Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

wie heeft er een Arabo fries?

 
Profiel   

Wij hebben ook een Arabofries, zeer fijn paard. Een Dark Ynte. Ook rijd ik nog 2 andere arabo's.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 22:15 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 22:18 



 
Profiel   

Dat is een hele knappe!
Van Jacques Poppen toch?
Zit daar een hoger percentage Arabisch bloed in?
Hij is zo mooi rond, die van ons heeft toch een meer fries lijf,al moet daar nog wel flink wat spier op komen...
Die heeft inderdaad 18,75%

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 07:07 



 
Profiel   

nienkefandeg schreef
[ [url=m/d6t4Zi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CxBUgR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NiY34W.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is Pepe toch, niet? Toppertje!

En Dark Ynte is toch de knapste van de "oudere" hengsten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 16:50 



 
Profiel   

Dat is PP, hij heeft 18,75% volgens mij. Het is zo'n heerlijk paard. Op het moment rij ik nog 2 arabo's, 1 met meer Fries bloed en die lijkt en voelt ook meer als een echte Fries en de ander is een Arabofries van een zus van PP met de Arabofriese dekhengst Eelke Hipke

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-17 11:52 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Hoeveel % fries moet er nog in een arabo zitten eigenlijk voor opname in het stamboek?


Op EAFS website stond dit:
Minstens 6% en max 40% Arabisch STB bloed.

En minstens 50 % Fries bloed, waarbij ook een max van 25 % vreemd STB bloed aanwezig mag zijn. Het 25 % vreemd bloed dient uit een van de door het EAFS Stamboek erkende rassen te komen, deze zijn: PRE ( Pura Raza Espagnola), Lusitano, Lippizaner, Kladruber, Orlof, Morgan, Hackney en Warmbloed. Het totaal percentage Engels volbloed kan niet hoger zijn dan 3,2%.



Maar ik heb voorheen ook gehoord over minstens 3% arabier?? Nouja het zal dan wel 6% zijn.

Btw even over deze andere rassen... Toen wij Caja kochten dachten we dat ze alleen maar Arabieren en Friezen zouden gebruiken voor de arabofries. Uiteindelijk zag ik eens een Orlof Draver in het stamboek tijdschrift staan... Die was ter beschikking voor de fok. Dat vond ik eerst een beetje een min eerlijk gezegt want waarom heet het dan arabofries?? Je zou het dan gewoon een hele andere naam kunnen geven dan voelen de Friezen fans zich ook niet zo op hun tenen getapt misschien. Maar goed. Al die andere rassen zijn vroeger ook in de Fries gekruist of hebben zelf de Fries gebruikt om bvb een Orlof Draver te "maken".
Nu weet ik eerlijk niet meer wat ik er eigenlijk van vind. Denk dat het eigenlijk wel heel goed is. Zolang ze er wel als een Fries uitzien vind ik _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-17 13:22 



 
Profiel   

Dank voor je info!

Ik hoorde laatst iemand die arabo's had met 50% arabier, maar dat mag dan dus eigenlijk niet...

Onze arabo doet het goed, we hebben hem nu bijna 5 maanden, hij had behoorlijk wat achterstallig onderhoud en zag er niet heel geweldig uit, maar hij begint aardig op te krabbelen.
Het is echt een super leuk werkwillig en vriendelijk paard!

Vanmorgen heb ik hem mee genomen naar een clinic van Herman Wientjes omdat mijn lusitano gisteren al op wedstrijd was geweest.
En hij deed het echt heel fijn, langzaam maar zeker gaat hij zijn lijf meer gebruiken en zich meer loslaten, eindelijk gaat ook zijn hoofd zakken en kan ik hem stukjes laag en op de lengte rijden.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-17 13:34 



 
Profiel   

Er lopen toch behoorlijk wat arabofriezen rond met 50% fries en 50% orlovdraver. Die orlovhengst, een schimmel, noemde Perry en is inmiddels overleden.

@ novel: 50% arabier kan wel bij het vaderdier meende ik. Maar als "recreant" (om het zo even te noemen) zo een F1 kruising (fries x arabier) te hebben, was niet de bedoeling van het stamboek. Zij wilde een verder doorgefokt, stabieler in het hoofd, paard creëren met bv 18,75% arabisch bloed. In eerste instantie dacht men ook dat dit percentage ruim voldoende was om op (top)niveau mee te draaien.

@ oblicaja: aanvankelijk gebruikte ze inderdaad enkel fries en arabier. Als ik me niet vergis in de basis 2 hengsten? Maar dit werd te eng om mee verder te fokken dus is men gaan uitkijken naar andere rassen.
En ja, die 3% heb je goed gehoord. Maestro, een goedgekeurde arabofriese hengst die in het 4span bij Gert Schrijvers (B) stond en als enkelspanpaard bij Christiaan Provoost (Nl) had zelf maar 6%. In combinatie met een friese merrie leverde dit dus een arabo op met 3% arabisch bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-17 23:11 



 
Profiel   

Weer even omhoog hier... :D

Op zijn slechte hoeven na doet onze kerel het heel goed, komt steeds beter in zijn vel te zitten, wordt losser in zijn lijf.
Het is echt een leuk paard!
Zaterdag hebben we hem mee naar strand genomen zodat hij er ook even uit was, vanwege zijn hoeven kunnen we nauwelijks met hem de straat op, dus maar even met de trailer er op uit...
Hij vond het spannend maar zo gaaf volgens mij, hij leek er echt van te genieten, hij werd er weer helemaal blij van!


Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 17:20 



 
Profiel   

Leuk beest !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 18:13 



 
Profiel   

Voor liefhebbers van de echte sportgerichte Arabo Fries: een kennis van mij heeft een merrie en een ruin te koop. Ik ken ze vanaf geboorte persoonlijk. Supergoed opgegroeid, onderhouden, opgevoed en
gereden.

Hogere prijsklasse, voor meer info PB-en.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 17:33 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Er lopen toch behoorlijk wat arabofriezen rond met 50% fries en 50% orlovdraver. Die orlovhengst, een schimmel, noemde Perry en is inmiddels overleden.

@ novel: 50% arabier kan wel bij het vaderdier meende ik. Maar als "recreant" (om het zo even te noemen) zo een F1 kruising (fries x arabier) te hebben, was niet de bedoeling van het stamboek. Zij wilde een verder doorgefokt, stabieler in het hoofd, paard creëren met bv 18,75% arabisch bloed. In eerste instantie dacht men ook dat dit percentage ruim voldoende was om op (top)niveau mee te draaien.

@ oblicaja: aanvankelijk gebruikte ze inderdaad enkel fries en arabier. Als ik me niet vergis in de basis 2 hengsten? Maar dit werd te eng om mee verder te fokken dus is men gaan uitkijken naar andere rassen.
En ja, die 3% heb je goed gehoord. Maestro, een goedgekeurde arabofriese hengst die in het 4span bij Gert Schrijvers (B) stond en als enkelspanpaard bij Christiaan Provoost (Nl) had zelf maar 6%. In combinatie met een friese merrie leverde dit dus een arabo op met 3% arabisch bloed.


Ik heb laatst een prachtig tweespan gezien van fries x orlovdraver. Wat een prachtige paarden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 17:44 



 
Profiel   

Mag ik mij hier ook melden.

Ik heb ook een arabo fries. Ze heeft 12,5% Arabier. Haar vader is YK Maximus (heeft internationale mensport gelopen)

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 17:49 



 
Profiel   

Ik heb géén Arabo, maar zou er zeker als volgende paard wel een willen, ná mijn huidige paarden Ik werk dagelijks met sportgerichte Arabo's, en ik zie zéker wel een verschil met de doorsnee Fries.
(Mind you: ik hou van barok, ik had altijd Friezen, ik heb nu een Fries x Tinker kruising).

De brede inzetbaarheid , het uithoudingsvermogen (ja dat is écht wel een verschil) en de intelligentie van de Arabo's vind ik indrukwekkend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 18:30 



 
Profiel   

@ Leoniee: ik heb zo een F1 kruising gehad. Compleet geflipt was hij. Wel prachtig beest en kon schitterend lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 21:15 



 
Profiel   

@ bora: mooi dier! Valt haar karakter mee? Papa was niet de meest makkelijke ... Zijn internationale menner heeft hem dan ook gecastreerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 21:18 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Ik heb er 1 in bruikleen staan. Zal morgen eens in haar paspoort kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:10 



 
Profiel   

Gaaf weer nieuwe paarden en leven in het topic!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik vind die van ons trouwens ook niet heel simpel om mee te werken.
Hij is super lief en heel erg gevoelig, maar ook heel snel strak in zijn lijf en wat gespannen, houdt zich snel wat vast.
Maar het is wel echt een super leuk en mensgericht paard dat goed bij ons past, we hebben hem nu ruim een half jaar, hebben er veel aan moeten doen qua gezondheid en rijtechnisch, maar hij begint nu te komen.


Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 06:03 



 
Profiel   

Lukasje schreef
@ bora: mooi dier! Valt haar karakter mee? Papa was niet de meest makkelijke ... Zijn internationale menner heeft hem dan ook gecastreerd.


Ze heeft een super karakter. Er rijden nu zo'n 2 jaar 1x per week kinderen (nu 10 en 8 jaar) op.

[ img ]

En de oudste heeft 2 jaar geleden een paar indoor menwedstrijdjes meegereden. Daar liep ze geen pas harder dan het kind aan kon. Ging zelfs in stap door de hindernissen. De jury kwam toen vragen of het wel het zelfde paard was als waar ik mee reed omdat ze zo braaf is.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 07:54 



 
Profiel   

Wauw zeg, dat is geweldig! Dan heeft ze inderdaad een topkaraktertje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 08:32 



 
Profiel   

[ img ]
Hier ook een arabofries met top karakter hoor. Paard is goud waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 16:28 



 
Profiel   

GabberGill schreef
[ [url=m/3argcc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook een arabofries met top karakter hoor. Paard is goud waard!


Ja, ik heb je topic gelezen!
De onze paste zich ook erg aan aan wie er mee omging. Marathon lopen ? Prima ! Bosrit met mindervalide "aan het stuur" ? Ook prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 21:36 



 
Profiel   

Super braaf hoor!
Die van ons is wel wat gevoeliger en wat snel strak/gespannen, maar het gast gelukkig steeds beter!
We hebben hem ook nog niet zo heel lang, dus rustig aan...
Gisteren weer lekker naar strand geweest!




[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 06:44 



 
Profiel   

Vandaag mijn dekking besproken voor 2017. De meeste Friezenliefhebbers haten me om mijn hengstkeuze, maar ik denk dat ik een knapperd ga fokken. Daarbij blijft het veulen hoe dan ook bij ons.

Cameek is dus een arabofries!


[ img ]

We gaan fokken met de legende van de Arabierenwereld. Vele kennen hem.

Jazzmeen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:22 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Vandaag mijn dekking besproken voor 2017. De meeste Friezenliefhebbers haten me om mijn hengstkeuze, maar ik denk dat ik een knapperd ga fokken. Daarbij blijft het veulen hoe dan ook bij ons.

Cameek is dus een arabofries!


[ [url=m/I8B7u4.jpg]Afbeelding[/url] ]

We gaan fokken met de legende van de Arabierenwereld. Vele kennen hem.

Jazzmeen.


[ [url=m/WiIgJU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ach, zelfs zonder dekking haten de friezenkenners je nu ook _-:( .

Prachtige hengst! <3 . Aan welk % arabier komt het veulen dan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 18:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen