Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

op zoek naar western les met eigen paard Zuid-Holland

 
Profiel   

Hallo bokkers,

Al een aantal jaren een account, maar eigenlijk nog nooit echt actief gebruik gemaakt van bokt... Tot nu!
(mocht ik dit dus in een verkeerd stukje forum zetten, mijn excuses)

Ik ben voor mij en mijn Fries /3 van 12 op zoek naar een nieuwe manier van rijden. Vooral een ongedwongen manier van rijden.
Een aantal keer nu deelgenomen aan een cursus voor het onderdeel TREC en wil hier graag mee verder gaan. Western lijkt mij een rijstijl die hier erg geschikt voor is.
Begrijp me goed: ik hoef geen sliding stops te maken en hij hoeft ook niet te kunnen spinnen 8-)
Maar ik zou hem wel graag op een minder 'gedwongen' manier willen rondrijden, als in: lange teugel, geen zweep, op stem, e.d.

Paard staat gestald in Zevenhuizen (Zuid-Holland). Wie heeft tips?
Hoeft niet perse bij mij op stal, ik heb een trailer maar wil niet langer dan drie kwartier hoeven te rijden...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-14 13:06 



 
Profiel   

Hier staat een lijst: [WN-AM] Western trainers en maneges
Volgens mij zijn er meerderen redelijk in jouw buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-14 13:08 



 
Profiel   

Dank je. Ben ook benieuwd naar de ervaringen van de bokkers met de stallen in Zuid-Holland :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-14 13:54 



 
Profiel   

Zelf rijd ik al jaaaaaaren met ontzettend veel plezier bij Lone Star Western Stable.
Ooit begonnen als manegeruiter, toen ben ik gaan leasen en nu heb ik er mijn eigen paard gestald staan. Heerlijke accommodatie; niet te groot en niet te klein. Goede buitenbak, grote binnenbak, fijne paddocks (paarden kunnen bijvoorbeeld dag en nacht buiten). Dat heb jij niet nodig, maar zegt vind ik wel iets over het type stal :)

Melanie van Remundt is de eigenaar en mijn trainer. Ze geeft alleen op haar eigen locatie les. Ze heeft ontzettend veel oog voor techniek en houding van ruiter en paard. En ze is niet gebonden aan Quarters en paints :D Overigens kun je ook voor grondwerklessen en sacking out bij haar terecht. Ben zelf erg blij met haar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-14 14:01 



 
Profiel   

paulette zorn komt regelmatig in Wilnis; hier kun je dan met je eigen paard naar toe. Heel leuk voor een gedegen basis en trail.

En Peggy de Kraa komt ook veel in deze regio, doet bijvoorbeeld ook trailclinics in Woubrugge.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-14 14:04 



 
Profiel   

Citaat
Een aantal keer nu deelgenomen aan een cursus voor het onderdeel TREC en wil hier graag mee verder gaan. Western lijkt mij een rijstijl die hier erg geschikt voor is.
Begrijp me goed: ik hoef geen sliding stops te maken en hij hoeft ook niet te kunnen spinnen 8-)
Maar ik zou hem wel graag op een minder 'gedwongen' manier willen rondrijden, als in: lange teugel, geen zweep, op stem, e.d.


Trec is geweldig en western ook, en ja ik ben bevooroordeeld :D :D :D
maar ik denk niet dat je gebonden bent aan deze rijstijl, zeker niet als je je laatste zin voor ogen hebt...
Bedenk dat western niet gelijk staat aan zonder dwang of lange teugel (einddoel), enz.

Verder kan ik je Peggy de Kraa zeker aanraden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-14 15:21 



 
Profiel   

Peggy inderdaad :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-14 15:25 



 
Profiel   

Ik heb zelf les gekregen van Sanghita van Buuren.. Die heeft zelf ook les gekregen van Peggy.
Vond haar echt super fijn! Ze komt ook op locatie, tot waar weet ik alleen niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-14 15:26 



 
Profiel   

Ik krijg zelf les op Country Stables in Wassenaar. Erg fijne lessen van Sarie van der Steen waar vanuit het paard word gedacht - elkaar leren begrijpen en vanuit daar verder bouwen aan een fijne manier van rijden zodat het voor zowel paard als ruiter leuk en ontspannen blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-14 09:11 



 
Profiel   

krista is een aanrader, zij heeft vroeger ook veel met friezen gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-14 10:20 



 
Profiel   

Ik les met mijn merrie (staat in Ridderkerk) bij Michel Sandijck (Goldenway Stables in woubrugge) Tis 3 kwartier met de trailer. Alleen ben ik afhankelijk van iemand die me rijd. Geluk van een eigen trailer en auto heb jij dan weer :)

Ik ben erg tevreden over zijn lestechniek. In les één merkte ik al verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-14 13:36 



 
Profiel   

Ik kom elke week in zevenhuizen voor privé lessen mischien kan ik je van dienst zijn.
Facebook of mijn website geeft je info over mijn trainingen
Eschpolder Quarterhorses www.eschpolder.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-14 23:09 



 
Profiel   

Peggy de Kraa, geeft les op Goldenway stables in Woubrugge, of op de vrijhoeve in Zoeterwoude.
Zeker aan te raden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-14 13:09 



 
Profiel   

O wauw dit zou mijn bericht kunnen zijn, alleen heb ik een Friese merrie van 11 jaar en sta bij zijweg van zuiderlijkedwarsweg ben ook geintereseerd in trac hoe toevallig is dat fijn dat ik niet alleen sta

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 18:09 



 
Profiel   

Ik weet niet hoelang je maximaal wilt reizen maar mijn oude instructrice is naar Golden Way Stables vertrokken; en zij is erg goed. Verder kan ik je ook WNL Quarterhorses aanraden ter Zwartewaal; maar dat zal wellicht een stukje verder reizen zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 16:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen