Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:32

ik heb vroeger wel eens een wildernis shet gehad en die heb ik gewoon laten chippen door de dierenarts, had geen stamboek maar dat was nooit een probleem ,nergenst

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:00

Ooh okay! Chippen en paspoort heb ik inmiddels ontdekt :D

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:02

Kleine meisjes worden groot.. <3
Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:37

die wordt echt mooi *\%/*

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:40

Wat een beauty!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:44

Wauw! Wat een prachtdier wordt dat!

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:54

Helemaal mee eens, ik vind haar zo leuk. :o
Vandaag weer eens goed onder handen genomen (als in gepoetst en manen geborsteld), dus ze loopt er weer netjes bij.
Wil proberen om haar eens echt voor de lens te zetten binnenkort. :D

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 23:32

Oblivion, wat een mooi dier zeg! <3

Ik heb eindelijk de foto's gekregen die een vriendin gemaakt had tijdens een fotoshoot bij ons!
Er zijn nog heel wat foto's van onze andere paarden, maar ik zal me beperken tot de foto's van Brenda :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:10

wat een mooie foto's!

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:09

Wat een prachtige foto's zeg! <3

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:42

Dank jullie wel, ik ben er zelf ook heel blij mee :j Als ik de tijd vind een topic te maken met de rest van de foto's, zal ik de link hier ook zetten!

Is het bij jullie ook zo'n heerlijk lenteweer?

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:48


belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:09

Oblivion wat wordt 't toch een mooi dier <3 !!

@Tess_84 super foto's in 't topic

Blijft heerlijk genieten van al jullie foto's!

Hier gaat 't eigenlijk super goed. De stoute pony is wel weer terug, met zn opeens omkeren en stilstaan, maar over 't algemeen doet Kaiyo 't allemaal erg braaf! Afgelopen week zijn we met 't mooie weer het paadje naar 't bos maar eens rustig gaan verkennen (is ongeveer 1 km lang ook door 't bos eigenlijk). Zodra hij geen andere paarden meer ziet begint hij 't toch wel erg spannend te vinden, dus nog wel wat werk aan de winkel. Na 't bospad moeten we namelijk een 80km weg over, gelukkig wel bij de rotonde, maar toch.

Vandaag een heerlijk dagje gehad met de bijrijder & haar moeder die de camera mee had genomen. Hieronder een paar foto's van ons <3 . Die zonder cap was uiteraard alleen stilstaan, aangezien ik normaal helemaal ingepakt erop zit haha.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:31

Leuke foto's! Knap dier is hij <3
Bekende cap trouwens haha, ik heb precies dezelfde. :+

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:04

Ah wat een leuke foto's Belinda! Het is ook gewoon heerlijk weer

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:33

Nou, wat een toeval vandaag.
Ik ging langs de dierenarts om een afspraak voor de vaccinaties te maken en om een wormenkuur te halen. Omdat ik nog niet zo lang verhuisd ben met de pony's, was ik hier nog niet eerder geweest dus moest de vrouw achter de balie de pony's eerst registreren. Eerst Kensi, toen Boots. Ze vult die gegevens zo in, kijkt, kijkt nog een keer, kijkt naam mij en vraagt of hij een blauw oog heeft. Ehm ja!

Wat blijkt? Deze dame achter de balie is de fokker van Boots! Ze wist te bevestigen dat zijn vader echt een paint horse is, een zwart witte, en gaat proberen aan een foto te komen voor me. Ik ben echt een halfuur binnengeweest, waarvan we 20 minuten samen naar foto's hebben gekeken haha! Ze komt binnenkort een keertje langs met een vriendin die hem als veulen veel in de hand heeft gehad. Zij noemde hem Blue Eyed Bandit.

Zo stom toevallig!

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:40

Wat super toevallig! Leuk, ben benieuwd hoe ze het vindt om Boots weer te zien. Lijkt mij echt heel leuk als fokker zijnde.

Kaiyo en ik zijn vorige week 2 maal het bos in geweest met andere paarden. Eigenlijk ging het helemaal prima. Alleen de eerste keer was hij wat drammerig in draf, en galop was echt niet te doen. Wellicht ook omdat ik 't zelf ook nog niet helemaal vertrouwde. De tweede keer een langer stuk gereden, maar alleen gestapt. Dat ging echt helemaal geweldig. Was zo blij in het bos te zijn, hij genoot er ook zichtbaar van <3.

Knie gaat alleen helaas nog steeds niet denderend, moet voor een second opinion naar een traumatoloog -O-.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:46

Oh jeetje Belinda... Heb je al een afspraak? Hopelijk valt de second opinion mee en krijg je ook een keer goed nieuws over je knie!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:56

Heerlijke foto's Belinda, jammer van je knie! maar houdt moed wie weet is de 2e arts positief en valt het mee ( ik duim voor je).

Storm! wat een bericht geweldig nieuws. Ben benieuwd of ze ook nog iets weet van smoky wat ik niet weet of ze bekend was met nh en vhd omdat ze soms dingen doet dat ik denk waar heb je dat geleerd?
(als je haar nog eens spreekt, zou je dat willen vragen).

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:19

Tuurlijk wil ik dat vragen Kwita! Waar had jij Smokey vandaan, ook van mensen uit Gelderland die de veulens zelf gefokt hadden of weer van iemand anders?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:53

Ik had smoky wel uit Gelderland, Maar bij een handelaar vandaan. Bij hun kwam ze met Boots aan de voet en drachtig van skylar, ze is daar naar hun zeggen ongeveer een jaar geweest. (Die man hete rik en die vrouw hete Mandy ze kwamen uit Westervoort die man was eerlijker dan die vrouw).

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:40

Hm, maar ik heb nu een Mandy gesproken die zicht dus de fokker noemt, ze hadden Boots gefokt in Pannerden zei ze. Dus of er zijn twee Mandy's in de geschiedenis van onze paardjes of er klopt nu al iets niet...

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:40

tja het blijft vreemd dat had ik destijds al ontdekt en dat is ook de reden dat ik er niet in ben blijven roeren. soms is het jammer dat je dingen niet meer kan achter halen in het dier zijn belang, maar soms is het beter dan maar zo te laten.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 02:13

Ja gek he? Ik zal proberen wat proberen te achterhalen als ze langskomt!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 04:37

Hier kan ik de slaap niet vatten en dacht kom ik geef weer eens een update .
inmiddels alweer 5 dagen geleden gingen de paarden in de weide niets aan de hand ,maar de derde dag hadden we een verjaardag en omdat het zo mooi weer was mochten ze langer buiten blijven. Smoky die was dus onderdoor de draad naar de andere kant gelopen waar het gras langer is. dus zo wilde ik ze binnen zetten bij thuiskomst. Daar was ze opgeblazen en erg aan het puffen.... dat was dus een dierenarts bezoek, wat was ze ziek. De dierenarts schrok er van ( gelukkig woont ze maar 1 dorpje verder weg dus ongv 10 minuten.) maar ze was zo ziek dat ze zich zelfs niet verzette bij de DA, pijnstillers, tempraturen, opvoelen het werd er niet beter op na 2 uur was ze totaal bezweet weer DA. nog een spuit.Het was een spannende nacht en s'morgens was ze wel moe maar fitter dan de dag ervoor .Hoewel ze nog aan het herstellen is gaat het nu goed met haar. Die eigenwijze beesten ook !(Die eten niet maar vreten er op los als de gelegenheid daar is!)
Wat we niet wisten is dat de buurman zijn land gespoten had en de wind het spuitmiddel over dat gras had geblazen (nu is dat inmiddels zichtbaar toen dus niet) .Daarom was ze zo ziek en heeft ze nu dus overal bulten dus weer een DA vandaag!
Als het goed is moet ze over een paar dagen jeuk en bulten vrij zijn.Maar machtig wat een domme pech, ze was bijna er van tussen gegaan. Toen we vroegen of de buurman wilde oppassen een volgende keer, kwam het antwoord" je hebt toch die bonte nog". En die heeft dan zelf ook paarden.... :x .
Maar wat zijn we geschrokken, gelukkig hadden de andere paarden niets!
Het bijzondere aan dit voorval dat het lijkt of smoky ook beseft dat ze er bijna niet meer was. Anders na een entingsspuit kijkt ze je dagen niet meer aan.En nu volgt ze me overal en is voor haar doen erg aanhankelijk als ze mijn stem hoort dan hinnikt ze:D. Ik heb zelfs naast haar gezeten als ze in het zonnetje lag te zonnen ze legde zelfs haar hoofd op mijn been.
Het lijkt wel of ze me meer is gaan vertrouwen,( ik kan er serieus een traantje om weg pinken) zo bijzonder! :#