Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:08

Nee, ik had de andere fotograaf. Ik wacht alleen nog op de springfotos..

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:42

Jacobienx schreef:
Wauw super Ria!

Zijn hier ook mensen die foto's hebben besteld van t ONCK? Ik wou graag een foto van foto marjon maar het contact gaat echt moeizaam. Ik heb betaald maar ik krijg de foto maar niet op hoge resolutie. Ik zou hem graag willen uitprinten op groot formaat maar dan moet hij hoger daarin zitten. Ben nu al bijna een week bezig voor die foto en heb hem nogsteeds niet :(


Marjon is van haar paard gelanceerd en heeft even in het ziekenhuis gelegen. En ik begreep dat ze in een verhuizing/verbouwing zit.
Misschien nog even een mailtje er achteraan sturen?

Ik hoop ook dat de springfoto's snel komen. Inez heeft met een nieuwe camera gefotografeerd waarvoor ze nieuwe software moest bestellen. Kost even tijd om daarmee om te leren gaan.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:11

Feline yes we zijn zover. Ook wij kunnen voortaan ons hoofdstel aandoen zonder uitmekaar te halen.
Ik ben er na eamonn beetje onbewust mee aan de gang gegaan. yes ruim 2 maanden later lukt het gewoon.
Ik heb soms echt wel aan jou gedacht. En dan zei ik tegen mezelf feline is het ooit ook gelukt.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 23:02

kitobeer schreef:
Feline yes we zijn zover. Ook wij kunnen voortaan ons hoofdstel aandoen zonder uitmekaar te halen.
Ik ben er na eamonn beetje onbewust mee aan de gang gegaan. yes ruim 2 maanden later lukt het gewoon.
Ik heb soms echt wel aan jou gedacht. En dan zei ik tegen mezelf feline is het ooit ook gelukt.


Sterker nog: Kietje heeft gisteren en vandaag gewoon op het strand gegaloppeerd én aquatraining gedaan. Daarnaast ook heeeeeel stoer geweest bij de TREC waarbij ze gewoon door dingen en onder dingen heen is geweest. (Enge paard etende dingen allemaal volgens Kietje :brr: ). Dus ik ben ook heeeeeel trots op mijn mutsie :)). Omdat het zo goed ging ook besloten Endurance by sea (wassenaar) te starten, we hebben vandaag toch al 2 uur op de route gereden :')...


Knappe Sky *\%/* . Over een aantal jaar gaan we samen naar het strand dan is Kiet inmiddels bomproof!

Even vraagje over de keuring tussendoor: moet je zo'n speciaal voorbrenghoofdstel iets hebben? We hebben destijds in 2012 met Jinja de neusriem van het engelse hoofdstel eraf gehaald en dat was goed. Heel leuk maar dat kan niet van m'n Micklem af :+.

Editje. Ik reageer morgen even op iedereen en plaats dan ook de fotos. Duik nu mn bed in. In 2 dagen 55km gereden en vandaag 5 uur overgedaan dus ik ben wel ff klaar voor vandaag :o

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:35

Bar schreef:
Jacobienx schreef:
Wauw super Ria!

Zijn hier ook mensen die foto's hebben besteld van t ONCK? Ik wou graag een foto van foto marjon maar het contact gaat echt moeizaam. Ik heb betaald maar ik krijg de foto maar niet op hoge resolutie. Ik zou hem graag willen uitprinten op groot formaat maar dan moet hij hoger daarin zitten. Ben nu al bijna een week bezig voor die foto en heb hem nogsteeds niet :(


Marjon is van haar paard gelanceerd en heeft even in het ziekenhuis gelegen. En ik begreep dat ze in een verhuizing/verbouwing zit.
Misschien nog even een mailtje er achteraan sturen?

Ik hoop ook dat de springfoto's snel komen. Inez heeft met een nieuwe camera gefotografeerd waarvoor ze nieuwe software moest bestellen. Kost even tijd om daarmee om te leren gaan.

Oke bedankt :) :o ik zal even horen

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:22

Wij zijn weer fijn afgereden naar Noor. Enkele trailerlaad problemen. Ze wilde niet meer naar huis..

Afbeelding


maar fijn gereden, nu pony nog uit haar ik-houd-me-sterk galophouding pulleken. :')
Oh ja en naar voren kijken -O-

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Saaams op 11-07-17 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:43

Saams ziet er goed uit.
Leuke verhalen weer. Wij houden het knotten lekker bij naald en draad.

Wij hebben gisteren weer les van Patrick gehad... Wat kan die pony sjouwen tegenwoordig. Te bedenken dat we pas sinds 10 a 11 weken weer een zadel hebben en dat Rosie grote paniek had in de galop. En nu heb ik gisteren zowaar veel gegaloppeerd :wow: En dat ging goed, geen paniek maar gewoon een redelijk fatsoenlijk arbeidsgalopje. <3 Ik ben zo trots, zelfs ik had geen angst meer gisteren. Ik weet nog dat ik met de trainingsdagen in galop moest van Noor. Nou mijn hoofd sprak boekdelen, en ik riep NEE!! En nu, gewoon net zolang blijven proberen tot we een hele volte gegalopeerd hebben :j
We hebben nog veel te leren, maar ik ben blij waar we nu zijn. Pown doet het super. :D Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:48

Ziet er super uit! Ben jaloers op rosie haar gedragenheid! Kan beaut nog wat van leren.
Patrick komt hier vrijdag voor stalgenoot, die zou vandaag meegaan, had weken geoefend voor de trailer laden en vandaag presteert hij het om helemaal niks meer te doen. Zelfs niet meer op de confidence helaas. Dus hij is bereid hierheen te komen. Volgende keer wil ik graag een dubbele lijnen les denk ik! Al blijft lessen ook errug leuk :+

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:50

Punz wat een GAVE foto's !! En wat heerlijk dat niet alleen het beeld fijn was, maar je gevoel ook!

Kitobeer prachtig hoor, toch heel erg fijn zo'n tastbare herinnering!

Feline wat gaaf, stoere Kiet!

Schirocco ook al zo fijn bezig, wat heerlijk al die verhalen.

Wat betreft de keuring, lijkt ons en vooral sanne superleuk, maar mel is veeeeel te groot, dus dat wordt niet denk ik zo.
Sanne is gister lekker thuis gekomen, blijft een paar daagjes thuis voor de diploma uitreiking en vertrekt dan weer voor een aantal weken naar ameland en wat is dan heerlijker om samen bezig te zijn met je hobby. Ze heeft voor haar slagen van ons een hindernis gekregen en die moest natuurlijk even uitgeprobeerd.
Even een screenshot uit een filmpje.Afbeelding

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:50

Wauw uniek :+ en gaaf cadeau!!! En een zeer gave hindernis.

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:14

<3 <3 <3 <3 ahh thanks.. Het begint nu pas echt te komen, die schoft lift en dat ze hele boven lijn mee neemt. Wij zijn ook al ruime tijd verder, wel met blessures tussen door. -O- Maar zonder blessures een jaar nu denk ik...

Dubbele lijnen is wel echt een aanrader, je houd je paard lekker in vorm zonder dat je er zelf op zit.. En je kan er ook de zijgangen mee beginnen. Misschien helpt het jou wel om vanaf de grond de galop te verbeteren ;)


Ziet er goed uit Tineke!!! <3

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:01

FelineNanet schreef:
Knappe Sky *\%/* . Over een aantal jaar gaan we samen naar het strand dan is Kiet inmiddels bomproof!



Deal iemand moet ons daar toch begeleiden ;)

Punz

Berichten: 8569
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 00:13

Zo, lekker aan het trainen allemaal!!
Ennee Saams: GEFELICITEERD!!


Tineke: dank voor het foto compliment. Ben er zelf ook zó blij mee!
En inderdaad: wat een origineel cadeau zeg! Echt leuk!

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 19:46

Inschrijfformulier op de bus voor de keuring :)) Afbeelding

Punz

Berichten: 8569
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:28

Oh, dát is leuk, dat ze komt!!

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:32

Woeeeh gaaf!! Wat ga je doen?

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 21:29

Ik ga rennen en Kiet kennende heel hard _O- . Zoek alleen nog een klapper, dus of mijn moeder of mijn vriend gaat in training komende weken := :') . Verder bestgaand dressuur voor de lol, zodat ze ook 2x ff de stal uit kan komen, zal ze ook wel blij mee zijn. Moet eerlijk bekennen dat de kans dat we voor 27 augustus nog een bak komen vrij klein is gezien ik volgende week op vakantie ga, dus veel soeps wordt het niet. Wellicht nog een beetje B waardig. Maar dit jaar alleen beetje showen omdat ze preferent is geworden en hopelijk volgend jaar sport :j


Bedacht me alleen dat mijn vriend als klapper ook in het wit moet, dat ga ik hem denk ik pas op het laatst vertellen :')

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:31

Klapper... wat is een klapper. Oh nee volgens mij moet ik dit jaar eerst komen kijken want ik heb er echt geen verstand van :oo

Punz

Berichten: 8569
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:56

Iemand die achter de pony aanloopt om de pony waar nodig met de zweep een beetje op te jagen.

EDIT: Bij voldoende belangstelling organiseren we voor de keuring nog een "instructiemiddag voor de keuring"
Laatst bijgewerkt door Punz op 12-07-17 21:59, in het totaal 2 keer bewerkt

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 21:58

Oh sorry, ja iemand met een zweep of een bakje met iets wat rammelt erin (geen eten :') ). Voor het opjutten dus. Zodra er iemand in het midden staat, dan gaat haar staartje omhoog en wilt ze echt wel lopen, maar aan de hand vindt ze het allemaal wel sussus. Moet natuurlijk op de wedstrijden ook, dus het is ook niet heel handig om aan te leren dat ze hard mag showen aan de hand. Ze zien me aankomen op een vetkeuring _O-

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:04

Beaut gaat niet echt met haar staart omhoog denk ik :+
Handig Ria, maar dan moet dat wel op een dag vallen dat ik niet werk haha.
Eens kijken of ik iemand kan trainen in het rammelen met een bakje en zweepje hahaha

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 22:08

Anders kan ik ook langskomen hoor Samantha, kom ik even helpen! Heb ze nooit bij het stamboek gevolgd, maar mijn oude instructrice/vereniging/stal deed veel bij de KWPN-ers dus daar heb ik het geleerd :)

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:11

Deal! Als we het rond krijgen met haar paspoort mag je ons op de rit helpen.

Ik weet nu dat ik haar sokken eraf ga scheren (nu handig om haar hoeven aan op te tillen) :')
Stap en draf trainen, vierkant halthouten en een trainer met een adhd factor achter haar aan moet sturen. :+

Punz

Berichten: 8569
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:13

Ik weet niet welk werk je doet/ of je te maken hebt met onregelmatige diensten??
Want zal dan áls er voldoende belangstelling hebt, in een weekend zijn.

Voor het huidige het bestuur is het ook nog maar de tweede keer dat een instructiedag organiseren
Vorig jaar was, nav vragen van leden, de eerste keer.



Edit:
Oefenen met Feline kan natuurlijk ook!

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:14

Ik werk onregelmatig als verpleegkundige in de thuiszorg. Maar ik heb wel een vast rooster.