Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk budget voor brave recreatie Quarter?

 
Profiel   

TS kan vragen voor haar paard wat ze wil, als iemand zelf een paard koopt voor weinig en dan voor veel meer door verkoopt, is gewoon handel.

En ik moet zeggen dat ik tussen de regels door, het zelfde gevoel krijg als Dieseltje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 06:23 



 
Profiel   

Jannepauli schreef
Misschien heeft iemand anders het al opgemerkt (heb niet alle reacties gelezen), maar is het geen optie om je oudje maar een bejaarde-paarden-pension te sturen, of uit te kijken naar iemand die haar een mooie laatste plek gunt als weidevriendin? En dat laatste eventueel met het behoud van je eigenaarsrechten ( en plichten) ?



Lief dat je meedenkt maar Rena heeft hier al haar mooie laatste plek :j
Ik ga mijn oude paardje niet "opruimen" ten gunste van een fris jong ding -O-

Ten 1e vind ik dat onfatsoenlijk, ten 2e is verhuizen voor Rena heel heftig want die is enorm sensibel, ten 3e wil ik haar helemaal niet missen :) en ten 4e zou ik dan nog met een werkgrage Chrissy zitten waar ik te weinig mee kan doen dus de hoofdreden om een ander baasje voor haar te gaan zoeken los ik daarmee niet op :)

Chrissy heeft een veel makkelijker karakter, die vind verhuizen overduidelijk geen ramp zolang ze eten, ruimte, aandacht en andere paarden om haar heen heeft. Die vindt alles interessant en is gewoon heel stabiel :)

De handels en dollartekens reacties laat ik even links liggen want daar word ik echt niet goed van -O-
Zonde om energie aan te verspillen, als mensen slecht willen denken moeten ze dat maar lekker doen :j

Doel van het topic was om een beetje een beter beeld te krijgen van het budget waar je rekening mee moet houden als je zo'n beestje zou willen kopen en het is fijn dat ik daar wel wat goede reacties op heb gehad.

Ook heeft dit topic me nog wat duidelijker gemaakt wat ik dus NIET wil voor haar: iemand die zegt voor een habbekrats neem ik haar wel mee want hier zal ze het geweldig hebben. Hoe graag wil je exact dit paardje als je er maar een paar stuivers voor over hebt, en je anders liever een ander paardje koopt....dan wil je in je hart dus liever wat anders en dàt is wat ik wil voorkomen :j

Nogmaals vooralsnog is er geen sprake van officieel te koop staan. Ik wil eerst alle zaakjes op orde hebben en dan kijken of we gewoon via-via hier in de buurt dat fijne nieuwe baasje kunnen vinden waar ze helemaal op haar plek zal zijn.


Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-07-17 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 08:48 



 
Profiel   

Zoals de waard is, zo vertrouwd hij zijn gasten.
Als de eurootjes zo zwaar mee tellen, dan was Chrissy dan allang met een mooi verhaal en een strikje naar haar nieuwe adres voor een behoorlijk bedrag. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 08:52 



 
Profiel   

Inderdaad, dan waren we echt niet afgelopen winter door gaan ploeteren met 3 paardjes. En dan was Rena ook allang om zeep geweest als ik er zo in had gestaan :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 08:57 



 
Profiel   

Op de bokt markt staat nu een advertentie van iemand die misschien wel een paard als de jouwe zoekt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 16:21 



 
Profiel   

Bedankt JEvv, deze stond ook op Facebook :j

Momenteel staat ze dus nog niet te koop en ga ik geen gevoelens van mensen overhoop halen terwijl ik over veel dingen nog weinig duidelijkheid heb en eerst af wil wachten of er hier in de buurt toevallig iemand precies op zoek is naar een paardje als Chrissy.

En zoals eerder genoemd vind ik een zeer angstige ruiter ook geen aanbeveling, dat kan zelfs bij de braafste paardjes helemaal fout gaan en ik wil zo min mogelijk risico's nemen voor een mis-match ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 16:25 



 
Profiel   

maaruh na 6 pagina's... ben je nu al uit de vraagprijs? :p :p :p

prijs wordt simpelweg bepaald nav ervaring/niveau van presteren van het paard, conformatie, karakter, gezondheid, en dan komt pas papier op deze leeftijd.

in dit geval, gezien de twijfels over de gezondheid eerder, is dat denk ik het belangrijkste voor de prijsbepaling nu en maakt het verschil tussen bv 3.000 en 6.000. haar niveau qua training en prestaties kan van die 6.000 20.000 maken, maar aangezien ze alleen recreatief is gereden is dat niet rieel meer op deze leeftijd.

dus ik zou zeggen, afhankelijk van alle bovenstaande punten en dan met name 'is ze gezond' (misschien keuring vooraf zelf laten doen/) varierend van 3 tot 6

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-17 09:25 



 
Profiel   

Als ik een paard zocht wist ik het wel :D weet ook niet of ik er 5 voor zou betalen maar goed als een paard echt braaf is en me past :)

En over die voeten, dat ze een tijdje gevoelig is geweest op het harde zegt echt niks over haar medische toestand.. Een verkeerde smid die teveel zool weggehaald heeft kan al de oorzaak zijn van een langere periode gevoeligheid en kreupelheid terwijl er niks mis is met het beestje zelf.

En ik zou een dergelijk paard ook niet voor te weinig weg doen (mits goed uit keuring) ik heb namelijk die fout gemaakt en zo enorm veel spijt dat ik mijn merrie voor weinig verkocht heb. Die was dan wel stuk maar liet niets merken waardoor ze in de handel is terecht gekomen en er meerdere mensen zijn opgelicht voor veel geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-17 09:41 



 
Profiel   

De hoefsmid is hier vorige week geweest en die heeft Chrissy natuurlijk verschillende keren bekapt het afgelopen jaar. Ik had het er met hem nog over en die verklaarde me echt faliekant voor gek dat ik het er gewoon eerlijk bij wil vertellen dat ze een poosje gevoelig heeft gelopen.

Hij zegt ook: onder die omstandigheden en wanneer ze daarna nooit meer last heeft gehad / gewoon weer zonder ijzers heeft gelopen dan was er gewoon niks anders aan de hand dan het moeten wennen aan die andere ondergrond. Als er meer aan de hand zou zijn geweest (HKO ofzo) dan zou je dat nu echt nog wel / weer merken.

Ik weer: ja dat denk ik ook maar ik vind het wel netjes om het erbij te zeggen dus dat doe ik sowieso :j

Hij: waarom zou je? Je hebt haar gewoon gezond gekocht en ze heeft geen stap verkeerd gelopen, er mankeert niks aan die voeten.

Enz. Enz.

Toch wel fijn om even te horen dat hij ook niks anders er van kan maken dan gewoon de overgang naar andere ondergrond :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-17 10:12 



 
Profiel   

Daarom, ik zou wel even een keuring laten doen ook voor jezelf dat je niet voor rare verrassingen komt te staan. Maar als ik het zo lees loopt dat allemaal wel los :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-17 10:25 



 
Profiel   

Ja, maar een hoefsmid kan van alles zeggen. Ik zou niet ene paard kopen, omdat een hoefsmid dat zegt en nog steeds zelf goed laten keuren. Hij heeft makkelijk kletsen, want hij hoeft het paard niet te verkopen of te kopen.
Zodra je het paard wil verkopen, moet jij een prijs maken en moet een koper die prijs willen betalen, want dat is een beetje waar het op het einde om draait.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-17 12:08 



 
Profiel   

We hebben haar hier door DA na laten kijken toen ze kwam, soort aankoopkeuring nadat de koop al gesloten was zeg maar :P Omdat ik het wel fijn vond om even goed te weten of er aandachtspuntjes zouden zijn. En was ook op 1 of andere manier handig om haar NQHA paspoortje aan te vragen geloof ik, voor de aftekeningen of chip aflezen ofzo. Weet het niet precies meer hoe dat zat.

Die klinische keuring was allemaal prima. Leuk paardje, lief dier :)

Dus enige dat ik nog zou kunnen doen is op de foto laten zetten maar dat ga ik niet doen omdat ik dat zelf weinig meerwaarde vind hebben. En dat vond de hoefsmid ook dat dat nutteloos zou zijn want waar zou je dan naar willen zoeken bij een prima lopend paard dat nergens last van heeft en de raarste capriolen uithaalt in de wei :)

Zoals gezegd zijn voor een koper in principe alle keuringen toegestaan en dat lijkt me prima te volstaan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-17 12:39 



 
Profiel   

Als ze goed is op de buigproeven en op de volte op het harde zou ik haar nu zeker klinisch laten keuren. En als je het oude rapport nog hebt zou ik dat er ook bij doen. Als je een hoge prijs wilt is dat je kans. Kan me niet voorstellen dat iemand een paard ongekeurd gaat kopen voor 5000 euro. Een paard met een klinisch rapport zonder bemerkingen is heel wat beter te verkopen als eentje zonder, zeker als je een hogere prijs wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-17 12:46 



 
Profiel   

Ik denk dat als iemand het naadje van de kous wil weten qua zekerheid hebben, dat ze dan graag een recente keuring willen door een zelf uitgezochte dierenarts want wie weet wat er in dat jaar nog gebeurd is :)

Vandaar dat ik er niks meer aan ga doen: die beslissing laat ik echt over aan degene die de juiste match lijkt te zijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-17 12:50 



 
Profiel   

Ik bedoel met nu ook niet vandaag ,maar net voordat je wilt verkopen. Er zijn zoveel paarden die een klinische keuring niet halen dat je je wel positief onderscheidt met je paard met een recent goedkeuringsrapport. Dan rechtvaardig je ook je hoge vraagprijs en heb je meer kans op verkoop. Wil men dan toch overkeuren kan dat op eigen kosten toch. Klinisch goedgekeurd met rapport wordt echt veel hoger aangeslagen als een verhaal van de hoefsmid. En je hebt gewoon volgens de wet de verplichting om alle dingen door te geven die voor het gebruik en gezondheid van het paard belangrijk zijn om te weten voor de koper,dus ook dat het een periode gevoelig heeft gelopen zeker omdat de oorzaak nooit achterhaald is. Je hoefsmid maakt er een potje van met zijn verhalen. Juist een klinische keuring geeft aan dat je paard op dat moment fit is voor gebruik niet dit geneuzel van de hoefsmid. Leuk zo'n man die op de stoel van de dierenarts gaat zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-17 23:17 



 
Profiel   

Boven de e4000,- is het wel gebruikelijk om rontgenologisch te keuren en je verkoopt een paard ook veel gemakkelijker met een recent positief keuringsrapport.

Ligt er dus een beetje aan onder welke prijsklasse je haar te koop gaat aanbieden, het oude klinische keuringsrapport zou ik er ook bij doen. En ook het verhaal over de gevoelige voeten want met een beetje research is dat hier natuurlijk zo terug te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 09:04 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Boven de e4000,- is het wel gebruikelijk om rontgenologisch te keuren en je verkoopt een paard ook veel gemakkelijker met een recent positief keuringsrapport.
.
En daarin zit hem nu net de krux, want wat is recent ??
In principe kan een paard de dag na een r-keuring al iets uitvreten die de hele keuring te niet doet.
Elke keuring is een moment-opname en dient te gebeuren vlak voor een koop officieel wordt met als opdrachtgever de a.s. koper. Je kunt hooguit vooraf overeenkomen dat bij afkeuring de kosten voor de verkoper zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 09:08 



 
Profiel   

pmarena schreef
Ik denk dat als iemand het naadje van de kous wil weten qua zekerheid hebben, dat ze dan graag een recente keuring willen door een zelf uitgezochte dierenarts want wie weet wat er in dat jaar nog gebeurd is :)

Vandaar dat ik er niks meer aan ga doen: die beslissing laat ik echt over aan degene die de juiste match lijkt te zijn :j

Gelijk heb je. Ik heb zelf ook altijd geleerd dat je zelf een paard moet laten keuren bij aankoop door je eigen dierenarts of dierenarts naar keuze. Dat zou mijn voorkeur dan ook zeker hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 09:12 



 
Profiel   

Dat is natuurlijk het meest ideale, maar de praktijk ervaring heeft mij geleerd dat een paard waar geen rontgenologisch rapport bij zit en die boven een bepaald bedrag te koop staat gewoon slecht word verkocht. Omdat mensen dan al gauw denken dat er wat mis mee is {dat ie wel gekeurd is maar ze zeggen van niet omdat ie niet goed is en ze hopen dat iemand er in trapt om hem ongekeurd mee te nemen etc.}

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 09:14 



 
Profiel   

Ach.. mijn merrie was 100% goed op de foto's nadat ik een chipje had laten weghalen in de sprong. Jaar later verkoop en niet goed op buigproef en bleek ze artrose in si te hebben.. dus keuren zegt ook niet altijd alles helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 19:54 



 
Profiel   

Daarom :j

Net de resultaten van de 5 panel test ontvangen en alles is gewoon netjes N/N dus dat is alvast fijn *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 12:32 



 
Profiel   

eigenlijk is dit dus een verkapte verkoop advertentie, eerlijk gezegd zou ik dus echt geen 5000,- neertellen voor een paard om een beetje buiten te hobbelen . Dus het is echt maar net wat de gek er voor geeft!

Maar voor 5000,- of-6000,- zou ik wel een paard verwachten wat aantoonbaar 1a premies leverde voor veulens dus bewezen fok resultaat , en dan ook heel goed bewezen is op wedstrijd nivo dus het echte werk en niet een lager nivo'tje en dan ook met knallende punten en eerste plaatsen.

Want bos hobbelen kan ook met een paard wat minder uitmuntend is en lager van prijsklasse ....
Als ik goed om me heen kijk zijn de recreatie paarden /pony's hier in de buurt en dat zijn er best wat, niet duurder dan 2000,-. Met een uitschieter een dekhengst met goede en bewezen levenslange kwaliteiten. Behaald nivo ohz en aangespannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 12:40 



 
Profiel   

pmarena schreef
Daarom :j

Net de resultaten van de 5 panel test ontvangen en alles is gewoon netjes N/N dus dat is alvast fijn *\o/*


Dat is zeker fijn om te weten! En goed dat die test alvast gedaan is, dat is voor de verkoop wel gunstig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 14:33 



 
Profiel   

Fijne geruststelling ook vooral.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 14:44 



 
Profiel   

Ja ik vind het nu toch ook wel fijn om te weten :j

Had alles al klaar liggen om te versturen een jaar geleden maar was een beetje verwaterd en ondanks dat ze niks raars toont vond ik het nu toch ineens wel spannend :o

Meerdere mensen hadden al gezegd dat in haar bloedlijnen weinig kans was op problemen, maar toch...kan ik dat vakje vast afvinken *\o/*

Hopelijk hoor ik binnenkort ook weer van de trainster, ik hoop nog steeds dat zij iemand relatief uit de buurt weet die naar iets als Chrissy op zoek is omdat ik dat toch veel fijner na te gaan vind dan iemand online :o Maar anders komt het ook heus wel goed.

Haar vaste berijdster is 2 weken op vakantie en nu rijdt er een jonger meisje op en dat gaat ook heel leuk heb ik gehoord, dus Chrissy vermaakt zich wel +:)+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 15:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen