warme salade

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

warme salade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:17

Warme wintersalade:

Salade van bataten (zoete aardappelen) en spercieboontjes. Beide gewoon koken en afgieten (bataten schillen uiteraard )

ik heb het aangemaakt met een dressing van creme fraiche, een lik mayo en een lik mosterd, dat was erg lekker.

Ik had nog een stukje kaas dat opmoest en een gerookt kipfiletje van gister, dus dat heb ik er aan stukjes doorheen gedaan. Uitgebakken spekjes zouden ook erg lekker zijn.

Als je het voor een grotere groep serveert zou je het op een bedje van botersla kunnen leggen.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:00

Ik zie ze wel eens liggen, de zoete aardappelen en weet eigenlijk nooit zo goed wat ik ermee moet. Behalve dat het wel lekker is op de BBQ geloof ik. Dus, wie weet dat ik ze eens koop als ik ze weer zie liggen en dan aan dit recept denk

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:02

inderdaad, zoete aardappelen lijken mij ook wel wat Vind gewone van die zompige meelballen.

Dit lijkt me wel erg lekker

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:11

Wij doen er wel eens warm vlees door.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:23

Ik ken ook iemand die de bataten in de schil kookt, maar die ik had zat een hele dikke schil omheen dus die heb ik er gewoon afgehaald voor het koken.

Met opperdoezen zou het ook erg lekker zijn, maar die heb je maar zo kort in het jaar.

Warm vlees erdoor is idd ook lekker, je kunt er zo fijn al je restjes in kwijt

LittleRose

Berichten: 2738
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Flakkee

Re: warme salade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:35

Wat ook erg lekker is is om er pasta doorheen te doen, eerst beetje kruiden over de pasta en dan door de sla ..
En ja heerlijk met stukjes kip van de vorige dag , feta en pijnboompitten.. hmmm