Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:20

Afbeelding
deze mocht ook niet ontbreken, hier was de eerste keer zonder zadel, trots dat ze was!

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:33

Wauw Knappe Skylar! <3 wat een prachtig paardje en het western zadel staat hem goed. Dat wordt straks een mooie combinatie met je dochter!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:40

Wauw Skylar! Staat hem echt heel stoer! Hij is echt zo leuk <3

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:46

Afbeelding
hier smokys nieuwe hoofdstel staat haar zo leuk!

Afbeelding
op dit sprekende koppie werd ik verliefd, en ben het nog steeds!

Afbeelding
Onze nieuwe stal bewoners....hopelijk goede jagers... ;)

zo nu is het wel met alle foto's gelukt!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:44


StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:35


tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 07:30

Wat een leuke foto's komen er voorbij hier!

Ach, laat de mensen maar praten, kwita! Jij weet wat er op je erf staat! Mooie kruising is hij!

Wij hadden het erg druk de voorbije week, eerst bezoek en dan zijn we zelf naar familie in België geweest.
Gisteren weer eerste dag terug werken na 4,5 weken vakantie, dat deed toch een beetje pijn hoor :+

Vorige week met een vriendin nog eens een buitenritje gemaakt, ik op Brenda en zij op mijn all rounder Haflinger. Ging super, Brenda heeft zich weer van haar beste kant laten zien! <3


Afbeelding

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:58

tess: jammer hé ,vakantie is altijd te kort! Maar deze foto's hierboven zien er ook goed uit wat gezellig samen op stap!
Heb hier een foto gisteren genomen ...eigenlijk te schattig, en poes die vond het prima zo en ging er heerlijk voor liggen!

Afbeelding

Camillawolf
Berichten: 29
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:23

Hoi!
Leuk nieuws! We hebben en kar gekocht! *\o/* we gaan wolf voor de kar beleren! :o ik denk dat ze dat heel leuk gaat vinden! Ik zal jullie uptodate houden over hoe het gaat! _/-\o_

Camillawolf
Berichten: 29
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:25

Kwita dat hoofdstel <3 wauw dat staat haar mooi!

Weet iemand hoe geel op koniks staat? Wil graag een geel dekje kopen maar ik weet niet of het haar mooi staat :#

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:15

Camillawolf schreef:
Kwita dat hoofdstel <3 wauw dat staat haar mooi!

Weet iemand hoe geel op koniks staat? Wil graag een geel dekje kopen maar ik weet niet of het haar mooi staat :#


Afbeelding
Doen dat staat heel mooi! *\o/*

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:17

Camillawolf schreef:
Hoi!
Leuk nieuws! We hebben en kar gekocht! *\o/* we gaan wolf voor de kar beleren! :o ik denk dat ze dat heel leuk gaat vinden! Ik zal jullie uptodate houden over hoe het gaat! _/-\o_


Zo leuk , smoky vind het geweldig om te trekken in plaats van iemand op haar rug dan is ze echt bloed fanatiek! :):). Hier zijn we ook weer begonnen en dan in het verkeer over de weg dan vind ze het soms wel eens spannend, maar de strengen aan haar benen doet haar niets net als of ze het al kent!
En land werk daar kickt ze op....de buurman deed ze versteld staan en die heeft echt al veel (trek)paarden gezien hij daagde ons nog uit om met de trekpaarden proeven mee te doen :D (stiekem zou dat best gaaf zijn ;) )

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:25

Even korte reactie, ik lees uiteraard nog enthousiast mee!

Heerlijk om je verhalen te lezen Kwita en je enthousiaste dochtertje, leuk dat jullie weer een veulentje verwachten! Ik heb gelukkig alleen leuke reacties gehad op mijn wilde paard. Soms verzinnen mensen dat wilde ook als excuus voor dat Kaiyo af en toe in z'n ondeugd wat onbestuurbaar wordt *oopsie* haha. Komen we mooi mee weg dus. Ben erg benieuwd naar je horse boarden! Nieuwe hoofdstel past mooi!

Kim wat een prachtig hoofdstel voor Indah <3

Spannend Camilla! Lijkt me ook heel leuk om eens met Kaiyo te doen. We zijn laatst begonnen met longeren met dubbele lijnen. Moet daar toch wel erg aan wennen haha, dus eerst daar mee oefenen op 't terrein. Hierbij een foto van eerder dit jaar met geel dek:

Afbeelding

Vorige maand ben ik in Polen geweest, 't land van onze paardjes! Ik zou eigenlijk een bosrit gaan maken op een Konik, maar helaas werd 't last minute een andere pony waar ik in 't bos mee over de kop ging. Gelukkig niets aan over gehouden, maar dat was wel dubbel pech. Dit waren de 2 konikjes:

Afbeelding

En mijn oppas van toen ik klein was (Poolse) waarbij mijn moeder en ik op visite waren met haar paard, en ik op de ander:

Afbeelding

Met Kaiyo gaat 't erg goed. Helaas heb ik afscheid moeten nemen van de bijrijder. Die bleek helaas haar eigen regels te verzinnen, wat niet ten goede kwam van Kaiyo en mij uiteraard ook geen goed gevoel gaf. Als het goed is heb ik nu twee nieuwe dames. Een meid van 25 met een rugzakje, maar super lief voor de paarden en minimaal 5 dagen per week op stal (ze werkt er ook) en een 'oudere' dame waarmee ik vaak buitenrij, die voornamelijk met hem naar 't bos zal gaan. Ik heb de beide dames hard nodig, want maandag word ik eindelijk geopereerd aan mijn knie, en is hopelijk de ellende daarna snel voorbij.

Aantal weken terug een geweldige bosrit gemaakt van 4u (in de achtertuin) met picknick (kon daarna amper meer lopen, maar goede herinneringen haha).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:01

Wat een leuke berichtjes allemaal! Wolf voor de kan, Belinda en Tess met een lange buitenrit, Kwita met de heerlijke foto's! Nu wil ik ook meedoen haha!

Ik heb vandaag voor het eerst op Boots gezeten! *\o/*
En ik heb bewijs, jaja, speciaal voor jullie!

Afbeelding

Zoals de meesten van jullie nog wel zullen weten was Boots al zadelmak voor ik hem kocht. Maar ik wilde hem graag tijd geven om zijn koppie leeg te maken (altijd goed voor een jonkie) en aan alles te wennen. Nu hebben we onverhoop in dat jaar en 9 maanden dat we nu samen zijn vaker moeten verhuizen dan we zouden willen, en ben ik ontzettend veel drukker geweest met werk en school dan ik zou willen :+. Dus kwam het er steeds niet van om hem weer op te pakken.
Pas afgelopen halfjaar, sinds we op ons perfecte plekje staan, ik meer tijd lijk te hebben en we een fijne bijrijdster hebben, kon ik pas weer denken aan hem oppakken. Maar toen kreeg ik een Kensi die de wei uitsprong als we met hem naar de bak gingen...
Gelukkig lijkt ook dat nu beter te gaan. Vanavond was ik mijn nieuwe boomloze zadel (ohja, nog een nieuwtje!) aan het passen en dacht ik daarna "waarom niet?" Dus Boots meegenomen aan zijn halstertje, naar het hek, beetje over hem heen hangen en toen een been eroverheen en Hop! Daar zaten we. Wat een geweldig gevoel! Ik ben helemaal in de wolken!

Nouja, dat tweede nieuwtje dus, een boomloos zadel! Wilde ik al heel lang en ik was toevallig 2 weken terug een leuk geprijsde tegen gekomen. Aangezien we nu Kensi weer oppakken leek het me ook een goede timing. Zie hier onze nieuwe Barefoot Cheyenne maat 1!

Afbeelding

En op Boots, die toch echt een kortere rug heeft... Dus even kijken hoe het gaat vallen (al vertekent deze foto het nog wel meer dan het is), maar wilde toch liever een maat 1 mochten mijn billen nog groeien ooit.

Afbeelding

Zo, dat was mijn egopost, excuses, hij is wat langer geworden door mijn enthousiasme hihi

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 07:58

Wat een leuke nieuwtjes, het wordt nu echt al een paard om te zien. Het puppy is hij kwijt maar wat een mooi dier is het toch! Ik wens jullie alle plezier met jullie zadel en vele goede kilometers! ;)

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:30

Dankjewel Kwita! Hij wordt inderdaad steeds meer volwassen. Alleen in gedrag blijft hij lekker klieren haha, alles in zijn mond stoppen dat hij tegenkomt, schoenveters losmaken, klieren met de leider van de kudde en zo verder hahaha de clown

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:58

Hoe gaat het hier met iedereen :)?

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:32

Met Kaiyo alles goed, ik ben 3 weken geleden geopereerd, dus zie hem weinig. Gelukkig twee lieve dames die hem verzorgen en af en toe rijden. Hoop dat bij jullie ook alles goed is! Het is hier wel een beetje stil momenteel ;(.

Zag wel weer een aantal Koniks aangeboden her en der:
https://www.bokt.nl/markt/ad/457441/konik-pony

https://link.marktplaats.nl/m1194245807

https://link.marktplaats.nl/m1177666167

En deze omg, sooo cute. Als ik geld en ruimte zou hebben, zou ze van mij zijn.
https://link.marktplaats.nl/m1206155266

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:13

Jaa die heb ik ook gezien! En die laatste is zo lief inderdaad! Echt een leuke combi

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:35

Kim! Ik zag net prachtige foto's van Indah voorbij komen in een ander topic, wauw, hij wordt steeds mooier <3

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:28

Hihi dankjewel! Hij is gisteren 4 geworden :D

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:43

Ah gefeliciteerd!

xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:24

Ik meld me ook! Alleen mijn Fleur is een kruising Konik met Fjord van ongeveer 21 jaar :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:42

Welkom!

Wat een ontzettend zachte blik heeft ze <3

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:25

Welkom Boston! Knappe merrie heb je, en leuk dat we er nog een kruising bij hebben!

Kwita: gefeliciteerd!!