Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13275
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:24

Ik heb een polo besteld! :D Ilja laat weten of het doorgaat ivm aanmeldingen.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15118
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:30

Oeeeeh jaaaa! Deze keer wil ik ook :D

Punz

Berichten: 8571
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:12

Ik ga ook bestellen, moet nog even kijken wat precies, maar denk dat ik iig een polo wil!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:19

Wij gaan ook een polo bestellen en misschien twee, weet iemand hoe ze vallen qua maat?

Punz

Berichten: 8571
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:15

Even een berichtje sturen naar Ilja@connemara.nl . Zij kan je hier over informeren .

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:31

Wat een leuke foto's. En wat fijn om te horen dat iedereen een leuke dag heeft gehad.! :D

Saaams

Berichten: 13275
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:56

Wij hadden vandaag een uitje naar ermelo. Paard en leven evenement.

Dressuurles ging op Beaut haar manier. Plankje en lekker strak. Helaas werd ze nog strakker van de instructeur haar tips. Helaas....

Afbeelding



Crossles ging goed. Echt een top man die les gaf. Alleen waar is mn schimmel heen? :')


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Punz

Berichten: 8571
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:23

Ziet er super uit Saams! Stoer!
Jammer van de dressuur les, zou fijn zijn als jullie hier je weg ook in gaan vinden!

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:40

Zooooo stoer Saaams!!! Ik zag de foto's en filmpjes op je Facebook! Echt zo vet! En ongelofelijk met hoeveel plezier Bjuut door het water gaat intussen!

Saaams

Berichten: 13275
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:43

Ja gaaf he! Ze twijfelde wel enorm bij het water dit keer, was ook wel echt vele male dieper dan in Ede. Maar met wat aanmoediging ging ze toch <3
Wanneer staat Marlon haar volgende crossles op de planning? Zag op facebook voorbij komen dat ze al een springparcour had gedaan, knap!!

Ja Ria, dressuur blijft een ding. Ik wil het ook te graag, doel is echt alle punten voor de B hebben. Dan weet ik gewoon dat haar basis klopt, verder hoeft ze niet. Maar ze vind het echt niet tof.. misschien ook wel een stukje lichamelijk nog en het niet begrijpen. Want als ze iets kan vind ze het echt prachtig zoals de galopswissels ect :+

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:56

Ik ben een stille meelezers van dit topic ;) altijd leuk om knappe connemara's in actie te zien. Ik vroeg mij af, komen jullie vaak grote connemara's tegen of zijn er fokkers die connemara's kruisen? Ik ben zelf 1.81 cm. Mijn huidige (oude) pony is 1.48 en best breed maar voor het mooie zou een pony ( voor de toekomst) rond de 1.60 mogen zijn.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:28

Mijn connemara is nu 3 j en meet inmiddels al 1m56. En hij zal nog groeien.
Ikzelf ben 1m 65. Misschien dat zoeken naar een kruising voor jou inderdaad beter zal zijn. Maar dan moeten die ook nog maar net te vinden zijn.
Of in ierland gaan kijken daar zul je ze vast wel vinden.

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:03

@Kitty: zelf heb ik een connemarakruising van 1m62 (connemara x holsteiner) die bij de Zonnehoeve van Piet van IJzendoorn vandaan komt. Haar tante (de connemara-kruising Una van Suelza hier op Bokt) heeft nu een veulen aan de voet lopen van de hengst Icecream. Een donkerbruin, erg mooi hengstje dat zo om en nabij de 1m65 zal uitkomen. Gefokt voor de SGW-sport, en dus bewust met connemarabloed erin.
Ik weet dat dat veulen voor de echte liefhebber te koop is.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:59

Een echte liefhebber ben ik wel ;) ik heb leren rijden op connemara's op het hippisch centrum westland. Vroeger hadden we daar nog de hengsten keuringen. Ik heb nu nog een lieve ijslander staan van een bokker en tevens vriendin om te beleren. Het heeft allemaal geen haast, oriënteren kan nooit kwaad ;-)

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:45

Saams gaaf! En troost je, melody vond dressuur ook twee jaar lang niets aan en nu begint hij het leuk te vinden, ook omdat hij het nu pas begint te snappen.

En vandaag hebben wij lekker gespettert met de paarden in de spetterplas bij appelscha, hoe heerlijk is dat! En we hadden nog mazzel ook, was een fotograaf aanwezig die zomaar foto's van ons had gemaakt, we mochten haar mailen voor de foto's dus we zijn heel benieuwd....die volgen dus nog

Kitty er zijn idd wel grote, onze is 1.55

Punz

Berichten: 8571
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:47

Kitty: wat leuk dat je bij Ton hebt leren rijden! Had en heeft geweldige Connemara's!
Als je bent van de tijd dat hij daar de hengstenkeuringen voor het stamboek organiseerde, dan ken je vast ook de hengst Marvel van Graafjanshof wel, of niet?

Piet van Ijzendoorn ( de Zonnehoeve) fokt inderdaad Connemara kruisingen, en daar zitten ook grotere bij.

Mijn eigen merrie is een volle Connemara uit de Rory fokkerij, uit een Deense merrie van 1.53 en echt een kást van een dier, daar zou je ook prima op passen ( alleen is zij niet te koop natuurlijk... :D ) Maar goed: ze zijn er dus wel

Je zou ook in Duitsland kunnen kijken. Daar zijn de pony's op zich duurder, maar daar worden ze wel groter in de maat gefokt ( zie bv "Sternbergs Connemara's' http://www.connemara-kraemer.de/

Maar........ je zou ook terug naar je roots kunnen gaan: Ton kan je vast ook wel op weg helpen!

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:04

Punz schreef:
Kitty: wat leuk dat je bij Ton hebt leren rijden! Had en heeft geweldige Connemara's!
Als je bent van de tijd dat hij daar de hengstenkeuringen voor het stamboek organiseerde, dan ken je vast ook de hengst Marvel van Graafjanshof wel, of niet?

Piet van Ijzendoorn ( de Zonnehoeve) fokt inderdaad Connemara kruisingen, en daar zitten ook grotere bij.

Mijn eigen merrie is een volle Connemara uit de Rory fokkerij, uit een Deense merrie van 1.53 en echt een kást van een dier, daar zou je ook prima op passen ( alleen is zij niet te koop natuurlijk... :D ) Maar goed: ze zijn er dus wel

Je zou ook in Duitsland kunnen kijken. Daar zijn de pony's op zich duurder, maar daar worden ze wel groter in de maat gefokt ( zie bv "Sternbergs Connemara's' http://www.connemara-kraemer.de/

Maar........ je zou ook terug naar je roots kunnen gaan: Ton kan je vast ook wel op weg helpen!


Ja dat klopt! Mijn vader gaf daar ook les en maakte de hengstencatalogus :o waar ik uren door heen kon bladeren. Marvel ken ik, ik heb nog op Evening moon gereden als klein meisje. Goed om te horen dat er steeds meer grotere Connemara's te vinden zijn. Tegen de tijd dat het zo ver is kom ik hier nog wel even posten :D bedankt!

Punz

Berichten: 8571
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:27

Evening Moon? Echt?? Cool!!!
(enne: dan heb je best wat Connemara beroemdheden gezien als jij in die tijd daar liep. Leuk hoor!)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:47

Punz schreef:
Evening Moon? Echt?? Cool!!!
(enne: dan heb je best wat Connemara beroemdheden gezien als jij in die tijd daar liep. Leuk hoor!)


Yep, ik ken er heel wat :D
Ik vond nog een foto van mijzelf tig jaren terug := met connemara merrie Daisy ( Wieza van de Hazerswoud)
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:08

kitty wat leuk!! wij zitten helemaal nog niet lang in het connemara gebeuren, maar vind het wel erg leuk om op zoek te gaan naar namen die ik voorbij zie komen enne foto's uit de oude doos zijn altijd leuk!

en dan vanaf hier een paar leuke plaatjes van gisteren

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:45

Oh.....wat een plaatjes Tineke....zooooo gaaf!! <3 <3 Dat wil iedereen toch wel! Ik zou mijn hele woonkamer vol hangen met uitvergrotingen!!

Saaams, Marlon gaat eind augustus pas weer crossen bij Hanneke. Een vriendinnetje wil ook meedoen en die gaat nog een tijdje op vakantie. Hanneke was ook druk en ik werk ook nog een weekend in de vier weken, dus....kwamen we eind augustus pas weer uit. Maar maakt niet uit, want ze vermaakt zich toch wel! Springparcoursje was echt heel leuk! Niet hoog, maar het ging om het rondkomen. Vilana heeft haar eerste sprongetjes pas gemaakt sinds ze bij ons is en ik vind het dapper dat ze na even kijken, gewoon over al die gekke dingen heen springt. Marlon was zo blij en trots! *\%/*

En over grote kruisingen gesproken....heeft EK ook niet een grote Connie-kruising samen met haar moeder? Of heb ik dat zelf bedacht....?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:58

Ja klopt! Een Heartbreaker met Connemara :j Heeeel knap (zou eens anders moeten zeggen :+ )

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:48

Inez heeft ook een hele leuke kruising! Die is 1.60+ als ik het goed begrepen heb.

Heerlijk in dat water! :D Heb toevallig gisteren foto's gehad van een zwemmende Larry.

Ik wacht nog ongeduldig op de spring foto's van het ONCK. :=

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 16:35

Afbeelding
Teteringen 3 juni <3

Kiet staat er echt knap op, ik zit er echt op als een aap :+. Was net verkeerd gereden en dit was geloof ik de weg terug. Daardoor zijn we echt 3x langs die fotograaf gereden :')

EK19

Berichten: 498
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:12

Even een berichtje vanuit het heerlijke Spanje;

Wat een heerlijke water fotos zeg! Ik zou echt graag nog een keer met de paarden op het strand willen rijden; lijkt me echt geweldig!

De springfotos van jou zijn wel gaaf hoor Elysa! Ik had zelf de foto's gekocht van Lucy op het ONCK. Echt trots op puppypony. Zulke gave fotos van Marrit ook gehad!

Klopt, ik zelf heb een kruising. Ze is de laatste tijd echt heel erg gegroeid. Ik denk dat ze nu tegen de 158 zit!

Feline: ik vind het wel echt een gave foto!