Rijdt een fries anders dan....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 00:35

HAHAHAHAHA.......Folkert353, das een goeie!!!!!
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 07:46

Hmmm,
jullie willen wel respect voor jullie paarden en mening, maar hebben geen respect voor iemand waarvan zijn mening niet strookt met die van jullie...
Wat maakt het uit dat Trebho weinig om Friezen geeft? Gelukkig heeft hij er zelf geen dus blijven er meer voor jullie over.

Wat dat betreft kunnen jullie beter op mij afgeven, want ik geef ook niets om die zwarte monsters. Maar heb er wel 3 op stal staan *huilsmilie*

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:43

hoi,
onze Lieuwe [hij is nu in de hemelse weides] was een erg lieve hengst en ik had qua karakter de hele stal vol willen hebben met zulke knuffels ...maaaar de eerste paar jaar was het qua rijden/ aangespannen rijden een drama ...hij was natuurlijk heeel lief maar niet vooruit te branden en het leek net een waterbed dat niet goed afgesteld stond ...mijn pa noemde hem ons verhuiswagen paard en heeft met aangespannen rijden eens letterlijk op handen en knieen naast hem gekropen en haalde hem nog in ook ...echt een drama was het .
tot dat ik na het eindeloooos proberen van de overgangen /ophoudingen oefenen tot je er bij neervalt en met 2 dressur zwepen erbij [had gewoon geen zin] op het idee kwam om wielsporen te kopen met zwanen hals ...... dat werkte omdat ik ook niet meer m'n hakken hoefde op te trekken om er bij te komen en dus m'n zit erin kon houden ...toen was het ineens een heel voorwaarts dier [binnen1 week tijd]en het leek net of er een wereld voor HEM open ging [na ongeveer 1 1/2 A 2 jaar bloed,zweet en tranen] en gelukkig vond hij het "wakker zijn " heel leuk ....[lucky me].. toen was het echt wel een verademing ,want nu struikelde hij niet meer over zijn eigen voeten van lamlendigheid /dommigheid en ging het toch vrij vloeiend en soepel allemaal ....maar ik heb hem om zijn sulligheid toch in het begin best wel eens ............ niet zo denderend gevonden .
Lieuwe was een Oege en aangewezen voor Ermelo.. maar op het laatst afgekeurd op OCD in z'n sprong ....aangezien dit toen als erfelijk te boek stond mocht hij om rontgenologische reden niet verder....verder heeft hij er zelf nooit of te nimmer last of hinder van ondervonden en zat het mooi ingekapseld........
maar ik moet toegeven het was een voortreffelijk ,heerlijk en bovenwonderlijk LIEF dier ,die echt alles voor je wou doen !!!!.
ik mis hem nog iedere dag en denk met veel liefde aan hem terug.......
maar om te rijden [dressuurmatig/springen] heb ik toch echt persoonlijk liever een warmbloed.........
gr,sas.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:04

Nou schuimpje, dan mis je toch ergens iets.
We hebben voor iedereen respect en als iemand een fries niet leuk vindt, jammer, maar waar we niet tegen kunnen is het afzeiken van friezen.
Beledigingen zijn het!
Dus als je een fries niet ligt, tja, ieder z'n voorkeur, maar wij lopen jullie paarden toch ook niet af te zeiken!!
Mij ligt een kwpn'er niet, so be it, maar ik ga die toch ook niet beledigen!!

Angela77
Berichten: 389
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:37

Juustem Jnien!!!!
Trbho, dat je een fries niet leuk vindt, oke, maar om nou meteen te roepen dat het trage trapzakken zijn is wel errug overdreven!!!
Wij roepen toch ook niet dat alle wpn'ers drukke rotknollen zijn????

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:56

Herman Wientjes heeft vorige week boven de 60% behaald met een fries in de Prix St George, er zijn dus friezen die het wel kunnen . Enne de series rijden met een trage trapzak wordt toch een heel probleem lijkt me Haha!

Desiru

Berichten: 86
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:10

Persoonlijk ben ik gek op het Frieze paard.
Ze zijn inderdaad wat moeilijker wedstrijd klaar te krijgen, maar als je er dan ook eenmaal op een hoog nieneau mee rijdt wilt dat mischien zelfs wel zeggen dat je beter kan rijden dan de mensen die met hun kwpn-ertje op hetzelde niveau zitten >;)
En wat ik bij de fries ook fantastisch vind is hun imposantje voorkomen, en toch dat ontzettend lieve karakter (over het algemeen genomen dan)

En wie zegt trouwens dat je perse een *snel* paard moet hebben, als ik een lekker buitenritje wil maken, doe ik dat liever op een rustig (fries)paard dan op een fel heethoofdje waarvan je niet zeker bent of je wel weer samen thuis komt Knipoog
Zo zie je ook veel meer van de omgeving, en kan er samen van genieten......

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:05

Desiru schreef:
En wie zegt trouwens dat je perse een *snel* paard moet hebben, als ik een lekker buitenritje wil maken, doe ik dat liever op een rustig (fries)paard dan op een fel heethoofdje waarvan je niet zeker bent of je wel weer samen thuis komt Knipoog
Zo zie je ook veel meer van de omgeving, en kan er samen van genieten......


euh..... ik heb een fel heethoofdje..... een Friese merrie welteverstaan Haha!
maar ze is geweldig ook al kunnen we niet samen een ritje door het dorp maken. Dat doe ik dus sinds kort maar op mijn Haflinger Haha!

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:31

hoi,
vind ik een goeie grap .......
turbo fries! en als alternatief en voor de veiligheid nemen we de haflinger mee... ik vind um echt leuk !
gr,sas.

lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:09

wel ik verzorg 7 friezen drie daarvan kun je berijden de andere 4 zijn te jong
ik vind persoonlijk niet dat ze anders rijden
ze rijden zelfs best lekker galop is wel is wel een klein beetje anders
maar dat vind ik ....
ik denk dat dat voor iedereen anders is Verward