Gezond drinken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 21:25

Heel lang heb ik heel veel cola gedronken. Ik wou dat niet meer dus had ik mezelf opgelegd dat ik nog 1 klein glaasje (zo'n halve longdrink) per dag. Nu wil ik nog meer minderen en wil ik om de dag een klein glaasje cola drinken. Nou zitten er in vruchtensappen ook heel veel suikers. Welk drinken is nou wel oke buitenom thee en water? Mn dorst lest bijna niet door water, maar thee met warm weer vind ik niks.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:28

Water met toegevoegde smaak door een bv een schijfje citroen, takje munt of een paar frambozen oid. Heel erg lekker, toch iets van smaak en heel gezond :)

Of zelf ijsthee maken van verse groene thee :9

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:30

Spa rood misschien? Als er wat bubbels in zitten lest het meestal sneller mijn dorst. Zelf doe ik dan nog wel eens een klein beetje oploslimonade in de spa rood.
Of water waar je de dag ervoor wat vers fruit of groente of kruiden in doet. Muntwater, aardbeienwater, citroenwater.. Lekker fris :)
Waterkefir is ook lekker en gezond, dat maak je zelf met kefirkorrels en een beetje citroen, suiker en gedroogd fruit.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:34

Ik heb zo'n fles met een soort buisje in het midden en daar kan ik dan fruit en kruiden in stoppen. Water met verse limoen in dat middenstuk Hmm zalig!

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 21:37

Zo'n fles met fruit is me iets te veel werk :o ik zoek eigenlijk iets kant en klaars wat in de gezondere categorie valt. Een light limonadesiroop mag ook.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:40

Huh, teveel werk :? Net zoveel werk als aanmaaklimonade :P je stopt een smaakstof in je fles/kan en doet er water op en drinken maar :Y)

Cola is natuurlijk wel barslecht. Maar in kant en klare drinkpakken zit minstens net zoveel suiker... Hoewel holy soda nog wel t doen schijnt t zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:42

Crystal clear, zelfgemaakte ijsthee of een druppel siroop in gewoon water. :9

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:43

Teveel werk? Je loopt naar de kraan, doet er water in, pakt een sinaasappel en snijdt die in vieren en propt dat er in en klaar. Fles is groot, kan er 4 glazen uit halen. Ding kan zelfs in de vaatwasser :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-05-16 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:43

Die aquarius drankjes zijn volgens mij best gezond vergeleken met cola enzo. Alleen wel belachelijk duur.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:45

8nnemiek schreef:
Die aquarius drankjes zijn volgens mij best gezond vergeleken met cola enzo. Alleen wel belachelijk duur.


Dat is een en al water en suiker en toegevoegde stoffen die je niet binnen wilt krijgen... Net als cola -O-

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:48

chrystal clear pak ik ook wel eens :j is ook lekker :)

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:48

Water met een scheutje citroensap uit zo'n flesje. Doodsimpel maar wel lekker!

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:52


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:57

Ik vond water drinken vréselijk, alleen als ik dorst had.

Zelf heb ik lang aanlenglimonade gedronken, nu drink ik met gemak een aantal liter water. Misschien werkt het voor jou ook, want water is gezond, niet duur en gemakkelijk aan te komen.

Verder is melk goed, maar niet teveel. Kokos sap is ook goed, maar ook weer- niet teveel

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:10

tennan schreef:
Water met een scheutje citroensap uit zo'n flesje. Doodsimpel maar wel lekker!


Ze hebben ook sinaasappelsap en limoen :D erg lekker.

Ice tea green is 46 kcal per 250 ml als ik t goed heb. Dat drink ik nu soms ipv cola. Je drinkt het alleen wel makkelijk weg

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 22:12

Goof schreef:
He hebt tegenwoordig spa met een fruit smaakje; framboos, citroen of bessen etc.
0 calorieën, want het is water, maar het smaakt heerlijk fris.
Deze:
https://www.spa.nl/producten/bruisend?g ... Airt8P8HAQ


Dat ga ik is proberen. Ik drink op de dag de hele tijd water en thee en dan heb ik in de avond echt behoefte aan iets met een andere smaak.

Bedankt voor alle tips tot nu toe :) ice tea lust ik dan weer niet

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:14

khirshanta schreef:
Ik vond water drinken vréselijk, alleen als ik dorst had.

Zelf heb ik lang aanlenglimonade gedronken, nu drink ik met gemak een aantal liter water. Misschien werkt het voor jou ook, want water is gezond, niet duur en gemakkelijk aan te komen.

Verder is melk goed, maar niet teveel. Kokos sap is ook goed, maar ook weer- niet teveel


In melk zit ook veel suiker.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:02

Supervixen schreef:
khirshanta schreef:
Ik vond water drinken vréselijk, alleen als ik dorst had.

Zelf heb ik lang aanlenglimonade gedronken, nu drink ik met gemak een aantal liter water. Misschien werkt het voor jou ook, want water is gezond, niet duur en gemakkelijk aan te komen.

Verder is melk goed, maar niet teveel. Kokos sap is ook goed, maar ook weer- niet teveel


In melk zit ook veel suiker.


In melk zit 5% lactose (melksuiker). dat is 1 suikerklontje per glas.

Buiten water met kruiden of fruit (wat TS aan heeft gegeven niet te willen), is het het meest suikerloze drankje, en ook gezond. Vitamines in de 'B' familie, calcium, goede vetten...

Drankjes zoals vitamine water zitten bijvoorbeeld 4-5 suikerklontjes per glas in.

Crystal clear heeft geen suiker, maar is net als veel suikerloze frisdranken gezoet met aspartaam, sacharine en/of stevia- geen van allen is gezond wanneer je er dagelijks een grote hoeveelheid van binnen krijgt.

Bij mijn weten zit in melk dus erg weinig suiker. Minder zelfs dan soja melk :)

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:07

En Rivella?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:46

Majolen schreef:
En Rivella?


Wellicht ook lekker voor TS, maar als je vraagt of het echt gezond is: nee. Het is van hetzelfde laken een pak; suikervrije frisdrank, crystal clear, rivella- alle suikervrije drankjes met een smaakje geloof ik. Sacharine of aspartaam.

Let wel, ik zeg niet dat een glaasje per dag je dood zal zijn- verre van... helemaal niet, maar er zijn gezondere dingen om te drinken

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 00:19

Ik drink graag de Spa die hier eerder genoemd is, hebben een stuk of 5 smaken nu (mijn favoriet perzik staat niet eens op de website. ) Is niets anders dan water met wat aroma. En is toch nét ff anders drinken dan gewoon water.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 00:20

Koffie, zwart.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 00:50

Ik heb een enorme hoeveelheid kruidentheetjes.
Sterrenmix, van yogi en Jacob hooi, daarnaast altijd citroen en Earl Grey van Simon Leevelt.
Bamboe koffie.
Smooties met soyamelk en fruit.
Gewoon ranja, wel uit biologische winkel.
Spa rood met een beetje dubbeldrank abrikoos/sinaasappel.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 27-05-16 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 01:00

Rose vicee?

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Gezond drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 01:45

Alle vruchtensappen en frisdranken bevatten veel suiker. Dus die kun je het beste zo veel mogelijk laten staan.

Light kan, maar zoetstoffen geven je hersenen ook signalen van zoet en dat werkt dan door ik je lijf, dus daar zou ik ook niet teveel van drinken.

Water en spa rood (koolzuur kan wel slecht voor je tanden zijn) al dan niet met een smaakje zijn zonder suiker.

Je kunt ook kijken naar kokoswater of fruitsap aanleggen met water. Toch wat lekkers/anders maar net wat minder suiker.

En als je vaak water en thee drink, kun je best af en toe cola drinken hoor .