Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:35

Ik had op fb al wat voorbij zien komen van het endurance-debuut van Kiet. Knap gedaan, en inderdaad een heel mooi stukje van je trailer-trainster. Jullie zijn echte doorzetters!!!
Feline: ik start in ring 1 om 13:55, dus jij schrijft daar waarschijnlijk (tenzij je pauze hebt).
Wat een heerlijke crossfoto's allemaal!
Knap dat je bent blijven zitten Saaams, ik denk dat ik daar er af gevlogen zou zijn.
En ook fijn dat Marlon lekker gecrosst heeft, top duo!
Robin ook lekker aan het crossen.
Oh...dan begint het bij mij echt te kriebelen.
Ik vind alleen dat ik te groot/zwaar ben om op Rebel te crossen, dus doe het toch maar niet. Tot paar jaar geleden wel gedaan, maar er zitten nu een paar pondjes meer aan en nu ben ik de grens echt over. En afvallen schiet helaas niet erg op...
Ooit overwogen om een 2e connemara er bij te kopen zodat ik ook weer kan crossen, maar mijn dochter rijdt te weinig om een 2e te kunnen verantwoorden, dus het blijft bij Rebel. Want die gaat echt nooooooit weg!!!

Saaams

Berichten: 13302
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:08

FelineNanet schreef:
EllyC schreef:
ik had het berichtje ook gelezen van Sandra. Gek he dat ie dan het laden ineens eng is gaan vinden.
Super dat Sandra je heeft kunnen helpen



Nou het is niet zomaar := . Ben inmiddels al meer dan een jaar bezig met trainen (met en zonder Sandra). Er is iets goed mis gegaan op de trailer vroeger. Ik heb inmiddels ook wel een idee wat, maar dat vind ik niet zo kies te delen openbaar op bokt.

Dankjewel iedereen <3

Gave foto's Jacobien!
Saaams start jij niet in ring 5? Dacht dat ik dat gisteren las.


Oh dan heb ik verkeerd gekeken haha

EllyC

Berichten: 8155
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:14

Dus er is wel een aanwijsbare reden. Ik dacht dat ie het ineens niet ging doen.

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 11:03

Ja ik zie volgens mij iedereen behalve jou Saaams :(. Hoelaat spring je? Dat wil ik eigenlijk wel zien. Knappe Bjuut :):)

Nee helaas niet Elly... hoewel ze nu er dus wel opgaat, maar heb veel engelengeduld nodig. Achteraf jammer dat ze er zaterdag niet direct opging, maar ik heb haar uiteindelijk er wel zelf opgezet. Ik had zelf denk ik ook te veel stress. Het zijn vooral altijd de blikken van anderen die zo verschrikkelijk zijn, of de opmerkingen := . Met de Ride and Run vorig jaar is er zelfs iemand naar me toe gekomen of ik me paard niet ff wilde verdoven, want ze had nog wel iets mee :wow: . Achja 1 voordeel: ik krijg wel ieder paard de trailer op, dus als iemand nog een paard heeft die er niet op wil :')...

Saaams

Berichten: 13302
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:26

FelineNanet schreef:
Ja ik zie volgens mij iedereen behalve jou Saaams :(. Hoelaat spring je? Dat wil ik eigenlijk wel zien. Knappe Bjuut :):)

Nee helaas niet Elly... hoewel ze nu er dus wel opgaat, maar heb veel engelengeduld nodig. Achteraf jammer dat ze er zaterdag niet direct opging, maar ik heb haar uiteindelijk er wel zelf opgezet. Ik had zelf denk ik ook te veel stress. Het zijn vooral altijd de blikken van anderen die zo verschrikkelijk zijn, of de opmerkingen := . Met de Ride and Run vorig jaar is er zelfs iemand naar me toe gekomen of ik me paard niet ff wilde verdoven, want ze had nog wel iets mee :wow: . Achja 1 voordeel: ik krijg wel ieder paard de trailer op, dus als iemand nog een paard heeft die er niet op wil :')...



Balen...
Ik moet om 9.15 inspringen en rond de 10.33 springen. Beaut is wss helemaal gaar in de dressuur. Want een uur na het springen is de dressuur :')

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:22

Super gaaf Feline!!! En ik kan ook wel snappen dat Kiet graag voor de prijsuitreiking wilde blijven! :D
Goede ervaring er weer bij nu! Echt super knap!

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 14:42

Dan kan ik wel even kijken bij het inspringen en Beauty even gedag zeggen :)


Edit. Met alle crossende connies, kunnen we niet volgend jaar op het ONCK een cross opzetten? Gaat het mennen eigenlijk nog door?

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:07

We laten het mennen wel doorgaan ondanks dat er maar 2 inschrijvingen voor zijn.

Crossles hebben we een aantal jaren geleden gehad op de zondag na het onck. Maar het is simpelweg te duur om het KNHS terrein het hele weekend te huren.
En op dezelfde dag is ook lastig omdat voor veel mensen springen, dressuur en crossles op de zelfde dag teveel van het goede is.

Saaams

Berichten: 13302
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:55

Beaut deed vandaag mee aan bestgaand rijpony :+

Helaas ergens laatste of zo :') Ben t wel gewend te verliezen van shetlanders haha. Beaut was stap volledig nageeflijk, draf momenten, galop had ze nog de cross in haar koppie haha. :')


Feline leeeeuk!! Ik hoop dat Beaut haar beste beentje voor zet. Dan durf ik het ook :')

Marrit13

Berichten: 3384
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:27

Stoer Jacobien! Gaaf zo'n filmpje 8-) Start je ook met springen??

Gefeliciteerd Feline, de 1ste wedstrijd goed uitgereden! *\o/* welke ga je hierna doen? Mij zie je denk ik ook niet, volgens mij zelfde ring als Saams.

Esje zo fors ben jij toch helemaal niet?? Je kan best paar huppeltjes meedoen :+

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 20:32

Leuk van het mennen! En ja weekend het hele terrein afhuren zal idd wel een dure grap zijn... vorig jaar kon ik vanuit ring 1 iig wel het springparcous goed zien dus ik kijk alsnog (van veraf :+ ).

Volgende wedstrijd is de korte klasse 1 in Etten-Leur, wederom 23km. Dan juli en deels augustus vrij en dan nog 3 denk ik, plaatsen moet ik nog uitkiezen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:46

Iedereen lekker druk met de voorbereidingen, murielle rijd in ring 5 13.23 en ring 6 13.38

Verder even vluchtig bij gelezen maar een beetje druk met het huis :-)

Afbeelding

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:58


esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:00

Ik heb vanochtend ontzettend fijn gereden bij mijn dressuur les. We zaten een beetje in een dipje, of eigenlijk leken we niet verder te komen. Maar vandaag zat er weer echt progressie in! *\o/* *\o/*
Toen ik terug kwam op de manege stond er een super leuk parcoursje in de wei. Door jullie leuke foto's wilde ik vanmiddag toch een paar sprongetjes maken. Maar ....dan moet je er niet naast gaan liggen. .... -O- meneer vond een hindernis met tonnen kennelijk wat spannend..stopte..ik reed opnieuw naar de sprong...Rebel weer in de ankers... ..ennnnnn...sprong vanuit stilstand alsnog over de 90cm hoge sprong. ... oeps.... ergens op de weg naar beneden zijn wij elkaar kwijt geraakt. -O-
Het voelt nu al stijf, dus hoop dat het mee gaat vallen. Na de bodeminspectie trouwens nog wel verder gereden, was leuk!!! Rebel had er wel lol in!
Afbeelding

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:04

Woohhhhhhh
90 cm ?!??!!?!!

COOL!!!!


Maar.... Euhhhh
Waarom spring jij dan niet mee op het ONCK.... Eigenlijk.. >;) >;) >;)

( ik bibber nu al een week vanwege het parcours van 60 cm as zaterdag....)

Change3x

Berichten: 6599
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:23

Wat een gave foto's komen er weer voorbij!

Ria, komt helemaal goed zaterdag! Desnoods doe je het in draf. :j

En over voorbereidingen... Daar heb ik het rustig mee dit jaar. :=

Marrit13

Berichten: 3384
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:34

Jeetje Esje :oo Wat gaaaaaaf!! Spring mee op Onck ja!

Ik heb dinsdag 80 gesprongen, hoorde dat pas achteraf anders zou ik jankend in hoekje stil zijn gaan staan vrees ik _O-

Ook beetje spannend gemaakt met wat accesoires :))

Afbeelding

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:55

Elysa... dat gaat het verschil niet maken vrees ik... Het zijn de GIGA sprongen die Jou maakt als hij een hindernis spannend vind die mij wat zenuwachtig maken.... :=

Dit soort grapjes:

Afbeelding

Afbeelding

( dat vraagt iets meer balans dan ik eigenlijk heb...... dussssssssssssssss)


En NEE


Mocht ik vallen dan ga ik NIET, ik herhaal NIET het gehele ONCK deelnemersveld trakteren :D

Edit: maar dank voor de aanmoediging!!
Ik besluit zaterdag na het gezamelijk losspringen of ik daadwerkelijk mee ga springen. Dus ook in dat opzicht hou ik het nog even spannend :)
Laatst bijgewerkt door Punz op 05-06-17 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Berichten: 13302
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:56

Alleen ons trakteren is voldoende :')

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:58

:D :D :D

Daar was ik al bang voor...

Had me al bedacht dat virtuele vrienden dan vast wel tevreden zullen zijn met virtuele taart...

Dus bij deze alvast ( of eigenlijk nog,( van afgelopen woensdag):
Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^)
:D

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:00

Esje: niet al te veel schade trouwens bij jou?

En Marrit.

Jou negeer ik...

Deserteur...

Ga je het ineens gewoon doen en durven.......... springen.... bah... :+



Edit..
Voor de duidelijkheid... Marrit is dus gewoon óver de balk met deken gesprongen waar ze nu achter staat te pronken op de foto

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:31

Ik ben vanochtend mijn bed uit gekropen ...best een beetje stijf. Maar nu gaat het wel goed.
Die 90 cm heb ik ook pas later opgemeten. :D

goed bezig, Marrit!!! Altijd leuk die "aangeklede" hindernissen. Althans, je kan Rebel er aardig mee opklooien. Dat vergt meer stuurmanskunst.

Ik spring op onck niet mee, want ik vind het er niet uit zien. Daarnaast leveren twee dressuurproeven al genoeg stress op. :Y)
ja echt: crossles en beetje freewheelen op een parcours vind ik super, maar van spring wedstrijd krijg ik serieus stress.

Change3x

Berichten: 6599
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:47


Change3x

Berichten: 6599
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:48


Marrit13

Berichten: 3384
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:25

Change3x schreef:


Die zag ik ook, mooi he? <3

Ah Esje, het ziet er bij mij ook niet uit hoor :') ben al blij als ik blijf zitten bij noodsprongetjes en zo. Maar als jij 90 kan... dan is 60 toch makkie! En op onck is de stress toch 0.0, zo'n relaxed sfeertje!