten)

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 06:11

Ik heb gewoon de Dopper :) gaat best.

Komkommer heb ik nooit geprobeerd, komt daar veel smaak af dan? Een komkommer is zelf al 90% water...
Ik vind citroen het lekkerst :9 vooral als het heet is buiten.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 06:14

citroen is voor mij te zuur, komkommer geeft gewoon dat beetje extra om niet water-water te zijn snap je, en ook lekker fris!