Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Lactose vrije suggesties?

 
Profiel   

En dan vooral vervanging van kwark/yoghurt...

Vorig jaar ging ik langs een natuurgenezer om van mijn extreme vermoeidheid af te komen. Dat heeft niet geholpen maar er kwam wel aan het licht dat ik waarschijnlijk niet goed reageer op een zuur dat in melk zou zitten. Sindsdien probeer ik lactose zo veel mogelijk te mijden. Mijn buikpijnklachten zijn sindsdien als sneeuw voor de zon verdwenen. Waar ik jaren in en uit het ziekenhuis voor ben geweest, rollend over de grond van de krampen en de pijn bleek op te lossen met simpel schrappen van melk.

Helaas eet ik graag yoghurt of kwark als ontbijt ben begin ik het steeds meer te missen. Alpro soya komt inmiddels mijn neus uit. Hebben jullie nog suggesties die ik kan proberen? Andere verrassende producten zijn natuurlijk ook welkom omdat ik ook steeds meer op chocolade, ijs en ander lekkers ga reageren (jippie...)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 22:21 



 
Profiel   

Ik heb ook last van melk, maar ik weet geen oplossing helaas.
Was die er maar, ook alpro verdraag ik niet ivm dat ik ook reageer op soja.
Dus ik kwijl hier bij t idee dat je dat wél kan eten. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 22:23 



 
Profiel   

Hoezo heeft dat niet geholpen als ze toch iets gevonden hebben waar je blijkbaar intolerant op bent en nu geen buikklachten meer hebt als je lactosevrij eet?

Heb je al aan kokosproducten gedacht? Heb de yoghurt/kwarkversie wel zien staan bij de appie maar nog niet geprobeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 22:38 



 
Profiel   

Ik heb ook tijdelijk in hetzelfde schuitje gezeten (tot dat ik er achter kwam dat het niet aan de lactose lag, na het testen). Soja vind ik zelf ook niet lekker. De rijstmelk en amandelmelk (van het tweede is ook een chocolademelk versie van) van alpro echter, heerlijk. Als yoghurt zou je ook kokosyoghurt kunnen proberen. Vond ik niet lekker, maar wie weet. Als ontbijt deed ik ook wel eens pap met haver of wat dan ook aangemaakt met rijstmelk. Beetje fruit er doorheen en dan ging het er zo in, terwijl ik 's ochtends echt een moeilijke eter ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 22:38 



 
Profiel   

Thats_Me schreef
Hoezo heeft dat niet geholpen als ze toch iets gevonden hebben waar je blijkbaar intolerant op bent en nu geen buikklachten meer hebt als je lactosevrij eet?

Heb je al aan kokosproducten gedacht? Heb de yoghurt/kwarkversie wel zien staan bij de appie maar nog niet geprobeerd.


Mijn vermoeidheid wordt helaas niet veroorzaakt door de intolerantie. Vandaar dat dat stukje niet geholpen heeft.

Kokosproducten heb ik nog niet geprobeerd, waar kan ik die vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 22:41 



 
Profiel   

Voor yoghurt kun je ook kijken naar de producten van Lactofree. Daarvan hebben ze yoghurt en vanilleyoghurt. Ook een soort roomkaas hebben ze daarvan. Is allemaal gewoon in de meeste supermarkten te koop.

Qua ijs kan sorbet ijs wel omdat dit niet op basis van melk/room is gemaakt. En ook voor chocolade zijn er chocoladerepen die lactosevrij zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 22:44 



 
Profiel   

Je hebt heerlijk vegan ijs bij de ah. Professor grunschnabel ijs. Verder heeft de ah veel producten staan. Idd kokos yoghurt etc. Je zou ook eens op een van de online vegan winkels kunnen kijken. Die hebben heerlijke kaas, mayo, yoghurt, chocolade etc zonder melk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 22:45 



 
Profiel   

Waarom ga je niet naar diegene terug?

Yoghurt of kwark alternatieven kan ik je niet geven. Wel: kokosmelk, amandelmelk, rijstmelk.. er is zelfs lactosevrije chocolademelk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 22:54 



 
Profiel   

Lactose vrije yoghurt zoek ik ook nog. Ben vanwege dezelfde (buik)klachten als jou met melkproducten gaan beperken. En het helpt! Voor in de koffie gebruik ik lactose vrije (houdbare) melk. Mn moeder zweert bij biogarde kwark, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of deze melksuikers bevat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 23:00 



 
Profiel   

Heb je ook al uitgeprobeerd of je wel goed op rechtsdraaiend melkzuur reageert? Anders zou je biogarde kunnen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 23:13 



 
Profiel   

Ze hebben van Melkunie proteïne kwark, dacht dat - dat lactose vrij was. Kleine portie bakjes, wel wat prijzig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 23:38 



 
Profiel   

Esplendido schreef
Voor yoghurt kun je ook kijken naar de producten van Lactofree. Daarvan hebben ze yoghurt en vanilleyoghurt. Ook een soort roomkaas hebben ze daarvan. Is allemaal gewoon in de meeste supermarkten te koop.

Qua ijs kan sorbet ijs wel omdat dit niet op basis van melk/room is gemaakt. En ook voor chocolade zijn er chocoladerepen die lactosevrij zijn.


In lactofree zitten helaas te veel cal en kh :(

kimberly1995 schreef
Waarom ga je niet naar diegene terug?

Yoghurt of kwark alternatieven kan ik je niet geven. Wel: kokosmelk, amandelmelk, rijstmelk.. er is zelfs lactosevrije chocolademelk.


Omdat het me naast deze kennis, helemaal niets heeft opgebracht. En ze is verhuist naar Portugal.

Prrrr schreef
Heb je ook al uitgeprobeerd of je wel goed op rechtsdraaiend melkzuur reageert? Anders zou je biogarde kunnen proberen.


Hier kan ik helaas ook niet tegen |(

VinandoW schreef
Ze hebben van Melkunie proteïne kwark, dacht dat - dat lactose vrij was. Kleine portie bakjes, wel wat prijzig.


Deze heb ik inderdaad ook geprobeerd vorige week! Zit 0,01 gram lactose in per 100 ml. Ik krijg er lichte kramp van maar dit is nog te doen. Ik weet alleen niet of ik dit op termijn kan blijven eten ..




Ik ga eens zoeken op vegan producten en andere tips! Bedankt iedereen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 23:49 



 
Profiel   

De Ah heeft lactosevrije yoghurt en ijs. Durf alleen niet te zeggen of dat een ander merk of ook de Lactofree is.

Pure chocola zit meestal ook niks in. Naturelchips is ook lactosevrij.
Bastognekoeken zijn ook veilig en de Lu Time out koekjes geloof ik ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 01:01 



 
Profiel   

Bij ah hebben ze een ruim aanbod met lactose vrije dingen. Hier hebben ze ook de lactose vrije yoghurt maar het assortiment verschilt per winkel als ze het bij jou in de buurt niet hebben moet je het gewoon vragen soms kunnen ze het toevoegen aan het assortiment.Hier hebben ze ook lactose vrije kaas en ook oude kaas gaat hier goed. Veel pure chocolade bevat ook geen lactose, ik hou er niet van maar geraspt door bijv yoghurt of met wat muesli vind ik het wel lekker vooral voor de afwisseling. Lactose vrij ijs hebben ze hier ook bij ah en sommige koeken uit het reguliere schap bevatten ook geen lactose, ik bak ook regelmatig zelf wat.het is jammer dat veel lactose vrije dingen zo duur Zijn. Ik eet soms trouwens wel is iets waar wel lactose doorzit maar dan heb ik later spijt dan zit ik met buikpijn op de wc maar ondanks dat ok dat weet kan ik de verleiding dan niet weerstaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 04:22 



 
Profiel   

Is het echt lactose waar je op reageert of eerder koemelk? Anders zou je nog kunnen kijken naar schapen of geitenyoghurt. Is toch weer heel anders verteerbaar en voor veel mensen een uitkomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 04:57 



 
Profiel   

Ik neem meestal de lactosevrij yoghurt van arla.


Qua ijs heb je sorbetijs van verschillende merken en in alle winkels en over het algemeen zijn die allemaal lactosevrij, aangezien dit op waterbasis is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 08:01 



 
Profiel   

Bij de Albert Heijn kun je ijs kopen van professor grunschnabel! Dat is ijs op basis van kokosmelk, ik vind die met chocolade smaak echt helemaal top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 08:10 



 
Profiel   

Thats_Me schreef
Hoezo heeft dat niet geholpen als ze toch iets gevonden hebben waar je blijkbaar intolerant op bent en nu geen buikklachten meer hebt als je lactosevrij eet?

Heb je al aan kokosproducten gedacht? Heb de yoghurt/kwarkversie wel zien staan bij de appie maar nog niet geprobeerd.


Die vrouw heeft ontdekt dat ze niet goed reageert op een melkzuur, vervolgens gaat TS een melksuiker vermijden en het werkt :+
Dan heeft het niet geholpen hoor. Dat is iets anders, zou ik meer wijten aan toeval. Maar ik ben sowieso toch al niet geschikt voor natuurgenezers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 08:30 



 
Profiel   

Oh qua koek, in jodenkoeken en bastonge koeken zit geen melk. Tenminste in de echte, in de namaak van huismerken vaak wel.

Ook bestaan er punselies, dat zijn lactose vrije stroopkoekjes en die zijn echt heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 08:45 



 
Profiel   

OOOMEGA lijnzaaddrink is een goede vervanger voor melk. Ik gebruik dit in mijn smoothie, maar je kunt er onder andere ook koekjes mee maken en als melkvervanger gebruiken in de koffie. :)
http://www.ooomega.eu/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 08:48 



 
Profiel   

Er is ontzettend veel lactosevrij te krijgen. Momenteel zweer ik bij de mild en creamy met citroen en limoen van Alpro, maar ook gewone lactosevrije yoghurt gaat er hier goed in. Verder is qua brood en snoep en koek echt heel veel mogelijk. Bastognekoeken (ook huismerk en lidl), roze koeken van Van Dijk, oreo's, de goedkoopste krakelingen van de AH, speculaas, time out koekjes... Keuze zat! En echt niet duurder dan 'gewone' producten. Chocolade neem ik met rijstmelk (ah) of tony chocolonely met merengue en kersen. Die is zo lekker!

En anders kun je eens rijstepap of overnight oats maken met rijstmelk of cornflakes of muesli erbij eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 08:53 



 
Profiel   

Let op lactosevrij is niet altijd koemelkvrij. Haal uit je verhaal dat je koemelkvrij zou moeten want lactose waren de melksuikers volgens mij.

Ik vind gelukkig de Alpro lekker. Smorgens pak ik de kwark met cornflakes. En heb kers en perzik staan als toetje ( of de houdbare chocoladevla) ben wel heel blij dat er ongezoete variant bij is gekomen. Want in eerste instantie vond ik de naturel veel te zoet. De kokosyoghurt vond ik niet zo lekker.
Zelf maak ik soms van rijstmelk en polenta- griesmeelpap

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 09:02 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Thats_Me schreef
Hoezo heeft dat niet geholpen als ze toch iets gevonden hebben waar je blijkbaar intolerant op bent en nu geen buikklachten meer hebt als je lactosevrij eet?

Heb je al aan kokosproducten gedacht? Heb de yoghurt/kwarkversie wel zien staan bij de appie maar nog niet geprobeerd.


Die vrouw heeft ontdekt dat ze niet goed reageert op een melkzuur, vervolgens gaat TS een melksuiker vermijden en het werkt :+
Dan heeft het niet geholpen hoor. Dat is iets anders, zou ik meer wijten aan toeval. Maar ik ben sowieso toch al niet geschikt voor natuurgenezers.


Die vrouw heeft gezegd 'waarschijnlijk'. Ze is geen waarzegger. Melksuiker is lactose.

En voor zover mijn kennis gaat, kun je alleen allergisch reageren op een melksuiker en een melkeiwit. Daar zou mijn kennis te kort kunnen schieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 09:10 



 
Profiel   

Weet niet precies waar je woont, maar bij de toko verkopen ze vaak lactosevrije producten. Iets met 'promo' ofzo in de naam. Kan het zo snel niet vinden. Is niet duur en ik vind het heel lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 09:23 



 
Profiel   

Melk uit de winkel daar reageer ik ook niet goed op, maar wel op rauwe (verse) melk. Dus rechtstreeks bij de boer vandaan. Vind ik trouwens nog lekkerder ook. :D
Bij boerenwinkeltjes kun je vaak ook verse kwark en yoghurt halen, indien gewenst zelfs met een smaakje. De verse vanille kwark vinden ze hier in het gezin super lekker en het vult als een malle.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 09:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen