Het leven op een ranch in Canada!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Het leven op een ranch in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 22:45

Hallo!
Sinds 21 Mei 2015 zit ik hier in Canada, dat is nu dus een maand. Mijn plan was om een jaar lang op ranches te werken. Of dat ik ook echt voor een jaar lang op ranches ga werken of dat ik ook een roadtrip oid ga maken weet ik nog niet, maar dat zie ik wel :+
Voor nu zit ik op een ranch vlakbij Meadow Lake, Saskatchewan. Het is echt de beste keuze die ik tot nu toe ooit heb gemaakt en dus ook de beste ervaring tot nu toe. Het is zo ontzettend gaaf en heb al zo veel geleerd. Ik zit op een cattle ranch, dus het werk wat ik doe is veel met koeien maar ook ontzettend veel met paarden. Denk dat 80% van het werk met paarden is. Zowel voor het werk met de koeien (alles wordt nog te paard gedaan hier), maar ook paarden trainen en vooral veel grondwerk wordt hier gedaan.
Er zijn hier zo'n 30 paarden, heel veel koeien, een ezel, een schaap, 12 honden en iets van 10 katten. En de ruimte dat ze hier hebben en hoeveelheid weiland is echt te gek voor woorden.
Ik zal jullie niet langer ophouden voor de foto's :D

Mijn allereerste dag op de ranch was meteen een cattle drive. Dat betekent dat we de koeien van de ranch naar de zomerweide brengen, is zo'n 10 km verderop. Gewoon over de 'weg'! :D Wat een ervaring!
Afbeelding

Afbeelding

Iets heel grappigs; Ze maken hier een 'smudge' tegen de vliegen en muggen. Ze verbranden gewoon de zooi van de ranch (gebroken fences, mest etc) waardoor er rook ontstaat. De paarden weten het precies en staan met z'n allen rustig in de rook!
Afbeelding

We rijden ook ontzettend veel in onze vrije tijd, als er niks te doen is mag ik gewoon een paard pakken en gaan :D Of trainen in de arena natuurlijk. Er is ontzettend veel ruimte dus je hoeft niet bang te zijn dat je paard onder een auto komt als je valt ;) Ook alle ruimte om een lekkere rengalop te maken!
Afbeelding

Hier trailride op Jackson, mijn favoriete paard. Hij is nog een beetje groen en was een paard dat veel bokte en steigerde maar is nu echt braaf. Echt een ontzettend leuk paard.

Afbeelding

Zo prachtig hier!
Afbeelding


Een ander ding wat deel is van het werk, is grondwerk. Grondwerk hier is ontzettend belangrijk en echt gaaf om alles te leren. Qua grondwerk ben ik heel veel bezig met Mud. Een ontzettend gaaf en lief paard die alles heel graag goed wil doen. Echt een ontzettend fijn paard om mee te werken. Hij doet alles perfect nu en ben nu veel bezig met werken in liberty.
Dit is de eerste keer met zadel voor hem. Hij was echt perfect! Zo gaaf om te bedenken dat hij een maand voor dit nog een wilde hengst was die nog nooit was aangeraakt door een mens. En nu is hij zo kalm en braaf. Hij luistert echt perfect nu.
Afbeelding

Knap paard <3
Afbeelding

Werk zonder paard; Hier ben ik bezig met roping om een kalf te vangen om ze te brandmerken. Eerste paar was een beetje pijn in m'n hart. Maar ben er nu helemaal aan gewend en het is paar minuutjes stress voor ze (niet dat t brandmerken paar minuten kost natuurlijk), maar de rest hebben ze denk ik een beter leven dan de gemiddelde koe in Nederland :)
Afbeelding

Ook hebben we veel kansen om buiten de ranch dingen te zien. Rodeo, chuckwagons, werken in bijvoorbeeld de stockyards etc.

rodeo
Afbeelding

chuckwagons, big thing in Canada (net als rodeo). Heel spectaculair om te zien!
Afbeelding

werken in de stockyards. Koeien en stieren naar de paddocks chasen. Echt leuk werk en betaald ook nog eens super goed :D
Afbeelding

Ook werk; knuffelen met veulens :)
Afbeelding

ELKE avond prachtige luchten hier!
Afbeelding

Cheers! Heel grappig, Canadezen zijn echt ontzettend gastvrij en leuke mensen. Hier waren we gewoon op een avond bareback een trailride aan t maken langs de 'weg'. We kwamen de buren tegen die ons uitnodigden voor een biertje :D Gebeurt heel veel hier.
Afbeelding

Groetjes vanuit het mooie Canada!

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:48

Jeetje.... Ik stink hier... van Jaloezie! Wat ontzettend gaaf zeg! Hoe ben je hier bij deze ranch gekomen?
Ik heb het in Amerika 3 maanden gedaan en mis het echt met heel mijn hart... Wat een ruimte en landschap...

Echt, geniet er van! Dit zal je de rest van je leven met je meedragen :j
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 24-06-15 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kiertje22
Berichten: 116
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:48

Wauw <3 ziet er super uit! Geniet van de rust zou ik zeggen!

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:49

Wat gaaf! _O_
Geniet er nog maar lekker van! :D

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:49

Oh wat gaaf zeg!! Mooie foto's, daar ga je vast nog een hele mooie tijd tegemoed!! :D nou zit ik hier zelf ook niet verkeerd op een racing yard in England, maar ik ben toch stiekem wel een beetje jaloers <3

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:49

Wat een ervaring! Geweldig! Ik denk dat iedereen hier jaloers word als ze dit zien, wauw!
Nog heel veel plezier! Maar dat gaat vast lukken zo te zien. :D

Mandarijn
Berichten: 9070
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:50

Wauw wat ontzettend gaaf!
Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe je bij die ranch terecht gekomen bent. :)

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:52

Gaaf zeg! Geniet ervan!

_Balou
Berichten: 2976
Geregistreerd: 04-05-12
Woonplaats: Rheeze (Hardenberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:52

Ziet er onwijs gaaf uit!!

Poess91

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:54

Geweldig!
Ik ga dit jaar ook naar Canada, alleen niet voor zoiets als jij doet.
Wie weet is dit wel mooie inspiratie voor volgend jaar

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:55

Gaaf! Klinkt echt als een droom :D

emr

Berichten: 1482
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Het leven op een ranch in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:59

Tof!!!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 23:02

Wat een reacties al :oo bedankt iedereen!
Dat kan ik me nog herinneren ja Lifaya, heb je toen ook gevolgd via bokt. Je hebt me zelfs beetje geinspireerd :D was toen al grote droom van me, maar na t topic van jou was ik overtuigd dat ik t ook zou gaan doen.

Daarom ook voor iedereen die deze droom heeft (en ik weet dat dat er veel zijn). Doe er alles aan om die droom waar te maken, want echt alles is t waard!

Genieten doe ik zeker! Dit was zeker weten de beste maand van mn leven tot nu toe :D

Ik ben bij deze ranch gekomen via workaway.info. Super fijne site! Ook hoor ik veel positieve dingen over helpx ofzo.
Raad deze rancg ook echt aan. Super leuke en lieve mensen en heel veel kansen om te leren! Aankomende vrijdag, zaterdag en zondag heb ik een horsemanship clinic in town. Ze had al betaald (400 dollar..) maar wou een helper (ik dus) de kans geven om die clinic te doen. Te gek voor woorden :D

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Het leven op een ranch in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:06

Haha, ik voel mij vereerd :P voor mij is dat avontuur bijna 3 jaar geleden alweer :( Tijd vliegt. Mocht ik het ooit weer gaan doen, word het Canada :P Dus dan zal ik je wel tegen die tijd pb'en voor adresjes hahaha :))
Blijf vooral foto's posten! Heb je geen volgtopic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:06

Oh wow , enne dronken te paard? XD


Nee maar jemig wat gaaf man,wauww

HarmanyL

Berichten: 2663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Het leven op een ranch in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:12

Ja graag meer verhalen!

_arabes_x_
Berichten: 20
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Het leven op een ranch in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:29

Hier moet ik toch even op reageren, het ziet er geweldig uit! Vorig jaar ben ik ook 5 weken op een ranch in canada gaan werken (Manitoba) en ik herken echt heel veel van jouw foto's (die luchten!). Workaway is inderdaad een heel fijne site, kan ik iedereen aanraden. Geniet nog van je tijd daar, een super levenservaring! :)

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het leven op een ranch in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:33

Wat een super ervaring moet dit zijn en wens je heel veel plezier het komende jaar in Canada...

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Het leven op een ranch in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 00:36

Wooooow eileen, gaaf joh!
Leuk dat je een topic opent!! :))


Van zwolle city gewoon naar facking canada!!!
Geniet ervan en blijf vooral posten!!!!

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Re: Het leven op een ranch in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 00:42

Ooooh Canada.. dat land heeft mijn hart gestolen <3

Supergaaf TS, geniet er met volle teugen van!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Het leven op een ranch in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 05:06

Hier nog iemand die stikjaloers is. :')
Ik wil ook.... _O-

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Het leven op een ranch in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 06:06

Prachtig! Heb dit ook twee keer gedaan in Kansas! :):)
Maar ik had het er toevallig vd week over met een collega dat ik dit ook in Canada wil gaan doen! Wat ontzettend gaaf :+:

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 06:08

Wat lijkt me dat heerlijk zeg! :D

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Het leven op een ranch in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 06:38

Wat gaaf, veel plezier! Je zit maar een uur bij mij vandaan :)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Het leven op een ranch in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 07:37

Wat een leuke reacties allemaal, bedankt iedereen! :D
Ik heb geen volgtopic. Het plan was om een blog aan te maken, maar is uiteindelijk te veel werk (ook om bij te houden). Ben daar nooit zo goed in :') En ben hier natuurlijk voor mezeld. Dus heb besloten om t gewoon bij fb te houden. Heb namelijk ook limited wifi dus kan sowieso geen filmpjes en grote verhalen/ fotos oid posten. Daar moet ik echt in de mcdonalds oid voor zijn :)
Voor degene die me echt graag willen volgen en fotos willen zien, mogen me best toevoegen op fb. Doe dan ff pb'tje en ik kan je mn naam geven :)

Wat gaaf arabes! Ook via workaway? Welke ranch als ik vragen mag?

Als je dit ook (in canada) wil doen, echt doen! Tis zo ontzettend gaaf en de mensen zijn echt heel gastvrij en vriendelijk. Heel leuk om er tussen te zitten en t inspirireert ook :j

Wat leuk lennylenny :D ik doe je pb'tje. Wie weet kunnen we eens meeten :)