2015 met Ziezo!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveZiezo
Berichten: 24
Geregistreerd: 19-02-15
Woonplaats: Limburg

2015 met Ziezo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 12:57

Aangezien ik een tijd niet zo actief was op bokt (ik ben altijd een beetje de stille meelezer :') ), dit is Ziezo:
New forest
13 jaar
1,43

Afbeelding

Maart
Ik was doodsbang voor een hindernis van, eeh, 60cm ofzo -O- ? Ik hou hem veel te strak vast, iets waar ik me heel lang aan gestoord heb. Ziezo deed zo zijn best maar het enige wat ik deed was hem in zijn mond hangen :(
Afbeelding

Juni
Het ging al iets beter, maar ik bleef maar in zijn mond hangen :( over de rest van mijn houding maar niks te zeggen :Y) Inmiddels hadden we ook een vzh zadel gekregen, mee naar verschillende mensen gegaan (met Ziezo) om er zeker van te zijn dat het ook echt paste. Dat was dus zo, althans, dat dachten we. aan het einde van de zomervakantie zijn we erachter gekomen dat het te breed was en bij het springen op zijn schoft drukte. We hebben dat zadel meteen verkocht uiteraard.
Afbeelding

Juli
Hier heb ik helaas geen foto's van, maar we dachten dus dat we wel klaar zouden zijn voor een bb parcours. Niet dus. De 1e 2 hindernissen gingen goed. de 3e hindernis was een oxer, na 2 weigeringen toch erover heen gekregen. Toen de dubbel waar ik toen echt heel bang voor was, omdat ik weinig evenwicht had moest ik eerst herstellen voor een volgende hindernis zeg maar. Nu is het ons favoriete gedeelte van het hele parcours :') naja ik heb hem er dus echt niet overheen gekregen.

November
Grote tijdsprong naar November :') In de tussentijd is er eigenlijk niks gebeurt. Eind augustus kreeg ik eindelijk mijn springzadel waar ik zo lang voor gespaard had *\o/* het werd een br jos lansink junior zadel. Eindelijk, na heel veel dressuurwedstrijden haalden we dan ook ons winstpunt. Dit was in November:
Afbeelding
Toen bedachten we dat we wel eens mee konden doen aan een oefenwedstrijd. Het was zo'n oefenwedstrijd die elke maand was. We hebben de 1e x eerst de 50cm gedaan en daarna de 70, wat verbazingwekkend goed ging! De normaal een beetje trage ziezo werd heel voorwaarts (hij heeft zo'n 3/4 eigenaren geleden? M gesprongen) en sprong gewoon alles. Een maand later de 80cm gedaan met toch wel hele hoge oxers naar mijn idee, maar alles ging goed en met een 3e plaats gingen we naar huis!
Ik heb wel foto's van een ander oefenparcours tussendoor:
Afbeelding

Afbeelding
2 weken geleden hebben we ons eerste b parcours gesprongen. Ik was heel erg tevreden, we hadden alleen een weigering op de laatste hindernis wat voor 100% door mij kwam.

Tips geven mag uiteraard, maar hou het wel netjes :) ik spring nog helemaal niet zo lang, eigenlijk pas een jaar :Y)

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: 2015 met Ziezo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:21

Jullie zijn goed vooruit gegaan!