Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Scooby en ik, door de jaren heen!

 
Profiel   

6 augustus 2013

Ik was op vakantie in Frankrijk. Toen ik mijn mail checkte, zag ik opeens een mailtje met als titel 'verzorgpaard'. Ik was al zo'n 2 jaar op zoek naar een verzorgpaard, maar ja, op zo'n jonge leeftijd is het lastig om er eentje te vinden. Ik mailde terug en zo kwam het dat we een keertje gingen afspreken bij Scooby op stal.


13 augustus 2013

Ik mocht mezelf officieel de nieuwe verzorgster noemen van Scooby Do!


Scooby Do
20 jaar
Hannoveraan x Oldenburger
1.60m
Ruin




Mijn tweede keer op Scooby, bij de aquatrainer.


Scooby is door de jaren heen mijn leermeester geweest. We hebben samen zoveel gedaan, zoveel lol gehad, zoveel meegemaakt.


[ img ]
Mijn eerste springles op hem.


[ img ]
Samen dressuurwedstrijdjes rijden. Ik merkte toch dat die manier van 'dressuur' niet bij ons paste. Ik had ook vaak een gevecht in met bit. Maar wist ik veel, op dat moment had ik alleen nog maar manege-lessen gevolgd, waar je vooral werd geleerd hoe je zo goed mogelijk een paardenhoofd in de krul kon trekken. Daarom deed ik minder fanatiek mee aan de lessen daar en ging ik wat meer voor mezelf rijden, en ben ik gaan proberen wat wel werkte voor Scooby en mij. Ook begon ik bitloos te rijden met hem en dit voelde erg goed aan!


[ img ]
We zijn inmiddels meerdere keren door de Drive-In gereden van de Burger King! Dit was onze eerste keer daar!


[ img ]
Regelmatig zetten wat vriendinnen op de manege ons op de foto!


[ img ]
Eén van mijn penny-dromen kwam uit toen ik voor het eerst in recreatiegebied 't Twiske reed met m'n beste vriendje, wat was dat genieten!


Toen kwam er een periode dat ik moest stoppen met Scooby... mijn aller-, allerbeste maatje! |( Zijn eigenaar merkte dat ze echt geen tijd meer had voor hem, en ze wilde hem delen met een ander meisje, daardoor was het voor mij helaas klaar...


Gelukkig werd ik na een aantal maanden weer teruggevraagd!! *\o/* En sindsdien is alles alleen maar beter gegaan voor Scooby en mij! In juni 2016 begon ik weer met hem. De hele zomer heb ik ontiegelijk veel van hem genoten! Doordat ik in de tussentijd ook twee andere paarden had verzorgd, was ik al wat rijker geworden als het gaat om kennis/ervaring. Met Scooby heb ik heerlijk gesprongen, tot 1m op sidepull, 80cm zonder zadel en bit en toen ik hem op neckrope kon rijden sprongen we ook 70cm op neckrope!


[ img ]
Hier een klein sprongetje zonder zadel en bit!


[ img ]
Onze eerste les rechtrichten werd een feit! En wat is het rijden veranderd, Scooby had door dat hij goed mocht en kon ontspannen en niet als een giraf met ingeslikte bezemsteel door de bak heen hoefde!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
In de zomer van 2016 heeft een vriendin foto's gemaakt van ons op het strand en ohhh wat ben ik toch blij met de foto's die daar uit zijn gekomen! <3


[ img ]

[ img ]
En wat ik al zei, Scooby en ik reden heerlijk met zijn tweetjes op neckrope de bak door! Toen lag er een tijdje terug ook nog sneeuw, en heeft dezelfde vriendin van de strandfoto's foto's gemaakt van ons in de sneeuw! <3


Scooby en ik zijn door de jaren heen echte maatjes geworden en een leven zonder hem zou ik me ook echt niet in kunnen beelden!
Maar ik voelde het al aankomen: op een avond kreeg ik een telefoontje, Scooby zou in de verkoop worden gezet.. wat de eigenaar toen nog niet wist, was dat ik (doordat ik het al een beetje aan had zien komen) al had gekeken of het voor mij mogelijk was om hem over te nemen, mocht hij inderdaad weg moeten. En dat kon! Het enige was dat ik nog niks opzij had gelegd voor hem, ik had niet verwacht dat hij al zo snel in de verkoop zou belanden. Maar dit was gelukkig geen probleem voor de eigenaren, ik ben hun voor eeuwig dankbaar, want daardoor kan ik Scooby sinds 1 april mijn eigen paard noemen! *\%/*


Inmiddels zijn Scooby's ijzers er onder vandaan gehaald, de overgang van ijzers naar blootvoets verloopt tot zover gelukkig boven verwachting goed! Scooby gaat in mei eindelijk weer naar de tandarts, dit is namelijk ook echt wel hard nodig. Hij staat nu ook op een stal waar hij heerlijk buiten kan staan de hele dag, en in de zomer staat hij 24/7 buiten, gezellig met wat andere paardjes! Scooby mag van mij lekker genieten van zijn "oude" dagje, we gaan lekker buitenritjes maken, grondwerk doen en op zijn tijd eens een sprongetje maken, daar heeft hij toch zo'n plezier van!


Dankjulliewel voor het lezen, vond het wel weer tijd worden om een topic te openen. :o :D


Voor degenen die het leuk vinden om Scooby te volgen, op Facebook heet onze pagina Liber Equus - Vrij Paard en op Instagram zijn we te vinden onder de naam @liber.equus!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-17 22:25 



 
Profiel   

Wat een leuk paard en klinkt alsof jullie het samen super naar de zin hebben. Echt een droom die uit komt dat hij nu van jou is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 00:12 



 
Profiel   

Super tof Am! Heeeeel veel plezier nog samen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 00:38 



 

Prachtig! <3 Wat zijn jullie beide veranderd! :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 04:46 



 
Profiel   

Wat een lieve reacties hihi, dankjulliewel! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 07:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!! Prachtig paardje en mooi te zien hoe hij in bespiering positief veranderd is. Dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 07:14 



 
Profiel   

Lief, dankjewel! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 07:17 



 
Profiel   

Ik zag die titel en dacht gelijk 'amber' haha! Heerlijk stel :+:

We moeten is wat afspreken om te gaan wandelen!! Is goed voor Moos hihi :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 07:24 



 
Profiel   

Hahaha, lief :) Ja leuk!! Waar in Westzaan staat hij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 07:30 



 
Profiel   

AS1999 schreef
Hahaha, lief :) Ja leuk!! Waar in Westzaan staat hij?


JJ Allan straat, waar sta jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 07:34 



 
Profiel   

Ahh okay! Scooby staat in de Middel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 07:37 



 
Profiel   

Wat grappig, ik herkende bak. Heb er stage gelopen en heb jouw Scooby Do toen ook gevoerd.
Zo kom je nog eens mensen tegen! :)

Nog veel plezier met Scooby!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-17 23:10 



 
Profiel   

Wat een super leuk overzicht en heerlijk om te zien hoe jullie samen zijn gegroeid en veranderd :) zo fijn om door te krijgen dat t ook anders kan dan op de (gemiddelde) maneges he? :) zo'n verademing en nieuwe inzichten!

Gefeliciteerd en heel veel plezier samen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 06:34 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
Wat grappig, ik herkende bak. Heb er stage gelopen en heb jouw Scooby Do toen ook gevoerd.
Zo kom je nog eens mensen tegen! :)

Nog veel plezier met Scooby!


Grappig haha, klein wereldje :) Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 07:44 



 
Profiel   

laughterline schreef
Wat een super leuk overzicht en heerlijk om te zien hoe jullie samen zijn gegroeid en veranderd :) zo fijn om door te krijgen dat t ook anders kan dan op de (gemiddelde) maneges he? :) zo'n verademing en nieuwe inzichten!

Gefeliciteerd en heel veel plezier samen :D


Haha jaa zeker!! Dankjewel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 07:45 



 
Profiel   

Wat fantastisch dat je hem na al die jaren je eigen paard mag noemen! Ik wens jullie nog heel veel geluk en plezier toe. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 08:14 



 
Profiel   

Lief, dankjewel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 08:46 



 
Profiel   

Wat leuk dat hij nu van jou is! <3
Gelijk ff gevolgd op instagram, kan ik je avonturen beleven :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 09:00 



 
Profiel   

Leuk, en dankjewel!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 09:39 



 
Profiel   

Wat een mooi verhaal! Jullie horen bij elkaar. Veel plezier met elkaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 10:41 



 
Profiel   

Ahh echt lief, dankjewel! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 10:52 



 
Profiel   

Het plezier straalt er bij beiden van af! Heel veel geluk en plezier met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 11:21 



 
Profiel   

wauw wat gaaf zeg! hij ziet er echt heel goed uit voor zijn leeftijd, je zou niet zeggen dat hij al 20+ is :) jouw aanpak heeft hem duidelijk goed gedaan, en wat leuk dat hij nou van jou is en lekker van zijn leven mag blijven genieten:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 11:24 



 
Profiel   

Wat een leuk verhaal en wat een mooi paard. Het geluk spat van de foto's af. Nog heel veel jaren plezier met hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 12:09 



 
Profiel   

Giraf met ingeslikte bezemsteel :')

Veel plezier samen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 12:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen