het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:13

Fid gefeliciteerd met jullie aanwinst!!

Ik heb ook gewoon maat full voor mijn dames. Inderdaad wel met aansnoerneusriem maar haar vorige hoofdstel had dat niet en die paste ook.. welk merk mijn hoofdstel is durf ik niet te zeggen. De vorige was van global

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:50

Proficiat Inge, wat een leuk dier! Hoe oud is hij, en wat ga je met hem doen, rijden of mennen?

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:52

Tamaar88 schreef:
dierfysio schreef:
[ [url=m/uXQTKZ.png]Afbeelding[/url] ]

Kijk en vergelijk: boven de SF hengst Wildfuchs, onder mijn Jupp. Ik vind het een bizarre gelijkenis!! Twijfel serieus steeds meer aan het Haflinger-verhaal. Het zou me niks verbazen als Jupp gewoon een volle SF is...
Wat vinden jullie??


Ik lees altijd stilletjes mee :o
Maar bij koeien kan je haar opsturen en dan kunnen ze met behulp daarvan ook zien wel ras of rassen er in de koe zitten. Kan zoiets niet bij paarden? Misschien beetje rare vergelijking :D
Ben helemaal weg van de SF komt door een fotoshoot bij Biancatjee :o


Hoi! Nou dat vind ik helemáál geen rare vergelijking hoor. Dank, misschien kan dat inderdaad wel. Ik zal de vereniging eens mailen en vragen of zij dat weten.

Bela, mocht je dit lezen, heb jij een idee???

Fid

Berichten: 140
Geregistreerd: 09-03-16
Woonplaats: Oirlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:10

dierfysio schreef:
Proficiat Inge, wat een leuk dier! Hoe oud is hij, en wat ga je met hem doen, rijden of mennen?


Hij is nu 6 en vermoedelijk een maand onder het zadel. We willen er lekker mee de bossen in en ik wil hem trainen om middeleeuwse shows mee te rijden. Eerst maar eens zorgen dat hij deze kant op komt, hij staat nu nog bij Marja. Laten wennen en dan rustig aan beginnen met grondwerk. Dit kan hij al goed maar wil graag een goede band opbouwen met hem.

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:54

Fid welkom, wat een leuk dier die Daxos! 6 jaar is een mooie leeftijd.
Die van ons komt trouwens ook bij Marja vandaan.

Maandag is de osteopaat geweest voor Mack. Was hard nodig! Doordat de rechterkant van zijn bekken hoger staat, zat hij linksvoor helemaal vast. Het hoogteverschil was met goed trainen wel in toom te houden zei ze. Ook de rug zat vast, net na het zadel. Je kon meteen zien dat het hem goed deed. Nu lekker leren dragen en spiertjes trainen. En over een tijdje nog een behandeling.


Afbeelding
En meneer heeft een nieuw setje! Kon de Penny in mij niet langer de baas zijn... :))
Ook hebben we, zoals jullie zien, inmiddels een goed passend zadel! Aangemeten door Irma Wormgoor, erg blij mee!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:25

Wat een leuk dekje bij Mack! Welke is dat?
Fijn dat je ook een goed zadel hebt nu. Lekker aan de gang dus!

Ik heb Jupp zelf ook aardig onder handen moeten nemen toen hij er net was. Beestje zat muurvast. Hij neigt naar spanning vasthouden in zijn lijf (vindt alles eng en is bang om weer klappen te krijgen), dus ik moet hem regelmatig even los peuteren. Blij dat ik het zelf kan. Hij laat het allemaal braaf gebeuren. Het is zo'n lief dier!

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:41

Daaf4ever wat een leuke set!! Vind dat je je nog aardig hebt ingehouden hoor :9

Ze kunnen zo genieten van zo'n behandeling! Fijn als je merkt dat ze ervan opknappen :)

Ik heb afgelopen week voor het eerst bij Megan een zadel op haar rug gelegd, het lijkt alsof ze het allemaal goed vind als ze het een keer gezien/gevoeld heeft. Ze was zo panisch de eerste keer met het dekje.. En nu was er niks aan de hand (bewust even kort los erop gelegt)

Afbeelding

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:29

Wauw, kleine meisjes worden groot. Wat stoer dat ze niet verblikte of verbloosde van het zadel.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:59

Dierfysio ja het verbaasde me echt dat ze er niet op reageerde. Net weer even erop gelegd, ze verzet geen stap! Ik had echt het totaal tegenovergestelde verwacht.. Ze is zo dwars af en toe.. zou ze misschien willen duidelijk maken dat ze gewoon graag wat wilt doen.... :roll:

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:47

Wie weet? Hoe oud is ze nu?

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:28

Ze word eind volgende maand 3 jaar ;)
Doordat ze vorig jaar 2x een maand in de kliniek heeft gestaan en nu nog steeds herstellende is heb ik nog niet veel gedaan..

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:28

Tijd zat hoor, ze is nog volop in de groei de komende vijf jaar.

Vandaag met Jupp aan rechtrichten gewerkt. Ja, dat kan ook aan een enkele longe. Hij deed zwaar zijn best een liet al een paar mooi ontspannen stukjes zien. Knap klein ding! Afbeelding
Afbeelding

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:51

Ik heb af en toe ook ernstig moeite om niet heel penny te doen en vanalles te kopen. Gelukkig is ie niet van mij en vind ik dat nog steeds een overtuigende reden om het niet te doen. Maar het kost wel veel moeite soms.

Ik heb me opgegeven voor onderlinge in L1. Hij loopt erg goed maar heb em nog niet wwer erg wedstrijdgericht getraind. Dus bij het wijken zie ik z'n kont uit mn ooghoek nog lopen, maar ik ben al blij dat ie het snapt.

Hij liep op wedstrijden vorig jaar steeds als een duikboot, dus ik ga vooral heen om te kijken of het lukt om em wat hoger te rijden. Ben benieuwd :p

Fid

Berichten: 140
Geregistreerd: 09-03-16
Woonplaats: Oirlo

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 05:37

wat voeren jullie? ik wil de mijne onbeperkt hooi voeren en dan kijken wat hij evt nog nodig heeft. dit krijgt hij ook waar hij nu staat. in de winter kruidenmuslie geven.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:42

Bijna onbeperkt mooi hooi, daarbij 1x per dag hand red fiber voer met daar doorheen een balancer van "je paard gezond en fit" (vitaminen en mineralen supplement met oa extra magnesium). Ik gaf eerder de balancer van Equilin, waar ik ook tevreden over was, maar moest dat met extra magnesium aanvullen nog. Deze lijkt completer, vandaar nu deze. Hij krijgt erdoor nog een lepel Horseflex curcuma poeder. Dat werkt o.a. ontsteking remmend. In de avond krijgt hij een handje brok als de rest hun krachtvoer krijgt. Jupp doet het hier perfect op.

Ik zou bij muesli etc weg blijven, net als bij de meeste brokken, omdat hier eigenlijk altijd heel veel suiker inzit.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:17

Runa krijgt ook de balancer van jepaardgezondenfit :)
Ik geef haar 's zomers ook nog een beetje fenegriek tegen hoesten en soms wat lijnzaadolie voor het verharen.

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:09

Op het moment krijgt Mack veel hooi, wat biks en geef hem dagelijks Bergwiesen slobber van Marstall
met daarbij (tijdelijk) Fenegriek, knoflook/zeewier (hopelijk werkt het een beetje tegen de vliegjes), en de Natuurlijke Kruidenmix van De Paardendrogist. En een beetje lijnzaadolie tijdens het verharen.

We voeren de slobber met toevoegingen nu zo'n 3 weken en je kan echt goed merken dat hij het er goed op doet!

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:54

Mijn dames krijgen onbeperkt goede kwaliteit hooi (komt van een kruidengrasland), en elke dag muesli met sinds 2 weken lijnzaadolie. Hiervoor kregen ze knoflook zeewier er doorheen maar heb het idee dat mijn merrie daardoor heel veel gaat plassen dus daar mee gestopt om te kijken of het beter word..

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:22

Afbeelding

L1 onderling debuut :).
Reeel gezien een punt of 10 te hoog, maar iig wp waardig.

Het blijft fijn, waar iedereen last heeft van stuiterende paarden stap ik aan een lang teugeltje rond. Eerste rondje in de ring heeft ie wat meer spanning maar blijft te rijden en kijkt de rest vd proef nergens weer naar. Dat is relaxt op wedstrijd gaan :D

Agnes98
Berichten: 53
Geregistreerd: 05-11-10

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:58

Wauw heerlijk als je paard zo relaxt is! :D

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:21

Mooi, proficiat! Ja heerlijk, niet zo'n rare levensgevaarlijke stuiterbal.

Gaan er mensen van hier mee met de SFVN rit op 10 juni? Voor Jupp komt het te vroeg, maar misschien kom ik zonder hem. Moet even zien of ik het thuis geregeld krijg.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 00:50

Love_rosie Gefeliciteerd! Wat fijn dat je zo relaxt rond kon rijden!!

Dierfysio ik ga kijken of ik kan komen. Wij hebben die dag een avondje uit gepland staan wat ik niet kan verzetten (Is met een vereniging) en ik zit met het feit dat als ik maquavinci mee neem dan staat megan alleen thuis.. ze breekt de stal al af als zij op stal staat en ik met haar moeder in de bak rijd....

Fid

Berichten: 140
Geregistreerd: 09-03-16
Woonplaats: Oirlo

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 03:44

super gedaan love_rosie.

voor daxos komt de rit ook te vroeg. misschien volgend jaar.

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:09

Dankjullie! Nu heel hard nadenken of ik toch nog weer startkaart aan ga vragen. Ik heb tot eind juni nog school naast mn werk en dat vreet energie en tijd.

Ik ga niet naar de rit, ik werk op zaterdag en Ot vindt de trailer erg onplezierig. Hij gaat er in omdat het moet en omdat ie zo lief is. Daarnaast is zn conditie nog niet geweldig, dus 4u in de trailer en een buitenrit vind ik dan wel erg veel voor em.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:02

Je kunt ook achterop de wagen met iemand mee, of in een huifkar, dus ook zonder je eigen Fuchs ben je welkom.