Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:37

Riagr: super goed gedaan!!! Super stoer inderdaad :D

Was allemaal super gaaf om te zien trouwens, gave pony's ook ertussen. Flower doet volgend jaar waarschijnlijk ook zomaar haar herentree :D

Kyarahh
Berichten: 2438
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:40

Koeke, logisch dat je ons niet gezien hebt. De bedoeling was om heel de dag te blijven, maar helaas ging dat wegens omstandigheden niet. Volgend jaar beter! Ja, we zijn nog langs de ringmeester geweest. Super leuk om z'n fokker eens te ontmoeten :)! Jij hebt ook goed gereden dus, gefeliciteerd met je goede punten en prijs! Ik ben nog steeds benieuwd naar de punten die Abel en ik gereden hebben, al verwacht ik er niet veel van :+.

De foto's zijn trouwens besteld, Inez :D!

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:03

Koeke: Jij ook gefeliciteerd met je punten en je mooie plek!
Leuk om een deel van jullie life te zien ( en te herkennen, heb een deel van jullie vrees ik niet herkend). Ben er dus wel voor dat alle pony's volgend jaar gewoon met een naambordje om lopen. Dan is het tóch wat makkelijker om de bijbehorende facebook- dan wel bokt-ruiter/amazone te herkennen :D

Heb zelf geen foto's van mijn proef helaas, maar wel eentje van het losrijden:

Afbeelding

Iemand ( behalve Leliaardje natuurlijk) nog foto's ( gemaakt) van de parade?

Kyarahh
Berichten: 2438
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:08

Haha, ja dat zou wel de ideale oplossing zijn (iedereen een naambordje) :D :+! Ik vind Jou-Jou nog steeds ontzettend knap, Ria. Wees er maar trots op!

spitenmazz

Berichten: 658
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:52

Afbeelding

Wij hebben ook 'n leuke dag gehad, erg leuk om Prince z'n familie te zien! Echt een leukerd die piece of cake en wat kijkt Easter toch ontzettend lief uit z'n ogen...

Jammer dat ik dus de verkeerde proef voor ogen had en de Z proeven moet ik toch echt uit m'n hoofd kennen al wil ik ze fatsoenlijk rijden. Had dus ook een 3 een 2 en een 0 aan m'n broek hangen bij de onderdelen die totaal verkeerd gingen. :+
Kur op muziek ging hartstikke lekker op 1 wissel na. Van de uitslag stond ik dan ook echt te kijken, vond dat in de kür van Ben Hur te veel storingen en fouten zaten! Gelukkig was ik niet de enige die dat vond.
Verder heb ik een hartstikke gezellige dag gehad, leuke mensen & leuke pony's gezien. Nieuwe ruitertje van Easter is trouwens ook een scheetje!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:00

Ik was als vrijwilliger de assistente van de fotograaf, dus heb de meeste van jullie wel gezien!
Helaas daardoor wel weinig van het onck gezien, maar vond het alsnog weer erg geslaagd :)

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:44

Heee wat leuk! Wij waren de valk - schotse herder ( collie) combinatie die bij jullie op de foto ging :D

Kan me voorstellen dat je niet veel van het ONCK gezien hebt... maar waarschijnlijk heb je wél de meeste combinaties life gezien, of niet?

En lees nu dus je onderschrift.... jij bent dus "van" Carolientje...Was/ben zó onder de indruk van je IM..

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:53

Ooohja, dat weet ik nog wel! Heb idd heel veel combinaties gezien, er zijn uiteindelijk 57 combinaties op de foto gezet!
Klopt, dankjewel :) Was voor mij ook de 10e keer dat ik erbij was, al sinds een paar jaar zonder dat Caro mee was, maar het was toch wel een beetje raar om erbij te zijn zonder dat ze thuis in het weiland stond.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:49

Dan zijn wij ook nog bij je langs geweest Charlotte. Eerst Easter met Mark en later nog een keer Easter met Sacha.

Ik vond het een superdag. Ook wel een beetje emotioneel omdat het Marks laatste wedstrijd met Easter was. Maar ook vreselijk genoten van Easter en Sacha. Wat een topkarakter heeft Easter toch, zo braaf rondrijden met zo'n klein meisje. Ook in de ereronde langs tientallen pony's waaronder diverse andere hengsten.

Ook superleuk om zoveel familie van Easter weer te zien, vooral leuk om Prince eindelijk eens live gezien te hebben. Wat een plaatje van een pony is dat toch!

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 23:58

Koeke, wat leuk dat jullie volgend jaar ook gaan springen! En mooie punten!
Ria ook al top gedaan!
SPitz, ik was al zo verbaasd over die lage punten hier en daar, maar zo kwam het dus. Wat jammer. Prince ziet er super uit!!
Kyarah, je coupons gaan morgen op de bus, maar verwacht inderdaad geen hoge punten :(:) . Volgend jaar gewoon lekker met meer impuls door de baan! En wie weet dan ook BB springen? Je hoeft maar 80 cm :+ . De foto's ga ik dit weekend bestellen, dus die volgen dan eind volgende week.

Verder trots op allerlei Leliaardjes. Ben Hur natuurlijk, die blijft gewoon gaaf. Easter was super super lief! Verder reed ook Myra een winstpunt op haar eerste wedstrijd en ze reden ook een heerlijke crossles zondag. Ik heb in een flits ook nog Flashlight langs zien komen bij de parade, maar dan niet meer dan een flits :o . En reus Chiel natuurlijk.
Maar er zouden er zomaar nog 10 mee kunnen doen. Hopelijk volgend jaar!

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 23:59

PS Charlotte: super dat je er weer de hele dag was!!! _/-\o_

Kyarahh
Berichten: 2438
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:50

Dat dacht ik al wel Inez, fijn dat de coupons op de bus gaan. Dan kan ik nog eens kijken naar wat er nog meer fout ging behalve de impuls. Want aan zomaar opgeven doen Abel en ik niet, we gaan gewoon keihard doortrainen zodat we de volgende wedstrijd beter door de baan gaan :D! En wie weet, als ik de moed heb verzameld.. Dat we volgend jaar wel met het springen meedoen ;).

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:38

Ook wij hebben een super ONCK gehad! Lizzy voor het eerst sinds vorig jaar ONCK weer mee en dat was te merken. we hadden onze handen vol aan het racekanon, maar ben zeker niet ontevreden. Eindelijk kunnen we nu weer lekker gaan trainen met haar, volgend jaar hoop ik ook weer een rondje te kunnen springen. Ook de nieuwe aanwinst Donegal was ontzettend braaf en heeft super zijn best gedaan! En natuurlijk Flashlight, die weer voor super kinderpony heeft gespeeld. Door ons drukke schema heb ik ook helaas niet veel anderen gezien, maar in de parade gelukkig toch nog alle bekenden een keer voorbij zien komen.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:11

Leliaardje: Kun je hier ook geen link plaatsen naar de foto's van het ONCK? Moet in een connemara topic toch kunnen??

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 00:22


Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:08

Super! Als dat geen mooie reclame is voor het ras!
Toch??

:D :D

En als we dan toch bezig zijn met het plaatsen van foto's kan ik ook wel een foto van Punzel vandaag spammen:

Afbeelding


Heerlijk in de schaduw aan het grazen. Kan er niets aan doen...maar ik vind haar dan zó mooi... :o :o

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:55

Ik kom even wat nieuw leven in dit topic blazen.

Mijn 9 jarige connemara D-Day woont samen met zijn 27 jarige fjordenvriendin Guusje in Portugal. Guus is met pensioen, maar D-Day maakt samen met mij tochten door de bergen van Portugal.

Overdag staan ze samen in een loofbomenbos(je) waar een heldere beek doorstroomt. Het bosje is heel schaduwrijk, is wel nodig met temperaturen boven de 30 graden. Het bosje grenst min of meer aan ons terrein en aan het eind van de middag haal ik ze weer terug naar huis. Daar staat een voeremmer gevuld met bietenpulp/luzerne/zemelen op hen te wachten.

Oude Guus mag eerst en daarna mag D-Day ook weg. Op het filmpje zie je hen naar huis komen. De helling die ze moeten nemen is ongeveer 10%! Komt op het filmpje niet zo uit, maar is wel degelijk steil.

D-Day heeft uitstekende voeten, hij loopt ijzerloos over alle keien en rotsen. Hij wordt bitloos gereden.

http://www.youtube.com/watch?v=WNgbH4GF ... e=youtu.be

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 21:13

Wat leuk 10tjd2!
Wij hebben toch nog contact gehad voordat je naar Portugal verhuisde? Welke afstamming heeft D-Day ook al weer?

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:54

Leliaardje schreef:
Wat leuk 10tjd2!
Wij hebben toch nog contact gehad voordat je naar Portugal verhuisde? Welke afstamming heeft D-Day ook al weer?


Ik geloof dat we inderdaad contact hebben gehad, maar ben er niet helemaal zeker van.

De afstamming van ( Maguirestables) D-Day:
v: Rory Rasputin
m: Maguirestables Nimue
moeders vader: Deise Sam Maguire

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:40

gaaf filmpje hoor heerlijk voor die paarden zeg .

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:43

goldflower schreef:
gaaf filmpje hoor heerlijk voor die paarden zeg .


Dank je wel.

Het is hier supergaaf voor de paarden (en ook voor ons trouwens). D-Day heeft nog nooit ijzers onder gehad en ondanks de keien/ rotsen ed. Is de groei van de hoef toch nog steeds sneller dan de slijtage. Connemara's zijn heel behendig in de bergen hier, echt een voordeel voor dit gebied. Mijn fjord staat met pensioen, ze heeft cushing en artrose, maar desondanks nog erg veel zin in het leven. Ze heeft mij ook prima door de bergen gedragen (ook een bergpaard), maar zij moest dan wel hoefschoenen aan. (ze heeft een ijzerverleden). Op het filmpje loopt ze uiteraard ook blootsvoets en de bestrating van granieten keitjes kunnen haar voeten wel aan.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:25

Heeeee zie dat D-Day en Punzel dus familie zijn ( of had ik dat al gezegd?)
Punzel is nl ook van Rasputin ( moeder Pilgaards Vogue).

Geweldig filmpje!!!!! Waar in Portugal zit je? (en off topic, maar wel geinteresseerd: hoe raak je in Portugal verzeild??)

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:57

Punz schreef:
Heeeee zie dat D-Day en Punzel dus familie zijn ( of had ik dat al gezegd?)
Punzel is nl ook van Rasputin ( moeder Pilgaards Vogue).

Geweldig filmpje!!!!! Waar in Portugal zit je? (en off topic, maar wel geinteresseerd: hoe raak je in Portugal verzeild??)


Ik heb even gespiekt bij jouw profiel en ik vind dat het koppie van jouw Punzel (en dan vooral ook de stand van de ogen) ontzettend veel weg heeft van mijn D-Day! Echt leuk om te zien.
Ik woon in het noorden, bij de Serra da Cabreira, waar nog Garrano's in het (half)wild gewoon los lopen door het gebergte. Naast prachtige natuur, hebben we ook steden redelijk in de buurt.
En hoe we hier terecht zijn gekomen is een heel verhaal, waarin toeval en bekendheid met het gebied een belangrijke rol heeft gespeeld.

spitenmazz

Berichten: 658
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:49

Zo zie je maar weer hoe veelzijdig connemara's zijn! & lekker nuchter...
Inspannen en wegrijden... nog nooit ingespannen geweest, laat staan n koets achter z'n kont gehad...
Afbeelding

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:55

Wat stoer!! Een nieuwe carriere voor Prince!