Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:33

OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*


Ohhhhh Mán, wat heb ik hier plaats vervangend zenuwen gehad... Wát een verschrikkelijk goed nieuws!!!!!

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:37

ja ben echt super super blij.
zo en daar ga ik nu een borrel op drinken en rex helemaal gek knuffelen

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:37

*\o/* wauw beste nieuws van vandaag!!!!
Wat ontzettend fijn!!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:38

Precies!!!

Kan je nu weer helemaal voluit van hem gaan houden, hechten enz enz <3 <3

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:41

Wat een top nieuws!! Inderdaad nu kan je weer 100% van hem genieten! Veeel geluk met Rex! *\o/*

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:43

Wat geweldig! Wat zal jij lekker slapen vannacht!

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:46

ja ik ben al zo aan hem gehecht. vanavond naar de les gereden in het donker terug. over viaduct. spoor stadbus vanalles tegen gekomen hij is zo lief.

en idd wat zal ik slapen

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:46

iedereen bedankt voor het mee leven

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:00

Wat een goed nieuws! !! Op naar nog heeeeeeel veel gelukkige jaren samen!!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:55

Goed nieuws Koetjeboe *\o/*

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:22

Woehoe!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* Yes yes yes!! *\o/* *\o/* *\o/* Wat een opluchting!!! En nu alleen nog maar genieten van je dappere lieve maatje Koetjeboe!! +:)+

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 11:01

Fijn koetjeboe!!! *\o/*

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:10

Wat een geruststellend nieuws koetjeboe . Erg blij voor jou.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:29

He koetjeboe wat heerlijk! Vanaf nu lekker genieten!!

Jacobien wat vervelend, ondertussen al wat beter?

Melody heeft hier vanaf vorige week vrijdag met een dikke oplopende kogel gestaan, dus jsp die avond maar afgezegd. Hij is niet kreupel en zijn been is nu zo goed als dun, man man wat een zorgen heb je dan.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:28

Tineke wat enorm vervelend! Mag Sanne nu nig wel meedoen met dat jsp?


Ik had gister crossles met Beaut bij stal Jacobs in Nijkerk en ik ben nog steeds aan het stuiteren *\o/*
Beaut heeft alles netjes gesprongen op 2 hindernissen na, daar moest ze even over nadenken. De ene sprong ze daarna gelijk en de ander na 3-4 keer, ik hoorde mezelf al roepen " buitenteugel en buitenbeen!!!" was het eindstuk van het treintje vierkante bak met kolen erop. Beaut vind smalletjes nog erg lastig.
Voor de rest deed ze alles in 1x, rode huisjes, blauwe tonnen, groenwitte bakken en als klap op de vuurpijl mocht ik als laatst (en enige) nog even de boomstam springen. Gigantische boomstam van 80 cm oplopend ong tot een meter maar ik sprong het laagste punt en ze gaat er gewoon zonder te kijken overheen *\o/*
Zelfs vele afstanden waren top, kon voor de sprong haar galop zelf regelen, alleen daarna wilde ze nog een beetje hard door naar de volgende :Y)

Ik had helaas geen fotograaf, maar voorbeeld van de hindernissen, deze stonden in een buitenbak. As weekend is daar oefencross, werd er gevraagd waarom ik niet meedoe. Eh.. dat is een doel voor volgend jaar daar is mijn hart nog niet aan toe :+


Afbeelding

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:41

fijn Koetjeboe! goed nieuws *\o/*

Jeetje Saaams dat zijn flinke sprongen, snap dat je hart dat nog niet aan kan haha!

Afbeelding
Tuttebel Rosie moest "hard" aan het werk gisteren. Weer rustig aan het opbouwen, alles op zijn tijd!

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:15

ahum....ik trek ter plekke wit weg Saams... -O- -O- want ik ga vrijdagavond wel de oefencross doen met Evrona.... En wij hebben echt pas één keer wat crosshindernisjes genomen.. :+ .slik.
Gewoon niet nagedacht en voor de 40 cm opgegeven, met het idee van: het is gewoon een buitenrit met kleine obstakels waar we zelfs nog in stap overheen kunnen.
Maar goed, poep nu al in mijn broek want het idee dat iemand ons waarschijnlijk in komt halen (starts zijn om de 2 min.....zucht...) dan flipt Evrona hem echt helemaal, bezorgd mij al een slapeloze nacht. En na jouw foto met de hindernissen zakt me echt de moed in de schoenen....HELLUP.... 8)7 8)7

Maar goed, als wij wel mee doen snap ik echt niet waarom jij en Beaut niet gewoon mee doen? :)) Zie het net als wij als een buitenrit met spelletjes onderweg en wat heb je te verliezen? Jullie hebben al zoveel ervaring op gedaan, moet echt makkelijk kunnen toch? +:)+

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:24

Oh serieus? Wat leuk dat je mee gaat doen!!!!

We zouden het op 40cm vast kunnen. Maar ik moet ook mee :')
We gaan t gewoon volgend jaar doen :+

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:43

Saams ze kan gewoon nog meedoen, voor de zomer had ze 6 lessen van jsp en nu nog 6.
En wat gaaf zeg die indoor cross

Marieke hoe gaaf is dat!! Je doet gewoon mee!! Super leuk! Geniet er lekker van en zo moet je t inderdaad zien, buitenritje met wat huppeltjes tussendoor. We horen vast wel hoe t ging.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:49

Saaams...dat ziet er stoer uit, die cross.
Hmmm..cross als buiten rit met spelletjes, dat klinkt best leuk! 40cm, ik wist niet dat dat bestond! Gaaf!!
Haha...ik zou waarschijnlijk ook aan broekpoepen doen als ik me had opgegeven! :D Ben er erg goed in om mezelf in de stress te werken. Dat lukte afgelopen dressuur wedstrijden ook. -O- en dat voor een B Proefje _O-

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:52

in bathmen hebben ze nu ook elk jaar een indoor cross echt heel leuk parkoers elke keer weer.
vind het zo leuk dat ik zulke dingen nu met rex kan en durf te doen.
dinsdag komt mijn smit voor rex ben heel benieuwd wat hij voor plan heeft met zijn hoefjes

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:58

Ik vind het gewoon vervelend dat Beaut nog zoveel stopt. Vandaar dat ik haar eerst meer wil laten zien op allerlei locaties. We zijn dit jaar pas begonnen. Ook kan ze nog niet goed alleen het bos in, gaat inmiddels wel beter maar ze word nog wat onzeker. Vandaar dat ik volgend jaar wil starten en van de winter nog even indoor ga crossen en rondje bathem bij koetjeboe! :D

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:57

Rebel gaat prima alleen het bos in, en boomstammen en water vind ie leuk. Maar hij is ook erg kijkerig, springt soms zo een meter opzij en kan plotseling vol in de remmen gaan. Als iets er "spannend" uit ziet gaat ie vol in de ankers. Een parcoursje met glimmende balken op vreemd terrein valt echt niet mee.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:45

We hebben hier ook altijd in april een mooie oefencross.....dus voor de liefhebbers...
En het valt mij op dat paarden in een cross toch echt anders zijn dan in een parcours of binnen. Hier zien ze het echt als uitje, feestje, leuke buitenrit en zijn super blij en springen veel makkelijker over de hindernissen heen. Hindernissen waarvan ik denk....dat noooooooit, draaien ze hun hoefjes niet voor om

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:23

Tineke welke omgeving zitten jullie?

Marieke, even een kleine impressie voor jou :D

Afbeelding
Afbeelding