Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:10

Ziet er super uit Saams!! En verstandig dat je je gevoel volgt, je hebt alle tijd.

Esje, er zijn regelmatig dit soort dingetjes te vinden hoor! ;) Tripalon Bussloo of Gorssel kun je ook gewoon 40 of 60 ofzo opgeven. Je rijdt dan dressuur, springen en cross. En je mag de cross ook samen rijden met iemand of een groepje. Heel leuk!

Tineke, hoe gaat het met Mel?

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:26

wat gaaf Saams!!
wat balen voor jullie Tineke :(
Robin helaas nog niet rad. Hier zitten we ook overna te denken Bar. Onze fries heeft zoiets ook gehad. Het is gewoon heel frustrerend omdat je geen oplossing hebt. Gewoon een beetje dom wachten en af en toe kijken of het al beter gaat.
Robin komt al lekker in zn teddy vachtje dus we gaan hem na de vakantie scheren. Dit jaar wil ik het zelf gaan proberen en als dat lukt ook voor andere mensen gaan scheren.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:03

Wat vervelend zeg dat Robin nog steeds niet goed is..

Scheren zit hier ook in de planning. Als ze hard werkt, zweet ze zo erg dat haar energiepijl dramatisch daalt.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:24

Vanmiddag weer met rex gereden, vanmorgen de smit geweest en hij heeft nu voor ijzers.
Achter had hij nu geen tijd voor maar dat doe ik volgende keer miss alsnog wel.
Hij sleept een beetje met de achterbenen.

En net met de kortings actie bij divoza veredus beschermers voor hem besteld. *\o/* *\o/* *\o/*

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:59

Wat vervelend dat Robin nog steeds niet rad is Jacobien.

De scheerafspraak voor ons paard is ook alweer gepland, eind oktober gaat ze weer kaal.

Wat vond je smid van Rex' hoeven Koetjeboe?
En mooie beschermers gescoord dan!

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:43

Bar schreef:
Wat vervelend dat Robin nog steeds niet rad is Jacobien.

De scheerafspraak voor ons paard is ook alweer gepland, eind oktober gaat ze weer kaal.

Wat vond je smid van Rex' hoeven Koetjeboe?
En mooie beschermers gescoord dan!


heel apart. een vriendin van mij heeft een draver met de zelfde klachten en daar komt mijn smit ook. en hij zegt ook het is het zelfde ziet er niet uit als een schimmel. hij denkt dat het door een te kort aan iets komt.
je ziet aan zijn hoeven dat hij grote veranderingen heeft gehad de afgelopen tijd. en mijn smit denkt dat daar ergens iets kwa voeding niet helemaal goed is gegaan.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:37

Dan zou het probleem verholpen moeten zijn na verloop van tijd dus. Jij doet er iig alles aan met bloedonderzoek, goed eten en regelmatig bekappen!

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 19:43

Hier ook nog 1 met teddy vacht. Zit zo te dubben wanneer ik wil scheren. Liefste voor 7 oktober want dan hebben we wedstrijd en hoeft ze die niet uit te lopen met berevacht, maar als het dan alsnog 20 graden overdag is kan er geen deken op en heeft het alsnog geen zin :/.

Wanneer ga jij saaams? Joujou ook in oktober las ik ergens? En wanneer robin?

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:11

Ik zit ook in dubio wanneer.. begin, half, eind.. wat gaat het weer nog doen. Het is lastig. Ik merk wel dat ze het nu met 20 graden warm heeft. Neusgaten zijn wijder als ze mee loopt vanuit de wei bijv.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:28

Bar schreef:
Dan zou het probleem verholpen moeten zijn na verloop van tijd dus. Jij doet er iig alles aan met bloedonderzoek, goed eten en regelmatig bekappen!



ja zou niet weten wat ik er nog meer aan zou kunnen doen.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:32

ik ga rex in okt scheren maar vraag mij af of dat lukt bij hem. want hij kan soms zo gek reageren op bepaalde aanrakingen

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:40

koetjeboe schreef:
ik ga rex in okt scheren maar vraag mij af of dat lukt bij hem. want hij kan soms zo gek reageren op bepaalde aanrakingen


Anders moet je ff contact opnemen met de vrouw die mijn paard scheert. Zij is echt super en heel redelijk geprijsd.
26 oktober komt ze bij mij

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:04

ik heb zelf een apparaad. denk dat ik eens begin met de hals en dan kijk of het lukt om verder te scheren.
anders laat ik het even bij de hals

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:24

zijn er mensen die met een connemara B SGW bij de paarden rijden.
Wilt dat een beetje. Ik heb zo veel schik met rex met springen dat ik na loop te denken om volgend jaar een start kaart sgw aan te vragen

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:53

Ik zie niet in waarom je niet met een connie bij de paarden zou kunnen rijden. Is trouwens mijn eigen doel ook hopelijk volgend jaar. Mijn merrie is 152cm.

In Ierland zie je veel connies tussen de paarden, zeker in de 'Novice' Classe. Dat is zo maar eventjes 1.10meter.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:17

Ik ken er wel een paar die met een Connemara B reden tussen de paarden.
Is zeker wel te doen.
Heb je wel ooit een winstpunt in het springen en dressuur gehaald? Anders mag je niet officieel starten in de SGW.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 02:52

FatCat schreef:
Ik zie niet in waarom je niet met een connie bij de paarden zou kunnen rijden. Is trouwens mijn eigen doel ook hopelijk volgend jaar. Mijn merrie is 152cm.

In Ierland zie je veel connies tussen de paarden, zeker in de 'Novice' Classe. Dat is zo maar eventjes 1.10meter.


Hoogte zal probleem ook niet meteen zijn. De afstanden misschien wel (dubbelsprong). Hoewel het in de B nog prima zal kunnen. En 1.52 is ook bijna paard :+

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 06:22

Bar schreef:
Ik ken er wel een paar die met een Connemara B reden tussen de paarden.
Is zeker wel te doen.
Heb je wel ooit een winstpunt in het springen en dressuur gehaald? Anders mag je niet officieel starten in de SGW.



nee die moet ik eerst nog gaan zien te halen

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 06:26

FatCat schreef:
Ik zie niet in waarom je niet met een connie bij de paarden zou kunnen rijden. Is trouwens mijn eigen doel ook hopelijk volgend jaar. Mijn merrie is 152cm.

In Ierland zie je veel connies tussen de paarden, zeker in de 'Novice' Classe. Dat is zo maar eventjes 1.10meter.


Dat ligt er helemaal aan hoe groot je pony galoppeert (afstanden dubbels, driesprongen etc) en hoe er wordt gebouwd.

Pony’s springen hier ook wel 1.10 en hoger maar het parcours is dan helemaal aangepast aan ponyafstanden. :j

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:13

Rex heeft geloof ik reuzen voeten, had springschoenen besteld maat L.
Ik dacht dat moet wel passen, niet dus!! Morgen maar ff omruilen voor een paar XL springschoenen.
Nog wat leuks, ik had voor rex een wow op maat laten maken, tweedehands dan wel.
Maar hij is er helemaal niet blij mee, rug helemaal bol zetten en heel gespannen lopen. tot helemaal niet meer willen lopen.
Dus ik reed al weer ff met mijn voor mijn gevoel niet goed passende endurance/dressuur zadel waar rex dan weer heerlijk onder loopt.
Maar dat zadel springt voor geen meter.
Net vanuit mijn werk langs dew zadelmakerij op gereden waar ik altijd langs kom.
Heeft hij mij toch een mooi zadel liggen, gloednieuw geen A merk maar een goed B merk.
Is hij ook nog morgen in de buurt.
Dus morgen komt hij langs met dat zadel en nog een lading andere bruine springzadels.


Afbeelding

Dit is dus het zadel wat ik heb gezien, hoop dat hij past, zo op de bok zat hij erg lekker.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:25

Ziet eruit als een mooi zadel!

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:54

Saaams schreef:
Ziet eruit als een mooi zadel!


ja was het ook en helemaal niet duur. maar was keurig afgewerk en ook mooi soepel leer

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:09

Change3x schreef:
FatCat schreef:
Ik zie niet in waarom je niet met een connie bij de paarden zou kunnen rijden. Is trouwens mijn eigen doel ook hopelijk volgend jaar. Mijn merrie is 152cm.

In Ierland zie je veel connies tussen de paarden, zeker in de 'Novice' Classe. Dat is zo maar eventjes 1.10meter.


Dat ligt er helemaal aan hoe groot je pony galoppeert (afstanden dubbels, driesprongen etc) en hoe er wordt gebouwd.

Pony’s springen hier ook wel 1.10 en hoger maar het parcours is dan helemaal aangepast aan ponyafstanden. :j


Ja dat snap ik - mijn punt is dan ook dat de connies in IE ook gewoon op hoog niveau rondspringen tussen de paarden, dus ook op paarden afstanden. Is natuurlijk iets waar je moet op trainen..

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:38

Ik ga 15 okt BB laag (50-70) en BB hoog (70-90) springen tussen de paarden. We gaan gewoon kijken hoe we ons daarin gaan aanpassen wat betreft de dubbels.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:55

Is idd oefenen en de ene pony zal het makkelijker kunnen dan de ander.