Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:58

Iemand die ik heb leren kennen springt ook B paarden met haar NF ruin van 1.46 hoog.
Wanneer ze dicht op de 1e komt maakt ze er een extra sprong tussen. Wanneer hij goed uit komt, geeft ze gewoon gelijk gas. En eigenlijk red hij het altijd goed.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:28

ik heb verenigingsles tussen de paarden. dus daar springt hij nu ook al alles op paarden afstand.
morgen heb ik voor het eerst oefen pafkoers in de les dus ben benieuwd hoe dat gaat.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:44

Is er iemand maandag gaan crossen bij max tuimelaars? Baarle nassau Jos had een connemarapony gespot die goed kan springen. Ik ben nu wel benieuwd wie dat was.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:51

Pony stond al te zweten voor de springles. Dus volgende week woensdag gaat ze kaal.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:20

ik heb een zadel mag hem deze week nog ff goed uitproberen want hij was nog niet helemaal ontspannen er mee.
heb een borstuig gekocht zijn er mensen die weten hoe dat moet zitten.
ik vind de riempjes aan de zij kant vrij strak. zitten nu op het langste.
maar die tussen de voorbenen zitten op zijn kortste. Dus full gaat hem denk ik ook niet worden.

Vandaag ook nog mijn tweedehands enkel span tuig binnen gekregen dus kan langszaam aan wanneer ik er zin in heb gaan beleren.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


En nu ga ik eens snel kijken hoe ik dat gat in mijn hand gedicht krijg. :+

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:35

Mooi zadel en gaaf dat je hem ook voor de kar gaat beleren.

Hier een probleem met het dressuurzadel. Ze gaat er alleen maar onder rennen/loperig en heel hard terwijl hij wel correct ligt. Zadel brengt mij ook volledig uit balans. Dus bang dat ze daarop heftig reageert. Onder het springzadel loopt ze echt top. Kan ze zo haar B proef mee in :')

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:42

Saaams schreef:
Mooi zadel en gaaf dat je hem ook voor de kar gaat beleren.

Hier een probleem met het dressuurzadel. Ze gaat er alleen maar onder rennen/loperig en heel hard terwijl hij wel correct ligt. Zadel brengt mij ook volledig uit balans. Dus bang dat ze daarop heftig reageert. Onder het springzadel loopt ze echt top. Kan ze zo haar B proef mee in :')


dat had ik dus met mijn wow zadel. en dan sprong hij ook nog eens af en toe de lucht in. terwijl hij onder mijn endurance/dressuur zadel de rust zelf is.
nu was hij met dit zadel ook nog niet relax al wel beter als met de wow. dus mag hem ff proberen of hey over gaat na een paar keer rijden

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:51

Ik merk nu pas verschil. Nu ze rijtechnisch verbeterd is. Ik vind het echt heel vervelend. Want ik word boos op haar gedrag, paar keer stilgezet zo van Yo we gaan even niet rennen vandaag want er is niks aan de hand. Arbeidsdraf wat is dat? Galop is racen en hoeken zijn puntig.
Terwijl ze onder het springzadel loopt zoals ze ook aan de longe doet. Gewoon met het hele lijf.
Echt onverklaarbaar...

Hoop voor je dat rex het zadel gaat accepteren!

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:04

maar heb geen haast met beleren.
rijden vind ik veel leuker.
Jaren terug wel veel gement maar na een ongeluk 2x toe durfde ik niet meer.
maar bij mijn vorige pony begon het toch weer te kriebelen die was zo braaf. Ik kon uiteindelijk stap en draf in de wei verder ben ik nooit gekomen want toen werd ze ziek.
Maar ook rex is weer zo braaf dat ik wel weer wil kijken hoe ver ik kom met beleren. alleen het tuig wat ik had was rex echt te groot. En ik wilde haar een kunstof ideal tuig en die kwam ik vorige week toevallig tegen op marktplaats. en de kar had ik nog. dus als ik wil kan ik van de winter een begin maken

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:05

Saaams schreef:
Ik merk nu pas verschil. Nu ze rijtechnisch verbeterd is. Ik vind het echt heel vervelend. Want ik word boos op haar gedrag, paar keer stilgezet zo van Yo we gaan even niet rennen vandaag want er is niks aan de hand. Arbeidsdraf wat is dat? Galop is racen en hoeken zijn puntig.
Terwijl ze onder het springzadel loopt zoals ze ook aan de longe doet. Gewoon met het hele lijf.
Echt onverklaarbaar...

Hoop voor je dat rex het zadel gaat accepteren!



Precies zo als rex ook loopt. onder het endurance zadel is hij zo soepel als een elastiekje.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 17:41

Ik kan je (helaas) enkel vertellen dat een wow valt of staat met de fitter en gewoon niet voor iedere combinatie goed werkt. Rijd er zelf al bijna 7 jaar op verschillende paarden erg tevreden mee, maar heb ook fitters gehad waar het totaal niet bij ging. Kiet kan niks anders hebben dus blijven we hierbij. Vinnik niet erg rijdt echt heerlijk :D

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:52

FelineNanet schreef:
Ik kan je (helaas) enkel vertellen dat een wow valt of staat met de fitter en gewoon niet voor iedere combinatie goed werkt. Rijd er zelf al bijna 7 jaar op verschillende paarden erg tevreden mee, maar heb ook fitters gehad waar het totaal niet bij ging. Kiet kan niks anders hebben dus blijven we hierbij. Vinnik niet erg rijdt echt heerlijk :D



Ik ben bij een fitter geweest. maar vermoed ook dat ik niet stil genoeg zit. Mijn evenwicht is niet zo goed. en denk dat ik hem stoor hier mee

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:35

koetjeboe schreef:
heb een borstuig gekocht zijn er mensen die weten hoe dat moet zitten.
ik vind de riempjes aan de zij kant vrij strak. zitten nu op het langste.


Bij mij zat zo een 5punts borsttuig ook bagger. Zelfde probleem als jou. Ik denk omdat ze kwa omvang best wel breed zijn, maar hun nek aanzet is een stukje lager. Daarom moesten de zij riempjes langer, en het stukje tussen de benen op het kortste!

Ik heb nu deze http://www.kavalkade.de/vorderzeug-caya ... re=default

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:07

Fatcat welke maat heb je van die.
Vandaag op de manege wat lopen klooien en toen dacht ik dat hij aardig zat toch voelde ik hem onder het rijden trekken.
Heb nog een maat Full besteld als die niet goed zit bestel ik die van jou.
Die zit wel goed toch.

mijn zadel is volgens mij goed gekeurd.
Hij was braaf en ontspannen.
https://youtu.be/-vFP0EYf8vE

Iemand heeft nog een filmpje gemaakt, zit nog wel wat werk bij mij.
Wil steeds per ongeluk van alles regelen en dan komt hij verkeerd uit.
Zo als je wel hoord op het filmpje is mijn leer doel. handen laag en zitten en door galoperen.
Na dit rondje heb ik nog 4 hindernissen gesprongen die gingen beter maar daar is geen filmpje meer van.

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:15

Wat een brave en fijn meedenkende pony! Daar kun je veel van leren! :j

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:22

Idd dat doet hij heel braaf!
Lekker kilometers maken samen.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:23

Change3x schreef:
Wat een brave en fijn meedenkende pony! Daar kun je veel van leren! :j



ja leuk he. Echt heel goed voor mij.
Ik was helemaal geen held met springen en had altijd net niet het juiste paard er voor maar rex is echt perfect.
Hij snapt precies wat er word verwacht van hem.
Nu moet ik nog leren hem zijn gang te laten gaan en er op te vertrouwen dat hij het kan.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:24

Jemig ik zou best de kriebels krijgen van iemand die zo blijft schreeuwen. Al kan het voor jou goed werken.

Hij is braaf, lijkt wel nog kracht te missen zeker in de galop. Maar hij gaat goed! Zadel lijkt fijn voor je, je kan er goed netjes op zitten :D

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:31

Saaams schreef:
Jemig ik zou best de kriebels krijgen van iemand die zo blijft schreeuwen. Al kan het voor jou goed werken.

Hij is braaf, lijkt wel nog kracht te missen zeker in de galop. Maar hij gaat goed! Zadel lijkt fijn voor je, je kan er goed netjes op zitten :D



Nee vind ik wel fijn anders komt het niet goed dan ga ik weer mijn eigen ding doen en dan wil het niet meer.
Dan zet hij elke keer te vroeg af omdat ik hem er zo ongeveer overheen probeer te tillen.

De galop moet idd nog beter. Hij word al wel sterker eerder was het erger. Dus ik verwacht dat dat wel beter word. Hij kon eerst alleen hard galoperen. Nu oefen ik buiten veel op het terug rijden.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:33

Volgens mij is dat een klein beetje import connie eigen. Heeeeel hard willen :'). Want stel he voor dat de balans weg is en je om valt.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 23:27

koetjeboe schreef:
Fatcat welke maat heb je van die.


Maat Volbloed. Ja ik vind die van mij goed zitten :j

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 06:51

Saaams schreef:
Volgens mij is dat een klein beetje import connie eigen. Heeeeel hard willen :'). Want stel he voor dat de balans weg is en je om valt.


Nietes :D _O- Is niet Connie eigen :+ Ik ga morgen weer naar Ede, crossen 8-)

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 06:52

Okeoke Lloyd is een zeer uitzondelijk geval :')
Ga je de crossles doen of de oefencross van Nick en Wendela?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 06:56

Nee de les. Over paar weken heb ik geloof ik weer oefencross, moet nog ff planning maken. En oefenparcours in manege naast ons begint ook weer dus daar ook maar voor opgegeven. Kots nu al _O- _O-

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 06:58

Hahaha je bent lekker fanatiek :=