Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 13:46

Tengeltje, als je je dit afvraagt dan hoef je alleen maar mijn reacties te lezen, het staat er heel duidelijk uitgelegd :j

Jammer dat je op deze manier denkt te moeten reageren....

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:48

Even over een hele andere boeg, is aanbieden als fokmerrie niet een optie? Gezien mooie lijnen, misschien kan je iemand vinden die een merrie zoekt voor een veulen uit eigen hengst oid. Dan ben je haar iig een jaar "kwijt", als ze daar op locatie kan staan. En anders is zij bezig een veulen te maken dus dan is het ook niet heel erg als ze wat meer stilstaat aan het eind van haar dracht. Met een beetje geluk vind je dan iemand die tijdens de dracht besluit dat je merrie zelf ook wel een goede aanwinst zou zijn.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 13:51

Nee, dat is geen optie. Dan heb ik nog steeds het risico dat ze weer terugkomt en ik weer een paardje te veel heb.

En zij heeft nog steeds geen echt eigen baasje waarbij ze op nr. 1 staat.
Dus daar schieten we op geen enkele manier mee op...het is maar weer pappen en nathouden en ze verdient beter :j

Uitlenen of uitbesteden of iets vind ik geen goede optie meer. Teveel risico en Chrissy hoort nergens echt thuis :(:)

Nogmaals: we staan er allemaal achter dat we gewoon een fijn nieuw baasje voor haar gaan zoeken, andere mogelijkheden zijn minder goede alternatieven en die willen we niet.

Maar bedankt voor het meedenken :)

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:58

Riel schreef:
Wat doe je nu? Je hebt een gouden paardje in handen en wil haar wegdoen? Een paard vindt het helemaal niet erg om in de wei te staan en wat minder aandacht te krijgen. Het is heel moeilijk om zo'n braaf paard te vinden.

Jij spreekt over onzekerheden. Ja ze kan een blessure krijgen etc. Echter is het ook niet zeker dat je oude paard nog lang meekan. Ze doet het nu goed maar dit kan zo omslagen. Wat doe je dan?

Als je haar verkoopt zou ik niet onder de 5000 euro gaan. Het is een quarter met papieren, ze kent haar oefeningen zo te horen en ze is braaf. Een gouden combi. Zeker niet te weinig vragen dus. Anders trek je de verkeerde mensen aan ben ik bang. Dit kan een fijn leerpaardje zijn.


Verkeerde mensen?
Het aankoop bedrag hoeft niet persé te betekenen of een paard het dan goed of slecht krijgt.
TS heeft haar ook goedkoper gekocht, dat maakt haar toch geen "verkeerd" mens.

Ik heb hier ook een paard lopen, waar ik helemaal niks voor betaald heb, omdat de eigenaar een goede plek zocht waar ze lekker oud mag worden.

Ik wil er niet mee zeggen dat ze haar paard gratis weg moet geven!
Maar de aannames die ik vaak tegen kom op bokt dat iemand die niet veel wil betalen voor een paard, altijd omschreven word als " verkeerd" of er een slaatje uit willen slaan.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:59

Joyce Brands‎
aan
Western paarden
3 uur · Drunen, North Brabant ·

Wij zijn op zoek naar een uiterst brave paint of quarter. Ons hele gezin is gek op paarden dus zal dit paardje ook echt gek op kinderen moeten zijn;)

Verder van groot belang dat het kan dealen met een onzekere/angstige ruiter.

100%gezond is natuurlijk ook wat we zoeken.

Wat hebben wij te bieden:

Een zeer liefdevol en warm huisje, waar aan knuffels en aandacht geen gebrek zal zijn:)

Stalling met veel weidegang.
En t paardje wordt recreatief (western) bereden.Maar zal vooral heerlijk mee op buitenritjes gaan. Heb je iets staan of weet je iets reageer dan aub met een foto.

Na het overlijden van ons paard in maart dit jaar zijn we weer zo toe aan een kameraadje

Alvast bedankt voor de moeite!



dit staat op FB :D

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 14:02

Ja dank je, die had ik via PB ook gekregen :j En ik neus ook een beetje rond op de groep. Maar voor augustus komt ze nog niet echt te koop: ik wil eerst het hele verhaal rond Chrissy goed duidelijk hebben :j

En eerlijk gezegd vind ik het stukje onzekere / angstige ruiter ook een beetje eng want wat als het na een tijdje toch niet blijkt te klikken...dan moet ze wéér weg.... dus ik kijk liever uit naar een verhaal met een nog wat grotere slagingskans :)

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:50

Geen enkele koper kan garanderen dat ze daar blijft, wat ze je ook beloven. Enneh..... dat is nu bij jou toch ook? No offence :D

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 14:55

Ben ik me zeer bewust van.

Maar ik zou haar nu bijvoorbeeld al niet meegeven aan iemand met hetzelfde onzekere toekomst verhaal zoals ik vorig jaar eerlijk verteld heb.

Overigens absoluut geen man overboord: vorige eigenaresse wilde een goed plekje, en dat heeft en krijgt ze ook gewoon :j En nogmaals Chrissy lijkt er totaal geen last van te hebben, als die haar natje, droogje en aandacht krijgt dan vindt ze het prima, het is wat dat betreft echt een heel makkelijk en ongecompliceerd beestje :j

Je weet nooit wat de toekomst brengt maar sommige zaken zijn natuurlijk wel duidelijk extra risico-factoren en een bange ruiter is er 1 van :o

Er dienen zich vast betere opties aan, nu is het aan mij om eerst alles op een rijtje te krijgen en dan zien we verder wie echt goed bij haar zou kunnen passen :j

Elisa2

Berichten: 37156
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:47

Ik vind het prima zoals je het doet, niemand kan in de toekomst kijken en je zoekt heel bewust naar een echt passende match. Verstandig ook om te wachten tot de resulaten van de test terug zijn en de trainster zodat je meer informatie hebt. Dat kan een verkoop alleen maar geslaagder maken.

En het zal een opluchting zijn als ze naar een fijne baas toe gaat en daar echt op haar plek is. Dan heb je zelf ook rust.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 16:00

Precies :j Bedankt voor je berichtje :)

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:06

Ik wil ook even zeggen dat ook ik denk dat je een goede, weloverwogen keuze maakt voor je paard!
Dat andere mensen jouw integriteit in twijfel trekken kan ik lastig begrijpen, over de jaren heen heb je behoorlijk wat gepost - want hoe moeten we je anders "kennen"- en nooit heb ik bij jou iets gevonden waarvan ik denk; 'hè, dat is raar/egocentrisch/ondoordacht/geniepig of wat dan ook.

Succes met het vinden van een plekje!

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 19:50

Dank je :j

Ik vind het ook jammer dat men vaak van het slechtste scenario uit wil gaan uit een soort sensatie-zucht ofzo...

Ik kan wel zeggen dat ik ook liever had gewild dat het anders had gelopen en deels is dat ook zo, maar dan wens ik Rena dood en ik ben natuurlijk hartstikke blij dat ze er nog is :j

Het is alleen ontzettend lüllig voor Chrissy. Hoewel...wie weet was ik er sowieso niet veel mee gaan doen in de toekomst en dan is ze al helemaal beter af bij iemand die er wel lekker mee in de weer gaat, dus misschien blijkt het achteraf juist super dat dit nu zo gaat :)

Sterker nog.... stel dat Rena nu om zou vallen terwijl Chrissy nog van mij is...dan denk ik eigenlijk dat ik het doorzet om een ander plekje voor haar te zoeken in haar belang, gezien het bij mij te onzeker is of en wanneer ik weer wat met haar zou gaan doen.

Ik heb haar sowieso de komende jaren gewoon te weinig te bieden wat dat betreft :(:)
Nu ik haar ken weet ik dat ze niet gelukkig (genoeg) is met grasmaaien.

Luna100
Berichten: 6
Geregistreerd: 15-05-16

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:21

Ik hoop, dat deze merrie ook dit keer goed terecht komt.....mijn mail naar pmarena verleden jaar is de volgende geweest.....en daarom ook de lage prijs.....
"Ze heeft bij mij aan huis altijd blootvoets gestaan......nooit problemen(!). Maar goed met aan het eind van de straat een zandpad en aansluitend de heide reed ik nooit met haar op t harde. In juli 2014 na scheiding naar Den Haag verhuisd en heel veel op het harde gereden.....in november 2014 had ze erge last van haar voeten en heeft ze echt wel op rust gemoeten....naar een andere stal voor meer weidegang, maar zero uitrijmogelijkheden. Na een tijd speciaal beslag en veel op de wei rent ze weer als een kievit....blootvoets. Uitrijmogelijkheden zijn er niet en terug naar een 20/7 stal en rijden op t harde is voor haar geen optie.

Bij pmarena was/IS in mijn ogen de perfecte plek.....hopelijk komt ze op soortgelijke plek. Een plek waar ze buiten staat en waar ze niet teveel van haar verwachten......in de bak rijden is niet haar ding en buiten heeft ze een zekere ruiter nodig.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:46

Luna: als er geen medische redenen zijn waarom ze voor die lage prijs verkocht werd, denk ik dat het niet echt nodig is om prive communicatie hier openbaar te zetten. Als ik het goed begrijp heb je de eerste keuze gekregen om dit paard terug te nemen, dus dan vind ik het niet zo netjes dat ts hier gewezen wordt op het feit dat ze het paard wil verkopen, dat is gewoon het risico als je een paard verkoopt dat je er niks meer over te zeggen hebt ...

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:53

Luna, dankjewel voor het plaatsen van deze achtergrondinformatie. Het is toch wel belangrijke informatie voor een toekomstige eigenaar van het dier. Het doet in mijn ogen ook iets met de prijs.

Duhelo, persoonlijk zou ik als toekomstige eigenaar graag weten wat het paard heeft. Ik vind het belangrijke informatie. Jammer dat de TS zelf niet aangeeft dat er een medisch probleem was waardoor ze een lagere prijs heeft betaald. Als verkoper deel je dit toch mee als je wil dat het dier "goed" terecht komt? Of ben ik nu verkeerd? :o

Ik laat het topic verder rusten en wens het dier een fijn thuis toe :-)
Laatst bijgewerkt door Riel op 09-07-17 01:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Luna100
Berichten: 6
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:53

zij staat geheel in haar recht.....idd t risico....

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 01:38

Er zijn zoveel scenario's te bedenken....

Er zijn gewoon veel liefhebbers van het ras, die voor recreatie ook wel wat over hebben als een paard 100% gezond en braaf is. Dan kan een quarter wel 2000-7000 opbrengen.

Wil iemand wedstrijden rijden, kom je bij de duurdere paarden. Deze worden toch vaak via via en via trainers gekocht.

Als je een gezonde, brave quarter koopt voor 900 euro, zou ik inderdaad het paard uitgebreid laten keuren. Je wil het niet aan het paard hangen, maar er moet echt een reden voor zijn en die kun je maar beter weten. Als het goede plekje belangrijker was dan de prijs en het paard is echt gezond en braaf, hadden mensen ook echt 2500 euro betaald. 900 is gewoon bizar weinig. Tenzij paard oud is of wat mankeert etc.

Ik lees vooroordelen over mensen die een western paard kopen........Van horen zeggen denk ik, want het slaat werkelijk nergens op.

Mensen die wedstrijden willen rijden, zoeken wel ergens anders. Maar als mensen 5000-40.000 bijvoorbeeld uitgeven om wedstrijden te kunnen rijden, willen ze het paard echt niet kapot maken. Juist in de sport krijgen paarden erg veel goede verzorging en training. Rcereatie ruiters knoeien vaak meer aan......

Een plek vinden waar ze 24/7 buiten komt in een groep wordt wel een groter probleem. Dat is een extra wens die niet iedereen kan bieden. Een liefhebber van het ras geeft denk ik meer uit, dan iemand die een braaf paardje zoekt en toevallig een quarter tegenkomt om mee buiten te rijden. Die hecht minder waarde aan het label, de papieren etc.

Voor de prijs van 5000/6000 moet je wel een goede advertentie maken met namen van ouders, goede foto's etc.

Overigens zou ik als koper meer willen weten over haar training, wie haar heeft ingereden etc. Vaak genoeg zeggen mensen iets over het paard, wat vaker door hun zelf komt, dan door het paard. Zoals bijv; niet voor beginners, terwijl een paard na juiste training gewoon super braaf te rijden is. OF soms lichamelijke problemen blijkt te hebben, verkeerd gevoerd wordt etc.

Er is nu te weinig info om een prijs aan dit paard te hangen. Als je alle info kan geven zoals ouders, de 5 panel test en goede foto's evt bewegend beeld en training filmpje EN je wensen, dan kun je tot een prijs komen. Een vraagprijs, want dat is nog niet wat je krijgt.

Elisa2

Berichten: 37156
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:42

Luna100 schreef:
Ik hoop, dat deze merrie ook dit keer goed terecht komt.....mijn mail naar pmarena verleden jaar is de volgende geweest.....en daarom ook de lage prijs.....
"Ze heeft bij mij aan huis altijd blootvoets gestaan......nooit problemen(!). Maar goed met aan het eind van de straat een zandpad en aansluitend de heide reed ik nooit met haar op t harde. In juli 2014 na scheiding naar Den Haag verhuisd en heel veel op het harde gereden.....in november 2014 had ze erge last van haar voeten en heeft ze echt wel op rust gemoeten....naar een andere stal voor meer weidegang, maar zero uitrijmogelijkheden. Na een tijd speciaal beslag en veel op de wei rent ze weer als een kievit....blootvoets. Uitrijmogelijkheden zijn er niet en terug naar een 20/7 stal en rijden op t harde is voor haar geen optie.

Bij pmarena was/IS in mijn ogen de perfecte plek.....hopelijk komt ze op soortgelijke plek. Een plek waar ze buiten staat en waar ze niet teveel van haar verwachten......in de bak rijden is niet haar ding en buiten heeft ze een zekere ruiter nodig.


Dit is wel belangrijke achtergrond informatie, had ze last van alle 4 de voeten of alleen voor? en is ze op de foto geweest met de voeten?

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 09:06

Juist de onzekerheden die Luna hierboven beschrijft maakten het voor mij ook heel spannend, is volgens mij ook wel in mijn oude berichten te vinden toen ik nog twijfelde of ik het wel zou doen :)

Want is het destijds gevoelig lopen simpelweg een kwestie geweest van een paard dat dat niet gewend was (altijd in het bos gereden begreep ik :) ) heel plotseling enorm veel op het harde laten lopen met hoeven die dat natuurlijk helemaal niet gewend zijn en niet de tijd hebben gekregen om zich aan te passen aan die nieuwe ondergrond, of zou er meer aan de hand zijn... vooral ook omdat ze toen niet voorgereden werd...

Het klonk als het eerste. Heeft Rena toen ze een jaar of 9 was ook wel eens gehad, zomertje rust. Daarna weer volop gewerkt en niks meer aan de hand. Komt vaak voor, dat is het risico van blootvoets veel rijden en zeker op het harde als de hoeven dat niet gewend zijn.

Maar je weet het natuurlijk nooit... dus wederom een reden om terughoudend te zijn. De prijs die ik destijds betaald heb paste prima bij het hele verhaal met alle onzekerheden over wat ik in huis haalde :j

Beestje liep daar en loopt hier (we hebben hier veel bestrating waar ze vaak op staan en overheen lopen) gewoon als een trein. Wordt nu sinds een aantal maanden een keer of 3/4 per week gereden, vooral veel buiten maar ook een paar keer een goede westernles. De eerste rondjes in de bak daar vindt ze weinig aan maar na de galop ziet ze daar toch ook wel de uitdaging in begrijp ik en dan gaat het super :j

Hier buitenrijden dat betekent voornamelijk verharde polderweggetjes. Ze heeft het super naar haar zin, loopt graag voorop, en er is gewoon geen fluit mis dus de gok heeft heel goed uitgepakt :)

Neemt niet weg dat zodra het serieus dreigt te worden dat iemand haar daadwerkelijk over zal nemen, ik Chrissy nog even tot op het bot af zal zeiken met elk detail dat ik op dat moment maar kan bedenken dat minder leuk klinkt zodat iemand echt helemaal op de hoogte is van alle details en daar goed over na heeft kunnen denken, voordat ze daadwerkelijk verhuist.

Waar ze nu staat worden lessen gegeven aan kinderen met een beperking of angst en ze willen haar daar erg graag houden vooral omdat ze tijdens het buitenrijden geen stap verkeerd doet. Een wat onzekere ruiter lijkt hier niet veel uit te maken.

Van wat ik begreep heeft Luna haar destijds ook gekocht omdat ze zelf wat onzeker was en dit paardje aangeraden kreeg als de braafste om lekker mee aan de slag te gaan en weer gewoon lekker buiten te kunnen rijden :)

Maar gezien ze zo mens-gericht is zou het me niet verbazen dat als iemand ècht erg angstig is, dat ze dan toch wel onzeker wordt... maar dat heeft de Fjord hier nog, is ook wel erg paard-eigen :P

Superpony: zie mijn eerdere reacties in dit topic :)

Ongeacht de vraagprijs die ik er aan ga hangen, wil ik al die zaken dus sowieso op orde hebben.
Ouders is geen probleem, dat staat gewoon op haar AQHA papier :)

En de naam van de westernruiter die haar heeft ingereden is ook bekend, die staat officieel nog als laatste eigenaar geregistreerd en heeft haar gekocht toen ze 3 was. Wat ik wel een fijn idee vond, dat er niet met 2 jaar al volop mee aan de gang gegaan werd +:)+

Maar die naam maakt niet zoveel uit denk ik, ik wil gewoon graag van een goede trainster horen welke knoppen er nu op zitten, en hoe ze haar kan omschrijven met sterke en zwakke punten en alles zodat een volgend baasje precies weet wat voor vlees die in de kuip heeft.

Absoluut geen verkoop als wedstrijdpaardje omdat ze zo graag buitenrijdt, maar ik zou het wel heel leuk vinden als er af en toe een stukje extra uitdaging geboden wordt want ben er van overtuigd dat ze dat óók leuk vindt...als je het als ruiter leuk maakt.

Maargoed nogmaals: we wachten dus eerst de 5 panel test af en bericht van de trainster of die er een keer op wil als ze terug van vakantie is, en wie weet weet zij wel gewoon iemand en dan zien we wel weer verder.

Beestje maakt voorlopig lekker kms, is prima in haar nopjes en krijgt genoeg aandacht dus we hebben geen haast :)

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:02

Je zegt dat deze manege haar graag wil blijven huren maar aan het begin van deze post denk je dat ze nog weer naar huis komt. Maakt ook niet uit hoe het zit, maar is dat dan de winter dat ze daar minder paarden nodig hebben.? De manege kent je paard nu en wil het graag , is het geen optie om aan hen te verkopen? Dit verhaal over de voeten van haar zal je blijven achtervolgen en dan moet je nog de 5 paneltest en als een paard na de galop pas een beetje blij wordt is ook niet zo'n goed teken. Ben bang dat je roze wolk wel eens helemaal in elkaar zou kunnen vallen als je paard goed onderzocht wordt en dan heb je een 2e paard waar je geen kant mee op kunt. Waarom niet zo houden wat goed werkt. Is het echt een topper voor de manege dan zijn ze vast bereid je meer te betalen dan die 900 euro en zien ze het ook als een dubbeltje op zijn kant qua gezondheid, dan misschien hetzelfde bedrag of wat minder maar heb je wel rust. Ik zou voor dit paard blij zijn met een goede plek voor het paard. Wat is er dan mooier dan bij een plek waar ze bekend is en passend is.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 10:03

Duhelo schreef:
KWestie van mogelijke problemen: Bij ons op de kliniek kost een aankoopkeuring 300 euro, Een paard in een prijsklasse van om en bij de 6000 euro zou ik als koper wel gekeurd willen zien. Is het een idee om, tegen de tijd dat ze te koop komt, haar op de foto te laten zetten, dan kan de koper desgewenst nog een keuring op zijn kosten doen, maar dan ben je wel zo transparant als mogelijk (en ALS er gebreken uitkomen, dan weet je dat ook gewoon weer)?


Ik vraag me ook af hoe dat nou eigenlijk werkt, dat op de foto zetten...? Heb er zelf nooit zoveel om gegeven omdat er immers zat voorbeelden zijn van paarden die er op de foto's perfect uitzien maar die toch kreupel lopen, en paarden die er op de foto zeer alarmerend uitzien maar zich daar niet door laten weerhouden om jarenlang flink in het werk te staan zonder een stap kreupel te lopen.

Hoe veel voegt het dan toe...?

Rena haar RX foto's zagen er ook perfect uit terwijl ze met 1 poot in de lucht stond anderhalf jaar geleden :(:)

Vandaar dat ik er niet zoveel mee heb...


Rizette: het is geen manege :P Gewoon een aardige mevrouw met 2 paardjes :) Die Chrissy er graag bij wilde hebben voor een meisje dat haar veel helpt met de verzorging, en voor leerlingen als het wat drukker zou worden. Van de week was er twijfel of ze Chrissy wel genoeg nodig zouden hebben om de onderhoudskosten te kunnen verantwoorden. Maar ze wilde haar wel heel graag houden omdat ze het zo goed doet... Dus we hebben een paar advertenties gezet voor "gewone" mensen om lekker buiten te rijden van de zomer (onder begeleiding natuurlijk) en daar zijn veel reacties op gekomen want het is ook gewoon heel leuk daar :)

Maargoed ik ben er best van geschrokken en ben gedwongen geweest om er over na te denken en de risico's weer even opnieuw af te wegen en nu ze een paar maanden weg is geweest is het een stuk helderder nadenken.

Ik ben gewoon te bang dat het straks toch ineens zo is dat Chrissy moet wijken omdat ze haar daar niet meer genoeg kunnen gebruiken. En vind dat zowel voor mezelf als Chrissy een te onzekere situatie.

Dame waar ze nu is vindt het heel erg jammer dat ik nu toch heb besloten om een nieuw baasje voor haar te zoeken maar ze begrijpt het wel. En is het er mee eens dat we onze eigen gevoelens gewoon maar opzij moeten zetten in het belang van Chrissy :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 09-07-17 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:03

Misschien is er daar zelfs een constructie te bedenken dat je tzt ook nog gebruik kunt maken van je paardje.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:08

pmarena schreef:
En de naam van de westernruiter die haar heeft ingereden is ook bekend, die staat officieel nog als laatste eigenaar geregistreerd en heeft haar gekocht toen ze 3 was.


Ehm hooo stop, en hier gaan er bij mij dan wel ineens alarmbellen af. Je zegt je hebt het papier van haar. Maar heb je dan ook een transfer report waar de handtekening van die trainer, dus de laatste eigenaar op staat??? Zonder dat transfer report is het paard nl niet op naam over te zetten en wordt het heel l*lig een paard zonder papier. En dus ook oninteressant voor de fok. En dat is zeker wel weer van invloed op de waarde.


pmarena schreef:
vooral veel buiten maar ook een paar keer een goede westernles. De eerste rondjes in de bak daar vindt ze weinig aan maar na de galop ziet ze daar toch ook wel de uitdaging in begrijp ik en dan gaat het super


Grinnik gezien de bloedlijn, die ik overigens wel heel leuk vind :D en waar best veel cutting in zit, snap ik die helemaal :D En ik denk met de juiste ruiter die haar weet te motiveren, op haar ingaat, ze het ook in de bak best wel leuk vind. Een cutter is heel veel afwisseling nodig, niet te lang hetzelfde doen. Daar gaan ze nl van balen en dan is de motivatie heel snel weg.
zow jammer dat ik nu niks kan kopen, dit is echt een leuk paard. mocht je dr toch willen verleasen moei me echt even een berichtje sturen.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 10:17

Ja hoor, transfer paper zit erbij met handtekening van de laatst geregistreerde eigenaar :j

Ik had alles hier klaar liggen voor de 5 panel test (envelopje met haren en al :P ) en de overschrijving maar het is verwaterd om dat op te sturen en tja na een poosje vind je het dan niet meer zo spannend om dat alsnog te doen :o Heb ik met Rena ook nooit gedaan.

Hihi leuk dat je het zo zegt dat het te begrijpen is. Wellicht snap jij dan ook goed wat ik heb gezien het afgelopen jaar, dat vrijwel alleen een beetje grasmaaien en op eigen gelegenheid wat rond de stal wandelen hier, gewoon niet genoeg is voor d'r.

Ze zou prima oud kunnen worden zo hoor, heus niet diep depressief ongelukkig zijn...maar het is gewoon overduidelijk dat ze heel graag een beetje actie en vooral veel aandacht wil :j

Deze blijft ook gewoon los staan genieten als je met een borstel aan komt, Rena is vertrokken na 1 borstelstreek als je haar niet vastzet :P Zo'n paardje als Rena vindt het geen probleem als het bij elke dag een aai blijft maar Chrissy is veel mens-gerichter :)

Maar wat je zegt met dat cutten, het zou toch super zijn als ze ergens terecht komt waar er lekker uren mee in de bossen gezworven wordt (wat Luna volgens mij deed, echt jammer dat ze met Chrissy moest verhuizen destijds want het klonk heerlijk :) ) en dan af en toe een uitdagend lesje of een keer een clinic met koetjes, denk dat ze dat geweldig vindt *\o/*

Nee joh verleasen zie ik echt niet zitten, ik wil van dat risico van het eigendom van 2 paarden af en wil gewoon dat iemand haar over koopt en er helemaal voor gaat :j

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:34

pmarena schreef:
Hihi leuk dat je het zo zegt dat het te begrijpen is. Wellicht snap jij dan ook goed wat ik heb gezien het afgelopen jaar, dat vrijwel alleen een beetje grasmaaien en op eigen gelegenheid wat rond de stal wandelen hier, gewoon niet genoeg is voor d'r.


Oja helemaal. Ik heb zelf 2 cutting gefokte dames lopen. Beide helaas met pensioen vanwege blessures. Maar beide komen met enige regelmaat bij mij melden dat ze een werkje willen. En het vossie kan zelfs heel vervelend worden als ze lang geen werkje gehad heeft. Dus uitdaging voor mij voor een hersenwerkje aangezien rijden dus niet meer gaat. En dingen aanleren als steigeren en andere trucjes oid is niet verstandig met zulke paarden :D

Ok zolang je die transfer maar hebt. Dan is er niks aan de hand. Maar gebeurd best wel vaak met zulke paarden dat die transfer dan ergens tussen de verschillende eigenaren verloren gaat, en dan heb je echt een hobby die er weer bij te krijgen. Ik heb al vaker mensen geholpen met papierkwesties ;) Als je idd niet fokt, geen wedstrijden rijdt is het vaak niet zo van belang dat die papieren gedaan worden. Van belang wordt het dan pas als het paard verkocht moet worden.