Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 60 [ 1482 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

 
Profiel   

Dit topic is inmiddels alweer vol: [RPA] KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Nog even kort de regels:

* Maximaal 2 foto's plaatsen, de rest in linkjes
* Geen foto's quoten
* Voordat je zelf een paard erop zet, eerst minimaal 2 andere paarden taxeren
* Topic is bedoeld voor KWPN-ers, afstamming onbekend, geen papieren of niet goedgekeurde vader oid kan in het kruisingen taxatie topic
* Het is enkel toegestaan om eigen paarden te laten taxeren

Om de taxaties door te laten lopen en de laatsten uit het vorige topic ook een kans te geven volgen hieronder de laatste opgaves.

camilla1998 schreef
Wayenne: 6.000 fijn karakter, mocht wat hoger opgeleid zijn.
Blingbling: 8.500: goede maat, leuk niveau voor leeftijd.

maar nu mijn paard.

naam: Utharin
Leeftijd:10
Krack C x Juventus x Wolgang.
Stokmaat: 1.77
Super fijn karakter, doet geen vlieg kwaad. 1000% bomproof.
Ze is bij de fokker in de stal gevallen en nu kan ze alleen nog maar rustig recreatief gereden worden, ;(
Ze word nu gebruikt als fokmerrie en ze fokt Super veulens. Een 3 jarige San Remo die als veulen werd uitgeroepen tot het beste merrie veulen Ermelo en ze behaalde een eerste premie. De andere is een 2 jarige Santano van al 1.72!! Helaas is deze niet naar de keuring geweest door omstandigheden.
Ze fokt vooral maat en karakter en doorzetting vermogen door. Dus voor iemand die niet wil rijden maar wel wilt fokken is dit een ideale merrie.
[ img ]

[ img ]


_Daniquee schreef
Utharin: 3000



Pion schreef
BlingBling:
Maat, werkwillig, goed op niveau voor leeftijd, veelzijdig.
9.000

Utharin:
Vind ik moeilijk.
Fijne fokmerrie, nog wel te rijden maar niet in de sport.
2500




Vientje schreef
Wat een interessant topic dit, echt leuk en leerzaam om te lezen! :)

Een eerste poging tot taxeren:
Bling Bling: mooie maat, fijn niveau en allround, braaf te rijden. Vind het echt een aansprekend paard! => 8500
Utharin: groot, braaf, erg zonde dat ze niet de sport in heeft gekund, dat zou haar ook als fokmerrie meerwaarde hebben gegeven. Zelf nooit op de keuring geweest? Wanneer nakomelingen in de sport het goed doen beter bewezen als fokmerrie imo. Ik zou zeggen voor nu 2500.
Ga eens vaker meetaxeren, krijg ik er uiteindelijk hoop ik eens wat kijk op :P

Ben ook wel erg benieuwd wat mijn paard nog geschat wordt :)

* Romy
* Merrie
* 13 jaar
* Balzflug x Zuidhorn
* 1.68m
* Keur predikaat
* bij vorige eigenaar Z+dressuur uitgebracht, en was M-springen startgerechtigd. Wegens lichte peesblessure uit de hogere sport gehaald, na rust (pauze als fokmerrie) 100% goedgekeurd als rijpaard.
* nu sinds kort als leerpaard weer uitgebracht in de B-dressuur, ook recreatief (buitenritten zowel alleen als in een groep, TREC, schriktrainingen, langeteugelen, meertal) een prima paard. Braaf te laden, braaf op de trailer, braaf bij DA/TA/osteopaat/noem maar op.
* enorm sensibel en werkwillig, erg voorwaarts. Zeker niet voor de beginnende ruiter.
* vriendelijk, eerlijk en oplettend naar mensen, en kan in een groep buiten (staat 24/7 buiten in een vaste groep). Geen storende merriestreken, wel een duidelijke eigen mening en soms wat te weinig geduld :D
* 2 veulens gehad, deze zijn nog niet op een leeftijd om daar wedstrijdresultaten e.d. van te kunnen hebben.

[ img ]
[ img ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XSUGH3UP.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v210/lepeltje/Miep/miep49.jpg


Pion schreef
Miep ;) :
Mooie maat, op leeftijd, door sportprestatie fijn leerpaard, echter niet geschikt voor beginnende ruiter.
Door blessure tijdje uit de sport geweest.
Eventueel nog geschikt voor de fok.
4000,-



Fenna_s schreef
Fijn om te horen dat jullie wayenne tussen 6000 en 7500 schatten. :D Heb namelijk de helft voor haar betaald (als je van de 7500 uit gaat dan)!

Blingbling: 8500 Mooie gangen, had iets sjieker gebouwd mogen zijn.

Utharin: 3000 Lief hoofdje, geeft goede nakomelingen maar niet geschikt voor de sport.

Romy: 5000 Goede prestaties, beetje op leeftijd, wegens blessure tijd niet mee gereden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-11 19:36 



 
Profiel   

Bling Bling / ik heb met jou op Ermelo gereden, gaaf dier! Sprong alles zonder erbij na te denken en fijn in de dressuur.
8000,-

Romy / moeilijk.. paard heeft al op niveau gelopen maar is al wat ouder, ook in het verleden een blessure gehad maar nu weer goedgekeurd als rijpaard.
Ik denk nu, in deze tijd, 3000,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-11 19:44 



 
Profiel   

Ik was net begonnen om in het oude topic wat neer te zetten,
toen kwam het slotje dus hier mijn post:
Beaniek : Mooi paard, denk rond de 3500?
Star: geweldig niveau, mooie bewegingen: 12.000!
Deemarijn: 4000 denk ik? Ze groeit nu ook nog,
Cadanz A: goede afstammig, 5000!
Wayenne: Super karakter, mooi paard om te zien: 6500?
Bling bling: mooie bewegingen in zowel springen als dressuur: 7500!
Utharin: 3500, denk ik!
Romy: Door de blessure wordt er nu niet meer gereden, verder mooi paard : 4500

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-11 19:47 



 
Profiel   

dancer_ schreef
Romy: Door de blessure wordt er nu niet meer gereden, verder mooi paard : 4500

Ze wordt inmiddels al weer zo'n 2 jaar volledig gereden en nu ook weer uitgebracht ;) :)

Ik ben trouwens hoe dan ook blij met de taxaties, thanks allemaal! Ze bevestigen mijn vermoeden dat ik een paar jaar terug onbewust een behoorlijk goede koop heb gedaan aan mijn Miep :) Ik vond het toen al heel moeilijk in te schatten bij haar.


Laatst bijgewerkt door Vientje op 29-12-11 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-11 19:51 



 
Profiel   

Vientje schreef
dancer_ schreef
Romy: Door de blessure wordt er nu niet meer gereden, verder mooi paard : 4500

Ze wordt inmiddels al weer zo'n 2 jaar volledig gereden en nu ook weer uitgebracht ;) :)

Ik ben trouwens hoe dan ook blij met de taxaties, thanks allemaal! Ze bevestigen mijn vermoeden dat ik een paar jaar terug onbewust een behoorlijk goede koop heb gedaan aan mijn Miep :)

Oeps, jah het wordt al laat :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-11 19:51 



 
Profiel   

Ik zet bling er nog ff neer :D

Bling bling
Merrie
18/07/2006 (5 jaar)
B springen
Bijna M2 startgerechtigd
Rubus x Lancet
173
Zeer lief paard, zal noooit staken onder het zadel, daarintegen is het geen saai paard.
Zéer werkwillig, wil altijd voor je werken
Ook zeer braaf met bijvoorbeeld crossen, kijkt nergens van op!!


Al meerdere prijzen gewonnen, oa kampioen Gelders paard Klasse L1, reserve kampioen klasse L2, we hebben alle M1 gewonnen (dus eigg kampioen al), Naar het GK Klasse L1, Reserve GK klasse L2


Dressuur:
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5870_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4207_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0463_n.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7220_n.jpg
[ img ]

Springen:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4795_n.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0789_n.jpg
[ img ]

@joycexlynn; klopt dat weet ik nog wel! Die van jou was oook zo gaaf, en enorm groot haha ik dacht dat ik al met een flink paard zou komen! haha ja ze is erg koel in het hoofd, gelukkig :)


Laatst bijgewerkt door linnnh op 29-12-11 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-11 19:54 



 
Profiel   

Romy: 5000 euro; fijn en mooi leerpaard!!
BlingBling: 8000 euro; al super prestaties geleverd en een super mooi paard!!

Chelsea:
16-05-2007 (4 jaar)
Moeder: Tubita-Utopia
Vader: Welt hit II
1,72 ongeveer
B niveau

Chelsea is een zeer werkwillig paard met af en toe wat boevenstreken, maar dat maakt het juist weer leuk! Ze is nu een jaartje onder het zadel en dit is rustig opgebouwd. Ze heeft nu 3 wedstrijden gelopen en de laatste wedstrijd heeft ze 190 punten en een 2e plaats behaald. Ze is braaf op de trailer en heeft geen problemen met de hoefsmid/tandarts etc. Ze is extreem lief met andere paarden en maakt gauw vriendjes!
Chelsea is een sabino, dus ze heeft witte stekelharen en een mooie, hoge witte benen en een witte vlek onder haar buik. Ik vind haar daarom een echte eye-catcher :P .

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-11 20:09 



 
Profiel   

Mooie maat, netjes op niveau
5500

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-11 20:27 



 
Profiel   

Vientje schreef
Utharin: groot, braaf, erg zonde dat ze niet de sport in heeft gekund, dat zou haar ook als fokmerrie meerwaarde hebben gegeven. Zelf nooit op de keuring geweest? Wanneer nakomelingen in de sport het goed doen beter bewezen als fokmerrie imo. Ik zou zeggen voor nu 2500.


Helaas had ze die blessure als 1 jarige opgelopen dus kon ze niet meer naar de keuring, omdat ze toen door die blessure niet goed liep.
Ze heeft bij de fokker ook een prestige zoon die nu ook vrij hoog in de dresuur loopt, weet niet precies hoe hoog :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-11 20:50 



 
Profiel   

Bling Bling: Toont mooi en al hoop gepresteerd op deze leeftijd.
€10.000

Chelsea: Heeft kleur mee, nog groen en moet zich nog bewijzen.
€4500-€5000

Don Diego de la Vega
3 jaar.
1.65m
In september gaan zadelmak maken. Nu op B-L niveau
Afstamming:Vivaldo X Kimberley
Volledig rontgen en klinisch goedgekeurd voor de sport.

Zeer nuchter en vriendelijk paard die graag voor je werkt.
Zeer ruime gangen en zeer sterk ondertredend achterbeen.
Is wel makkelijk bij elkaar te rijden en hij heeft aanleg voor het hogere dressuurwerk.
Trailermak en is al op buitenrit geweest.

Foto: 1,5 maand onder het zadel
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 10:33 



 
Profiel   

Don diego: 5500
Jong, wel fijn doorgereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 11:09 



 
Profiel   

Utharin:
+/- 2750, goede fokmerrie, maar erg zonde dat ze niet in de sport heeft kunnen lopen. Ze zou voor mij persoonlijk ook veel te groot zijn.

Romy:
+/- 4500, mooi veelzijdig paard, keur predikaat en goede sportprestaties, maar wel al wat ouder.

Bling Bling:
+/- 8500, al veel bereikt voor haar leeftijd, stoere uitstraling :j

Chelsea:
+/- 5000, zeer mooi beestje, maar moet zichzelf inderdaad nog bewijzen.

Don Diego:
+/- 4000-5000, nog jong, afhankelijk van de bewegingskwaliteiten zou ik zeggen tussen de 4 en 5 duizend, zo lastig te beoordelen via foto.


Mijn merrie:
Naam: Aludine
Afstammeling: Sydney x Voltaire, moeder is preferent http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=495558
Geslacht: Merrie
Hoogte: 1.63
Leeftijd: 6 jaar
Sportprestaties: L1 dressuur, L springen en L eventing

100% verkeersmak, makkelijk alleen te laden op trailer en vrachtwagen, makkelijk in de omgang, goudeerlijk maar wel erg sensibel met rijden, niet geschikt voor beginners dus. Super bewegingen, vooral extra galopperen. Springt goed, snel van de grond, goed ruggebruik en ontzettend veel vermogen. Springt altijd, gaat er echt voor in het parcours. Daarom ook super voor de eventing.

Ze heeft voor een klompvoetje, al wordt dat steeds beter met goed beslag. Daarom is de kans dat ze ster zou worden op de keuring wat kleiner. Daar heb ik ook helemaal geen kaas van gegeten, dus hoop het sterpredikaat binnen te halen via de spring of eventingsport :j

Heeft ook een nakomeling van Singapore: http://s80.photobucket.com/albums/j176/ ... G_0206.jpg

Dressuur:
[ img ]

Galop:
http://i80.photobucket.com/albums/j176/ ... G_7914.jpg

Eventing:
[ img ]


Dan heb ik nog een jaarling:

Naam: Flirt
Geslacht: Merrie
Afstammeling: Carambole x Lennard x Pele
Leeftijd: 20 maanden, wordt in April 2
Hoogte: verwachte stokmaat 1.63-.165
Kleur: zwartbruin

Supermak al, groot knuffelbeest en een supermooi koppie :))

Helemaal: http://i80.photobucket.com/albums/j176/ ... 0457-1.jpg
Vrijspringen: http://i80.photobucket.com/albums/j176/ ... G_0246.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 12:07 



 
Profiel   

Aludine:
Ik vind het een geweldige maat, maar mensen zien liever iets groter.
Nette prestaties gezien de leeftijd, had misschien iets meer gemogen maar paard is allround en 3 disciplines gaan minder snel dan 1 ;)
Volgens mij echt een 'go for it' paard. Jammer van de bemerking, dat drukt de prijs.
5500

Jaarling:
Werkelijk geen idee :+


Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 30-12-11 12:55, in het totaal 5 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 12:44 



 
Profiel   

3500? Heb boden gehad van meer dan het dubbele :o Klomphoefje is geen bemerking, maar schoonheidsfoutje. Vergeten bij te zetten, maar ze is 2 jaar geleden rontgenlogisch goedgekeurd met alleen maar 1tjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 12:48 



 
Profiel   

Mensen zijn voorzichtig, zeker qua onderstel.
Edit, oja allround, wacht even :P
Moet even niet zo scheel kijken haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 12:50 



 
Profiel   

Aludine: €5000,-
Toont leuk en is allround.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 12:55 



 
Profiel   

Ik vind dat meer dan een schoonheidsfout hoor, het zou voor mij ook een reden zijn een paard te laten staan. In de drafverruimingen zie je dan vaak dat ze de regelmaat niet goed vast kunnen houden.


Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 30-12-11 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 13:01 



 
Profiel   

Als de klomphoef niet tegenwerkt(bijv. in de tact), kan je het zien als een schoonheidsfout.
Zoniet vind ik het een bemerking.
Dat is in de beschrijving niet duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 13:03 



 
Profiel   

De DA heeft er bij de keuring extra op gelet, en het vormde volgens hem absoluut geen belemmering, ze heeft eigenlijk nooit tactfouten en beweegt er ook niet anders door. Dit was voor ons ook de reden om haar gewoon te kopen :) En zoals ik dus net al zei heeft ze allemaal 1tjes op haar rontgenrapport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 13:09 



 
Profiel   

xSiep schreef
De DA heeft er bij de keuring extra op gelet, en het vormde volgens hem absoluut geen belemmering, ze heeft eigenlijk nooit tactfouten en beweegt er ook niet anders door. Dit was voor ons ook de reden om haar gewoon te kopen :) En zoals ik dus net al zei heeft ze allemaal 1tjes op haar rontgenrapport.


Dan blijf ik bij mijn eerdere taxatie. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 13:10 



 
Profiel   

Ik blijf ook bij mijn (na scheel gekeken te hebben :P ) ge-editte taxatie.
Ook gezien bemerking meer te zien is als schoonheidsfout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 13:12 



 
Profiel   

Hecht er ook niet teveel waarde aan ;)
Het zijn schattingen op de info die we krijgen en foto's die we zien.
Zou best kunnen dan ik, na het zien van het paard in real-life opeens anders 'taxeer'.
Danwel omhoog, danwel omlaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 14:33 



 
Profiel   

Dat snap ik ! Neem je/jullie niks kwalijk ofzo hoor :D Ik weet wat mijn paard kan en hoe mensen die haar wel irl hebben gezien zouden taxeren, dat zegt voor mij meer dan via internet. Maar toch was ik benieuwd wat jullie zo zouden zeggen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 15:16 



 
Profiel   

Is ook zo :j
Ik ga uit van 'normale' bewegingen, je weet zelf of je paard extra beweegt of extra vermogen heeft, dus kun je ook de taxaties wat bijsturen (hoewel we hier allemaal een beetje amateurs zijn natuurlijk). :Y)
Foto's kunnen net op een goed of slecht moment genomen zijn, dus daar probeer ik niet teveel naar te kijken. :+ Hoewel het natuurlijk wel een beetje een indicatie geeft. En ook uitstraling kun je wel een beetje uit foto's halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 17:31 



 
Profiel   

Chelsea: Mooi paardje, mooie kleur ook! 5500
Don Diego de la Vega: Mooi op niveau, zo rond de 5000
Aludine: Mooi karakter&bewegingen, schoonheidsfout Denk ook zo rond de 5000
Flirt: oei, denk rond de 2000/3000, lastig!

En inderdaad het is moeilijk te taxeren op basis van een beetje informatie en een paar foto's! Waarschijnlijk zul je paarden in het echt anders taxeren!

Ik doe mn best om zo goed mogelijk te taxeren, maar ik kan er natuurlijk ook hartstikke naast zitten!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-11 19:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 60 [ 1482 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen