Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:50

Komt helemaal goed mimo met wat geduld en blijven herhalen komt het vast wel goed. Ik wil hem graag zo breed mogelijk inzetten zowel onder het zadel als aangespannen.

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:35

Hallo mensen!

Hoe gaat het hier met iedereen en met de Vlaamse paarden? Best jammer dat hier zo weinig wat gebabbeld!
Met mijn ruin gaat het goed maar hij heeft na mijn idee nog wat last van het idee dat hij nog hengst is, en zeker last heeft van zijn puber gedrag! Want met wandelen bedenkt hij dat hij er zo maar eens vandoor wil, steigert heel soms nog wat en bijt nog wel eens...De boef! Vorige week is hij 1,5 geworden en heb hem gemeten op 1,71 *\o/*
Hoe doen jullie paard(jes) het?! /3

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:38

Heey mimo, is ook jammer dat het hier zo rustig is en blijft.
Dan is die van jouw ook al flink aan de maat. Wordt een joekel volgens mij. En dat er tussenuit piepen had Qoke ook met veel grondwerk en uiteindelijk een bit gaat het nu goed.

Qoke gaat ook goed rijden rustig door. Het beleren voor het mennen heb ik uit gesteld naar het voorjaar

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:09

Ja erg jammer, het zou zo leuk zijn al er hier meer activiteit is met de mensen en dit leuke ras!
Denk ook dat hij groot gaat worden...hihi, nog 4 cm erbij en hij is al net zo groot als ik!
Oowh meen je, deed die van jou dat ook? nah ja zeg haha zit het een beetje in het ras? het zijn best wel boefjes he, zit nog aardig wat pit in! Wat leuk dat je grondwerk met hem heb gedaan, heeft vast goed geholpen denk ik, en zo groei je ook meet na mekaar toe. Ik heb 2 dec de eerste grondwerk les met hem, zin in!
Leuk dat het met die van jou ook goed gaat en met het rijden. Heb je een leuke foto van je mannetje onder het zadel?:)
Heb je een rede voor het later laten beleren voor het mennen?

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:43

Ja er zit behoorlijk wat pit in je moet die van mij eens zien in galop. Echt niet normaal hoe hard hij kan gaan hij haalt menig paard in.
Ja er is een rede voor het later beleren namelijk het wordt winter en het weer is minder betrouwbaar en als ze eenmaal voor de wagen kunnen lopen dat moet je dat ook regelmatig doen. Ik heb helaas geen bak ter beschikking dus moet ik het hebben van de veldwegen en de weides en die worden wat glad om met een groen paard te werken.
Ja grondwerk heeft veel geholpen al is Qoke gewoon vrij dominant en hij weet dat als hij zijn hoofd op een bepaalde manier houdt hij zijn hals aanspant en dan heb ik niet echt meet wat in te brengen als hij dan ertussenuit uit piept is het jammer. Vandaar dat ik heb nu met liverpool stang rijdt wel met de minste hefboom werking bovenste leidselgat. Dat kreeg ik er niet uit met grondwerk wel jammer want dat wilde ik eigenlijk niet. Maar hij loopt veel beter met een stang dan op het dubbelgebroken trensje.
Ik heb rij foto's van ons in dit topic staan. Helaas geen van nu ik rij meestal alleen en kan dan geen foto's maken

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:59

Ik vind het best bijzonder dat deze paard zo veel pit hebben (al vind ik dat wel erg fijn en leuk hoor!). Koudbloeden zijn echt niet suf!
meen je haha gaaf zeg dat die van jou zo keihard kan in galop! voelt vast heerlijk op zoon machtig paard. Ik snap dat je het door het weer uitstelt, denk heel verstandig. In het voorjaar ofz oppakken? En net wat je zegt je moet daarna ook bezig blijven, en dat doe je makkelijker met mooi en goed weer, ja en de omgeving speelt idd ook een rol.

Fijn dat het grondwerk enigszins geholpen heeft, als ze vrij dominant zijn is het zeker niet verkeerd ook omdat ze zo groot zijn en je hun toch de baas wil blijven!
Ja liverpool stang helpt goed? toch jammer dat je het er niet helemaal uit hebt gekregen zeker? Maar goed als dit goed helpt en je de minste hefboom hebt, why not?!
Ik had bedacht (al duurt het nog even) om hem bitloos te gaan beleren en te gaan rijden in de toekomst..haha! Hij was een tijdje terug zo wild, maar nu... hij is weer zo mak en lief al voorheen. Denk dat het toch nog wat hengsten gedrag was en natuurlijk is het ook puber gedrag wat zo af en toe om de hoek komt kijken!

Klopt had wel wat foto's van je paard voorbij zien komen, maar up to date foto' is natuurlijk altijd leuk! En houdt het wat levendig hier:)
Wel jammer dat je vaak alleen rijdt, maar soms ook heerlijk! Haha maar idd een foto maken gaat dan wel erg lastig dan moet je al iemand mee nemen.
Hoop er nog wel eens een paar van hem/jullie tegen te komen hier!:D

Woensdagochtend is onze eerste grondwerk les, zin in! kijk daar echt na uit lijkt mij zo leuk en interessant.

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:05

Haha ik had ook bitloos in gedachte we rijden ook boomloos met bitloos bij Qoke is remloos helaas. Hij luisterd voor 85% zeg maar masr Door enthousiasme is een bit helaas wel nodig. Hij piept er tussenuit omdat hij zo graag wil werken en dan vooral hard gaan maar dat kan helaas niet altijd en overal.
Ja eens crossen met zo'n reus is echt waanzinnig de tranen lopen langs mijn wangen van de snelheid.
Maar hij loopt verder echt best netjes en bijna altijd relax en enthousiast.

Ben idd benieuwd hoe de grondels gaat bevallen. Ik hoor graag van je ☺

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:59

Updateje: vandaag hadden wij voor het eerst grondwerk les, ik meende woensdag maar het was vandaag:D Het was hartstikke leuk en leerzaam. Hij volgt goed en is erg op mij gericht, erg leuk natuurlijk! Ze vond dat hij alles snel oppakt en het zelf ook leuk en gezellig vind allemaal, dus ik ga er lekker met hem mee aan de slag, en mij zelf er meer in verdiepen!
Voor herhaling vatbaar!! :) *\o/*

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:07

Leuk leuk leuk. Volgzaam zijn ze wel ja Qoke zou het liefst in mijn binnenzak kruipen als het kon. Hing is echt een gigantische knuffelknol

San_P
Berichten: 28
Geregistreerd: 04-04-14

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:51

Hoi iedereen!
Jullie verhalen zijn erg herkenbaar! Onze San is ook ontzettend volgzaam, maar evenzeer deugniet die zich wel eens te sterk durft maken zonder bit (en dan hebben we er helemaal niets meer op te zeggen: hoofd omhoog, hals wegdraaien en weg is hij, dus ook hier heeft een trens zijn nut bewezen). Dit heeft hij gelukkig nog niet onder het zadel geprobeerd, dan is hij echt een lammetje. Fijn! En heerlijk op zijn rug. Jammer van de korte dagen en het slechte weer, ik geraak er te weinig mee buiten op wandeling, maar in de buitenpiste doet hij het redelijk! En hij lijkt ook te blijven groeien. Ik herinner me niet zo lang geleden dat het kantje boordje was dat hij groter was dan mij, maar daar is nu verrevan nog twijfel over. Hij is me behoorlijk over het hoofd gegroeid!
Jammer heeft San behoorlijk wat last van Sarcoïdes... de veearts start nu met een plaatselijke chemo-behandeling, hopelijk levert dat beterschap op!

Veel plezier nog met jullie reuzen!!!

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:46

Heey sanP he wat vervelend van de sarcoiden waar heeft hij ze? Qoke had er 4 op zijn koker dmv laser laten weg halen. Nu 2 nieuwe op zijn koker maar die zijn nog klein. Gelukkig zijn ze wel goedaardig. Bij San ook of zijn ze kwaadaardig?

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:15

Haaaii bokkers met een Vlaams paard.
Wat vind ik het toch jammer dat dit topic weinig tot niet meer wordt gebruikt :(
Terwijl het zulke leuk mooi en bijzondere paarden zijn, en er al niet al te veel lopen in NL, zou ik het toch zoo leuk vinden dat we met elkaar wat meer fun kunnen delen van deze pracht dieren!

Hier is mijn paardje Ulano weer eens. Hij meet nu 1,74 en wordt volgende maand 1 jaar en 10 maand, bijna 2 jaar jong :o
We hebben de laatste tijd niet veel kunnen wandelen, wat een rot weer... Het mag van mij snel weer lente worden hoor :j
Maar goed zo af en toe tussen de buien door en met zo af en toe eens lekker weer hier in Nederland,haha wandelen we wel. En 1x per maand hebben we nog steeds grondwerk les, erg leuk dit samen te doen en wat hebben wij al een super band samen <3
Ook zit ik er overna te denken hem aan te melden bij het stamboek om eens een keer mee te doen aan een keuring!

Hier een foto van mijn knappie:
Afbeelding

Hoe gaat het met jullie en de paarden? Een verhaald je en foto van jullie Vlaamen is natuurlijk erg leuk!
(ik hoop dat het hier weer een beetje tot leven komt, lijkt mij leuk!)

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:56

Heey, het is ook jammer dat het hier zo stil is. Maar merk aan mezelf dat ik het best druk heb met werk, zoontje met mijn paarden natuurlijk. Dus weinig tijd om te bokken. En laatste tijd ook weinig foto's gemaakt. Rij meestal alleen dus dan zit foto's maken er niet in.
Verder gaat alles lekker z'n gangetje genieten van de buitenritten als het eens een dag niet regent.

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:04

Afbeelding

DoretQueen

Berichten: 13
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: Beuningen Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:35

Afbeelding

Afbeelding
Hallo allemaal,
we zitten met spanning af te wachten want onze paarden, Queen en Quirina, zijn beiden drachtig en zullen rond 24 maart moeten bevallen. De laatste weken hebben we alleen nog maar gestapt want ze zijn behoorlijk zwaar. Ze beginnen al wat uier te krijgen. We kunnen de veulentjes al zien bewegen in de buik.
Zo gauw ze geboren zijn laat ik het weten.

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:25

Ja een druk maar leuk leven helpt soms ook niet mee hè om te bokken :evaw:
Maar het is natuurlijk wel een goede even dat je lekker bezig bent met je werk en je gezinnetje!
Wat fijn dat je zo af en toe nog wel eens lekker buiten rijd, en ja alleen foto's maken blijft gwn erg lastig als je op je paars zit! Met wandelen lukt het zo af en toe nog wel eens..

Oe wat een leuke en mooie merries zeg! Hoe oud en groot zijn hun? Ik ben heeel erg benieuwd naar jullie veulentjes,hoe lief,zou je graag wel willen zien als ze er zijn <3

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:44

Even oud als Qoke 5 jaar worden dit jaar 6. Geboren in 2010 toen was de letter Q aan de beurt.

Ze zie er wel goed uit. Superleuk vooruitzicht twee veulentjes

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:03

Had ik kunnen weten natuurlijk.. Ulano wordt ik mei 2.
Mooi leeftijd 5 jaar kun je er lekker mee bezig, ik ben soms toch wel eens stiekem niewschierig na de tijd dat wij buitenritjes kunnen maken :):) (duurt nog even haha)
Maar het werk er vooraf vind ik net zo leuk en bijzonder!

Hebben jullie de paarden ook van jongs af aan en zelf opgevoed enz :) ?

Hier veel Vlaamse zouden er eigenlijk zijn in NL?

DoretQueen

Berichten: 13
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: Beuningen Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:15

Afbeelding

Ze worden in mei 6 jaar en zijn ongeveer 1.80 m. Queen was 3 jaar en Quirina ruim 4 jaar toen ze bij ons kwamen. Ze zijn allebei goed beleerd, zowel voor de koets als onder de man. Een heel mooi span.

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:12

Nou zeg dat, ze zijn een heel mooi span! Wat een prachtige paarden heb je _/-\o_
Wat fijn ook dat ze zo veelzijdig zijn.
Ze hebben ook een mooie maat beide en ik vind die witte sokken oplopend ook erg mooi bij de achter benen.
Daar komen vast prachtige veulens uit! :j
Krijgen jullie ook vaak te horen wat een mooie paarden, en wat zijn ze groot? Haha.

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:49

Ik heb de moeder van Qoke, Floorien een aantal jaren gereden was helemaal weg van dr. Toen ik 18 jaar was werd ze verkocht. Ik had toen nog geen eigen huis en stal dus ben ik haar uit het oog verloren. Na een aantal jaren kwam ik haar op de bokt markt tegen te koop en drachtig. Ik dacht dit is mijn kans pb gestuurd. En zo aan de praat gekomen met de voormalige eigenaren. Floorien was toen 10 jaar. Contact gehouden en toen kreeg ik eindelijk de pb ze is bevallen van een hengstveulen genaamd Qoke. Helaas is Floorien tijdens de bavalling overleden. Ze bleek baarnoederkanker te hebben en ze konden niks meer voor haar doen. Qoke is terecht gekomen bij een kwpn pleegmerrie het was erop of eronder. Gelukkig heeft hij het gered. Ik ben naar hem wezen kijken toen hij een veulentje was. Zoooo lief. Maar de eigenaren wisten nog niet wat ze wilde houden of verkopen. Ze hadden liever merries ivm fokken. Ik heb toen dr tijd een huis gekocht flink aan het verbouwen geweest. En als het huis af was zouden we aan de stal beginnen. Dit is wat uitgelopen. Masr uiteindelijk toen hij 2 jaar was heb ik hem kunnen kopen. Mijn eerste echte eigen Vlaams paard. Ik was helemaal in de wolken met hem en nu nog. Daarbij klikt het ook nog super met mijn welsh pony Suzanne die ik van mijn opa geerft heb. Sindsdien staat hij bij mij thuis ik heb hem alles zelf geleerd en zelf ingereden en ben dan nu bezig met hem te beleren voor de wagen.
Ik bezit hem dus vanaf 2 jaar.

DoretQueen

Berichten: 13
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: Beuningen Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:18

Vandaag is er bij ons een hengstveulen geboren. Moeder Quirina en zoon Winston maken het goed. Wat een mooi begin van de lente.
Afbeelding

Afbeelding

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:43

Wow wauw wat een dotje!! Dat is zeker een mooi begin van de lente, fijn dat ze het goed maken :) heel veel geluk met deze bengel. Hoe gaat hij heten?

DoretQueen

Berichten: 13
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: Beuningen Gelderland

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:24

Hij heet Winston.

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:18

Wauw wat een knapperd zeg!! Van harte gefeliciteerd. Mooier kan de lente niet beginnen.