Boktpaard verkiezing 2004

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:28

Horse Pleasure schreef:
Hierbij wil ik Meinke opgeven.
Afbeelding

meinke is mijn 17 jarige fries.
waarom ik vind dat ze moet winnen, nou zij is nou echt mijn droompaard.
ik heb haar nu bijna 9 jaar en ze is al pak weg 11 jaar zeer zwaar dampig.
maar still going strong.
er zit absoluut geen kwaad in dit dier ontdanks dat ze al eens is gestolen en ze haar tongnummer er uit hebben geslepen.

bij ons heeft ze 2 veulens gehad maar nu mag ze met pensioen haha

Meinke mag de rest van haar leven bij ons op de wei blijven.


dit is voor mij tot nu toe de nummer 1.
Zonder opschmuk , maar met een uitstraling van heb ik jou daar.
Puur natuur, zoals ze is zonder toeters en bellen.
Haar ogen spreken boekdelen.
Prachtig gewoon weg!

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:17

dit is mijn lieve taruta Lovers ze is een merrie van 3 jaar 1.67
stem op taruta want z eis heel zoet heel liev in omgang en gewoon zoetttttttttttttttt ook met rijden ookal is ze pas net ingreden! Bloos !!! Lovers Lovers Haha!

Afbeelding

liev he? Lovers Lovers Lovers

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:08

Ik nomineer onze grote, lieve jongen: GLOIRE D'EVERSAM (wij noemen hem Ishtahr). Hij had 79,60 punten op de hengstenkeuring, wat hem net geen eerste premie gaf, maar volgend jaar gaan we voor de eerste premie. Hij is dit jaar 1e geworden op de arabian diamond trophy bij de libertyclass, dankzij zijn ongeloofelijke gangen. Hij zelf is een grote stoere jongen met veel blabla, maar met een peperkoeken hart!! Zijn veulens kunnen allemaal draven alsof de duivel op hun staart zit en zij hebben allemaal een zeer zacht karakter.

Hij is onze nummer 1 op stal, mag hij ook de nummer 1 van Bokt worden??? Cheese! Cheese!


Afbeelding

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:41

Picasso schreef:
Afbeelding

Ik nomineer Picasso.....
Waarom? Omdat hij gewoon een kanjer is; mooi om te zien, lekker "koel" van karakter, en een heerlijk te rijden beest! Lovers


Nina Boos!
Doe die mooie foto erbij..Dan heb je meer kans denk ik...Dat is echt een mo0ie buiten-in-het-zonnetje-met-glimmende-vacht-en-lief-koppie-foto! Schijnheilig

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:50

Bij deze nomineer ik mijn geweldige kanjer, Navy Seasfire. De Draver schijnt een paard te zijn, dus ik probeer het.

Waarom Navy (Dravermerrie, 11 jaartjes jong)? Niet omdat ik denk dat zij stemmen kan krijgen. Gewoon omdat zij de eer verdient genomineerd te zijn. Waarom?

Omdat Navy er was toen ik het moeilijk had. Omdat ik nu zelfs durf te zeggen dat ik er zonder Navy niet meer was. Omdat zij een ongekende vechtlust heeft en doorgaat waar anderen stoppen. Omdat zij bewijst wat een paard in kan houden en mensen leert wat gevoel is. Omdat zij meer is dan een dier, omdat zij zo duidelijk een hart heeft. Omdat zij de dapperste viervoeter is ter wereld, en daar elke dag gebruik van maakt. Omdat zij ondanks haar verleden durft te geloven, omdat zij een voorbeeld voor mij is. Omdat zij risico's durft te nemen omdat ik dat van haar vraag, omdat zij anders is als anders. Omdat zij net dat beetje meer geeft als anderen, omdat zij laat zien wat doorzettingsvermogen is. Omdat zij showt dat een Draver meer is als een renner. Omdat zij ondanks haar hoefkatrolontsteking in de zwaarste fase vecht voor haar bewegingen. Omdat zij ondanks dat aankomend seizoen klasse III Endurance gaat starten, en omdat zij altijd doet wat zij kan in deze wedstrijden. Omdat zij paarden leert te volgen en leert te respecteren. Omdat zij leert te houden van kleine dingen en magische momenten. Omdat zij mij leert dat binden niet iets engs is. Omdat zij mij een doel in het leven heeft gegeven. Omdat zij het opstaan waard maakt. Omdat zij de mooiste ogen heeft en omdat deze zoveel vertellen. Omdat er maar een Navy rondloopt en omdat ik na al dit "ge-omdat" nog uren door kan gaan. Omdat zij duidelijk een voorkeur heeft. Omdat zij zo'n goede leermeester is. Omdat zij mij meer heeft geleerd in de afgelopen vier jaar dan iemadn ooit voor elkaar zal krijgen. Omdat zij een merrie is uit duizenden. Omdat zij het meest eerlijke is dat ik ooit heb meegemaakt. Omdat zij zoveel eerlijker is alle mensen hier op aarde. Omdat ik van niemand zo veel zal kunnen houden als van mijn kleine dappertje.

En bovenal omdat zij mij met haar liefde elke keer weer tranen in mijn ogen kan geven, zoals ook nu. Meisje, jij bent alles voor mij, bedankt moppie.

Afbeelding
Hier gereden onder Myrthe. Zeker geen foto waar zij op haar best uitkomt, wel een foto waar duidelijk het karakterkoppie te zien. De ogen waar ik dagelijks weer voor om ga.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:10

Naja, ze gaat toch niet winnen, maar wie niet waagt wie niet wint Knipoog

Ik nomineer hierbij: Niranda

Niranda noemen we eigelijk Miepie, vernoemd naar de vrouw van haar eigenaar. Ze is gekocht van de Zuidlaren markt als veulentje. Daar is ze verkeerd terecht gekomen bij het inladen en had toen een wond aan haar been. De eigenaar wou haar eigelijk beleren voor de wagen maar daar was niks van gekomen. Dus stond ze 5 jaar gewoon in de wei.
Toen heb ik haar een beetje beleerd onder het zadel, wat in het begin niet echt goed ging. Ze kon namelijk best wel hard racen en dan een keihoge bok geven uit vreugde. Maar daarna kon ze heel netjes lopen!

Dit jaar heeft ze voor het eerst een veulen gekregen en daarna is ze weer opnieuw gedekt. Maar ze heeft in het najaar een miskraam gekregen.
Ik wil haar nomineren omdat ze echt een superlief karakter heeft, heel erg knuffelig en luisterd heel goed!

Met haar veulentje, voordat ze naar de keuring gingen
Afbeelding

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:47

Ik nomineer natuurlijk ook mijn grote liefde, hoop dat jullie haar ook leuk vinden:
USHI
Ushi is een zesjarige sabino-vos merrie met heel aparte aftekeningen.

Afbeelding
voor meer foto's: http://groups.msn.com/AnjatjeuhsFotos/shoebox.msnw

Sabino is een gen dat witte aftekeningen geeft. Zoals je ziet heeft Ushi een heel aparte bles, hoge witte benen, wit onder de buik,...

Ushi is 1.56m hoog en dus net een paard. Ze heeft geen papieren.
Teigetje op bokt heeft haar als driejarige gekocht in een paardenmelkerij en haar zelf opgeleerd.
Het is een verschrikkelijk lief en braaf paardje.
Heel tof in de omgang, gaat vanzelf op de trailer, op een kleine camionette, al wat je maar wil.

Voor het rijden is ze heel werkwillig en redelijk pittig al doet ze nooit echt iets stouts, dus bokken of steigeren of ontploffen doet ze nooit.
Het enige wat ze soms doet is een klein vreugdebokje als je in galop aanspringt of bij het springen.
Ze is helemaal dol op springen en lekker door het bos crossen, maar dressuur vind ze niet leuk (net als ik dus Tong uitsteken)
Alles dat ze tegenkomt waar over gesprongen kan worden, moet ze absoluut over gaan Knipoog
Bovendien beweegt Ushi mooi in draf, heeft een goeie stap en een heel sterk gesprongen galop.
Ze is altijd bereid om te leren, heeft een geweldige inzet en is net een elastiek, zo soepel.
Ze beheerst een aantal dressuuroefeningen ook al wel een beetje: schouderbinnenwaarts, wijken, ...
Ushi heeft bij haar vorige eigenares wedstrijdervaring (als 4-jarige): L1 dressuur, B springen en B groepsdressuur.

Ik heb Ushi nog maar een dikke 2 maanden, en heb in het begin de nodige problemen met haar gehad.
Maar we beginnen nu een beetje aan elkaar gewend te raken, en ik begin elke dag meer van haar te genieten.
Ik ben van plan om vooral jumpings met haar te gaan doen, want dat is wat we alletwee het liefste doen.
Ik heb onlangs meegedaan aan een onderlinge jumping op de manege, en het ging niet zo goed (mijn schuld).
Binnekort hebben we weer een wedstrijd en ik ben er zeker van dat we ons gaan amuseren, en hopelijk gaat het ook beter hè.

Waarom ik vind dat Ushi boktpaard 2004 moet worden:
- omdat ze ondanks haar eigenwijsheid toch ongeloofelijk lief is
- ze een echte merrie is die ook onwijs lekker kan showen
- ik ongeloofelijk veel van haar leer
- ze altijd voor iedereen wil werken
- ik haar aftekeningen het einde vind
- ...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:09

Ik kies voor Ushi, Cheyenne, Navy en Meinke Lachen (Als het er 4 mogen zijn Schijnheilig )

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:13

Apart hoofdje heeft Ushi zeg!!! Wow!
Echt gaaf! En die beentjes dan! OK dan!
*Kwijl* Kwijl
Dus ik kies voor Ushi!!! *LOL*

paardeloverr

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:46

Eeeyz,
ik heb nog 19 minuten om iemand optegeven!
Ik geef op:
Olanda!!
ze is heel lief en rijd L2 Dressuur met 7winstpunten.
Ze is best bang en kan ook een goed springpaard worden..
Er word voorwacht dat ze de Z gaat halen en als ze in de M2 zit word ze gedekt!
Ze is altijd levendig en heel lieef!!!
Ze is 6jaar en is een KWPN!!
Afbeelding

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:47

Dit is face off
mijn paint horse ruin van bijna 5 jaar Haha!

ik rij er reining mee
en af en toe is trail

het is een schat van een paard met af en toe nog wat hengste keuren

ja en meer heb ik er niet aan toe te voegen
want het gaat om de foto he Haha!

als je toch meer wilt weten kijk dan in me profiel en je kan me natuurlijk altijd pb en


Afbeelding

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:42

Ik nomineer Syrah
* merrie
* KWPN
* 8 jaar ongeveer
* 1m75 schoft
* zeer veelzijdig paard

Afbeelding

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:54

ik nomineer Pais vasco
Dit is een 6 jarige Kwpn hengst
Hij is heeft een hoog knuffelgehalte en kan heel goed bokken doet dit niet onder het zadel.

Afbeelding

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:27

Dan nomineer ik Onassa ook maar.
Gewoon, om wie ze was en wie ze nu geworden is.
Van een afgedankt ren en military paard tot mijn lieve knuffel.
Voor het vertrouwen wat ze weer in de mens heeft terug gevonden naar al haar traumatische gebeurtenissen in haar verleden.
Om een lang verhaal kort te maken.....ze is gewoon erg bijzonder en "mijn meissie". Lovers

Afbeelding

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 07:34

dit is het paard van een vriend van me
ze heet quinchy een paint horse merrie van 6 jaar

ze loopt reining Cool
haar karakter: het is een pittige tante en je moet met er om kunnen gaan Haha!
ze zegen dat paints een cool karakter hebben
dus volgends mij is ze meer en arabier *LOL*
maar ze is ook heel lief en verdient dus zeker een mooi plaatsje in de lijst

als jullie in me profiel kijken zien jullie haar ook nog samen met face off
ik had beter die foto kunnen neerzetten dat ze samen staan, maar dat kon al niet meer.
dus dan maar zo Haha!

Afbeelding

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 07:58

Namens MrMagic: Nog even omdat de foto van Marek te groot was. Ik hoop dat deze iets beter is.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:14

Ik nomineer Skipper, een appaloosa ruin. Ik heb hem samen met Alida (een welshmerrie) verzorgd, die heb ik opgegeven bij de pony's)
Deze twee konden niet zonder elkaar.

Skipper is een westernpaard, een echte goedzak.
Toen hij er net was zat er geen rem op en werd hij met een schaarbit e.d gereden, later was hij zo braaf dat je hem met een trensje en losse teugel kon rijden Lachen
Skipper kon goed lopen, ook sliding stops e.d. kon hij maken

Skipper was een echte heer Haha! En hij was een kei in knopen losmaken. Dan stond hij weer bij het hooi te eten voordat je er erg in had. En dan kon hij onschuldig kijken! *LOL*
Met hem kon je echt lachen *LOL* O o o, wat een clown was hij Haha!

Afbeelding

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:22

stef schreef:
Er kan opgegeven worden tot vrijdag 9 januari, 21.00 uur. Alles wat NA die tijd geplaatst wordt (mocht er nog geen slotje op dit topic staan) dingt NIET mee.

Vandaar een slotje.