Paint Horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:23

:D :D :D

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:28

Je kan aan deze fotos/ aan de buitenkant van het paard nooit met 100 procent zien of het een quarter is of een Paint. ( tenzij hij/zij duidelijk een vlekken motief heeft). Dit omdat je ook een spb kan hebben. Plus je paard behoord tot het stamboom van de paints als ze ergens op het lichaam een vlek hebben groter dan 10 cm. Dus de vlek bij deze paarden op de foto's kan aan de andere kant zitten of onder de buik etc. Of je hebt een quarter met 1 quarter ouder en de ander een Paint. Dan hebben ze een dubbele registratie. Dus is het ook een Paint en een quarter. Dus als je echt verstand hebt van quarter en van Paints, Dan weet je heel goed dat je aan deze foto's nooit 100 % zekerheid kan zeggen of het een quarter of een Paint is.

Denk ik wel dat de roan overigens een quarter is, want een Paint heeft meestal geen roan kleur.

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:30

Vind ik ook persoonlijk de Paints wat minder mooi, omdat ik van quarters hou die echt pleasure gefokt zijn. De Paints zijn nog een beetje richting de reining lijnen aan het fokken en die bouw spreekt mij minder aan. Nu tegenwoordig hebben ze wat lijnen gekruist met quarters (One hot krymsun bijvoorbeeld. Of originele cowboy) nu komen er, vind ik persoonlijk, meer Paints die ik mooi vind.

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:32

Dus ja eigenlijk is dat het:)

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:46

Hopelijk mag ik mij hier ook aanmelden!

Tegen volgend jaar verwacht ik een veulen van mijn merrie Frosty Liby (quarter) x Especial Diamond (paint).

Nu dacht ik dat ik het veulen alleen bij paint kon inschrijven bij de geboorte. Hoe gebeurt dit deze dubbele registratie?

Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 23:58

De meeste paints reining gefokt? Ik zie juist veel meer Pleasure paints dan Reining paints... En als je bij de dphc/apha wedstrijden kijkt, zijn de reining klassen meestal heel schaars, terwijl de allround klassen vaak beter gevuld zijn. Misschien komt dat omdat ik alleen maar Paint wedstrijden in Nederland heb gezien, maar goed. (of omdat de mensen met een reining paint liever starten bij de NRHA/DRHA)

Ik vind een paint meestal juist mooi om de vlekken, maar als je een solid paint of een quarter naast elkaar zet zijn ze in mijn ogen even mooi... Ze zijn vaak niet eens te onderscheiden!

(ik was wel benieuwd of ik goed heb gegokt ElCid, even puur op gevoel af gegaan :D 1. quarter, 2. quarter (maar twijfelgevalletje), 3. paint, 4. quarter (ook twijfelgevalletje..), 5. paint ? :') nummer 4 is trouwens echt een plaatje... Zo eentje wil ik er ook wel!)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 00:03

Bij deze nog een foto van mijn knappe bijrijd-solid-paint op de hei <3

Afbeelding

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 06:40

Lillypony123 schreef:
Je kan aan deze fotos/ aan de buitenkant van het paard nooit met 100 procent zien of het een quarter is of een Paint. ( tenzij hij/zij duidelijk een vlekken motief heeft). Dit omdat je ook een spb kan hebben. Plus je paard behoord tot het stamboom van de paints als ze ergens op het lichaam een vlek hebben groter dan 10 cm. Dus de vlek bij deze paarden op de foto's kan aan de andere kant zitten of onder de buik etc. Of je hebt een quarter met 1 quarter ouder en de ander een Paint. Dan hebben ze een dubbele registratie. Dus is het ook een Paint en een quarter. Dus als je echt verstand hebt van quarter en van Paints, Dan weet je heel goed dat je aan deze foto's nooit 100 % zekerheid kan zeggen of het een quarter of een Paint is.

Denk ik wel dat de roan overigens een quarter is, want een Paint heeft meestal geen roan kleur.


Ik heb de complete nonsens in je quote even met dikke letters aangegeven ;)
Ik geloof niet dat jij 'echt verstand hebt van Quarters en Paints', nog even doorstuderen maar -:)

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 06:56

Nou lieverd ik heb deze informatie deels zelf geschreven met hulp van mijn vriendin en geloof me die weet meer van paints en quarters dan jullie allemaal:)

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 06:58

Ik bedoel deels zelf en een deel van mijn vriendin

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:10

een dubbele registratie wordt overigens bijna niet meer uitgegeven.. Alleen als een van de ouders dubbel geregistreerd is. Dat heeft dus niks te maken met paint x quarter, een paint x quarter krijgt in principe altijd een paint registratie, regular of solid.

Verder eens met wranglerbutt :+

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:18

Wat een gedoe haha :)

en komen jullie ook allemaal kijken op nk paint over twee weken is het al zover word nu al best nerveus want meneer zit weer even in een puber modus haha hij groeit trouwens als kool niet normaal haha

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:33

Lillypony123 schreef:
Dus ja eigenlijk is dat het:)



Maar als je Paints minder mooi vind kan je toch precies aan de hand van de plaatjes zeggen welke paarden er minder mooi zijn en dus Paints.............. :')

Wat is dit dan:
Afbeelding

Oh, ja, dat zei je natuurlijk al; een Quarter want Paints kunnen geen roan zijn..............

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:50

Wat dom ik zei meestal zijn ze geen roan

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:39

Lillypony123 schreef:
Wat dom ik zei meestal zijn ze geen roan


en wat dom :o? dat je geen antwoord geeft op mijn vragen..........zijn het nu quarters of paints..........??? -O- *\%/*

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:59

Sheeltje2 schreef:
Wat een gedoe haha :)

en komen jullie ook allemaal kijken op nk paint over twee weken is het al zover word nu al best nerveus want meneer zit weer even in een puber modus haha hij groeit trouwens als kool niet normaal haha


Spannend! Nog even oefenen :D Volg je ook lessen?

Wij zijn ook bezig met trainen... Linksom is ze lekker soepel, maar rechtsom is soms nog wat lastig. Ik twijfel ook of ik op twee handen met een snaffle wil starten, of op een hand met een shank. Zodra de patterns uit zijn gaan we beide oefenen en dan kijken wat lekkerder gaat. De pleasure zou ik sowieso graag op een hand willen proberen (we hebben al vaker pleasure gestart), horsemanship en trail weet ik nog niet... Balkjes moeten we nog even goed oefenen, Jamy schopt ze liever allemaal omver in plaats van er netjes overheen te stappen :')

Ik ben zelf 100% onervaren in de hand onderdelen, heb nog nooit showmanship of IHT gestart dus voor mij wordt het de eerste keer. Hier wil ik ook nog ff goed op oefenen. Die twee weken gaan echter zo voorbij :+

Hebben jullie trouwens als de officiële bevestigingsmail gekregen? Ik heb alleen de bevestiging van inschrijving gekregen direct na het inschrijven, en in die mail stond dat ik nog een mail zou ontvangen zodat de inschrijving definitief is. Het zou een paar dagen kunnen duren, echter is dat nu inmiddels ruim twee weken geleden. :Y)

Hobbyhorse

Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:15

Waarom is dat eigenlijk dat een dubbele registratie bijna niet meer uitgegeven wordt Emita?
Was het een heel tijdje niet zo dat die dubbel geregistreerde behoorlijk meer waard waren ook?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:29

Ik heb geen idee eigenlijk.. zoveel verstand heb ik er niet van Haha. Je ziet veel dubbele registratie bij nakomelingen van bijvoorbeeld Gunner, omdat hij dubbel geregistreerd was.

Maar een dubbele registratie heeft wel voordelen, je kan bij de AQHA (nqha) en bij de APHA (dphc) wedstrijden starten, dus bij twee rassenvermengingen :j dat geeft in mijn ogen wel extra waarde aan een paard

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:06

Emita ja de in hand onderdelen zijn voor mij ook voor het eerst :) heb zondag en volgend weekend clinic in hand trail met Yuri doen we ook beetje showmanship bij :)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:08

En over de mail je inschrijving is binnen alleen ze moeten het nog verwerken toevallig gister gevraagd :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:20

Ja die mail heb ik dus ook binnen.. maar had een buitenstal gereserveerd (scheelt weer €50), alleen vraag ik me dus af of die nog wel beschikbaar zijn. Ik had me ingeschreven een dag nadat de inschrijvingen open gingen :D maar je weet niet hoe hard het gaat he..

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:54

xLaraaj schreef:
Hopelijk mag ik mij hier ook aanmelden!

Tegen volgend jaar verwacht ik een veulen van mijn merrie Frosty Liby (quarter) x Especial Diamond (paint).

Nu dacht ik dat ik het veulen alleen bij paint kon inschrijven bij de geboorte. Hoe gebeurt dit deze dubbele registratie?

[ [url=m/TSbrTD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die hengst is wel heeeeeeeeeul knap :~ ben benieuwd wat daar uit komt!

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:00

Hihi dank je emita ! :D

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:10

Wat n nutteloze discussie komt er voorbij zeg... persoonlijk zou ik zeggen: als je quarters mooier vind, wat doe je dan in n paint topic? :P

Dubbel papier word erg weinig uitgegeven en volgens mij idd vrijwel alleen als je n Gunner nakomeling hebt.

Paints meer reining gefokt en quarters meer pleasure gefokt? Das serieus de 1e keer dat ik dat verneem!

Hier ligt t rijden even wat stil, paardlief was toe aan n goede vakantie... en moet zeggen dat t lijkt of mijn dame alleen maar meer spieren gekregen heeft in dr vakantieperiode :)

Afbeelding
We spelen wat in het trailpark en vanaf vandaag gaan we weet aan het trainen

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:28

mooie foto :) gaaf zo'n trail parcour :)