Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Halter met een jaarling

 
Profiel   

Das al best veel met een jaarling! Ik wist inderdaad via een vriendin die ook een jonge paint had dat ze daar wel halter onderdelen uitschrijven voor jonkies. Ik wil sowieso wel starten, maar wacht tot Joy 2 is. Dan kan ik lekker in de winter met haar oefenen. Komende zomer laat ik haar met rust. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-17 16:54 



 
Profiel   

Doe je goed ik doe ook niet veel en wil ook Indd volgend jaar wat meer doen dit jaar 1 wedstrijd in de planning :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-17 19:51 



 
Profiel   

Het kriebelt wel hoor, zeker omdat ze zo cool is en snel leert. Ik ben echt benieuwd naar hoe Yuri het doet. Stiekem vind ik het zelf echt reuze spannend haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-17 19:54 



 
Profiel   

Zo ik ook weetje ben al wel eens op wedstrijden wezen kijken daar leer je ook veel van ik was zondag bij paint wedstrijd kijken leuk om mensen te leren kennen en vragen te stellen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-17 20:03 



 
Profiel   

Goed idee! Ben al een tijdje niet meer bij een wedstrijd geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 08:08 



 
Profiel   

een echte aanrader je ziet zoveel ideeen enzo qua vlecht werk voor je paardje en kleding keuzes was echt leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 08:54 



 
Profiel   

Owja vlechten >;) Dat wordt ook nog wel even een cursusje volgen... mooi niet dat ik Joy haar manen ga knippen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 21:21 



 
Profiel   

Moeten ze gevlochten voor halter? Mijn vriend wilde dat met Jay gaan doen... Ik haat vlechten... Dacht er eindelijk vanaf te zijn na de overstap op western...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 21:50 



 
Profiel   

Nek moet te zien zijn. Dus kort knippen en stieken kan, of hengstenvlecht als je de manen niet wil knippen. Niet knotten ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 22:22 



 
Profiel   

Ik heb vooral allemaal kleine staartjes gezien en eentje met kleine hengsten vlechtjes en eentje die alles tot nul heeft afgeschoren hihi ik heb m'n manen nu te kort en laat ze weer lang groeien en ga dan voor de kleine hengsten vlechtjes inplaats van een hele zegmaar dat kan ik niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-17 05:32 



 
Profiel   

Pfff nou hengsten vlecht lukt wel (ook kleine). Kort knippen en stieken vind ik wel erg mooi maar wat een werk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-17 07:14 



 
Profiel   

De rede waarom ik de reining kant op wil. Lwkker die manen los en niet een dag van tevoren uren bezig hoeven zijn. (En dan een dag later merken dat de staartjes eruit zijn omdat mevrouw besloten had een wilde nacht te hebben) _O- Not my cup of tea...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-17 09:18 



 
Profiel   

annelot schreef
Jaarlingen kunnen geshowed worden bij het NQHA of andere rasvereniging. Vanaf 2 jaar mogen de in hand onderdelen in hand trail, longeline, showmanship, en natuurlijk halter gestart worden.
En goede instructrice die hier bekend mee is kan je de in en outs leren zoals positie ten opzichte van je paard tijdens het lopen,het opstellen, de turns en de onderdelen van de trail.
Les nemen met je jaarling is erg leuk en leerzaam.


maar dan kun je met een ander ras of kruising niet meedoen?
( heb er wel eens aan gedacht maar tja dan mag zoon meedoen omdat hij mogelijk half paint is en moeder niet dat is jammer!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-17 09:30 



 
Profiel   

De halter onderdelen niet. Sowieso niet bij de rassenverenigingen. En bij de WRAN schrijven ze geen halter uit. Wel showmanship en in hand trail. Halter gaat om het exterieur van je paard en hoe je dat optimaal showt. Met een kruizing meedoen is dan helaas niet mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-17 11:22 



 
Profiel   

Zowel bij de NQHA als de APHA worden halter onderdelen uitgeschreven. Het is belangrijk dat je paard vierkant kan staan schoon is en netjes verzorgd. manen gevlochten of gestiekt hoofblack sokjes en oortjes geknipt enz. daarnaast een mooi showhalster. voor hoe te lopen en te showen zou ik een les nemen als ik jou was Roeli van Krol kan u denk ik goed opweg helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 14:06 



 
Profiel   

Roeli is indd hele goede heb ik ook eens een clinic van gehad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 14:19 



 
Profiel   

U is je hoor haha ;)

Ik sta op een stal waar geen trainers van buiten mogen komen, maar waar de eigenaresse zelf al 4 keer NK halter is geworden.

Overigens: Joy heeft achter witte benen en blanke hoeven. Gebruik je dan ook blanke lak of zwarte?

Toevallig vandaag gekeken voor een halster, maar ik kom niet uit welke kleur ik wil hebben :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 14:42 



 
Profiel   

De linkse, die accentueert mooi het zwart van de manen/staart.
Bij quarters worden vaak alle hoeven - ook de witte- zwart gemaakt.
Persoonlijk vind ik het geen gezicht; heel onnatuurlijk. Maar ja, dat is 'show' sowieso :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 14:50 



 
Profiel   

Ik heb ook een bruine, en heb precies datzelfde halster, maar dan de medium oil. Heb er achteraf toch spijt van en zou nu toch een dark oil hebben gekozen, om de reden die DD al aangeeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 15:02 



 
Profiel   

Ik heb net de donkere besteld! *\o/* Waarschijnlijk hebben we over twee weken een fotoshoot! <3

Hoe maak ik hier een volgtopic van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 16:40 



 
Profiel   

Voor de mensen die het leuk vinden, dit is hoe ze er nu uitziet:

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Ze maakt de statistieken van de Magic lijn waar... Wat een joekel he... :=

[ img ]
<3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 16:45 



 
Profiel   

Wat een knapperd! En die is inderdaad flink voor haar leeftijd :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 18:49 



 
Profiel   

Dank! Haha ze oogt groter dan ze is hoor :+

Laatste keer dat ik gemeten heb was ze 142 schoft en 148 kont := . Nu is ze al iets minder overbouwt, dus de voorkant is weer omhoog gekomen. Maar ik hoop wel dat dit de groeispurt was en ze vanaf nu geleidelijk naar haar eindmaat gaat. Opfokeigenaresse gokt zo'n 158 cm. persoonlijk had ze iets kleiner gemogen, maar de magic nakomelingen doen het niet slecht in de reining, dus daar gokken we dan maar op! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 19:06 



 
Profiel   

Hij is binnen! <3

Zondag heb ik een fotoshoot, dan ga ik hem even testen.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 19:54 



 
Profiel   

Gaaf ben benieuwd hihi :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 19:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen