Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:37

ja? heb je een jaar lang dagelijks op een grote reiningstal rondgelopen dan?
of ben je naar een wedstrijd gaan kijken en even op bezoek geweest bij wat stallen?

Wranglerbutt

Berichten: 10379
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:42

Pien, ik ben niet anti-reining :roll: I just really really dislike the industry!
Ook op shows in NL zie ik fijn getrainde- en gereden paarden. Maar ook heel veel slechte, of kneiterhard gedrilde. Hou ik niet van. Kwestie van smaak, denk ik.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:17

quarterH schreef:
serieus, ik durf te wedden dat NIEMAND die hier negatief reageert over futurity paarden en paarden die hoog in de wedstrijdsport lopen OOIT zelf het hele traject van zo'n paard van dichtbij heeft meegemaakt.

:')


Dit heeft overigens niets met dit topic te maken ...
Ik reageer niet negatief op futurity paarden, ik heb een duidelijke mening over bepaalde hulpmiddelen en de bullshit verhalen die mensen vertellen waarom deze dingen niet erg zijn :j

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:55

Zal altijd wel een discussie blijven tussen likers en niet likers. Feit is wel dat de likers er geen enkel probleem of heel hysterisch een punt van gaan maken zoals sommigen hier in het topic hoe de niet likers omgaan met hun paard!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:03

rapido schreef:
Zal altijd wel een discussie blijven tussen likers en niet likers. Feit is wel dat de likers er geen enkel probleem of heel hysterisch een punt van gaan maken zoals sommigen hier in het topic hoe de niet likers omgaan met hun paard!


Dat zie ik niemand doen eigenlijk, men zegt het er niet mee eens te zijn maar verder zie ik niets hysterisch hoor? :n

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:07

nou azmay, ik lees vooral veel veroordeling, niet de andere kant willen zien/begrijpen/accepteren en veel sterke uitspraken over zaken waar ze eigenlijk geen ervaring mee hebben behalve via een filmpje of een foto.
kortzichtig.
ik vind het prima als iemand zijn/haar paard alleen recreatief wil gebruiken en dingen ermee doet die ik er niet mee zou doen.
het zou fijn zijn als dat andersom ook geaccepteerd werd. het hoeft niet je keuze te zijn, maar dingen veroordelen waarvan je eigenlijk niet eens echt weet waar je het over hebt, daar heb ik (en volgens mij Rapido dus ook) wel een probleem mee.
we hebben allemaal een andere definitie van wat goed is voor een paard, veroordeel de anderen niet meteen zo.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:25

Dat topsport zwaar is geldt in elke discipline en kan tot op bepaalde hoogte geaccepteerd worden. Maar er zijn wat mij betreft grenzen aan wat je mag en kan gebruiken qua hulpmiddelen. Als er onvoldoende talent en werkwilligheid is om het zonder marteltuigen te kunnen (bij paard of ruiter) moet er maar eens worden nagedacht over structureel veranderen van "the industry". Dat gaat niet over meteen anderen veroordelen, dat gaat over ethiek. Gaat op in elke sport. Als het nodig wordt om doping te gebruiken om te kunnen volgen/winnen in de ronde van Frankrijk, moet er toch een keer worden nagedacht ipv dat er druk wordt gelegd om er in mee te gaan en er allerlei zaken worden aangehaald om de "medische begeleiding" goed te praten.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:39

quarterH schreef:
nou azmay, ik lees vooral veel veroordeling, niet de andere kant willen zien/begrijpen/accepteren en veel sterke uitspraken over zaken waar ze eigenlijk geen ervaring mee hebben behalve via een filmpje of een foto.
kortzichtig.

Waar lees je dat dan?
Ik lees in deze post vooral veel aannames..

En ik lees de koppigheid om niet met andere ogen naar bepaalde zaken te kijken. Een tikje tunnelvisie. En dat begrijp ik niet.
De wereld is niet zwart-wit.. het is jammer dat het óf het ene óf het andere moet zijn..

Waar baseer jij op dat als iemand geen twisted wire wil accepteren, dat je dan dús een recreatieruiter bent? Want zo lees ik wat jij schrijft. Maar misschien bedoel je het anders?

Of beweer je oprecht dat je altijd álles moet accepteren en begrijpen wat in de topsport omgaat, zonder daarbij vragen te stellen?? En dat je niet ergens over mag praten of een mening over mag hebben als je er zelf niet actief aan meedoet?

Overigens, als jij mijn "ik vind een twisted wire een no-go" of "ieder excuus om een TW te gebruiken is bullshit" al een sterke uitspraak vind, dan heb je nog geen sterke uitspraken gehoord :)

Overigens heb ik nog nergens een solide argument (als dat al bestaat) gehoord waarom Titan met zo'n trens gereden wordt. Integendeel, alleen beweringen die onderschrijven dat het juist bij die combinatie nergens voor nodig zou zijn :j en toch wordt het op een soort van "volg-mij" video die de hele wereld kan zien, getoond.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:59

ja, ik vind, dat als je iets alleen kent van horen zeggen, foto's of korte video's, en er zelf geen ervaring mee hebt, het niet slim is er sterke uitspraken over te doen, omdat je niet weet waar je het over hebt.

ik accepteer het dan iemand bitloos of zn hele leven met een dubbelgebroken trens wil rijden. moeten ze zelf weten. het is niet mijn keuze omdat ik denk dat het niet de juiste is.
maar ik ga niet schrijven dat het BS is.
ik VIND een twisted geen martelwerktuig. jij vind van wel. dit zijn meningen, geen feiten, breng het dan ook niet zo.

en de reden waarom ermee gereden wordt heb ik eerder al gegeven. dat jij deze niet snapt of niet leuk/goed vind is prima. maar daar kan ik dan verder niks aan doen.
met minder hulp meer effect. zelfde reden als waarom velen met sporen rijden. of mag dat ook al niet meer?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:07

En waarom denk je dat ik nergens ervaring mee heb?

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:29

Waarom wordt het dan in bepaalde landen aanzien als cruelty to animals? Minder hulp meer effect? Lijkt eerder als zeggen dat je beter een kind een fikse mep kan geven dan proberen vijf of tien keer uit te leggen dat iets niet kan.

959.20 Use of certain devices on work animals prohibited.

As used in this section:

(A) "Work animal" includes a horse, pony, mule, donkey, mare, ox, bull, gelding, or other animal used or intended to be used for a work purpose.

(B) "Work purpose" means the performance by a work animal of some work or labor, including showing, performing, or being used in any exhibition, show, circus, rodeo, or similar use.

(C) "Owner" includes any person, firm, association, or corporation owning or having a proprietary interest in or possession, custody, or charge of a work animal.

No person shall directly or indirectly or by aiding, abetting, or permitting the doing thereof put, place, fasten, use, or fix upon or to any work animal used or readied for use for a work purpose, twisted wire snaffles, unpadded bucking straps, unpadded flank straps, electric or other prods, or similar devices.

The commission or performance of any act prohibited by this section is the act of the owner of the work animal upon or to which such act was done.

Effective Date: 07-24-1986

Nog eentje
Please be advised of the following legislation:
“Under Section 8 of the Prevention of Cruelty to Animals Regulations 2008, a person must not use a mouthpiece on a horse if the mouthpiece is twisted at the point where the device is in contact with the bar of the horse’s mouth. Penalty: 10 penalty units (currently $1,410).

The “bar” is defined under the Regulations as: “in relation to a horse’s mouth, means the gums of a horse between the incisors and the molars”.

Note that not only twisted wire bits are prohibited, but twisted bits of any nature.

The use of such a device is an offence under the Act and the offender may be prosecuted in court. The Regulations also enable a Penalty Infringement Notice to be served on the offender (Schedule 6 in the Regulations) of 2 penalty units (currently $282)”

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:24

Is dat niet bedoeld als regelement op een show?
Jij en ik mogen tenslotte helemaal zelf weten wat we er thuis in hangen :j

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:29

rapido schreef:
Is dat niet bedoeld als regelement op een show?
Jij en ik mogen tenslotte helemaal zelf weten wat we er thuis in hangen :j


Dat laatste is dus nog maar de vraag. Ik lees 'work animals' en dat work oa showing is maar dus niet beperkt tot showen. Ik weet de bron niet en kan me voorstellen dat er geen controle is maar dat veranderd de regel niet natuurlijk.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:35

Als ik morgen thuis mijn zoon in mekaar sla mag ik dat dan ook helemaal zelf weten?
Lijkt mij beide niet puur te gaan over shows, maar regelgeving die het gebruik van bepaalde zaken bij paarden verbiedt. Maar controle is inderdaad nog een andere zaak. Alleen geeft dit wat mij betreft aan dat sommige zaken niet zomaar gereglementeerd worden. Met betrekking tot het behandelen van dieren is er weinig regelgeving, dus als er zo'n verbod bestaat, geeft dit naar mijn mening aan dat de betreffende hulpmiddelen niet diervriendelijk zijn.
Eerste is trouwens uit Ohio, tweede Australië.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:13

Dan moeten ze gewoon zorgen dat dingen uit de handel gaan. Neemt niet weg, dat mensen ook al jaren zelf dingen zoals bijzets maken.

Ik ben echt tegen onnodig leed, maar snap niet waarom er zo met 2 maten gemeten wordt. Het ene leed is blijkbaar erger dan het andere.
1 filmpje van een bekende trainer en mensen vallen erover. Maar Jan en Alleman om de hoek mag lekker zelf weten wat hij doet?

Het gevaar van het filmpje zijn de volgers die iets als normaal gaan zien, maar dat is altijd zo. Mensen die westernles willen, kijken naar adresje dichtbij en slikken alles wat ze mensen wijsmaken. Of niet en dan is western niks, stom, gemeen etc etc.
Mensen zonder ervaring kun je het niet eens kwalijk nemen. Hoe kunnen zij beoordelen wat wel of niet oke is? Gezond verstand is er niet altijd.

Van anderen mag je verwachten dat ze kritisch zijn naar trainers. Maar doorgaans zie je die mensen ook wel verder reizen en meer moeite doen voor een goede les of een clinic.

Persoonlijk heb ik geen goeroe en vind ik dat ook een beetje eng. Iemand is geweldig tot er een keer een wat minder filmpje opduikt. Ik zou ten alle tijden zelf blijven nadenken, dan iemand klakkeloos volgen.
Natuurlijk kan een ervaren paardenman mooie dingen laten zien en ook een mooi verhaaltje erbij vertellen. Maar dat kunnen er heel veel. Veel is oude koek in een nieuw jasje.

Wranglerbutt

Berichten: 10379
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:13

Citaat:
No person shall directly or indirectly or by aiding, abetting, or permitting the doing thereof put, place, fasten, use, or fix upon or to any work animal used or readied for use for a work purpose, twisted wire snaffles, unpadded bucking straps, unpadded flank straps, electric or other prods, or similar devices.

Ik vind het eigenlijk wel tekenend dat twisted wires snaffles door sommige overheden in hetzelfde rijtje van verboden middelen worden geplaatst als electric prods! :oo := Bucking straps en flank straps (voor rodeopaarden en -stieren) mogen wel, als ze maar zacht onderlegd zijn :+

Fabienne777

Berichten: 169
Geregistreerd: 01-09-15
Woonplaats: https://www.facebook.com/bigguntotrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:30

Top trainer!

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:15

En nu gaat titan verder met Fappani!!!!
Dat is toch veel meer mijn type trainen dan Clinton. Nu ga ik het wel volgen :)

Hobbyhorse

Berichten: 1319
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:02

Ha dank voor de tip QuarterH :)

Ik had de series in het begin wel gevolgd maar op een gegeven moment zat er veel tijd tussen 2 afleveringen en toen was ik het een beetje uit het oog verloren.
Ik vind het zowiezo interessant om dit te te volgen en merk dat ik er veel van opsteek, heel benieuwd hoe het verder gaat met Fappani.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:17

Ik heb het ook voor een grotendeels gevolgd maar moet nog een paar afleveringen nu. Gaat Fappani ook een soort van vlog bij houden over de training?

Hobbyhorse

Berichten: 1319
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:22

Je ziet em opduiken in aflevering 10 saga :)

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:09

Goed zo dan zal ik snel weer eens verder gaan met deze serie ;)

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:02

Topic staat al tijdje stil. Titan was intussen naar Andrea Fappani gegaan voor verdere training. Helaas is hij geblesseerd geraakt.
Ze hopen dat hij volgend jaar in de showpen te zien zo zijn

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:12

Ach jee... wat is zijn blessure, weet je dat?

Hobbyhorse

Berichten: 1319
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Clinton Anderson Presents "Titan: A Legend in the Making"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:37

Iets dik kniegewricht , niet erg vertelt Clinton anderson in een filmpje op de FB pagina van Andrea Fappani