het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:16

Ik heb jupp voorbij zien komen op facebook! Staat hem goed die vlecht! <3

Mijn dames lopen dag en nacht buiten en hebben schuilplaats onder een grote boom of bij het afdak waar het hooi staat. Kwa werken doe ik ook even niks met ze, maquavinci staat in de vlechten omdat ze wel erg ging zweten met dat hele warme weer. Megan heeft nog niet zulke dikke lange manen dus die heeft ze lekker los :)

Het lijkt nu gelukkig lekker wat af te koelen :)

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:28

Bianca, heb jij de jouwe toevallig tussen Renkum en Wageningen daar aan de weg staan?

Daar staan ook altijd 3 fuchsen geloof ik.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:33

NenaC schreef:
Bianca, heb jij de jouwe toevallig tussen Renkum en Wageningen daar aan de weg staan?

Daar staan ook altijd 3 fuchsen geloof ik.


Nee mijn dames staan in werkhoven ;)
Ik heb mijn veulen verkocht, heb nu nog 2 fuchsen, moeder en dochter.
Volgend jaar wil ik met beide naar de hengst :)

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:54

Haha ah Ok, dacht misschien zijn het toevallig die van jouw ;) welke hengst heb je op het oog? Wij hebben die van mijn kennis vorige week weggebracht om gedekt te worden.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:48

NenaC schreef:
Haha ah Ok, dacht misschien zijn het toevallig die van jouw ;) welke hengst heb je op het oog? Wij hebben die van mijn kennis vorige week weggebracht om gedekt te worden.


Het had gekund haha ;)
Ik heb eigenlijk nog niet gekeken naar een hengst, daar ga ik me het komende jaar in verdiepen.
Mijn eerste veulen is van Milan, en de tweede was van Modem.

De hengsten die voor mij "makkelijk" te bereiken zijn dat zijn Modim en Modus. Verder heb ik eigenlijk geen idee nog..

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:13

Afbeelding

Afbeelding

<3

Zit nog van 3 fotografen op foto's te wachten.. maar pff wat duurt wachten lang :o .
Ben al wel super blij met de foto's die ik al heb <3 <3
En wat zijn ze dan braaf.. zat er binnen 10 minuten zonder zadel op, terwijl ik echt niet zo'n held ben.
Aan het eind werd ie wel echt vervelend maar dat kan ik em ook niet kwalijk nemen.. uur stil staan en mooi
kijken is ook niet niks..

Nu proberen em weer rustig op te pakken zodat ik in de vakantie nog paar wedstrijdjes met em kan rijden
en em hopelijk de L1 door heb. Ze staan dit jaar op (veel) minder land, dus minder gras waardoor hij veel dunner blijft tot nu toe. Wat goed te merken is met rijden; meer energie, veel minder last van gas in z'n buik en stuk soepeler te rijden. Ook vind ik z'n lichaam veel beter in verhouding staan. Flink verschil!


BianCatjee; Wildfuchs staat ook nog relatief vlakbij (bij Bourtange vlak over de grens).
En op website van Marja staat nog dat ze sperma van Federsee en Wildhuter kan bestellen.
Ik vind zelf Wildfuchs en Federsee al wat te klassiek gebouwd, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Otje is van Wildhuter, over deze hengst is alleen niet veel meer te vinden. Vind het zelf nog altijd wel een mooi dier. Enige is dat het allemaal te oude hengsten zijn voor Marbach, waardoor ze hier beschikbaar zijn.
Is het geen mogelijkheid om wat op te laten sturen vanuit bv Marbach?

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:05

Love_Rosie wauw mooie foto's!! Haha weet precies hoe het is als je moet wachten op foto's maar het is altijd het wachten waard ;)

En wat fijn dat hij nu fitter en fijner te rijden is nu ze op minder land staan.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat mogelijk is vanuit Marbach.. dan zou ik toch eens contact moeten zoeken met iemand die goed is in duits, ooit zelf goed in duits geweest maar laten verwateren.. kan nog een hoop volgen maar logische zinsopbouw in bijvoorbeeld een mail is soms erg ver te zoeken..

Ik vind zelf het ouderwetse zware type veel mooier. Alle zware types koudbloed worden steeds luxer en slanker gefokt.. iets waar absoluut mijn voorkeur niet naar uit gaat.. doe mij maar een lekkere zware, soms wat zonde van mijn tenen maar ach dat neem ik voor lief :') :')

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:50

Volgens mij doen de meeste natuursprong, maar is van sommige ook sperma beschikbaar..
Overigens bedoelde ik niet dat ik ze veel luxer/ slanker hoef, alleen zijn sommige oudere hengsten nog zo gigantisch overbouwd.. en dat vind ik niet mooi.
Het zijn iig al 3 meer keus dan eerst :+
Zoals ik het bekijk met m'n beperkte Duits zijn van Markstein en Ramstein rietjes beschikbaar, maar of dat ook naar Nl kan zou je na moeten vragen :).

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:12

Haha ja ik snap wat je bedoeld ;)

Klopt ik ben voor de eerste dekking naar milan geweest en dat was ook natuurlijke dekking. Vorig jaar bij marja was ook natuurlijke dekking.

Het maakt voor mij eigenlijk niet zoveel uit.. heb met mijn eigen paarden alleen natuurlijke dekkingen gehad. Op stages wel via KI.

Haha ja zeker weer een keus meer :+ beter iets dan niet toch..
Ik zal als ik tijd heb eens de laptop erbij pakken en wat dingen gaan uitzoeken, heb gelukkig nog bijna een jaar de tijd :+

sumic

Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:36


Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:10

Ik heb hem voor je naar iemand doorgestuurd die op zoek is naar een Fuchs

sumic

Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:53

Dankjewel!

pillow
Berichten: 7792
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:09

Ik ben echt niet van plan om al met Faja te rijden hoor. Maar ik vraag mij af met welke zadels jullie zoal rijden. Ik heb op mijn gelderse een brede fit 4 Euroriding Diamant, maar als ik zie hoe dat op Faja ligt ben ik bang dat zo'n (gewoon) zadel echt nooit zal passen. Als ik weet wat ik nodig heb kan ik vast opletten wanneer er eens wat te koop staat. Mijn doel is recreatief rijden.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:58

Ik heb een wintec 500 cair 17 inch veelzijdigheid zadel en ik heb een randoll's boomloos zadel (maar die gebruik ik eigenlijk alleen wanneer ze drachtig is) :)

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:03

Hallo allemaal.

Op 6 augustus organiseer ik samen met Lisa Morris Fotografie een portfoliodag in het prachtige Cadettenkamp in Breda. Wij zoeken voor deze dag nog een schwarzwalder fuchs die model wilt staan.
Is er hier iemand die hier interesse in heeft?

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:38

DohoShots Wat leuk! Helaas is het voor mij niet haalbaar ivm moeten oppassen bij iemand in huis met hond die op vakantie zijn.. Anders had ik het erg leuk gevonden, maar er is vast iemand die wel zou kunnen/willen ;)

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:04

Ik rij op een zadel die ook voor gelderse is. Ligt er prima op.

Wij hebben afgelopen week voor de 2e keer L1 gestart, met 203 en 193 pnt en nog een 1e plaats. Was een hele sterke ring met veel leuke paarden en hoge punten, dus knap dat ie in 1 ring nog 1e was. Inmiddels al weer 5wp, dus gaat al weer hard.
Hadden zelfs een 8 op middendraf! Vorig jaar waren dat 5jes en 6jes, dus super blij mee!

pillow
Berichten: 7792
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:25

Love_Rosie schreef:
Ik rij op een zadel die ook voor gelderse is. Ligt er prima op.

Wij hebben afgelopen week voor de 2e keer L1 gestart, met 203 en 193 pnt en nog een 1e plaats. Was een hele sterke ring met veel leuke paarden en hoge punten, dus knap dat ie in 1 ring nog 1e was. Inmiddels al weer 5wp, dus gaat al weer hard.
Hadden zelfs een 8 op middendraf! Vorig jaar waren dat 5jes en 6jes, dus super blij mee!

Ja??? en wat voor zadel is dat???

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:34

Afbeelding
Jupp spam!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:35

Jupp heeft een ouder type Bates (leren Wintec) dressuurzadel met xl kopijzer erin plus een Ghost Firenze boomloos zadel.

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:44

Volgens mij ideal maar durf het niet met zekerheid te zeggen

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:57

Joehoe! Hoe gaat het hier met alle Fuchsen?

Met Mack gaat alles prima. Het rijden staat momenteel op een lager pitje aangezien ik zwanger ben. :D

We longeren, doen grondwerk,lange lijnen. Soms rijdt mijn zusje of een vriendin hem. En heel af en toe krabbel ik er ook nog op, zolang het nog kan.


Afbeelding

Afbeelding

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:46

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1927710&lr=523868589#unread
Toevallig net eergisteren een topic aangemaakt.


Ik hoop dat wij vanavond onze laatste puntjes voor de L2 binnen halen *\o/* .
Vorig jaar B in 3 wedstrijden door gekomen, deze zomer de L1 in 4 :D
Hij begint steeds beter te lopen, ik kan steeds vaker toe met veel minder hulpen en hij pakt dingen steeds beter op. Hoef lang zo hard niet meer te werken om een rondje rond te komen dus dat is echt heerlijk.

Helaas komt school weer in zicht, wat betekent dat ik hem strak weer moet gaan afbouwen omdat er dan ineens te weinig uren in een dag zitten. (combinatie werk en studie, wat betekent dat ik de tijd de ik nu aan rijden kan besteden, dan met school bezig moet -O-


Edit; gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:12

Gefeliciteerd met je zwangerschap *\o/*
Mack ziet er goed uit <3

Love_rosie succes vanavond met je wedstrijd! Moet wel goed komen als ik het zo lees ;) +:)+
Ik ga eens even je topic kijken :)

Bij mijn dames gaat het goed, ze hebben elkaar eindelijk volledig geaccepteerd en staan nu dagelijk met elkaar te krabbelen en van hetzelfde hooi te eten <3
Ik ben momenteel aan het kijken naar een verzorger/bijrijder, pff dat is toch best lastig..

Met megan ben ik langzaam spelenderwijs aan het leren zadel op doen en hoofdstel om. Zo schikkerig ze als jaarling was, zo makkelijk is ze nu..
Deze foto is van afgelopen week, dit was de 3e keer zadel op haar rug, 1e keer echt aangesingeld en 1e keer hoofdstel om (zonder bit).
Trots op mijn kleine spekkie <3
Afbeelding

En maquavinci geniet van alle poets beurten en aandacht <3 Ik rijd al een tijdje bijna niet..

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:44

*\o/* 2x 1e met 198 en 203 pnt!