Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:07

Ziet er zeker gaaf uit! Staat nog op de bucketlist! En wat ziet ze er stralend wit uit!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:09

Oeh...gaaf!!!! Strandrit lijkt mij heel gaaf! Zijn vast prachtige foto's!

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:40

Ohhhhhhhhhj GAAF Saams!!
Filmpje is echt geweldig ! En wat top dat ze zo braaf blijft!


Schirocco: fijn dat het beter lijkt te gaan

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:59

Het was ook echt enorm gaaf. Voor beide de eerste keer ook. Er waren 8 fotografen. Dus ik krijg nog een heleboel fotos (en ga wat kopen Haha)

Maar even een gaaf spamberichtje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:43

saams wat ontzettend leuk en hoe heerlijk is het dat ze zo braaf was!!!

marit idd frisse neus en tadaaaaa met onze zoon :) hij vind paarden niet zo zijn ding, maar helpt nu zo fijn mee nu sanne er niet is, en een buitenritje zag hij ook wel zitten, dus ons super brave paard mocht mee. zit ik eerlijk gezegd ook liever op buiten....boy wat een praatjes heeft melody dan zeg. lastig om daar dan ontspannen op te lijven zitten.

vanmorgen wel weer fijn dressuur gereden, met een beetje aqua training tussendoor, lagen nog twee grote plassen in de bak, maar dat mocht de pret niet drukken. hij deed toch echt weer super goed zijn best.

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:24

Ohhhhhh Saams............ Die eerste foto: GEWELDIG!! Gewoon kippenvel, zo mooi!

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:19

Punz schreef:
Ohhhhhh Saams............ Die eerste foto: GEWELDIG!! Gewoon kippenvel, zo mooi!


Prachtige kleuren! Heel gaaf <3

Ja zag het Tineke, gaaf! Leuk dat je je hobby toch beetje kan delen.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:59

Wat een gave foto, Saams!! Het plezier spat er van af!! Ik voel weer een nieuw Beaut topic aankomen. ...

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:55

Hahaha goed geraden esje! Er komt een topic. Ik wacht nog even op de fotos van de andere fotografen :D

koeke

Berichten: 870
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:45

Gaaf Saaams! Beaut heeft ook helemaal de juiste kleur voor het decor :) Filmpje is ook leuk! Benieuwd naar je topic.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:33

Wauw saams erg leuke foto's ben benieuwd naar de rest.

Ik probeer de draad een beetje fanatieker op te pakken met sky en het longeerwerk word ook steeds ernstiger want ik wil toch echt toewerken naar het momentje dat ik erop ga.
Maar voor vandaag had ik het geluk dat ik een fotograaf kon strikken en een eerste paar plaatjes van handwerk kon vast leggen. Ondanks dat sky vervelend was met zijn hoofd van de dazen.

Enneu aa sky is niks zwart aan. _/-\o_ Ik denk dat ik het wel donkervalk kan noemen. Want gewoon simpel bruin is die ook niet.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:00

Mooi kleurtje in ieder geval! En wat lijkt hij groot!

Majabeestje
Berichten: 3827
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:25

Gaan er nog connies naar de autumn desert trail? *\o/*

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:44

Wat ziet sky er volwassen uit! Stoer dier!

Autumn desert trail klinkt er leuk, maar wel erg ver rijden vanaf Eindhoven.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:23

Lees nog steeds mee! :D

Gister mocht Marlon op de knappe witte sprookjes Connemara Sky Marian rijden! Super leuk!! Wat is die netjes opgeleid! Opstappen en wegrijden!

Afbeelding

Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:35

Saaams: doe mij zo'n brave! Super gaaf, ik ben jaloers!

Fijn dat je lekker met sky aan de slag kan gaan kitobeer. Reuzen Connie!

En de foto's van Marlon en Heksje.. Heerlijk <3 zo leuk samen!

En ook al ben ik wat stil, ook hier wordt hard doorgetraind:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:59

Wat toont hij groot Oona!! Echt gaaf hoor!
En mbt zijn kleur: was een van zijn ouders nu valk? (ben het even kwijt) Want dan zou het kunnen dat hij donkervalk is ( hoe zijn zijn ogen? Heeft hij ook van die wat lichtere valkenogen, of gewoon donkerbruin?).

Hoe dan ook: zijn kleur is inderdaad prachtig!!!!
Ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen!


Autumn desert trail? Klinkt alsof ik moet gaan bij lezen. Geen idee wat het is namelijk :')

Marieke: Leuke plaatjes van Marlon op Sky Marian. Mooie combi zo!! Gaat nog eens een echte brave kinderpony worden, die Sky.

Tribunals: Leuk om weer eens een update van jou te lezen!! Foto's zien er uit alsof de trainingen fijn gaan!!


En verdragen jullie weer wat Punzel spam? Gisteren namelijk weer met beide pony's naar Eerbeek geweest, waar EK dan les heeft op Punz en Jou. Marrit was er bij en heeft wat foto's en een filmpje gemaakt. Ik weet niet of EK wat gaat laten zien van haar rijden op Jou en Punz, maar mán: wat liepen beide pony's fijn!!

We doen het tegenwoordig verder dus zo dat ik dan zelf het laatste stuk van de les zelf op Punz rij/ les krijg op Punz van de instructeur van EK. En aanvankelijk was dat een paar minuten even (uit)stappen, maar dit wordt stukje bij beetje opgebouwd. En joh... nu zó blij met gisteren. Punzeltje was niet perse makkelijk, en EK meldde me voor opstappen: "Je kunt er wel op, maar dan moet je wel ríjden, want als je piekerend gaat afwachten gaat het niet"..

Ok..... slik. Queen piekeraar herself moest dus even een knop omzetten.
Ben opgestapt... en de dood of de gladiolen: Béén en gáán.

En ooohhhhhhhhhhhh het was zo, zo , zo gaaf! Wat een powerbak is het, wát een paard. Helemaal niet makkelijk allemaal, maar uiteindelijk zo, zo, zooo gaaf!!!

Met dikke dank aan Marrit voor het vastleggen van het geheel:




Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:18

Enorm gave plaatjes Ria! Had je filmpje gezien op facebook. Soms heb je net even die schop onder je billen nodig om in te zien dat je het prima kan. Knappe Punzel word nog wat! Nu benoemen we de connemara's meestal als enorm nuchter en allround ect. Maar punzel is dus best sensibel, is ze dat ook in de omgang?

Jack gaat ook goed zo te zien! Fijn hoor! Was je nou van stal veranderd?

Beaut moest gister naar de zadelmaker ivm springzadel waar ik niet tevreden over was na opvulling. Pony is eigenlijk heel recht. Maar als je naast haar staat is haar li schouder toch iets hoger dan rechts waardoor ze het zadel continue met die schouder naar rechts duwt (incl mij). Dit is dus weer recht getrokken met een beetje vulling. Maar wel zo danig dat zadel gewoon recht blijft. Ze was alleen echt rete stout, kon niet stil staan en stond te duwen en drukte alleen maar haar rug weg, bit vast en hoofd omhoog... zucht :+ ponys.. vandaag maar even kijken of het minder is.

Zadelmaker vertelde ook omdat beaut flinke kaken heeft, dat de klier die daar zit dus naar buiten komt. Dat die klier haar ook belemmerd in het nageven met name in de galop. Had ik nog nooit van gehoord

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:59

Punzel is een brutale flikker!
En sensibel op haar lijf.

Heb haar van veulen af aan zelf opgevoed en ze heeft vanaf dag 1 geen millimeter ruimte gekregen.
Ze is dus een keurig opgevoed paard, gedraagt zich super. Maar ik moet niet denken dat ik haar tijdens het zadelen of zo even aan iemand die ze niet kent kan geven. Gaat ze onmiddellijk bekijken waar de grenzen liggen...
Én.. elke keer dat ik haar in de hand heb, buiten zet, poets. whatever... Ik tolereer níets. Als ze een stapje naar voren zet, zet ik haar terug. Een millimeter te veel in mijn ruimte, en ik zet haar terug.
Doe ik dat niet dan wordt het echt een brutale tank, die er geen probleem mee heeft om iemand te overlopen.

Dussss... Superbraaf in de omgang, máár alleen als je super consequent met haar om gaat. Gisteren nog boos drama. Marrit wilde een daas weg slaan, maar had haar foto toestel vast. Foto toestel dreigde Punz aan te raken. Pfffffffffff SNURK... Stikbeledigd, sprongetje achter uit.. .Mevrouw blieft dat niet op haar lijf. Direct dus er voor gezorgd dat ze gewoon het fototoestel tegen haar lijf accepteerde. En dat is dan best even duidelijk corrigeren. Doe je dat niet dan blijft het gedoe, begrens je duidelijk dan gaat de knop om en staat ze heel braaf en is het ook over.


En tja... die mix maakt het in het rijden best lastig. Hondsbrutaal én super sensibel op haar lijf. Dat vraagt nogal wat rijkunst. Niet alleen maar een schop onder de kont dus, maar ook echt gerichte begeleiding zodat ik zeker weet dat dat wat ik doe ook góed is. Een tel twijfel en ze neemt de regie over.
Even iets te groot in je hulp of whoooop wég óf ineens als een blok stilstaan ( "je gaf toch een gewichtshulp om terug te komen.....nou...dan doe ik dat ook :') )

Dus het is wat lastiger dan alleen maar een schop onder mijn kont. Het is ook een spoedcursus leren paardrijden. En dat gaat nu dus min of meer wel, maar alleen als ik begeleiding heb en instructeur van Eline, of Eline zelf, mij aanwijzingen geven en Punzel dus als het ware van de grond af rijden.

Iets anders gaat nog even niet. Dat gaat wel komen, ik ga het wel leren ( en Punzel krijgt van Eline en haar instructeur ook wel les in even iets meer verdragen, minder sensibel reageren), dus uiteindelijk gaat dit goed komen.......... Maar ooh.....het is wel "Paardrijden...de next level) :oo

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:02

Maarreh:
Laat het duidelijk zijn : ben natuurlijk wel helemaal wég van mijn Punzeltje <3

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:42

Ria hoe oud is punzel nu ? En hoe vaak word ze getraind ?
Gewone nieuwsgierigheid.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:22

Wat is Sky een reus aan het worden inderdaad!!! Gaat de paardenmaat bereiken neem ik aan?
Wat lekker dat je zo de tijd met hem neemt Kitobeer. Gaaf vast een heel fijn paard worden. (is ie al natuurlijk! ;) )

Heb je al een nieuwe stalgenoot gevonden tribunals? Ik vond je "contactadvertentie" op FB met de foto van Jack zo lief! Je zou er bijna voor van stal veranderen!

Saams, is het normaal dat die klier zo opgezet is? Normaal gesproken is dat toch alleen bij een virus ofzo? Of is dit een andere klier?

Mooie beelden Ria, wat een project zeg....die Punzel! Al moet ik zeggen dat ik een zwak heb voor paarden (merries) met een sterk karakter. :D Zoals jij haar omschrijft...geweldig! (zolang ik er niets mee hoef _O- )

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:24

Marieke33 schreef:
Wat is Sky een reus aan het worden inderdaad!!! Gaat de paardenmaat bereiken neem ik aan?
Wat lekker dat je zo de tijd met hem neemt Kitobeer. Gaaf vast een heel fijn paard worden. (is ie al natuurlijk! ;) )

Heb je al een nieuwe stalgenoot gevonden tribunals? Ik vond je "contactadvertentie" op FB met de foto van Jack zo lief! Je zou er bijna voor van stal veranderen!

Saams, is het normaal dat die klier zo opgezet is? Normaal gesproken is dat toch alleen bij een virus ofzo? Of is dit een andere klier?

Mooie beelden Ria, wat een project zeg....die Punzel! Al moet ik zeggen dat ik een zwak heb voor paarden (merries) met een sterk karakter. :D Zoals jij haar omschrijft...geweldig! (zolang ik er niets mee hoef _O- )


Vaak hoor je het bij droes en luchtwegproblemen. Maar dat heeft ze beide niet. Ze heeft het al zolang ik haar ken. Vanwege haar kaken is er te weinig ruimte voor die klier.

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:30

Kito: Punzel is nu zes.
Ze is ingereden met 3,5. Dat wil zeggen: ze is toen zadel en ruiter mak gemaakt, stuur en rem er op, en is toen voor de winter weer weggezet. Ze is pas weer opgepakt toen ze ruim vier was. Ik heb haar in eerste instantie onder begeleiding van inrijder zelf op gepakt, en haar vervolgens professioneel door laten rijden ( kon helaas niet door inrijder: die had toen zijn arm in puin.)

Vervolgens werd duidelijk dat Punzel toch een langer én een ánder traject nodig had dan doorrijdster kon bieden, en toen heb ik EK gevraagd me te helpen. En dat gaat echt super, zeker nu ook in combinatie met de instructeur van Eline. Dat werkt echt geweldig!

Punzel loopt nu op dit moment 2 x per week onder de man, waarbij ze zo nu en dan ook eens gelongeerd wordt, of wat grondwerk ( discipline oefeningen :) :)

Feit dat ze 2 x loopt en niet vaker zit er in dat EK simpel weg niet vaker kan, en ik dus nog niet zo ver ben om haar zonder begeleiding te rijden. Maar ze ontwikkelt zich er super op. Dus voorlopig gaat dit prima zo.



En ja Marieke: Punzel is ook geweldig hoor!! EK kan er mee lezen en schrijven, en op haar manier is ze nog wel voorzichtig met me ook.... Maar het is een portretje!

JosjeDZ
Berichten: 270
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:39

Afbeelding

Blij dat Jason 'iets' ongecompliceerder is, Ria!

Zo trots op hem! Nog geen drie maanden onder het zadel, loopt nu 2 tot 3 keer per week 20 tot 30 minuten en mijn onervaren dochter van negen heeft hem gisteren zelfstandig in de bak gereden (stap en draf) en daarna buiten uitgestapt.

Ik wilde graag een fijn familiepaard en volgens mij gaat dit uitstekend lukken! Wat een geweldig ras! Mocht ik ooit tijd en geld hebben voor een tweede paard, dan wordt het zeker een Connemara!