het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 10:31

Hoi hoi,
wat leuk om zo alle vorderingen met alle fuchsen te zien! Vind ze gewoon nogsteeds zo leuk en gaaf en zo veelzijdig ook!
Wat is Rede knap, heb haar idd voorbij zien komen op Marja's facebook. Wel echt appart dat ze deels blauwe ogen heeft!

Van hier ook een updateje ik ga dan naar Engeland verhuizen en moest in eerste instantie mijn paarden hiervoor verkopen maar heb me toch bedacht ik neem ze gewoon mee dus kan Mephisto lekker aanhouden gelukkig <3
Verder had hij luis en begon hij goed te schuren en had ik maar een fjordenboog proberen te knippen van het resterende manen dat hij nog had begin nu bijna weer om te slaan gelukkig.
Maar ben zo blij dat ik hem nu toch mee kan nemen naar Engeland en dat ik dus geen afscheid moet nemen van hem!

Afbeelding

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:20

Wat fijn dat je je paarden mee kan nemen! Om wat voor reden ga je naar Engeland verhuizen? :)

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:45

Wat een onderneming zeg, met paard en al naar Engeland!

Zijn er nog meer die naar de autumn desert trail gaan trouwens? :)

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:15

Ik niet, woon er vlakbij maar vind het te massaal. Rijd dan liever in alle rust in Appelscha :j

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:30

Ik ga ook niet naar ADT. Dat zware zand :n . Ik pas juist zo op met z'n benen als bak zwaar is.

Ot was zo braaf in de clinic <3. Vorig jaar heeft hij in rassendefile meegelopen, waar ie super braaf was maar wel mega sterk werd toen ie het zat werd. Ik was dus wel een beetje zenuwachtig dat ik nu ook op een stuurloze knol zou zitten die mooi met zn kop in de wolken zn rondjes zou lopen :') .

Gelukkig viel dat mee en was ie hartstikke goed te rijden,zoals thuis eigenlijk (soms vergeet ie eerst even waar mijn benen toch ook maar weer voor zijn). In de ring was niks eng terwijl er heel veel om em heen gebeurde. Het engste waren de toiletten waar we langs moesten om er in te komen. Vond ie toch maar heel raar :+ .

Kreeg na tijd complimenten van haar vader over mn houding en zit en hoe ik hem reed :D . Ik ben niet van het .. idolizing maar om het van zo iemand te horen is wel heel erg leuk!

Voor mn verjaardag (in Maart :') ) krijg ik nog een les van Adelinde, erg leuk. Eigenlijk hoorde ik dit nog niet te weten maar mama had niet door dat ik achter haar stond. Oeps :=

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:40

Hier in de omgeving valt het buitenrijden een beetje tegen omdat je eigenlijk altijd op het asfalt moet, dus toen een stalgenote mij vroeg of ik mee wilde naar de ADT, hoefde ik daar niet lang over te twijfelen :D
Het ziet er altijd zo gaaf uit, en ach, als het tegenvalt, doen we het gewoon niet weer :)

En wat leuk dat het goed ging, Rosie! Hoe ging de clinic verder? Waren er veel verbaasde gezichten? :D

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:00

ik kom me hier ook melden om mee te praten over de fuchsen!

even voorstellen: Ik Natasja 31 jaar en al bijna 6 jaar in het bezit van knappe Duncan

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:17

Ik kan niet direct zeggem dat ik veel heb geleerd. Het publiek zijn deels wel en niet paardenmensen dus het moest wel enigsinds zo simpel zodat het publiek het bleef begrijpen. De andere ruiter lag qua niveau een stuk lager dus dat maakte ook. Waar zij de L1 nog moeilijk vond voor het zicht, ben ik in africhting al vooruit op wat ik start en "eis" veel meer gedragenheid waardoor je een heel ander beeld krijgt. Alles wat ze ons vroeg deed hij eigenlijk heel braaf :+ . Gaf daardoor wel een mooi beeld en goede reclame voor de Fuchs!
Veel mensen voor tijdens en na clinic die even kwamen zeggen hoe leuk ie was, dus dat was wel super leuk. Hij heeft iig positieve indruk gemaakt! Ook op mij, geeft toch wel extra vertrouwen dat ie geen gebruik maakt van het feit dat ik het wel spannend vond.

Mijn vorige pony (arabier) zag dit altijd als reden voor een feestje (groot maken, staatt in de lucht, alle verbinding met mijn hand weg en dan gaan showen). Bleef super braaf en zou nooit echt raar doen, maar ik vond dat echt vreselijk eng (gevoel van 0 controle). Dit (grote evenementen, buitenrijden) zijn voor mij mentaal dus echt flinke overwinningen :D .

Nu ben ik echt gigantisch verkouden :') . Zat er aan te komen na flink drukke week maar god wat voel ik me slecht en zielig :') :roll:


Edit; niks "leren" geeft niets, het heedt me een serieuze les opgeleverd

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:45

Gaan er morgen nog mensen naar de Fuchsdag in IJzerlo?

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 23:05

Lig met griep in bed sinds vrijdag. Dus helaas gemist. Iemand van hier geweest nog?

Jan Wolsink verkoopt een werkelijk schitterende driejarige ruin. €5000,-. Nog onbeleerd, dus onbedorven een heel braaf. Iemand die nog zoekt hier?

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:33

He balen zeg, beterschap! Nu zorgen je zoontjes voor Jupp? :D

Ja ik zag hem inderdaad, mooi beest!

Wij zijn nog wel even wezen kijken, helaas liep het allemaal uit en ik moest echt 16:15 weg dus niet alles kunnen zien. Wel leuk om te zien dat er zoveel belangstelling is voor het ras!

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:45

Zaterdag is voor mij een te drukke dag met lesgeven en het is niet om de hoek.
Op de foto's zag het er leuk uit!

Wij hadden gister weer twee mooie winstpunten en twee 1e prijzen in de M1.
Hij doet super z'n best :)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:01

Ik zag hem ook! Gaaf beest.

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:14

[VN] [BLOG] Schwarzwälder Fuchs - Fotoreis Duitsland

Deze kwam ik tegen op Bokt, leuk om even te bekijken :)

Wat fijn Roosje! Op naar de volgende wedstrijd.

Mack doet het zo goed op de nieuwe stal! Hij is goed in de kudde opgenomen en heeft het naar zijn zin.

Hoe gaat het met de rest?

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:18

Leuk roosje, gefeliciteerd!
Best leuk, soms heb ik het wel eens over 'vreemde' paarden in de dressuur en vaak is bij mensen dan toch de conclusie dat je dressuur moet doen met een dressuurpaard. Als ik dan vertel dat de zoon van mijn merrie ( :D ) het toch heel verdienstelijk doet in de dressuur, reageren ze meestal ook best wel verbaasd, haha (en uiteraard verwijs ik ze dan door naar je facebookpagina ;) ).

Inmiddels heb ik op stal wel een kleine SF fanclub opgericht en we willen binnenkort een keertje kijken bij de fuchsen van Marja, waar mijn merrie ook gestaan heeft :)

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:09

Wat een gave foto's in dat topic!

Haha ja het gros van de mensen ziet toch alleen maar een kwpner graag in de dressuur. Ik vind het wel leuk om met een ander soort paard dressuur te rijden :) maar ben me er wel van bewust dat het anders toont dan het gemiddelde paard.
Zolang Daan en ik er plezier in hebben en zo nu en dan onze puntjes kunnen halen dan ga ik er mooi mee door :D

Ik vond het zelf niet zo bijzonder bij Marja.
zou wel eens bij marbach willen kijken :j

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:53

Pff ik ben al 3 week af en aan ziek, ben al 2 week thuis totaal :( . Dus ook geen Ot.. mama heeft hem nu paar keer even kort maar effectief gereden gelukkig dus hij valt niet volledig stil.
Had em vandaag even voor haar opgezadeld en er even in joggingbroek opgezeten voor losstappen maar was helemaal kapot van die schommeling :( .
Gelukkig zijn ze zo braaf dat ik er zo op kon gaan zitten (gladde broek, gympen dus geen voeten in beugels en slecht evenwicht door moe lichaam) <3 .

Wel leuk om te zien hoe snel ze leren ze hebben echt een gigantische will to please.

BiHB
Berichten: 542
Geregistreerd: 16-04-10

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:25

Ik heb een tijd geleden iets gepost over een 14 jarige merrie, deze loopt niet geheel zuiver en is het dus niet geworden.

Nu zijn we bezig met een andere 14 jarige, welke wel bereden is, maar de laatste jaren stil heeft gestaan.

Vandaag een zadel op gedaan en er heeft iemand een paar minuutjes op gezeten. Ze was eigenlijk vrij relax.
Als t goed is, is ze verkeersmak, dus past goed in ons plaatje.

We laten haar sowieso keuren, maar ik ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben??
Enkel klinisch of ook röntgen ??
Wat zouden jullie doen??

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:25

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben heel langzaam aan het kijken naar een nieuw paard. Vorig jaar mijn haflinger moeten laten inslapen en ik kan maar niet wennen aan de leegte.
Het liefst zou ik weer voor de haflinger gaan, maar omdat die niet meer zijn wat ze geweest zijn ben ik verder aan het kijken. Mijn haflinger had een fantastisch karakter en wat ik lees zijn de fuchsen precies zo!
En aangezien ik opzoek ben naar de echte allrounder; dressuur, buitenritten, mennen, denk ik dat dit ras daar heel erg goed bij past!
Ik zou heel graag met jullie meepraten en mij oriënteren op de Schwarzwalder fuchs :)

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 23:00

Roosje_ jullie gaan lekker samen in de M1!! Toppie, mooie foto ook! :D

Spotterick wat super dat je hem aan kan houden en geen afscheid hoeft te nemen van hem! Waarvoor ging je ook alweer naar Engeland?

Love_Rosie wat top dat de clinic zo goed ging en zulke complimenten van deze personen mag je zeker trots op zijn!! En wat gaaf dat je ook nog een les van haar krijgt voor je verjaardag :D

Pluimpje welkom in het topic! Heb je een foto van Duncan? (of misschien is mijn pc te sloom en laad hij geen foto's op het moment haha)

Daaf4ever wat goed dat hij zich al helemaal thuis voelt in de kudde!

Love_Rosie inmiddels al een beetje opgeknapt of nog ziek thuis? Fijn he om toch ondanks je ziek bent toch zo even op je brave paard te kunnen stappen <3

BiHB Inmiddels gesproken via pb ;) Ben benieuwd hoe het gaat lopen... Houd je ons op de hoogte?

Flowq natuurlijk mag dat, welkom! En wat leuk dat je intresse hebt in dit geweldige ras!
Ze zijn erg veelzijdig en super braaf. Naar wat voor iets ben je precies op zoek?

Helaas niet naar de fuchsdag geweest, is voor mij echt te ver weg dus niet gegaan..
Gisteren heerlijk gereden met de dames <3 Inmiddels zijn we met Megan aan het draven begonnen, het sturen is echt nog een drama maar stappen doet ze top, ook netjes halthouden en weer gaan stappen. Draven hebben we de eerste keer een stukje op de lange zijde gedaan zodat ze nog niet in bochten hoeft te zoeken naar evenwicht. Gister hebben we de eerste bochtjes gedraafd en ook dat deed ze weer top. We pakken haar nu 1 a 2x in de week om het rustig op te bouwen. De rest van de week lekker aan de hand aan de gang. Blijven nu voorlopig stappen/draven en zijn nu wat meer gericht bezig met het leren sturen. Iemand nog tips hoe dat makkelijk kan?
Ik heb nu een normaal hoofdstel met bit en daar overheen haar halster met een extra set teugels. Ik heb nu dus 2 paar teugels in mijn hand om van het halster langzaam zachtjes over te gaan op het bit, alleen met hoofdstel snapt ze het totaal niet.

Met Maquavinci gister lekker gereden in de bak en daarna voor het eerst op onze nieuwe stal buiten uitgestapt (bak is erg zwaar dus om het wat lichter te maken even op het harde gegaan) Er zit hier helaas een vrachtwagen bedrijf iets verderop, en die crossen zo hard langs dat ik alleen op zondag de stap durf te zetten naar buiten.. Ik weet dat zij zelf niks doet maar weet niet zo goed hoe de mensen op de weg hier om gaan met buitenrijdende paarden. (staan hier sinds februari).
Al met al een lekker dagje gister ondanks ik mij erg beroerd voel(de) met een stijve nek en rug..

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 23:57

De binnenhand wat van de hals af halen en buitenhand wat de ruimte geven? Zodat de druk iets meer van de zijkant komt ipv van achter.

Ik begin aan week 4 ziek zijn. Wordt wel langzaamaan wat beter maar stond te zwaaien op mn benen tijdens longeren. Dacht dat dat wel weer wou :+ .
Helaas eet ik nog wel een tijdje paracetamol en hoop ik dat er weer wat meer energie gaat komen.
Volgems de ha een kwestie van uitzieken.
M'n baas is blij met me :+ .

Het gras begint hier ineens nog even een flinke boost te geven. Ot is in een week flink buikig geworden, zo dik is ie hele zomer (toen wel op minder gras) niet zo dik geweest :( . Helaas is het nu afwachten tot het stopt met groeien, weiland wordt niet weer verkleind.

Hij wordt ook alweer zo mooi donker :(:)
Nog even en het is weer een ontplofte teddybeer. Dat is zelfs met dekens lastig tegen te houden.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:54

Hmm ja zo deed ik het de laatste keer en dat lijkt ze iets beter door te hebben.

Pff jeetje je hebt het flink te pakken dus.. dat geloof ik dat je baas blij met je is :9 maarja je kan beter goed uitzieken dan dat je nu gaat werken en dan al snel weer ziek word..

Balen maar komt het ook niet omdat je nu ziek thuis zit..

Ja hier beginnen ze ook alweer flink te kleuren en hun teddyvacht aan te maken <3 zijn ze mooi donker voor de fotoshoot aanstaande zondag :D

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:30

Ik kwam net dat topic tegen over allesetende haflingers en ik vroeg mij af... Zijn jullie fuchsje kieskeurig?

Die van mij werkt vrolijk mandarijnenschillen naar binnen, of ze likt een platgereden appel van de straat, of ze steelt mijn lippenbalsem uit mijn tas en werkt die naar binnen......... >;)

Maar als je dan een keer aankomt met een zorgvuldig uitgekozen en vooral dure brok, dan is het wel even spannend of madame het eet.

Hoe gaat dat bij jullie? :)

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:37

Runa haha ohh geweldig!
Ik moet zeggen dat mijn dames soms best kieskeurig kunnen zijn maar dan vooral meer van, dit ken ik niet dus eet ik niet. Maar een half uur later is het gewoon op :9

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:48

BianCatjee schreef:
Hmm ja zo deed ik het de laatste keer en dat lijkt ze iets beter door te hebben.

Pff jeetje je hebt het flink te pakken dus.. dat geloof ik dat je baas blij met je is :9 maarja je kan beter goed uitzieken dan dat je nu gaat werken en dan al snel weer ziek word..

Balen maar komt het ook niet omdat je nu ziek thuis zit..

Ja hier beginnen ze ook alweer flink te kleuren en hun teddyvacht aan te maken <3 zijn ze mooi donker voor de fotoshoot aanstaande zondag :D


Nee hij wordt wel gereden door mn moeder. Ze hebben er een mega stuk bij gekregen nadat het gemaaid is.
Zo ze stonden bleven ze allemaal perfect op dikte, maar nu hebben ze er 1,5x zoveel bij :(