Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:21

Feline: Ben je nu op de foto gezet door Marjoleinn de Rooij?

( dochter van de eigenaresse van Dun Alice, de Connemara die met de moeder van Marjolein de 160km in de endurance liep/ en zelf zeer bekend binnen de endurance?)

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 00:50

Ik ken geen (grote) namen binnen de Endurance := , afgezien de mensen die ik heb ontmoet inmiddels. Dus helaas geen idee. Het was een van de fotografen daar dus het zou best kunnen!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 06:54

Punz schreef:
Feline: Ben je nu op de foto gezet door Marjoleinn de Rooij?

( dochter van de eigenaresse van Dun Alice, de Connemara die met de moeder van Marjolein de 160km in de endurance liep/ en zelf zeer bekend binnen de endurance?)


Nee, volgens mij is het een andere Marjolein de Rooij :-)
Althans als je naar haar site gaat ziet ze er anders uit en ook wat jonger ;-)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:19

Kijk...dat had ik dan weer niet gedaan...( even de google check...)
Soms een beetje blond hier :+

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:36

Vandaag les gehad van de instructrice van Linette en wat hebben we genoten! Zelfs pony was ondanks de hitte fanatiek en vond het prachtig als ze beloond werd omdat ze het goed deed.

Ik ben als een klein kind zo blij om na weken eindelijk weer eens een ontspannen beeld te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn er nog langs niet. We gaan back to basic en dingen als verruimen is nog een rots te ver. Maar als we dit ook thuis kunnen voortzetten ben ik tevreden! *\o/*

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 15:25

Fijn dat je weer handvaten hebt gekregen waar je mee verder kan! Wellicht lukt het op dag 1 niet, maar idd terug naar de basis: wat heb ik geleerd?

Kiet train ik altijd op die manier, tegenwoordig pakken we soms een pasje verruimen bij maar verder alleen basis. Dus recht en in aanleuning. Daarnaast buig ik met haar heel veel, ook schouderbinnen en travers en 2 weken terug voor het eerst een aarzelend pasje appuyement gedaan *\o/*

Het zijn de kleine dingen die tellen :)). Zou leuk zijn als ze haar sportpredikaat nog kan halen dan heeft ze alles en daarvoor hoeft ze maar naar L1 (met endurance erbij). En dat moet zeker lukken :))

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:26

Saams, wat super gaaf om het verschil te zien. Ik ben zo blij voor je dat je bij Noor ben geweest. En ik vind het zo knap om zo groot verschil te zien. <3

Ik kan alleen maar zeggen! SUPER!!!!!! Je bent een Toppertje <3 :j _/-\o_

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:33

Precies Feline! Voor de endurance is een goede dressuurbasis ook fijn! Voor de lange kilometers!

Linet jij nog enorm bedankt voor je snelle reactie anders had ik nooit op het terrein gekomen :Y) Maar ik ben echt blij dat ik deze stap heb genomen!

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:53

Zag net dat er een Connemara mee mag naar het EK springen pony's. :D

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:07

Saaams schreef:
Linet jij nog enorm bedankt voor je snelle reactie anders had ik nooit op het terrein gekomen :Y) Maar ik ben echt blij dat ik deze stap heb genomen!


Graag gedaan :D

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:15

Blackwoodland Rock weer Elysa?
Of een andere?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:17

Punz schreef:
Blackwoodland Rock weer Elysa?
Of een andere?


Ja die pony inderdaad!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:46

Fb gezien. Blackwoodland Rock idd. Is zijn 2de ( of inmiddels 3de??) EK.
Mooie reclame! ( nu nog ervoor zorgen dat het ras ook vaker gemeld wordt..)

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:17

Punz schreef:
Fb gezien. Blackwoodland Rock idd. Is zijn 2de ( of inmiddels 3de??) EK.
Mooie reclame! ( nu nog ervoor zorgen dat het ras ook vaker gemeld wordt..)


Ja, heel jammer dat dan weer niet wordt gedaan..

Heb altijd het idee dat mensen Connemara's onderschatten, en als je dan gaat tellen zijn er al een heleboel op het EK geweest.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:35

Klopt. Fokster van Punzel houdt dat allemaal bij, die weet precies hoeveel connemara's er op de grote evenementen ( springen,eventing) mee doen, en dat zijn er echt best veel. Zeker als je nagaat hoe klein het stamboek/de aantallen Connemara's in Ned eigenlijk zijn. Dan is het percentage goed presterende Connemara's gewoon groot.
En als je dan in het buitenland kijkt, naar Frankrijk bevoorbeeld, daar loopt me toch een partij presterende Connemara's!

Bar hier op bokt heeft overigens ook een heel behoorlijk overzicht van presterende Connemara's/
Misschien toch weer eens kijken hoe we de presterende Connemara's nog meer voor het voetlicht kunnen krijgen.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 23:58

Bij endurance komt op de startlijst ras en papa, daar staat bij Kiet trots Connemara :)

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:38

Super mooie foto Feline! Aap-gehalte valt wel mee hoor! Ik vind het een stoere foto van jullie in actie!

Saaams, wat een fijne foto's! Heerlijk dat je weer een fijn dressuur hebt kunnen rijden! Hopelijk ga je weer in positieve lijn verder!

En bij al die topconnemara's is het toch helemaal niet nodig om te vermelden dat ze Connie zijn? Als je je een klein beetje interesseert voor het ras pik je ze er zo uit op concours! <3 Marlon en ik hebben intussen daarvoor een soort "natuurlijke sensor" ontwikkeld! :D

Maar helemaal gelijk hoor! Goede reclame voor het ras is altijd leuk natuurlijk!!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:16

Beaut is volgende week jarig. Pony word 9 jaar. Ze heeft alvast een verjaardagscadeau gehad. Trailersticker! :D


Afbeelding

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:01

esje007 schreef:
Fat cat: ik zit ook in regio Eindhoven ( Aalst) Jij daar ook in de buurt?


Had je bericht niet gezien! Mijn paard staat in Sint Oedenrode :)

Wat zie ik hier mooie exemplaren voorbijkomen. Snap niet dat het ras hier zo onbekend is.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:58

Oeh leuk saams!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:56

Alvast gefeliciteerd Saams

Ben deze dagen even wat minder aanwezig:
Het stamboek staat drie dagen op de Farm&Country Fair in Aalten, wat voor mij betekent dat ik er vrij en za van 09.00 tot 21.00 en zondag van 09.00 tot 17.00 (einde Fair) was/ ben.

Doodvermoeiend, maar zó gezellig ( maar weinig tijd voor bokt dus... dat wel..)

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:46

Zo te zien was het een goed weekend! Mooie kur van Eline en Britney. Is Eline zo vanuit het vliegtuig het paard op gerold? :')

Is er al iets bekend over de fotos van ONCK met springen?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:25

Zo ongeveer wel ja.
Kur per app afgestemd met Britney..... en húp... ríjden!

( met 2 pony's die eigenlijk al best gaar waren van het "in een paddock model staan voor het ras" :') Ik geloof niet dat de dames hun meest easy ride ooit hadden. := := := .)

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:12

Wat gaaf Saams. zitten ze al op je trailer?

Rosie en ik hebben wat ups en downs gehad de afgelopen tijd, waaronder een heftige koliek. Maar gelukkig zijn we alles weer te boven gekomen. Geen grasjes meer voor pown, want net als je denkt dat het niet meer mis kan gaan gaat het toch mis. :(:)

In het rijden zijn we weer een stuk fanatieker geworden, zo nu en dan pakken we zelfs een galopje mee in de hoop dat het niet zo hard gaat :+

Echter is Patrick langs geweest vandaag voor een lesje. Welke best Pittig was stiekem.. :Y) Heel veel zijgangen. Continue bezig geweest om pown nogmeer op dat achterbeen te krijgen en los te maken in de achterhand. :)) Al met al heel fijn gereden, Rosie ging al aardig sjouwen. :D

Let op: Hier volgt een enorme fotospam... :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 22:58

De fair zag er wel weer goed uit punz! Zijn er alleen Connemaras daar of nog meer rassen?

Rosie is knap!!! <3. Maar koliek? Nu weer alles goed?


Wij hadden gisteren een van de zwaarste ritten gedaan. 29 km gedaan, 4 uur gereden. Onwijs veel heuvels, dus lekkere heuveltraining gehad. Alleen na 3 uur was Kiet mentaal echt op. We waren namelijk echt onwijs vaak verdwaald, jammer genoeg stonden de ruiterpaden niet altijd goed aangegeven. Ik reed met gpx, maar een paar ruiterpaden gewoon niet meer gevonden. Tot we op hoge veluwe waren, daar is het in een keer duidelijker :'). Bij 25e km afgestapt en een km ernaast gelopen zodat Kietje ff dr koppie bijkrijg en toen de rest uitgereden.

Gelukkig at ze in haar bijkom-weitje erg goed: hooi, muesli, wortels, appels, erg fijn! Maaaar ze was blij weer thuis te zijn, zoals altijd.

Afbeelding
Heuvels!
Afbeelding
Afbeelding
Bijkomen...


Ik was trouwens in Loenen/Eerbeek en richting Apeldoorn gereden. Dus braaf alle witjes gedag gezegd voor het geval het een Connie was :))