Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:11

Punz

Je trainingsschema ziet er prima uit. Ze is nog erg jong en is nog vol op aan het groeien ook al zie je het niet meteen meer.
Ik ga waarschijnlijk een gelijkaardig traject doorlopen. In september wil ik er ook opzitten. En volgend jaar tegen dat hij 4 word de draad zeker wat fanatieker oppakken.

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:44

Eline, zie net dat je zondag start in Soest! Het is dat ik moet werken, had graag komen kijken :D

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:06

Kitobeer:
Iets meer werken had voor mij nu ook wel gemogen hoor. . Maar goed, dat is voor nu gewoon praktisch niet haalbaar en het is mooi om te zien dat ze zich op deze manier toch ook heel fijn ontwikkeld.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:12

Punz het bewijst maar eens dat je echt niet elke dag hoeft te rijden om vooruitgang te boeken. Beter twee x per week goed gereden dan vijf (of meer) x half.
Ik vind het echt super knap!

En hier nog een gaaf nieuwtje...vanaf dat ik mijn eerste wedstrijd reed, wilde ik altijd al een groen jasje, iets met top ruiter waar ik fan van was/ ben :o dat groene jasje is gelukt en nu was ik nog op zoek naar een mooie bijpassende groene bodyprotector....en vooral een betaalbare. En nu is dat gelukt...als het goed is. Ik moet nog afwachten of ie daadwerkelijk aankomt, want hij komt helemaal uit Amerika, lang leve internet.
Tadaaaaa
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:26

Gaaaaf!! Is het een racesafe? Die zijn er namelijk in het groen. :D

EK19

Berichten: 498
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:01

Saaams schreef:
Eline, zie net dat je zondag start in Soest! Het is dat ik moet werken, had graag komen kijken :D


Yes klopt! Heeeul vroeg. Is helaas niks bij ons in de buurt!!

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:09

Oh dat is balen! Maar je gaat op een ander paard zag ik? Zag dat Britney ook rijd met Paddy. Gaaf :D

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:56

Saams hij lijkt erop, prijskaartje van racesafe was me wat te hoog, ook gekeken bij tipperary, maar die was nog duurder, dus toen bij deze uitgekomen van wilgensports uit florida.

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:58

Ik vind hem gaaf! Maak je even een foto als je hem draagt?

EK19

Berichten: 498
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:14

Saaams schreef:
Oh dat is balen! Maar je gaat op een ander paard zag ik? Zag dat Britney ook rijd met Paddy. Gaaf :D


Yes omdat ik daar niet bekend was, even Chantal geraadpleegd waar ik kon starten, zo doende starten we allebei daar! En een andere vriendin start daar ook met haar 2 paarden. Gaat gezellig worden!

Ja klopt, paard van mijn vriendin. Staat vanwege vakantie bij mij. Ik mocht hem starten... wordt ongeveer de 5e keer dat ik er dan op zit. Dus gaan lekker een rondje sturen voor de plezier! *\o/*

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:26

Saams doe ik

EK wat reuze gezellig met z'n allen op concours, dat mis ik hier dan weer, weinig wedstrijd ruiters meer en veel wordt afgelast ivm te weinig deelname, ook veel wedstrijden (grote) door de week, dan gaat er bijna niemand meer naar de kleinere wedstrijden. veel plezier en succes natuurlijk.

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:28

EK19 schreef:
Saaams schreef:
Oh dat is balen! Maar je gaat op een ander paard zag ik? Zag dat Britney ook rijd met Paddy. Gaaf :D


Yes omdat ik daar niet bekend was, even Chantal geraadpleegd waar ik kon starten, zo doende starten we allebei daar! En een andere vriendin start daar ook met haar 2 paarden. Gaat gezellig worden!

Ja klopt, paard van mijn vriendin. Staat vanwege vakantie bij mij. Ik mocht hem starten... wordt ongeveer de 5e keer dat ik er dan op zit. Dus gaan lekker een rondje sturen voor de plezier! *\o/*


Laseur heeft outdoor een hele fijne bak. Onder de overkapping rijd het wat minder fijn vind ik altijd. Ben benieuwd, laat je even weten hoe het gegaan is?

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:55

Mooie bodyprotector Tineke! Ik heb zelf een racesafe, erg fijn (voorzover als een bodyprotector fijn kan zitten). Gewoon zwart, dat is dan wel weer saai. Ik heb m al 6 jaar. De bp van goedkopere merken waren toen nog echt van die stijve planken. Mijn dochter heeft er toen een van Tipperary gehad. Daar is ze al lang uitgegroeid, nu een USG meen ik.

er zijn hier in de regio gelukkig wel veel wedstrijden. Bij de pensionstal waar Rebel staat rijdt niemand wedstrijd. Maar bij mijn instructrice wel. Daar ken ik nu ook wat mensen en die kom ik dan op wedstrijd tegen. Volgende week gaan zij met groepje op concours, helaas kan ik dan niet mee.

veel succes, Eline!!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:38

Esje, we hebben nu een bodyprotector van hkm en die zit erg fijn, is uit 1 stuk en drie lagen. Van veel hoor ik dat losse blokjes fijner zitten, dat moet ik dus gaan ervaren. Voordeel van de hkm is dat hij zich helemaal vormt naar je lichaam. We wachten t af wat de groene betreft, ben heel nieuwschierig en kan niet wachten tot die er is.

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:44

Ik heb de sir lancelot en draag hem tijdens de springles ook altijd ipv alleen bij de cross. Ik heb er echt helemaal geen last van. Geeft een stukje veiligheid, stabiliteit (zit tussen mn oren :+ ) vormt zich ook fijn en is niet te lang van achter.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:33

Ik ga zelf ook nog een protector opnieuw aankopen . met sky berijden in het vooruitzicht.

EK19

Berichten: 498
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:12

Ik ben er nog nooit geweest dus we gaan het zien Saaams! Plezier staat morgenochtend voorop!

Ik vind het stiekem wel gezellig als je met een aantal bekende op wedstrijd gaat.

Het is wel een mooie iers groene prptector hihi!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:45

Ik heb een heerlijk Penny-dagje achter de rug.

Eerst op naar de ruitersportwinkel, want na bijna 6 jaar was het tijd voor een nieuw halster.
En het was tenslotte uitverkoop....
De leren uitverkoop halsters waren minder mooi dan ik hoopte. -O- ...Tsja.... Dus....uiteindelijk met twee halsters naar huis. Een blauwe voor dagelijks gebruik en een bruin leren voor de chique.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er stonden kleine hindernissen (zo'n 50 cm denk ik) in de bak. Maar het doel vandaag was dressuur: verruimen/ verzamelen, dus ik heb het gecombineerd. Dressuur met huppeltjes tussendoor. Poeh.....best moeilijk om Rebels aandacht er bij te houden met die sprongetjes in de bak die veeeeeeel meer lonken dan dressuur. En als kers op de taart zonder zadel en met halster in de bak uitgestapt. Heerlijk dier!!!

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:35

Prachtige halsters Esje!
Mooi he, zo'n halster met gegraveerd naamplaatje!

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:03


Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:59

Heb gereageerd. Gave fotos.
Mooie vooruitgang, goed aan het sjouwen dat kareltje :D

Beaut mocht vandaag even kort aan de longe.
Aan de longeerlijn blijft ze nu mooi laag lopen, ook in de overgangen. Ohz komt ze dan nog wel is tegen de hand. Galop is ook beter aan de longe al sodemietert ze wel uit elkaar en is ze een meter langer maar we moeten ergens beginnen :+

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:06

Echt gaaf zo'n naamplaatje op het halster!

EK hoe ging het?

Muurp ik ga zo even kijken in je topic.

Saams vind je zo'n touw niet eng? Ik ben echt bang dat ze erin gaan staan oid.

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:22

Nee hoor, ze kan er alles mee. Ook gek bokken :')
Hij zit niet te strak, maar ook niet te los dat ze er in kan staan

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:56

Wat een leuke verhalen van iedereen! Nu is het vakantie dus lekker rustig aan. Instructie week ging super. Zo gaaf dat hij vorig jaar niet eens achterwaarts wou en dat je nu al je galop aan het verzamelen bent voor Z oefeningen *\o/*
Van de week zo der zadel gegaloppeerd :') doodeng maar het moest er toch maar eens van komen haha. Super gaaf gevoel, echt een aanrader voor vertrouwen winnen :D
Ik wou super graag naar de autumn desert trail maar helaas ben ik dan net terug van vakantie dus dat kan helaas niet :(

EK19

Berichten: 498
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:36

Saams; ziet er goed uit, filmpke daarvan ook!

Losrijden ging heel fijn en het 1e gedeelte van de proef ook. Totdat we bij de eerste vliegende wissel kwamen... hij raakte helemaal in paniek, kreeg spanning en gooide tong over het bit... we hebben er nog maar wat van gemaakt wat er nog van te maken viel. Maar je bent het hele galopgedeelte en laatste draftour helemaal kwijt. Dit resulteerde 193.5 punt (204 is een wp).. 2e proef ging fijn, 2 vliegense wissels iets minder maar wel correct. Alleen een jury die heel maar dan heel streng was en we uitkwamen op 201 punten... 4e vd 10!alleen dr 1e 2 hadden een winstpunt bij deze man.

Maar goed ik mag niet klagen, 2e proef zelf fijn door kunnen sturen en dat terwijl ik er pas sinds anderhalve week op zit (nu de 7e keer in totaal) <<)


Gaaf Jacobien, wanneer ga je Z starten? :)