Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloemetje75
Berichten: 1993
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:30

Een nespresso met melkschuimer er bij (maar 1 plateau en 1 stekker). In de camper heb ik een kleine nespresso en los melkschuimertje op batterijen.
Ik drink 2 kopjes koffie per dag. De eerste met melk.
Thuis worden de cups braaf bewaard en terug ingeleverd voor recycling.

Senseo vind ik mezelf pesten, dan drink ik liever water.

Komt er veel visite, dan komt het grote filterapparaat uit de kelder.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:31

Ik heb een Lavazza apparaat met cupsysteem.

Als ik meer ruimte had zou ik een absoluut voor een koffiezetapparaat met bonen gaan. Dat is toch wel veel lekkerder.

Ik drink zelf graag sterke koffie met melk.

LadyFiesta
Berichten: 690
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:35

Percolator voor als ik tijd heb en Nespresso apparaat met hervulbare cups als ik haast heb.
Met normale (Nespresso) cups produceer je zo ontzettend veel afval dat ik dat niet meer wilde. In deze tijd vind ik het best raar dat het nog zo 'normaal' is om wegwerp-cups te gebruiken. (Maar wel erg lekker)

Senseo en Nespresso vind ik trouwens niet te vergelijken.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:37

Ik drink zelf geen koffie, alleen thee (ja af en toe een keer een cappucino maar te weinig om er iets voor in huis te halen) maar mijn vriend wel en wij hebben een bonenmachine. Hij doet er altijd voor de helft 'normale' bonen in en voor de helft mocca. Ik geloof dat hij hem wel altijd op sterk heeft staan.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:54

Gisterenavond nog een percolator besteld, ben benieuwd :)) Volgende stap is zeker geen koffie uit de supermarkt kopen _O- ? Of is gemalen supermarkt koffie ook kwalitatief?

LadyFiesta
Berichten: 690
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:07

Schemerdier schreef:
Gisterenavond nog een percolator besteld, ben benieuwd :)) Volgende stap is zeker geen koffie uit de supermarkt kopen _O- ? Of is gemalen supermarkt koffie ook kwalitatief?


Kan wel hoor, Lavazza, Segafredo en AH Perla Superiore hebben prima koffie. Voor de percolator heb je de filtermaling nodig (maar dat was vast bekend :) )

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:10

Wij hebben Illy intenso voor de perculator, erg lekker!

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:52

Gewoon filterkoffie.
Kanis&gunnink, en wat buisman.

Voor ons geen gekke pads, cupjes of bonenkoffie :+

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:22

Ik vind koffie uit de percolator zo enorm bitter worden doordat het water eigenlijk te heet is. Wat doe ik fout?

Texnex
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:52

Ik snap niet wat je bedoeld met niet kunnen variëren in smaken wanneer je een bonenmaler hebt. Verschillende bonen smaken anders, en je kan verschillende siropen (caramel, vanille, etc) toevoegen voor smaak.

Wij hebben een breville apparaat, zit een bonenmaler op en stoomwand aan.


Afbeelding

Fortitude

Berichten: 3089
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:58

Leukertje schreef:
Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de machines van nespresso zelf, bijvoorbeeld een met een melkopschuimer er bij.

Ja, die hebben wij. Lang verhaal kort: wij hadden vrij snel een losse melkopschuimer :')

Wij zijn aan het denken over een nieuwe automaat, maarja wat? Wel tevreden over Nespresso, maar die nieuwe Virtuo lijkt ons niets. Dus toch een normale? Of heel wat anders? Dus ik lees graag even mee :D

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:01

Ik heb de Pixie, door het formaat nam ik die ook mee op vakantie!

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:16

Judith_ schreef:
pillow schreef:
Gewoon normale filterkoffie is ook veruit het voordeligst Bovendien vind ik die andere soorten koffie niet te drinken. De prut gooi ik bij de tuinplanten als voeding.


Echt gaat dat? Ik wist niet dat de planten dat graag hadden. Gewoon er bij kieperen?.


Helpt ook tegen katten.

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:35

Je kunt er ook paddenstoelen op kweken.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:25

Meestal drink ik oploskoffie. Of van Nescafé, of van Douwe Egberts. Ik heb zowel de smaakjes in zakjes als de de grote pot zwarte koffie. In tegenstelling tot de goedkope merken is dit van a-merken prima te drinken.

Bij mijn ouders drink ik nu koffie uit een Moccamaster (met DE groen) en in het verleden uit gewone filtermachines, de moccamaster geeft wel lekkerdere koffie met dezelfde filter en koffiemaling, en met de correcte filter is de koffie nog lekkerder. Zelf heb ik ook een Senseo en een Dolce Gusto gehad, waarbij ik van de senseo het echt een nadeel vind dat je hem bij het vergeten van (het verwijderen van) de pad, hij heel slecht schoon te krijgen is na een week (of langer). Ook kan je met de Dolce Gusto gemakkelijker ook direct thee mee zetten, met de senseo kan het ook wel, maar dan moet je eerst thee zetten (leeg filter), dan koffie en daarna direct het filter onder de kraan afspoelen. Maar eigenlijk is de oploskoffie lekkerder, zelfs zwart.

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:13

ik heb een volautomatische espressomachine. Ik zou niet meer zonder kunnen, zo simpel! Je kunt zelf de sterkte bepalen en hij maakt ook zelf cappuccino's. Je hebt ook veel verschillende soorten koffiebonen dus daarin kan je ook zoeken welke je het lekkerst vindt, eventueel kan er ook gewone koffie in in plaats van bonen. Ik heb overigens een Philips Saeco Minuto ( op marktplaats gescoord!). En wat betreft het melkopschuimen: je moet gewoon even de juiste melk vinden. Hij doet het bij mij super met volle houdbare melk

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:18

De kleinste en simpelste Nespresso machine en een handmatige melkschuimer van de Blokker.

Ik drink 1 cappuccino per dag, heel soms 2. En andere dagen helemaal niets. Dan ga ik echt geen honderden euro's investeren in een bonen machine.

Ook zal ik wrs geen pak bonen op kunnen maken voordat de bonen smaak verloren hebben.

Af en toe haal ik een flat white bij een koffiezaakje.

Dus ik zou de keuze echt af laten hangen van hoevaak je de machine gaat gebruiken en of je dat het geld en de moeite qua schoonmaken waard vind per kopje koffie.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 07:22


Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:23

De Honey bourbon koffieboon van Simon Levelt was de lekkerste die ik ooit heb gevonden. (helaas niet meer leverbaar)
Nu zijn we in Zutphen gezegend met een paar heel goed koffiebranders en gebruik meestal de Kaldi blend.

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:41

Smaakjes en andere soorten koffie vind ik wel eens lekker, maar zou het niet dag in dag uit willen drinken.
Mijn voorkeur gaat toch naar een potje vers gezette koffie met gewone filtermaling

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:13

kiki1976 schreef:
Smaakjes en andere soorten koffie vind ik wel eens lekker, maar zou het niet dag in dag uit willen drinken.
Mijn voorkeur gaat toch naar een potje vers gezette koffie met gewone filtermaling

Ik met 25 jaar bedenk me nu pas waarom de beste koffiezaak ever, hier in Zwolle, Espressobar Maling heet. :') :') :')

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:37

MarlindeRooz schreef:
kiki1976 schreef:
Smaakjes en andere soorten koffie vind ik wel eens lekker, maar zou het niet dag in dag uit willen drinken.
Mijn voorkeur gaat toch naar een potje vers gezette koffie met gewone filtermaling

Ik met 25 jaar bedenk me nu pas waarom de beste koffiezaak ever, hier in Zwolle, Espressobar Maling heet. :') :') :')

Hahaha dacht je dat je in de maling genomen werd ;-)
In losse koffie heb je grove maling of snelfiltermaling (is fijner gemalen)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe zetten jullie je bakje koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:40

Nee ik dacht dat het gewoon hun achternaam was. {:}

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:35

_Nelleke_ schreef:
Ik vind koffie uit de percolator zo enorm bitter worden doordat het water eigenlijk te heet is. Wat doe ik fout?

Milder gebrande boon en geen robusta boon gebruiken denk ik.

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:04

MarlindeRooz schreef:
Nee ik dacht dat het gewoon hun achternaam was. {:}

Oh haha ja dat had ook nog gekund idd