Goeie boeken, of films over western riding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlien5

Berichten: 466
Geregistreerd: 09-11-14
Woonplaats: Amsterdam

Goeie boeken, of films over western riding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 23:04

Aangezien ik helemaal verslaafd ben geraakt en ieder vrij uurtje wil besteden aan beter worden in Western riding, maar nou eenmaal niet iedere dag met rijden bezig kan zijn, ben ik op zoek naar wat ander vermaak in de vorm van films en boeken om door te worstelen

Ik heb dit boek: http://www.bol.com/nl/p/westernrijden/1001004006522060/ inmiddels gelezen en uitbundig bestudeerd en vond het heel erg leuk, maar de honger is moeilijk te stillen :P

Dus, wie heeft er nog wat tips voor leuke, goeie, leerzame boeken over western riding? Of leuke filmtips? Zowel leerzaam, als vermakelijk is welkom.

Alvast heel erg bedankt /3

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Goeie boeken, of films over western riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 08:20

Als je echt naar het rijtechnische opzoek bent, op youtube zijn er enorm veel kanalen van trainers die dingen behandelen. Verschillende disciplines uit verschillende landen.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Goeie boeken, of films over western riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 08:37

Ik heb er heel veel video's over, weet alleen niet hoe ik ze op dvd krijg...

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Goeie boeken, of films over western riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:27

Antje Holtappel, Go West! is ook een aanrader als boek, staat heel veel info in en leest makkelijk weg.

Inderdaad op Youtube kun je ook heel erg veel info vinden en veel trainingsfilmpjes. Op de TV zender Horse & Country (is NL zender) komen ook regelmatig programma's van bijvoorbeeld Chris Cox voorbij.

Marlien5

Berichten: 466
Geregistreerd: 09-11-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:24

Thanks voor de tips allemaal :)

Ik had op Youtube ook al flink wat video's bekeken van o.a. Warwick Schiller. Allemaal superleerzaam en erg leuk om te bekijken.

Go West kan ik online alleen in het Duits vinden helaas.
Ik heb Western Practice Lessons: Ride Like a Champion, Train in a Progressive Plan, Improve Communication with Your Horse, Refine Your Performance Besteld via Bol.com. Ben erg benieuwd ernaar, sowieso is het natuurlijk leuk om te bekijken.

Horse & Country heb ik net opgezocht, ze hebben online gelukkig ook aardig wat staan, wat leuk zeg, ik kende het helemaal niet. Ben ook zo lang uit de running (riding :D ) geweest. Heb het virus weer echt goed te pakken zeg ;-)

Mocht iemand nog leuke, leerzame linkjes weten, of iets anders, graag :-)

SmartBH
Berichten: 1191
Geregistreerd: 29-07-12
Woonplaats: België

Re: Goeie boeken, of films over western riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:12

Stacy westfall heeft ook een youtube kanaal, ik lees hier ook even mee :) ben ook zo eentje, wil zoveel mogelijk leren en bijleren :)

Marlien5

Berichten: 466
Geregistreerd: 09-11-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Goeie boeken, of films over western riding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 23:04

Ah leuk, dankjewel!

MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:46

Bij de Vlaamse Liga Paardensport, op hun website www.vlp.be -> Brevettenwerking -> western boek, kan je het handboek voor de A en B brevetten bestellen.
Dit boek bevat heel wat info over het western rijden : geschiedenis, materiaal, wedstrijd disciplines, oefeningen, enz.

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: Goeie boeken, of films over western riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:48

Go West van Antje holt appel

Marlien5

Berichten: 466
Geregistreerd: 09-11-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 11:08

Arjan1983 schreef:
Go West van Antje holt appel


Weet je toevallig een verkoopadres? Zowel Engels als Nederlands is prima. Ik kan online helaas alleen maar Duits vinden

kim_1989

Berichten: 7
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Hazerswoude

Re: Goeie boeken, of films over western riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:45

Ben ook een tijdje op zoek geweest naar Go West, maar dat boek is echt moeilijk te verkrijgen! Het boek wat jij hebt geleden heb ik thuis ook en vond ik zelf meer voor de beginner die nog geen enkel idee heeft van westernrijden.Ik heb ook de boeken 'Basisboek Westernriding' van Rieky Young en 'Beter western rijden' van George Maschalani. Beide best leuk om te lezen. Basisboek western rijden is meer algemeen dan Beter Western rijden. Beter Western rijden richt zich iets meer op de techniek en het oplossen van bepaalde problemen tijdens het rijden.

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:52

Marlien5, ik heb dit, en andere boeken liggen. Ik lees ze niet meer als jij de verzendkosten betaalt mag je ze hebben. Ik zal zo de titels even opzoeken.

Edit go west bedoel ik

Chiba
Berichten: 306
Geregistreerd: 09-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:50


Marlien5

Berichten: 466
Geregistreerd: 09-11-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 13:32

Whizz schreef:
Marlien5, ik heb dit, en andere boeken liggen. Ik lees ze niet meer als jij de verzendkosten betaalt mag je ze hebben. Ik zal zo de titels even opzoeken.

Edit go west bedoel ik


Ook hier nog even: Super bedankt Whizz!

Marlien5

Berichten: 466
Geregistreerd: 09-11-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 13:33


Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:41

Marlien5 schreef:
Arjan1983 schreef:
Go West van Antje holt appel


Weet je toevallig een verkoopadres? Zowel Engels als Nederlands is prima. Ik kan online helaas alleen maar Duits vinden

Ik heb hem liggen in het Nederlands, eigenlijk nog helemaal nieuw. Omdat ik weer terug naar de dressuur ben gegaan heb ik hem niet meer nodig.

Marlien5

Berichten: 466
Geregistreerd: 09-11-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 21:46

Sammyoo schreef:
Ik heb hem liggen in het Nederlands, eigenlijk nog helemaal nieuw. Omdat ik weer terug naar de dressuur ben gegaan heb ik hem niet meer nodig.


Ah top, maar als het goed is krijg ik hem binnenkort opgestuurd van Whizz (zie hierboven). Misschien zijn anderen geïnteresseerd?

Marlien5

Berichten: 466
Geregistreerd: 09-11-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 22:39

Whizz schreef:
Marlien5, ik heb dit, en andere boeken liggen. Ik lees ze niet meer als jij de verzendkosten betaalt mag je ze hebben. Ik zal zo de titels even opzoeken.

Edit go west bedoel ik


Ik heb ze vandaag binnengekregen. Echt top! +:)+

tweety_be

Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Re: Goeie boeken, of films over western riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 06:21

Ik volg! Ben zelf ook altijd op zoek naar dergelijke dingen.

Heb jij mazzel Marlien haha. Stiekem jaloers :o, ik verzamel namelijk paardenboeken, en al helemaal als ze western gericht zijn ;) Maar wel echt top van Whizz!
Ik zoek bepaalde boeken al even, maar kan ze nergens vinden (zoals Go West en Beter Western Rijden). Het 'Basisboek Western Riding' van Rieky Young heb ik wel. Al helemaal uitgelezen natuurlijk haha.

Iemand nog tips voor goede Engelstalige boeken? Mijn Engels is prima, dus dat is geen probleem. Vooral rijtechnische en probleemoplossende boeken vind ik zeer interessant. Owh, en boeken over reining ^^ Ik zit momenteel in Canada en heb toegang tot heel wat verschillende boeken. Kan ze helaas niet allemaal terug meenemen naar België, dus moet me beetje beperken ;)

Op http://www.bookdepository.com vind je vaak nieuwe boeken (Engelstalig) die redelijk geprijsd zijn en gratis verzenden! Als iemand nog wat titels kan doorgeven, kun je ze daar misschien bestellen Marlien. Vaak een pak goedkoper dan bol.com.

Tips voor DVD's en series ook altijd welkom! En waar je ze kan bestellen, is ook altijd handig ;)

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Goeie boeken, of films over western riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:38

Goede tip Tweety_be! Bedankt, ik ga lekker neuzen op die site :wow:

arnoldus
Berichten: 18
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:45

Marlien5 schreef:
Arjan1983 schreef:
Go West van Antje holt appel


Weet je toevallig een verkoopadres? Zowel Engels als Nederlands is prima. Ik kan online helaas alleen maar Duits vinden


Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die Duitse link :o

Anoniem

Re: Goeie boeken, of films over western riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:08

Larry trocha op youtube is n aanrader.

Equilibria
Berichten: 292
Geregistreerd: 18-10-14

Re: Goeie boeken, of films over western riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:16

Ik lees ook mee. Het boek dat je al gelezen hebt lijkt me ook leuk om een keer te lezen.

Marlien5

Berichten: 466
Geregistreerd: 09-11-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 19:01


tweety_be

Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:03

@ Whizz, ik ben ook weer aan het neuzen op Bookdepository :o haha. Heb weer een hele lijst van boeken die ik graag wil. Natuurlijk ook weer boeken die niet beschikbaar zijn en dan speur ik heel het internet af om te kijken of ik ze ergens anders kan vinden. En zo vind je nog meer boeken natuurlijk. Denk dat ik extra koffer nodig ga hebben ^^ haha.