Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe vaak gaan jullie uit eten?

 
Profiel   

Gemiddeld gaan wij eens per 2 maanden uit eten. Thuis laten bezorgen gebeurt gemiddels eens in de maand. Over het algemeen koken mijn vriend en ik graag zelf en dat scheelt ook nog geld. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 16:17 



 
Profiel   

Toen ik een serieuze relatie had ging ik wel vaak uit eten. 1 of 2 keer per week.
Nu ik alleen ben ga ik niet meer zo vaak. Maar ik denk toch nog wel 2x per maand. Met m'n vader, met een vriendin of in m'n eentje op een terras als het goed weer is.
Eten bestellen of iets afhalen doe ik denk ik ook 2x per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 16:27 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Wij wonen in Frankrijk en daar eet iedereen vaak buitenshuis, vooral tussen de middag een "menu de jour" vaak voor rond de 12,50 inclusief wijn . Dat is de cultuur en de gewoonte. Het is reuze lekker en gezellig en voor weinig geld kun je hier heerlijk eten.


Wij in het zuiden van een land verder zuidelijk. Nog meer gewoonte en nog goedkoper. Dagmenu 7 tot 8 Euro.
Dat nemen we meestal niet eens, want een drankje met tapa(s) is al snel een maaltijd. Ben je 3, 4 Euro p.p. kwijt.
Net terug van relatief uitgebreide lunch met genereuze tapas en racion gevulde courchette. 15,60 met zijn drieen.
Met 300 dagen zon per jaar doen we dat érg vaak. Alles bij elkaar meer dan de helft van de dagen in een jaar eet ik of de lunch of de avondhap buiten de deur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 16:35 



 
Profiel   

Heerlijk als het weer toe laat dat je zo vaak buiten de deur kunt eten. Ik zou daar echt intens van genieten en ik zou het vaak doen denk ik. Zeker voor die bedragen.
Niets fijner dan lekker wat eten op een terrasje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 16:39 



 
Profiel   

Op vakantie in frankrijk nemen wij ook vaak het plat of menu du jour, zo al regelmatig voor 15 tot 18 euro met zn tweetjes héél goed gegeten, inclusief huiswijn en koffie ook nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 16:46 



 
Profiel   

inderdaad, als ik erover nadenk dat eten wij juist het meest uit huis in de zomer of winter. Of na een wandeling opwarmen bij een warme chocolademelk en dan onszelf verwennen met iets kleins. Of juist terrasje in de zon wat blijven plakken en dan uiteindelijk iets eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 16:49 



 
Profiel   

Goof schreef
Niets fijner dan lekker wat eten op een terrasje.


Euhhhhmmmm.. :D

Serieus; uit eten is een sociaal gebeuren. Gaat vooral om de ervaring, om de ambiance, om het genot, om het gezelschap, ontspannen praten, niet om de voedertijd. Voor dat laatste kan je ook een maaltijdreep met fruitsap naar binnen gooien.
Is een heel andere invulling van het sociale leven dan in het noorden gebruikelijk is.
Al met al is verpozen op een terrasje een heel wat socialer medium dan de virtuele wereld :j

@petitmaris; iets warms op een terras is voor mij deel van de dagelijkse ochtendroutine. Halverwege de morgen, 10.00 uur, is hier ontbijt-uur. De halve wereld zit dan aan een koffie met een broodje.
Dat valt mooi samen met zowel de dagroutine in de zomer als in de winter en is wederom een heel sociaal aspect van het leven hier.
Dat tel ik eigenlijk niet mee als ´buiten de deur eten´.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 16:58 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Goof schreef
Niets fijner dan lekker wat eten op een terrasje.


Euhhhhmmmm.. :D

Serieus; uit eten is een sociaal gebeuren. Gaat vooral om de ervaring, om de ambiance, om het genot, om het gezelschap, ontspannen praten, niet om de voedertijd. Voor dat laatste kan je ook een maaltijdreep met fruitsap naar binnen gooien.
Is een heel andere invulling van het sociale leven dan in het noorden gebruikelijk is.
Al met al is verpozen op een terrasje een heel wat socialer medium dan de virtuele wereld :j



Exact, helemaal eens. Genieten toch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 17:03 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
pien_2010 schreef
Wij wonen in Frankrijk en daar eet iedereen vaak buitenshuis, vooral tussen de middag een "menu de jour" vaak voor rond de 12,50 inclusief wijn . Dat is de cultuur en de gewoonte. Het is reuze lekker en gezellig en voor weinig geld kun je hier heerlijk eten.


Wij in het zuiden van een land verder zuidelijk. Nog meer gewoonte en nog goedkoper. Dagmenu 7 tot 8 Euro.
Dat nemen we meestal niet eens, want een drankje met tapa(s) is al snel een maaltijd. Ben je 3, 4 Euro p.p. kwijt.
Net terug van relatief uitgebreide lunch met genereuze tapas en racion gevulde courchette. 15,60 met zijn drieen.
Met 300 dagen zon per jaar doen we dat érg vaak. Alles bij elkaar meer dan de helft van de dagen in een jaar eet ik of de lunch of de avondhap buiten de deur.


Heerlijk! Wij gaan ook 'vaak' uit eten, toch wel elke week. Het is een van mijn grootste hobby's :Y)
We grappen wel eens dat we bij ons favoriete restaurant om de hoek zijn gaan wonen voor het restaurant, en niet voor het huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 17:09 



 
Profiel   

Heerlijk he... Mijn vriend vroeg gisteren nog of ik het niet beu ben dat iedere avond uit eten gaan..... euuuh nee! haha.
Wij hebben het idee weleens geopperd om een website te maken met onze ervaringen van restaurants. Denken jullie dat hier behoefte aan is naast alle sites die je al hebt met recensies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 10:16 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Heerlijk he... Mijn vriend vroeg gisteren nog of ik het niet beu ben dat iedere avond uit eten gaan..... euuuh nee! haha.
Wij hebben het idee weleens geopperd om een website te maken met onze ervaringen van restaurants. Denken jullie dat hier behoefte aan is naast alle sites die je al hebt met recensies?


Als het echt heel uiteenlopend is kan het best interessant zijn. Zeker omdat het 2 vaste personen zijn die telkens iets anders beoordelen. Dat vind ik vaak fijner overkomen als 100 andere met allemaal een andere mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 10:18 



 
Profiel   

telt lunchen ook ?

12x afgelopen week ;)

Normaal 2 tot 10x per maand

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 10:20 



 
Profiel   

Wafel schreef
12x afgelopen week ;)


eet jij 2x/dag lunch :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 10:22 



 
Profiel   

petitparis schreef
Wafel schreef
12x afgelopen week ;)


eet jij 2x/dag lunch :P


Dat dacht ik ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 17:47 



 
Profiel   

Spontaan uiteten eigenlijk nooit, gemiddeld denk ik 1 x per twee maanden. Ik vind het leuk om uiteten te gaan, maar thuis uitgebreid koken, kaarsjes aan etc. vind ik ook super knus en gezellig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 17:54 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Heerlijk he... Mijn vriend vroeg gisteren nog of ik het niet beu ben dat iedere avond uit eten gaan..... euuuh nee! haha.
Wij hebben het idee weleens geopperd om een website te maken met onze ervaringen van restaurants. Denken jullie dat hier behoefte aan is naast alle sites die je al hebt met recensies?

Als restauranthouder ben ik geïnteresseerd in meerdere meningen van verschillende mensen. Jullie mening als stel heeft waarde tussen alle andere meningen. Maar niet alléén jullie mening. Dat is te weinig om wat concreets mee te kunnen. :)
Ter voorbeeld: als jíj in mijn zaak bijvoorbeeld het interieur niet mooi vind, kán dat jouw smaak zijn. En dan ga ik dus niet direct schilderen en herinrichten. Maar als veel meer mensen dat nou ook vinden trek ik de conclusie dat het wellicht niet alleen jouw smaak is, en gaan we hier eens kijkem wat we kunnen doen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 19:37 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Heerlijk he... Mijn vriend vroeg gisteren nog of ik het niet beu ben dat iedere avond uit eten gaan..... euuuh nee! haha.
Wij hebben het idee weleens geopperd om een website te maken met onze ervaringen van restaurants. Denken jullie dat hier behoefte aan is naast alle sites die je al hebt met recensies?


In de volkskrant magazine doet/deed iemand dat ook altijd! Mark dinter ofzo. Was erg leuk om te lezen! Hij gaf cijfers voor prijs/kwaliteit, bediening, sfeer en het eten zelf geloof ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 19:40 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Niets fijner dan lekker wat eten op een terrasje.

Serieus; uit eten is een sociaal gebeuren. Gaat vooral om de ervaring, om de ambiance, om het genot, om het gezelschap, ontspannen praten, niet om de voedertijd. Voor dat laatste kan je ook een maaltijdreep met fruitsap naar binnen gooien.
Is een heel andere invulling van het sociale leven dan in het noorden gebruikelijk is.
Al met al is verpozen op een terrasje een heel wat socialer medium dan de virtuele wereld :j

kan me hier alleen maar bij aansluiten, nu heb ik een stevige allergie wat bij een ander wat eten bietsen lastiger maakt maar ik snuffel graag aan andermans eten. Gister middag heerlijk pannekoeken gaan eten, komen we vaker. Dit keer flink goedkoper ivm zoveel jarig bestaan. :j 15 euro waren we kwijt voor twee keer cola en drie pannekoeken, een met spek voor eetgenoot, een melkvrije met champgnons voor mij en als toetje een melkvrije met kersen gedeeld door twee. :Y) heeft ook wel wat. Een bord met twee keer bestek gekregen. Hihi

Lekker zitten beppen over van alles. Mensen kijken en ondertussen lekker smikkelen. Zeker voor mijn eetgenoot fijn, die kwam flink moe van werk terug en in restaurant geen prikkels van telefoon of andere dingen maar ontstressen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 19:46 



 
Profiel   

Yesterday schreef
maar thuis uitgebreid koken, kaarsjes aan etc. vind ik ook super knus en gezellig :)


Het zijn simpelweg twee totaal verschillende sociale belevingen die eigenlijk helemaal niet om het voederen gaan. Het eten is alleen maar een excuus voor de ervaring.

Komende week samen met mijn tienerzoon op de sofa met bord op schoot voor de buis UCI wk wielrennen in Bergen kijken is ook superkwali-tijd delen.

Heb voor diezelfde week een handvol uitnodigingen voor eetexcusen. Een poolparty met buffet, bbq en losse hapjes bijvoorbeeld. Ondertussen is ´mijn´ vriendin in verweggistan en rolt met de vingers hapklare balletjes, wederom hoofdzakelijk als ervaring.

Er zijn zo nog VEEL meer variaties met het eten als alibi.
Neem een letterlijk blind date diner: met blinddoek om aan tafel wordt ´eten´ een complete zintuigelijke ervaring.
Al met al moet ik ontzéttend oppassen dat ik niet dichtgroei. Als ik elk ´eet´festijn echt zou éten.... En dan nóg fiets ik bijna dagelijks een heel stuk om de kilos calorieen te verstoken.

Het is echter uiteraard volledig bepaald door hoe je het leven leeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 08:33 



 
Profiel   

Ik woon nog thuis dus gemiddeld 1 keer per maand. Dit kan dan variëren met alleen mijn ouders, broertje, zusje en mijn vriend tot met de hele familie.

In de vakantie wil ik nog wel regelmatig ergens lunchen met vriendinnen. Denk aan zo'n 1 keer per week.

Mijn vriend gaat elke zondag uit eten met zijn vader, zusje en stieffamilie. Ze zijn alleen in het weekend bij hun vader en omdat zijn stiefmoeder de kinderen al uit huis heeft zien ze dit als een mooie gelegenheid om met zn allen bij elkaar te komen. Ze gaan dan vaak Naar de wok of een steakhouse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 08:58 



 

Op vakantie elke dag, dus dat is vrij vaak (wij gaan gemiddeld 3 a 4 keer per jaar weg, ongeveer 4 weken in totaal) en thuis bijna nooit. Juist omdat we op vakantie altijd uiteten gaan. :)
Daarnaast ga ik zelf wel eens met vrienden of vriendinnen uiteten en dan vaak sushi of lekker lunchen. Gok op jaarbasis 7/8 keer + 4x7= 35 keer per jaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 09:04 



 
Profiel   

bobje26 schreef
Op vakantie elke dag, dus dat is vrij vaak (wij gaan gemiddeld 3 a 4 keer per jaar weg, ongeveer 4 weken in totaal) en thuis bijna nooit. Juist omdat we op vakantie altijd uiteten gaan. :)


Op vakantie eet je per definitie niet thuis ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 11:45 



 

Huertecilla schreef
bobje26 schreef
Op vakantie elke dag, dus dat is vrij vaak (wij gaan gemiddeld 3 a 4 keer per jaar weg, ongeveer 4 weken in totaal) en thuis bijna nooit. Juist omdat we op vakantie altijd uiteten gaan. :)


Op vakantie eet je per definitie niet thuis ;)


Oh sorry wijze bokker. Wij hebben gewoon een huis daar dus wij eten wel degelijk thuis, als wij thuis zouden eten. :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 12:02 



 
Profiel   

bobje26 schreef
Huertecilla schreef

Op vakantie eet je per definitie niet thuis ;)


Oh sorry wijze bokker. Wij hebben gewoon een huis daar dus wij eten wel degelijk thuis, als wij thuis zouden eten. :') :')


Wow, wat een lange tenen! De knipoog niet gezien zeker.

Maar goed, jullie verhuizen drie, vier keer per jaar een week. Ik :)* het.

Op vergelijkbare wijze tel ik ook ´thuis´ eten. Wanneer ik bij een vriendin thuis eet, tel ik dat toch als niet uit eten.

Kortom; wat is eigenlijk ´uit eten' ??
Zelfs ´in een restaurant´ ontspoort al. Telt een dagmenu bij de Venta wel en idem in het bedrijfsrestaurant niet bv.

Als ik tel op basis van wel/niet op het adres waar ik ingeschreven sta, dan eet ik meer ´uit´ dan thuis ook al eet ik ´uit´ vaker in een thuis van iemand dan in een commerciele uitspanning.
Aiiiiiiii, wat ingewikkeld. Snel wat eten voor mijn hersenen suikertekort hebben.....

Oh, let op: :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 12:20 



 
Profiel   

3 x per jaar met de verjaardagen, en soms ook nog tussen door. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 16:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen