Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:02

Ik heb vandaag Beaut haar paspoort opgestuurd naar het stamboek. Ben benieuwd :D

Juf heeft vandaag ook gereden op Beaut. Ze liep fijn!
Ze wil hier iets teveel kantelen (weg proberen te komen vi de buitenschouder) bij inzet van een wending.
Maar het doel was vandaag met name impuls, aanleuning en passen groter maken door activeren van haar achterwerk.
Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 20:22

Komt Bjuut dan ook gezellig mee naar de keuring :)?
Kiet heeft vandaag laatste training voor onze vakanties gehad. Vandaag even met haar paardenmaatje 10km galoptraining gedaan. Moet wel zeggen dat ik ook weer even goed mijn kuit en bovenbeenspieren heb getraind. Ik rijd eigenlijk alles uit zonder spierpijn, maar misschien dat ik deze wel even voel. Ze liep fijn en mam kwam ons op 8km even groomen met koelflessen :D, luxe! Donderdag mag ze nog een rondje met mijn verzorgstertje, maar dat is gewoon rustig aan rijden. Daarna lekker 2.5 week vakantie. Lekker aankomen en even alles verwerken voordat we ons gaan richten op het naseizoen.

Inschrijving voor endurance by sea (wassenaar) is er al uit, dus nu moet ze gewoon := . Wie weet loopt 't dan weer niet op 't strand, maar dat zien we dan wel :')

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:36

Saams fijn hoor, iedere x een stapje vooruit en idd je kunt niet aan alles tegelijk werken. Pony moet het ook in t koppie allemaal kunnen verwerken.

Feline wat gaaf! Nu eerst genieten van je vakantie en we lezen het verslag vast wel, ben reuze benieuwd!

En ik....zit op een gigantische roze wolk. Ik wist echt wel dat melody geweldig was, dat realiseer ik me echt elke dag, maar vandaag was weer zo'n dag waarop je er extra over nadenkt. Klein beetje beeld materiaal, stils uit een filmpje. Ik moet echt wachten tot sanne terug is en die het filmpje hier op kan zetten, maar....ik heb bewijs :o Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:37

OhTineke: ik had het al op fb gezet , maar dit is écht wel cool zeg. Zo stoer van je!!
Dit zijn echt wel serieuse sprongen !!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:52

Poeh het voelde ook als serieuze sprongen :D had toch echt soms het gevoel dat ik vloog, maar wat was het echt heel heel heel gaaf!

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:40

Wauw Tineke super gaaf!

Met een dressuur instructie kamp in t vooruitzicht volgende week, vandaag maar even gesprongen *\o/*
Super fijn gereden en het voelde goed dus de hindernissen opgebouwd op 80 cm :') even klein stress momentje maar in heb een top pony die mij er overheen loodst. We vertrouwen elkaar nu heel erg dus het is nu gewoon knop om en gaan! Misschien binnenkort eens een oefenparcoursje opzoeken <3 Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:24

Jacobien wat leuk! Vertrouwen doet zoveel! En veel plezier op kamp!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:30

Veel plezier op kamp Jacobien! En wat fijn dat je pony je dan zo helpt bij het springen!!! Dat geeft vertrouwen!

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:11

Ria of Bar weten jullie dat misschien:

Ik heb beaut haar paspoort opgestuurd naar rosmalen. Nu 2 dagen later heb ik hem retour :') Nemen ze deze niet in? Ik weet wel dat Ilja zei dat er nog iemand langs komt ter controle of Beaut wel echt Beaut is volgens chip. Dacht dat deze persoon dan wel het paspoort bij zich zou hebben. Wel blij dat ik hem terug heb ivm transport.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:06

Ja paspoort wordt na de overschrijving meteen retour gestuurd. Het kan iets langer duren voor de consulent langs komt.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:54

Zo ik zit even in de mee lees modus.
Druk bezig achter de schermen met mijn bedrijfje op te starten , website bouwen, en promotie materiaal.
Ondernemingsnummer is goedgekeurd dus ik kan nu het veld in .
Ik vind het zelf zeer spannend .

Met sky gaat alles goed. Die is echt een stuk gemakkelijker geworden met zijn hoofd . Wat een verademing.
En morgen voor het eerst naar de 2 happy athletes academy in 4houten. Super veel zin in.
Ik had 1.5 maand geleden besloten aangezien sky zo een teer zieltje heeft en ik de band vooraf zo super belangrijk vind. Heb ik geïnvesteerd in choaching om samen naar mekaar toe te groeien.
En echt ongelooflijk waar ik mij sindsdien bewust van ben geworden.
Ik word er helemaal blij van.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:06

Mooie stappen Oona!!

Hier is vandaag mijn dag-donderwolk toch zomaar ineens een roze wolk geworden:
Ik heb met hulp van EK vandaag op Jou mijn allereerste, op míjn hulp gesprongen, vliegende wissel gereden *\%/*

Als een penny zo blij nu :D :D :D

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 09:27

Kitobeer, wat spannend allemaal, maar ook ontzettend leuk! En ik ben benieuwd hoe het vandaag in vierhouten gaat, maar je houdt ons vast op de hoogte, veel plezier in ieder geval.

Punz...GEWELDIG!!!

En ik zag dat de eerste polo's al binnen zijn, ben reuze benieuwd naar de onze.....wachtend bij de brievenbus :D

Melody heeft weer wat nieuws geleerd, namelijk kennis gemaakt met geiten :j we hebben er tijdelijk twee van de school van onze zoon, waar we deze vakantie op passen en door de vele regen moesten de geiten en paarden op stal, want buiten was het echt even te nat en melody had de eer dat hij naast de geiten mocht....grote ogen, hals erop en wijde neusgaten, veel geblaas en toen was t goed en ging meneer lekker eten _O-

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:03

:D
Hooi...

Het geheim van nuchtere Connemaras is eten/ hooi _O-

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:15

Punz schreef:
:D
Hooi...

Het geheim van nuchtere Connemaras is eten/ hooi _O-


jep zelfs bij sky :o De liefde gaat door de maag.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:54

Haha ja echt wel, wel heel handig ... :D

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:22

Zullen we het maar niet over eten hooi hebben??? 8)7

Nee mag wel. -O-

De Dierenarts is gisterenavond geweest. Rosie was om 1 uur begonnen met rollen maar om vijf uur had ze niet echt koliek klachten maar was ze nog wel heel suf, sloom en duidelijk nog niet lekker, temperatuur was 38.0. Dus voor de zekerheid toch de DA gebeld. De DA meten een temperatuur van 39,3 maar vond der buik rustig. Bij het opvoelen viel hem op dat de dikkedarm iets anders geplaatst ligt en daar vond hij wat uitgedroogde mest, welke duid op verstopping. Hier mest ze gewoon langs en hij dacht dat de kans groot is dat dit chronisch is en dat ze daarom zo gevoelig kan zijn. Hij heeft bloedafgenomen hier gaan ze een uitgebreid onderzoek naar doen, uitslag volgt van de week. Advies is om een tijdje te vasten, en dus minder hooi te geven. Krachtvoer mag ze nog wel. Het liefste als ze minimaal 15 minuten hooi heeft gepeuzeld. Daarnaast gaan we nog meer oliën geven om de darmen zo soepel mogelijk te krijgen. Ook nog een x extra op de dag 30 minuten stapmolen zou een optie kunnen zijn. Maar dan moeten we even kijken of dit wel haalbaar is. De DA vreest dat het voor Rosie zoeken gaat zijn naar wat het beste werkt. Maar we wachten de bloedtesten nog even af.
Voor nu heeft ze pijnstillers en koortsremmers gehad, en staat ze weer vrolijk in der stal. Mocht ze morgen nog niet zo lekker zijn mag ze metacam.
Voor komende week heb ik het idee om alleen nog maar hooi in der slowfeeder te geven. Mocht ze hier beter uit gaan eten dan schaf ik er ook 1 voor in de paddock aan. Ik denk dat als er altijd hooi in de slowfeeder zit dit voldoende zal zijn voor het vasten komende dagen.

Afbeelding

Vanochtend was ze weer wat vrolijker, maar over de nacht had ze niks gegeten. Maar toen ik er eenmaal was en we wat hebben gewandeld begon ze toch maar met eten. Der temperatuur is nog wel boven de 38, maar gelukkig geen 39 meer. Ze heeft verder geen snot, hoest niet, was gisteren ochtend nog kip lekker. En nu is ze duidelijk ziek, gelukkig al wel aan het opknappen.

Ik vind het zo moeilijk, ze staat al niet meer op het gras. In haar rantsoen is de afgelopen weken niks veranderd. Ik hoop zo hard dat we snel de juiste balans voor Rosie kunnen vinden...

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:35

Oh wat vreselijk zeg! Dat is echt niet leuk.. Goed dat je er zo snel bij was met de dierenarts. Ik hoop dat je snel een voerbeleid kan vinden die bij haar past. Geen gras is natuurlijk al niet leuk. Duimen voor Rosie! Want je ging zo goed met haar!

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:42

Saaams schreef:
Oh wat vreselijk zeg! Dat is echt niet leuk.. Goed dat je er zo snel bij was met de dierenarts. Ik hoop dat je snel een voerbeleid kan vinden die bij haar past. Geen gras is natuurlijk al niet leuk. Duimen voor Rosie! Want je ging zo goed met haar!


Dankj.! Ja Naja eigenlijk zijn we al 2,5 jaar en het zoeken naar de juiste voerbeid. Hopelijk gaat het al beter met veel olie.! En nu der slowfeeder, minder eten in 1x zeg maar.
We hebben eigenlijk voor zaterdag een bb wedstrijd in de agenda.. zit nog te twijfelen om het af te zeggen...
Rosie heeft al wel weer de juiste temperatuur. 37,7, dus het gaat de goede kant op.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:12

Ik zou je nog niet afmelden. Kijk het aan tot de dag zelf of de dag ervoor. Een bb proefje moet rosie kunnen als ze zich niet meer ziek voelt.


Beaut word echt met de dag brutaler. Ohz veranderd ze weinig. Maar ad hand is ze echt stout, grenzen flink aan het op zoeken. Als je er even vraagt te wachten om iets te pakken, presteert mw het gewoon om weg te draven zelfs als je echt 3 stappen bij er vandaan bent. Uit stal of naar stal toe. Net moest ze vd wei ivm onweer, krijgt stalgenoot haar niet te pakken. Ze rent gewoon het hele land door en gaat triomfantelijk staan kijken hoe knap ze dat wel niet doet. -O-

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:32

Oh schirocco, wat rót! Ik duim dat ze snel weer opknapt. Zo akelig als ze ziek zijn.

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:32

Ja ik kijk het nog wel even aan..

Dankj Ria :')

Hahaha iets met Ierse humor?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:55

Het weekend was hier trouwens uiteindelijk echt fijn. Vrijdag had ik zelf een beetje een off day, maar daarna ging het gelukkig snel beter, met als kers op de taart dus voor het eerst zélf een wissel gesprongen op Jou.
Dit was overigens nadat EK haast achteloos een halve pirouette gevolgd door een wissel uit de mouw toverde met Jou. Zó gaaf!! Mán, daar kan ik dan ook zo van genieten, vind het zo geweldig!

Voor de liefhebbers van plaatjes:
Filmpje van mijn weekend ( en ja... inclusief de wissel!!)


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 07:27

Schirocco wat naar, sterkte hoor en beterschap voor rosie!

Punz ik zag het al vooorbij komen, man wat geweldig!!! Ik zit hier echt vol verwondering te kijken, het lijkt ook allemaal zo makkelijk te gaan en ja daarmee bedoel ik ook jou wissel. EK poeh! Knap hoor!

Hier zaterdag wedstrijd gehad. Helaas liep ik weer lekker tegen mijn eigen beperkingen aan, dus dat werd m niet. We genieten maar per dag en kijken dan wat lukt en wat niet. Toch wel weer een wedstrijd opgegeven, startkaart voor dit jaar hebben we toch al, dus we geven nog niet op.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:10

Joehoe springfoto's van het onck staan op de site, wat gaaf!! Toch handig dat roze jasje :D
Marit, jij had ook foto's gemaakt toch? Kom je er een beetje door? We zijn natuurlijk reuze benieuwd...