het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike_Ma
Berichten: 1255
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:10

Ik heb inderdaad een jonkie gezien Mozes!

Ryder
Berichten: 1492
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:48

Leuk, dat is het broertje van die van mij.

pillow
Berichten: 7831
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 23:24

Maaike_Ma schreef:
Ik heb inderdaad een jonkie gezien Mozes!

Dan hoef je nog lang niet over een zadel na te denken.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:17

Dan zou ik me nu vooral focussen over de opvoeding en hoe je het allemaal zou willen gaan doen, "het ideale beeld van een paard houden voor jou". Dat zadel komt ooit wel als je zover bent met je Fuchs :)

Ryder
Berichten: 1492
Geregistreerd: 30-01-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 23:12

Ik zie dat Mozes verkocht is, heb jij ‘m gekocht?

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 20:36

Ik schop dit topic even omhoog! Na lange tijd, gaat volgend jaar mijn meisjes droom in vervulling! Dan hoop ik een mooi schattig fuchsje mee naar huis te kunnen nemen.

Ben heel benieuwd naar jullie Schwarzwalders!
Ik ben zelf wel vrij lang (1.83) nu weet ik dat de paardjes rond en breed zijn.
Zijn er bepaalde hengsten die grote babies doorgeven? :)

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 20:41

Hoi! Volgens mij had je al aardig antwoord op de Facebook groep gehad op deze vraag. ;)
Het maakt niet er uit hoe groot je Fuchs is; als hij/zij breed van bouw is, heb je veel romp om je been omheen kwijt te kunnen. Mijn Jupp is maar 1,48m en ik ben ook 1,83m en dat past prima omdat hij zo breed is. Net een tank met pony pootjes er onder haha. Ik heb intussen al heel wat Fuchsen gezien, en juist de grotere in stokmaat (>1,60m) zijn vaak juist smaller gebouwd lijkt het. Dus dat is dan juist minder geschikt voor je. Heb je al een paard op het oog? Anders zou je eens contact op kunnen nemen met Jan Wolsink uit Hallerheide in de Achterhoek. Handelaar, maar een hele eerlijke man, en hij haalt geregeld Schwarzwälder veulens op uit Beieren, die hij hier op een groot stuk natuurland op laat groeien. Ik ken een hoop mensen die bij hen naar volle tevredenheid een paard gekocht hebben. Succes!!

pillow
Berichten: 7831
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 21:24

julya schreef:
Ik schop dit topic even omhoog! Na lange tijd, gaat volgend jaar mijn meisjes droom in vervulling! Dan hoop ik een mooi schattig fuchsje mee naar huis te kunnen nemen.

Ben heel benieuwd naar jullie Schwarzwalders!
Ik ben zelf wel vrij lang (1.83) nu weet ik dat de paardjes rond en breed zijn.
Zijn er bepaalde hengsten die grote babies doorgeven? :)

Voor een baby moet je toch iets anders doen.

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 22:47

dierfysio schreef:
Hoi! Volgens mij had je al aardig antwoord op de Facebook groep gehad op deze vraag. ;)
Het maakt niet er uit hoe groot je Fuchs is; als hij/zij breed van bouw is, heb je veel romp om je been omheen kwijt te kunnen. Mijn Jupp is maar 1,48m en ik ben ook 1,83m en dat past prima omdat hij zo breed is. Net een tank met pony pootjes er onder haha. Ik heb intussen al heel wat Fuchsen gezien, en juist de grotere in stokmaat (>1,60m) zijn vaak juist smaller gebouwd lijkt het. Dus dat is dan juist minder geschikt voor je. Heb je al een paard op het oog? Anders zou je eens contact op kunnen nemen met Jan Wolsink uit Hallerheide in de Achterhoek. Handelaar, maar een hele eerlijke man, en hij haalt geregeld Schwarzwälder veulens op uit Beieren, die hij hier op een groot stuk natuurland op laat groeien. Ik ken een hoop mensen die bij hen naar volle tevredenheid een paard gekocht hebben. Succes!!


Jaaa klopt zeker hoor! Maar ik dacht, nog een keer via een ander kanaal en eens kijken wat voor info hier nog uitkomt :)
Ik heb voor nu Marja benaderd met wat zij heeft staan. Netjes aangegeven dat ik nog aan het sparen ben, maar dan had ik tenminste een prijsindicatie in mijn hoofd. Plan is nu om rond aankomend voorjaar actief te gaan kijken voor een leuke pony. Mag gerust nog jong zijn, ik vind het hardstikke leuk om er zelf mee aan de slag te gaan.
Ik ga zeker eens even kijken naar Jan Wolsink, dank je wel!

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 23:58

Ik denk dat het qua gewicht en zeker qua beeld vrij snel wel kan, het enige lastige is het vinden van een zadel dat past op je paard maar waar je zelf ook lekker in kunt zitten.

Mijn merrie is 1.40 en ik ben 1.64 maar ze lijkt veel groter op foto's waarbij ik op haar rug zit:

Afbeelding
(Foto door kleinepyromaan op insta/mariett op bokt)

Doordat ze op de rug praktisch plat is, komen m'n benen gewoon niet lager :+

Maar veel zadels zijn voor haar te lang. In het begin had ik een kinderwesternzadel voor waar waar ik net in paste, nu heb ik een ghost zadel (of een bbp zoals op de foto).

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 23:59

Daar heb je een goed punt, over die zadels. Ben met Jupp ook echt werk zoekende geweest; erg kort in de rug en ik heb 18” nodig. Uiteindelijk prima gelukt gelukkig (een oudere Bates, en ook een Ghost), maar dat is wel iets om mee te nemen in de overweging. Goeie!

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 19:14

julya schreef:
Ik schop dit topic even omhoog! Na lange tijd, gaat volgend jaar mijn meisjes droom in vervulling! Dan hoop ik een mooi schattig fuchsje mee naar huis te kunnen nemen.

Ben heel benieuwd naar jullie Schwarzwalders!
Ik ben zelf wel vrij lang (1.83) nu weet ik dat de paardjes rond en breed zijn.
Zijn er bepaalde hengsten die grote babies doorgeven? :)


Ik had je berichtje ook voorbij zien komen op Facebook. Wat leuk dat je voor een Fuchs wilt gaan!

Mijn merrie is 1.46 (niet officieel gemeten)
Mijn ervaring met dit ras is dat het eigenlijk al snel gewoon past en dat je eerder klein lijkt als je erop zit haha.

Maar de tip over de zadels is wel een goeie om mee te nemen. Ik gebruik nu nog een boomloos zadel, maar zodra Megan weer beter op gewicht is en we lekker aan het trainen gaan wil ik een zadelpasser laten komen voor een goed zadel.

Ik krijg de foto niet gedraaid :+ :') sorry!
Dit is een foto van vorige week, eindelijk weer aan het longeren

Afbeelding

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:42

De Schwarzwälder Fuchs Vereniging Nederland organiseert een leuke en leerzame bijeenkomst met twee lezingen, locatie Kootwijk, zaterdag 26/11 aanstaande. Ondergetekende gaat wat vertellen over fysiotherapie bij paarden, veelvoorkomende aandoeningen en mijn behandeling daarvoor en ik geef een demo oefentherapie en taping voor paarden. Kom je ook? Aanmelden via info@sfvn.nl


Afbeelding

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:56

Oh leuk! Richt jij je in je lezing dan vooral op wat je tegenkomt bij koudbloeden of paarden in het algemeen?

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:57

Runa schreef:
Oh leuk! Richt jij je in je lezing dan vooral op wat je tegenkomt bij koudbloeden of paarden in het algemeen?


Een algemeen begin wat ik later wat toespits op mijn ervaringen met het behandelen van bergpaardjes zoals onze Schwarzwälders.

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 02:43

Hoi meiden hoe is het? Met mij mijn vriend en ons dochtertje gaat het goed <3 ben op moment niet echt actief wel weer begonnen met rijden bij een plaatselijke manege :D we zijn op moment druk met het plannen voor onze bruiloft 21 juni is het zover en gaan we het ja woord geven we verwachten echt veel gasten mijn vriend heeft zoveel familie meeste uit Zuid-Duitsland Bayern (Fussen) en badem-Wurtemberg(Stuttgart Esslingen) en Hessen (Frankfurt) groetjes Anna

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 15:15

Wat leuk dat je rijlessen op een manege volgt nu, dat is vaak alweer een eerste stap om zelf weer wat op te pakken :)
Succes en veel plezier met alle voorbereidingen! Voor je het weet is het zover..

Hier gaat alles goed, Megan begint te groeien. Ze is 15/16 mei uitgerekend van haar Wilano veulen <3 heel benieuwd naar het veulen :D

Verder doen we zo af en toe even longeren en wat grondwerk wat ik wat meer wil gaan uitbreiden

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 18:18

Wat leuk BianCatjee <3 morgen ga ik samen met mijn moeder trouwjurk passen de ringen hebben we al gekocht! en worden gegraveerd mijn vriend heeft geen trouwpak nodig, die trouwt in zijn uniform <3 ik kijk er zo naar uit!

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 08:52

Goedemorgen! Ik vroeg mij af of 1 van jullie Schwarzwalder fuchs eigenaren ook in Drenthe woont toevallig?

pillow
Berichten: 7831
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:39

Ja ik in Dwingeloo

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:21

Anna224 schreef:
Wat leuk BianCatjee <3 morgen ga ik samen met mijn moeder trouwjurk passen de ringen hebben we al gekocht! en worden gegraveerd mijn vriend heeft geen trouwpak nodig, die trouwt in zijn uniform <3 ik kijk er zo naar uit!


Geniet ervan vandaag!! <3

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:21

Ik zit bij Utrecht (Bunnik)

pillow
Berichten: 7831
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:35

BianCatjee schreef:
Ik zit bij Utrecht (Bunnik)

Dat is niet in Drenthe

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:11

pillow schreef:
BianCatjee schreef:
Ik zit bij Utrecht (Bunnik)

Dat is niet in Drenthe


Nee daarom staat er ook Utrecht :')

pillow
Berichten: 7831
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:37

BianCatjee schreef:
pillow schreef:

Dat is niet in Drenthe


Nee daarom staat er ook Utrecht :')

Maar ze vroeg wie er nog meer in Drenthe woont, toch?